Zpět na článek

Diskuze: LG vytvořilo nový typ displeje, který prodlouží výdrž baterie až o 1 hodinu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Endyamon
Endyamon
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nechapem na co je toto dobre ... naco je komu sa divat na staticky obraz ? klasicky usporny rezim kde sa vypne aj LCD a nezere vobec nic je asi uz zastarale .. :roll:

Fred2486
Fred2486
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Endyamon Ale treba kdyz NB potrebuji pouzivat stale tak se mi ta 1 hodina navic hodi samozrejme muzu vypnout LCD ale pak ho nemuzu pouzivat :lol:

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fred2486 Ale tato technologie funguje tak, že když jsi pryč od počítače, tak se hardware uspí a display zobrazí statický obraz. Takže pokud budeš celou dobu co jedeš na baterii na NB pracovat, tak ti tato technologie neušetří ani minutu. Alespoň tka jsem to pochopil.

Endyamon
Endyamon
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fred2486 darmo su to mozgy...

elukok
elukok
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fred2486 @zumik31: Funguje to tak, že pokud se obraz nemění tak se PC uspí. Pokud například čtete nějaký dokument a nehýbete s obrazem a myší, je to statický obraz a panel jede jenom na svou vlastní elektroniku.

PredatorV
PredatorV
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zastaralé ano, ale vypne se a zhasne.
Tohle je dokonalé pokud čteš delší článek na webu, nebo dokonce e-booky apod.
Svítí, ale nežere nic - to je proti "nesvítí ale nežere nic" velký rozdíl... Je tam to světlo chápeš?

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zaujímavé, ale tú hodinu navyše by sme pri bežnom používaní dosiahli len keby sme PC alebo NB nepoužívali, resp. používali veľmi málo ... teda na čítanie e-bookov a dlhších článkov či na prezeranie foto ... celé mi to príde ako niekoľkopalcový gadget ...

Endyamon
Endyamon
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=PredatorV]Zastaralé ano, ale vypne se a zhasne.
Tohle je dokonalé pokud čteš delší článek na webu, nebo dokonce e-booky apod.
Svítí, ale nežere nic - to je proti "nesvítí ale nežere nic" velký rozdíl... Je tam to světlo chápeš?[/quote]

ano ? :roll: ty citas hodinu bez scrolu to co tam prave vidis hej .. ? fuu darmo mozgy ste tu aj vy poniektori ...

elukok
elukok
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Endyamon *fuu darmo mozgy ste tu aj vy poniektori ... *
Co to znamená? Vypadá to spíš jak Maďarština nebo něco takovýho.

Endyamon
Endyamon
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Fred2486]Ale treba kdyz NB potrebuji pouzivat stale tak se mi ta 1 hodina navic hodi samozrejme muzu vypnout LCD ale pak ho nemuzu pouzivat :lol:[/quote]

a ty ako mozes pouzivat NB ked bude na nom staticky obraz ?

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=PredatorV]Zastaralé ano, ale vypne se a zhasne.
Tohle je dokonalé pokud čteš delší článek na webu, nebo dokonce e-booky apod.
Svítí, ale nežere nic - to je proti "nesvítí ale nežere nic" velký rozdíl... Je tam to světlo chápeš?[/quote]
* *
No bohužel ale ty nechápeš, co se ti Endyamon snažil říct. K ušetření nějaké zajímavé energie je kompletní vypnutí LCD mnohem lepší než jakási technologie zachytávání statických obrázků. A výrok Svítí, ale nežere nic - to je proti "nesvítí ale nežere nic" velký rozdíl... Je tam to světlo chápešje také velice humorný, vzhledem ke skutečnosti, že podsvícení LCD bylo(dnes pravda až tak není díky LED) největším žroutem energie a u Desktopu je tomu stále(pokud se nejedná, znovu se opakuji, o LED).
* *
A abych nezakládal nový topic či další zprávu: Velice se mi líbí, jak se zde poslední dobou zobecňují hodnoty typu W(VA), Wh, V, A, atd. Ti lidé, co s nimi teprve začínali pracovat a snažili se udat jejich hodnoty, se nyní musí obracet v hrobě.
* *
Z videa je jasně cítit(tedy alespoň na mé straně), že 40-60min bylo myšleno za celou provozní dobu na baterii u notebooku, i když i tato hodnota je velice sporná, protože u netbooku to může být 1h u herního AlienWaru to nebude ani 20min(v neherním módu). A 0,5W je ulehčení síti 220V(230V chceteli) a byla udávána pro samotné LCD. Aby se takováto technologie pořádně uplatnila, co se týče úspory energie, musela by být provázána s Hardwarem nebo alespoň Softwarem výrobců, což samozřejmě nikdo dělat nebude.
* *
A ještě jedna reakce k tomuto: *Tohle je dokonalé pokud čteš delší článek na webu, nebo dokonce e-booky apod. * Pro E-Booky možná, ale ruku na srdce, mám 24“ LCD a články stejně musím v jednom kuse posouvat, tak jaké pak zachytávání statických obrázků na 12-17“.
* *
Dodatečně se omlouvám se takovéto formátování tohoto komentáře, ale člověk musí zkoušet ledacos.

Endyamon
Endyamon
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka neni co dodat ... :wink: c3cilka

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Endyamon No, dodat by se toho dalo ještě dost, ale to by mi už asi PCTuning dal BAN za prasácké formátování jejich kometářů :-D. Toto je bohužel téma na velký polemický článek. A dokonce mi i při tom všem psaní s citacemi pár mylšenek vypadlo :lol: .

Ondřej Košťál
Ondřej Košťál
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Endyamon Ale ano, je co dodat. Tady se bavíme o velice krátkých časech. I kdyby jste nechali jednu stránku článku pár vteřin v klidu (klidně i milisekundy), než si ji přečtete, tak už tím "něco" ušetříte, protože se displej prostě refreshovat nemusít. Pokud byste ho chtěli vypnout, to by mě zajímalo, jak byste si to přečetli ;-) Tímto se pak může za celou dobu nasčítat zvýšení výdrže o nějaký ten čas.

Samozřejmě záleží na kofiguraci, to bych tam asi měl doplnit.

Endyamon
Endyamon
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Endyamon @c3cilka: e este tak medzi recou .. NB si moze dat slofika .. teda sa vypne .. a to pri takom nesustalom cca 5min zapinani a vypinani si system uzije ... a ta rychlost obnovy celeho systemu by ma tiez zaujimala .. zrejme to bude tiez nieco prevratne lebo cas po prebudeni z rezimu spanku ci hybernacie nieje ani dnes moc uchvatny .. ako ked sa to ma prebudit po hodine tak je to ok ale ked kazdu chvilu tak je to no BOMBA !! :lol:

Endyamon
Endyamon
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Endyamon @Ondřej Košťál: Konkretny moj pripad .. v praci..

odidem od NB - ten sa po 5min necinnosti vypne LCD = zere len doska+CPU atd

odidem od NB - ten po 5min necinnosti zostatickuje obraz LCD = zere podsvietenie + zere doska+CPU atd ..

takze co som usetril ? prd este menej mi to vydrzi ale zato som sa mohol divat ako mi tam svieti to co som tam nechal ( bomba!!)

tvoj pripad citas hodinu 2strany z knizky - parada vyuzil si to

citas 2 strany 5min prescrolujes a tento jav ukladania statickeho obrazu sa opakuje kazdych 5min a usetril si (prd bomba!!)

ale ako ked by som si chel spravit z NB foto aj z ramikom na stenu je to dobre .. :idea:

Ondřej Košťál
Ondřej Košťál
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Endyamon @Endyamon: S tím, že tento displej reaguje ihned, takže jakmile hned jakmile přestanete na pc dělat, už se nerefreshuje a tím pádem by už měl být v nějakém úsporném režimu. U druhého případu se bude čekat ještě 5 minut.

Ale souhlasím, že je to na dlouhou diskusi. Pokud by o tom někdo rád více diskutoval, nech si založí téma na fóru.

http://pctforum.tyden.cz/viewforum.php?f=16

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Ondřej Košťál]Ale ano, je co dodat. Tady se bavíme o velice krátkých časech. I kdyby jste nechali jednu stránku článku pár vteřin v klidu (klidně i milisekundy), než si ji přečtete, tak už tím "něco" ušetříte, protože se displej prostě refreshovat nemusít. Pokud byste ho chtěli vypnout, to by mě zajímalo, jak byste si to přečetli ;-) Tímto se pak může za celou dobu nasčítat zvýšení výdrže o nějaký ten čas.

Samozřejmě záleží na kofiguraci, to bych tam asi měl doplnit.[/quote]

Samozřejmě nemám žádných výhrad k této technologii a něco to ušetří, ale je tu velké ALE, zkoušel jste někdo měřit spotřebu čipů ovládajících LCD a tekutých krystalů oproti podsvícení(a to i LED) je to jako prdnutí v rybníce... Tedy něco jako Self-Refresh už je velice nepatrné, protože zde šetříte pouze za ten Refresh, ostatní HW na to kašle. :wink:

Ondřej Košťál
Ondřej Košťál
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka Třeba nás překvapí nějakou zpětnou provázaností s HW nebo minimálně SW :-) Ale souhlasím s tím, že největším žroutem v displeji je podsvícení.

Endyamon
Endyamon
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Košťál No ta si to zosumarizujme :roll:

rozdiel oproti dosavanym moznostiam je ten ze doteraz sa uspi cely system aj LCD a stymto zazrakom sa uspi system ale na LCD bezi fotka .. co snou ? ake ma vyuzitoi ta fotka .. to citanie knih ? clanku ? fotografia ? co mozem robit s takym NB v tomto stave ? to za ako dlho bude reagovat taky system ? za10 s necinnosti sa cely system vypne a ostane staticky obraz .. pohnem mysou a zas cely system nabehne ? teraz zas chvilku nic nespravim zas sa to cele vypne pohnem mysou a zas to cele nabehne ?

bilpyt
bilpyt
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka Myslím si, že tato technologie snad vůbec nepočítá s tím, že dnešní běžný uživatel internetu nemá při čtení textu vyplé reklamy, či flash animace, tudíž displey stejně poběží pořád - třeba i jen kvůli hloupé animované ikonce smajlíka, nebo např. avast ikoně v systray.

Pokud by to dokázalo nějak obnovovat jen část obrazovky, tak už by to i stálo za to.

martin022
martin022
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

este raz pre niektore individua. pokial mate dlhsiu dobu cca 5s nemenny obraz tak sa PC hodi do sleep modu(ale nejakeho funkcneho a rychleho), a ostane zapnuty len display. akonahle sa nieco pohne s obrazom pc sa nahodi a toto sa opakuje stale dookola.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
19. 9. 2011 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martin022 takze pri brouzdani na netu je to k nicemu protoze tam jsou pohyblivy bannery apod. takze se to vlastne hodi jen kdyz prohlizim forky nebo ctu knizku a jak nekdo psal treba ikonka avastu v liste se hybe porad takze s timhle antivirakem to vlastne neusetri nic, leda ze by se ty fotky (knizka) prohlizely ve fullscreenu kde nebude videt spodni lista :lol:

martin022
martin022
Level 1 Level 1
18. 9. 2011 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

podla mna sa v LG nudili a museli spravit zase daku mega debilnu somarinu ktora funguje ale nikto to nebude pouzivat.

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
19. 9. 2011 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím,jestli vůbec čtete ty články,které se vám snaží aspoň trochu nastínit problém...pokud vím tak display a je jedno v jakém zařízení je aktivní a zde myšlenka od LG není dělaná z blbosti.
Pokud vím a určitě se tu najde i uživatel,je tato stejná funkce dávno používaná v HW,píše se to tu pořád dokola,při nečinnosti se vám vypne GK,nebo Procesor a šetří energii...v článku je jasně napsáno,při užívání počítače během dne nebo prostě průměru hodin,prostě ten display bude schopen ušetřit hodinu!Je vám to málo?Nechápu,co zde chcete vymyslet chytřejšího????

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
19. 9. 2011 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldrick Mě by zajímalo, když budu celou dobu hrát nějakou hru, nebo když budu dělat v cadu atd., tak jak mi to ušetří těch 40-60 minut? Fakt mi to neni jasný. To že většina lidí používá NB na brouzdání po netu a tim pádem to ušetří nějaou energii je hezký, ale to mě nezajímá, při týhle činosti si Nb bouchnu do zásuvky. Navíc další věc, jak můžou tvrdit, že to ušetří 40-60 minut, když spousta NB nevydrží ani 4 hodiny. To dokáže ušetřit 25%? Asi těžko, když největší žrout je display a ten bude pořád zapnutý, navíc když ostatní komponenty nebudou uplně vypnuté, jen v nějakém úsporném režimu, který taky nebude bůch ví jaký, protože vše musí být schopno bleskově naběhnout.

Reklama
Reklama