Zpět na článek

Diskuze: Mají 64bitové verze prohlížečů smysl?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jaktožen není 64bit Flash k dispozici? Když jsem šel s 64bit IE8 na youtube, tak mi to stahovalo nějakou beta verzi, která fungovala.

kofo
kofo
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja by som zakazal pouzivat pojem 64-bitova aplikacia (prehliadac, program, atd...) na systeme, ktory je vlastne len 64-bitovym "rozsirenim" 32-bitoveho systemu. De facto zakladna aritmetika je stale 32-bitova x86.
To si fakt PR nedokaze vymysliet na uzivatela lepsi "kalerab", nez ho mystifikovat 64-bitovym tym a onym, aj ked sa v podstate o pravých 64-bitov nejedna? 64-bitovy CPU, 64-bitovy OS aj 64-bitove aplikacie vyzeraju uplne inak, ako tento "kvazi" 64-bitovy x86 svet.

cVGhost
cVGhost
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kofo Souhlasim i nesouhlasim, do domacich pocitacu se cisty 64bit bude dostavat jeste dlouho, jestli vubec ... jedine co soucasny "x64" , coz je v podstate x86 s 64bit adresaci pameti a zdvojenymi registry (nemyslim Windows registry pro neznale uzivatele "registr" v cpu je pojmenovana pamet obsahujici stavove udaje, vystupy, vstupy, nebo vseobecne "data")
Jak rikam, nejakou dobu to zabere, jen uz to trva dele, nez kdyz vystipavali z Windowsu 16bit subsystem .. protoze M$ nechce udelat stejnou chybu jako u Vist, nechce, aby si lidi kvuli OS museli kupovat nový šrot (HW)

0xR
0xR
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kofo Píšete bludy. Na současných x86 CPU už naopak v podstatě není nic 32-bitového. Aritmetika je kompletně 64-bit. 64b instrukce trvají stejně dlouho jako 32b, jen pár méně používaných jich má na některých CPU o 1 takt delší latenci, ale to je nepodstatné.

To, že jsou některé 64b programy pomalejší, než 32b je dáno pouze horší optimalizací a lenivými vývojáři. Moje ručně laděné 64b x86 aplikace jsou naopak podstatně rychlejší, než jejich 32b verze :wink:

dedecekhribecek
dedecekhribecek
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@0xR Bohužel veškerá optimalizace spočívá v prosté záměně 32 bitových instrukcí za 64 bitové. To se bohužel nezmění dokud tady budeme mít 32 bitové prostředí. Optimalizace se dočkáme až postupně po pochování 32 bitů.

0xR
0xR
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@0xR @dedecekhribecek: Ono je to ještě horší. Většina 64b programů prostě zaměnila 32b datové typy za 64b. Takže proměnné zbytečně zabírají dvojnásobek místa a tím i RAM, bandwidth, cache atp. A to (společně s nevyladěnými kompilátory) způsobí to zpomalení. Přičemž dobře napsaný program může díky více registrům, větší paralelizaci (a často i SSE2 místo x87) být klidně i 2x rychlejší...

logik
logik
Level 1 Level 1
29. 3. 2011 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@0xR @0xR: Blbina. Drtivá většina dat v programech jsou ukazatele. Nějakou manuální optimalizací integerů toiho tolik nezískáte... A jestli myslíte ladit ručně instrukce v assembleru, tak žijete v IT pravěku.

logik
logik
Level 1 Level 1
29. 3. 2011 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@0xR @0xR: No jenže těch více registrů, nutný čas na přepnuátí módu atd... dělá taky dost.

SSE místo x87 je záležitostí kompilátoru, nikoli programátora. A chtít o programátorech, aby každou proměnou v programu revidovali, zdali má narůst na 64bit či ne.... jaksi nereálné...

kapa
kapa
Level 25 Level 25
28. 3. 2011 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja este pouzivam 32 bit win xp, mam 4GB ram a bezne sa mi stava, ze ich cele zozerie prehliadac, ci uz chrome alebo explorer. Dajte si tak 15 okien do prehliadaca a pracujte s nimi prezerajte cely den a vecer pozrite na ramku a je cela fuc...., bezne mam cez 3GB obsadene.... a to nemam nic iba prehliadac a word, excel, postu, skype otvorene

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa Na jaký stránky to chodíš? :shock:

Já mám tabů 50+ a prakticky nikdy to přes 1GB nejde. Přes víkendy ho jednou zapnu a jinak házím jen do úspornýho režimu.

Teď mám 73 tabů a zabírají mi 746MB (PC běží od 8h). Win 7 64b; Opera; 4GB Ram...

I když já vlastně blokuju všechny reklamy, takže jestli tam ten bordel neblokuješ, tak by to mohlo sedět...

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa 32b Win XP nevyuzije tých 4GB RAM. Maximálne tak 3.5 ale reálne myslím 3.2. Záleží aj od konfigurácie HW v PC. Mne napríklad vyuzije XP iba 3 GB pretože 256 MB mi systém odhryzol po pridaní novej zvukovej karty do PC (Creative Xtreme Gamer Fatality Pro).

dedecekhribecek
dedecekhribecek
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono to je spíše obráceně. Nemá smysl 32 bitoví verze. Bohužel v dnešní době stále s sebou taháme balast 32 bitů. A MS svojí deklarací, že Windows 8 budou i 32 bitová k tomu tahání staré zátěže ještě přispívá.

Lukáš Voříšek
Lukáš Voříšek
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=net.Xtreme]Jaktožen není 64bit Flash k dispozici? Když jsem šel s 64bit IE8 na youtube, tak mi to stahovalo nějakou beta verzi, která fungovala.[/quote]
Flash Player je pro 64-bit browsery k dispozici ve verzi "Square" (něco jako RC) a rozumí si s Windows, Mac OS a Linuxem... Bohužel však není oficálně hotov, i když většina věcí funguje jak má :wink: http://kb2.adobe.com/cps/000/6b3af6c9.html

Lukáš Voříšek
Lukáš Voříšek
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Flash Player je pro 64-bit browsery k dispozici ve verzi Square (něco jako RC) a rozumí si s Windows, Mac OS a Linuxem... Bohužel však není oficálně hotov, :wink: i když většina věcí funguje jak má...
Btw: ten předchozí příspěvek mi to tu nějak divně utlo :roll:

VIVI
VIVI
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...ale s podporou ovladacu.staci se kouknout na nektere profi zarizeni ke kterym vyrobci nedodavaji 64bit ovladace,to nuti cloveka mit but 32bit system a nebo vmware/xpmode,ale to taky neni samospasitelne...ono je to problem,M$ muze rict ze W8 uz budou jen x64,ale nestane se nic jineho nez ze pulka lidi na to neprejde z W7 protoze vyrobci nedodaji x64 ovladace a je problem...staci kdyz kouknu do laboratori,kde to jde jsou XP 32bity.to proto ze specialni technika ma svuj specialni soft a ten jede,svete div se,nejlepe na 32bit XP...a uvedomte si ze velke podniky si nechvaji soft delat na miru,a oni tim spis neprejdou ani na W7...ve vyrobe ve vitkovicich jsou stroje co ridi vyrobni linku a na nich je W98 dodnes...a jeste se to mrte potahne

Kostitras777
Kostitras777
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

používat 64bitové verze je stejná kravina jako kupovat výrobky od Apple.

lidé to používají, jen že je to "cool" a nebo že to prostě nemá každej, ale výkonově to nemá smysl...

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
28. 3. 2011 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kostitras777 Je to nesmysl co pisete. 64bit využije každej kdo nepoužívá PC jen na lození na FB. Při 64 bitech, se vyplatí investovat do víc RAM, umístít cache programů/prohlížečů na RamDisky, vypnout swapy atd.
Co je týká přímo vykonávání instrukcí. Je prostě nepopiratelné , že v 64 bitech provedete operaci ve 2x tak velkém registru při stejném počtu taktů. Akceleraci nejvíce zaznamenáte pokud co nejvíce zapojíte CPU a RAM a vynecháte z toho HDD. Tam se ten nárůst výkonu opravdu znát. Ale chce to dooprav¨dy používat 64b verze aplikací.

Na druhou stranu indexace dat zabere v 64bit 2x tolik myšleno na velikost. Je to něco za něco. Ale to Vás pak už nemusí tolik zajímat, protože tý ram můžete mít fakt hodně. A investice do ní se opravdu vyplatí. Kdejaká deska zvládne 24 GB a některé i 48. A věřím, že ti co pracují například s grafikou, tak to i využijí.

iagree
iagree
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Samboush Problém bych viděl v tom, že RamDisk je dnes něco, co není Microsoftem oficiálně podporováno jako kdysi v časech DOSu ovladačem ramdrive.sys. Dnes existuje pár programů třetích stran, většinou nespolehlivých.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 3. 2011 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Samboush ale praveze vecsina pouziva PC na facebook, internet, nejaky ten office. Tej vecsine nikdy nebude chybat 64bit. OS a ani nebudu potrebovat viacej RAM ako 4GB. Je jedno, ze ta RAM je lacna, ak ju raz nepotrebujem, tak ju predsa nebudem kupovat.
Do kancelarskych PC stale davame winXP a 1GB RAM.

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
28. 3. 2011 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Samboush @odb: Tak i ten excel 64 bit, je znát. Ale netvrdím , že to je nutnost. Já jen říkám, že pro plno lidí to smysl má a vyžijí to. A jakmile se někde něco víc počítá ta 64 bit verze je přínosem. Ale chce to tomu systému pomoci správným nastavením, volbou software který to umí využít. Atd. Už například i OS XP32/64 se ta 64 vyplatí tím, že využijete opravdu ty 4 GB Ram co máte v kombinaci s dalšíma 2 GB co máte na GK. ve 32XP se vám Ram ze známých důvodů ořízne. Tzn 64 bit mi přijde výhodnější i protoho kdo používa 32bit aplikace.

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
28. 3. 2011 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Samboush @iagree: Používám Dataram ramdrive za 15 babek. Umí až 32 GB . Funguje spolehlivě. Pri vypnutí oken se uloží do Image a při spuštění se načte. Naformatovanej ho mám na NTFS. Ještě nezaváhal.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten článek je nějak mimo. U 64.bit aplikací není stěžejní nějaké množství paměti, ale prostě to že jsou 64.bit, což přináší mírný nárust výkonu. Stačí se stáhnout třeba 32.bit a 64.bit Winrar, či Cinebench a pod. kde je jasně zřetelný nárust výkonu u 64.bit aplikací a určitě to není tím, že by měly k dispozici více paměti. jinak na Flash pod windows v 64.bit se čekalo hodně dlouho, ale nyní je již plně funkční. Používám 64.bit Google Chrome a SeaMonkey a nemám žádný problém.

iagree
iagree
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=dedecekhribecek]Bohužel veškerá optimalizace spočívá v prosté záměně 32 bitových instrukcí za 64 bitové.[/quote]

A co více od toho očekáváte ? 64bit o ničem jiném není.

0xR
0xR
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iagree No, a jsme prave u toho :). Nejste nahodou autorem nektereho z tech pomalych 64b paskvilu ? :)

Udelat kvalitni konverzi z 32b do 64b je podstatne slozitejsi...

logik
logik
Level 1 Level 1
29. 3. 2011 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@0xR Blbina. Drtivá většina dat v programech jsou ukazatele. Nějakou manuální optimalizací integerů toiho tolik nezískáte... A jestli myslíte ladit ručně instrukce v assembleru, tak žijete v IT pravěku.

grongor
grongor
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

poradte prosim ... jak dosahnout tech 600 mb pameti ? :D mam otevreno 7 slozek, 1 rar, mysql workbench, pspad a netbeans ... + chrome s 21 zalozkami ... vse pouzivam aktivne - a mam vyuzite 3 gb :P to jsem takovy extrem ? :D

Lukáš Voříšek
Lukáš Voříšek
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=grongor]poradte prosim ... jak dosahnout tech 600 mb pameti ? :D mam otevreno 7 slozek, 1 rar, mysql workbench, pspad a netbeans ... + chrome s 21 zalozkami ... vse pouzivam aktivne - a mam vyuzite 3 gb :P to jsem takovy extrem ? :D[/quote]
A kolik vám co zabírá? :?: Mám otevřeno ve firefoxu cca 15 oken (youtube, fb, pct atd.) a když to vezmu i s plugin-containerem tak mi „užírá“ necelých 300 MB... :idea: Jinak všechny běžící procesy ve Windows 7 Prof. 64-bit a otevřeným Photoshopem, browserem a dalším drobným balastem necelé 2 GB RAM :wink:

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na 64 bitovem systemu maji 64 bitove aplikace smysl a soucasny x64 je uz skutecne 64 bitovy, uz to zadne rozsireni x86 neni, jak si tu stale nekteri mysli. Jenze spousta tzv. 64 bitovych aplikaci jsou vlastne 32 bitove kam autori horkou jehlou natahli akorat 64 bitove datove typy a taky proto je to i pomalejsi, asi i pripad toho 64 bitoveho IE9. Az zacnou programatori delat skutecne 64 bitove aplikace, tak takoveto debaty vubec nebudou vznikat!!!

vocc
vocc
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už delší čas cca 5let používám 64bit WIN XP. (V podstatě odvozené ze serverových win 2003.)Ze zkušenosti považuji 64bit vinXP za nejlepší systém co MS v poslední době vydal. Když jsem si poprvé pustil nativní 64bit ie6, integrovaný v tomto systému, byla to bomba, pocitově 2x rychlejší jak jeho 32bit verze. Problém byl jen v neexistenci 64bit flesh. To mě tolik zase netrápilo, jen málokdy potřeuji flash. Asi tak 2,5 roku používám 64 bit prohlížeč Namoroka (64bit neoficiální verze FF) dnes v něm funguje i ta flesh, i když ne 100%. Pokud 64bit ie9 je pomalejší jak její 32bit verze, tak soudruzi v MS někde udělali chybu.

Paxan
Paxan
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám otevřenej FF4 32bit a v něm FB, FB-UDK, Renegade X, AMK, FB-fotky, tuhle stránku a WIKI a zabírá mě 300MB + 50MB plugin kontejner, ve správci úloh mám zabráno 1,4GB.

Mám 2GB, Athlon 250, HD 4290

Reklama
Reklama