Meta představila nové chytré brýle RayBan. Selhaly při prezentaci
Meta ve spoupráci s RayBan vyvinula chytré brýle, které promítají obraz na sklíčko. Bohužel se prezentace nepovedla úplně na 100 % a brýle předvedly lehké zaváhání.
Společnost Meta oficiálně představila nové chytré brýle RayBan. Jedná se v podstatě o chytrou nositelnou elektroniku, která hodně staví na umělé inteligenci. CEO Mety, Mark Zuckerberg, uvedl na prezentaci, že se jedná o krok směrem k něčemu, co nazývá „osobní superinteligencí“. Tím je myšleno plynulé propojení uživatele s AI bez toho, aby se musel jakkoliv izolovat od dění v reálném světě.
Zuckerberg k tomu uvedl: „Brýle jsou ideální formou osobní superinteligence, protože vám umožňují zůstat přítomní v daném okamžiku a zároveň získat přístup ke všem těmto schopnostem umělé inteligence, které vás činí chytřejšími, pomáhají vám lépe komunikovat, zlepšují vaši paměť, vaše smysly a mnoho dalšího.“
Barevný displej s vysokým rozlišením je ukrytý v čočce brýlí. Nutno podotknout, že se jedná o zobrazovač průhledový (známý také jako HUD), takže skrze něj uživatel stále bez problémů vidí před sebe. Displej doplňuje 12Mpx fotoaparát pro videohovory a slouží také samozřejmě jako obrazový vstup. Poměrně působivě vypadá také psaní, pro které je nutné mít na ruce náramek Meta Neural Band. Náramek převádí drobné pohyby zápěstí a prstů na konkrétní písmena a velmi efektně na prezentaci vypadalo i ovládání hlasitosti přehrávané hudby.
Prezentace se však neobešla bez zádrhelů. Jedním z bodů byla prezentace schopností umělé inteligence, která měla v přímém přenosu poradit kuchaři s uvařením steakové omáčky. AI předvedla lehké zmatení a opakovaně dávala kuchaři instrukce k použití přísady, která neexistuje. Zuckerberg to zahrál do outu s tím, že se jedná patrně o problém s Wi-Fi připojením. Je ale otázkou, na kolik stálo za problémem připojení a jak moc je hardware skutečně hotový a odladěný.
Prodej novinky začne 30. září a cenovka je nastavena na 799 dolarů, což je v přepočtu asi 16 500 korun.