mcafee-hackeri-chteji-do-svych-rad-studenty
Novinka McAfee: hackeři chtějí do svých řad studenty

McAfee: hackeři chtějí do svých řad studenty

Stančík Martin

Stančík Martin

Podle nové zprávy bezpečnostní firmy McAfee kybernetičtí zločinci hledají nové síly mezi dobrými studenty na univerzitách.

Reklama

Některé gangy podle společnosti platí studenty již při jejich studiu, aby si byli jisti, že až budou potřebovat, mohou dobře vycvičené technologické mozky zavolat.

McAfee tvrdí, že některé gangy "zaměstnávají" i děti ve věku 14 let. Greg Day, analytik z McAfee a jeden z autorů zprávy Virtual Criminology popisuje, jak se snažili proniknout do digitálního undergroundu a popsat, jak se střetávají světy zločinců a hi-tech studentů.

"Chtěli jsme trochu více porozumět motivaci, která lidi svede ke dráze zločince," řekl Day. "Tradiční zločinecké gangy mají peníze a prostředky, avšak nemají technické talenty." Day také potvrzuje, že je stále těžší takové lidi sehnat, a tak se zločinci zaměřují na univerzity po celém světě. "Někteří studenti jsou sponzorováni při studiu, po němž jdou pracovat pro kybernetický underground."

Studie pak poukazuje na to, že gangy (hlavně pak u mladistvých) využívají "prestiže" slova hacker, protože mladí teenageři prahnou po "vzpouře" a undergroundu. "Lov" talentů pak probíhá pomocí stránek s ilegálním softwarem, či webů s nástroji pro hacking. Začínající kybernetoví útočníci pak dostávají jednodušší úkoly jako využívání sítě zkompromitovaných počítačů k rozesílání spamu. Relativně malé riziko polapení a vysoké odměny pak vytvářejí o životě kybernetického kriminálníka atraktivní obraz.

Mladí jsou však nuceni přijímat stále riskantnější práce a v hodně případech jsou do ní přímo tlačeni těmi opravdovými zločinci, kteří totiž o jejich aktivitě mají nemalé důkazy a technické talenty tak vydírají. Gangy také verbují lidi uvnitř společností, na které se zaměřují, aby tak lépe poznali její chod. "Kybernetický zločin již není jen dětská hra, je to velký byznys," říká Day.

Zdroj: BBC


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama