Zpět na článek

Diskuze: Nové nabíjecí zařízení na cesty od Thermaltake

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem zvedavy na cenu, z ciny se da sehnat batery pack velikosti galaxy S3 s kapacitou 22000mAh a dvouma vystupy 1A a 2,1A za necelych 700,-Kc :lol:

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 Tomu snad sám nevěříš :roll:

Ale jako jo, proč ne, jen to bude cca při 1V...

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka a proc ne? output pri 5V
http://www.ebay.com/itm/Black-22000mAh-External-Battery-Power-Bank-Charger-for-iPhone-4-4s-Nokia-HTC-/350756783409?pt=PDA_Accessories&hash=item51aabbc531

dalkal
dalkal
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @kalda69: Baterie jsou všechny Li-on, tady máte odkaz:

http://dx.com/c/cell-phone-599/batteries-503/external-batteries-522?pageSize=200

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @kalda69: Chlapec to tam má schválně nějak divně popsané - tebe nezajímá kapacita packu uvnitř, pokud neuvádí jeho voltáž. Proč? Protože z takového packu(mnou zmíněných 22Ah, 1V) ti klidně udělám 12V OUTPUT, ale už tím nenabiješ 22Ah, 12V baterii. :wink:

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @dalkal: By mě zajímalo, kde si k tomuhle předpokladu přišel...

Může to být Li-pol stejně jako Li-ion.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @c3cilka: Podle velikosti bych to tipoval maximálně na jeden Li-Pol článek s 5Ah, víc ne.

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=c3cilka]Podle velikosti bych to tipoval maximálně na jeden Li-Pol článek s 5Ah, víc ne.[/quote]

[quote=c3cilka]Podle velikosti bych to tipoval maximálně na jeden Li-Pol článek s 5Ah, víc ne.[/quote]

Je ti málo jasný údaj z popisu?

"Output: DC 5.0V 2.1A or DC 5.0V 1.0A or DC 5.0V 500mA"

Podle technických údajů první výstup pojede samostatně cca 10 hodin, druhý samostatně 22 hodin a třetí samostatně 44 hodin. (neřeším pravdivost techn. údajů - ale to neřeší ani nikdo v článku)

A pro úplnost - jeden li-pol článek má U = 1,2 V, to bys jím moc zařízení nenabil.

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish Omlouvám se, napětí článku U = 1,2 V platí pro niklové akumulátory. U Li je to podstatně více (3,7V), nicméně zbytek souvětí platí dál.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish Vygoogluj si "StepUp měnič" než někomu začneš odporovat. :wink: :roll:

Jinak díky za předvedení matematiky ZŠ v praxi... (2,1x10=21, 1x22=22, 0.5x44=22) Opravdu se za těch "pár" set let nic nezměnilo.

Jak říkám, i z 1V ti udělám 30V.

Joudo

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @c3cilka: Jouda je ten, kdo by tam dával měnič, ve kterém potřebuje obrovské kapacity a indukčnosti, což je u tohoto na rozměry náročného zařízení nežádoucí. Nehledě na cenu kondenzátorů a cívek. Svůj vynález z 1V na 30V si strč v tomto případě do špic.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @Maphish: Zajímavé, před chvilkou bych 1,2V nic nenabil a najednou je to možné, ale musejí být dostupné obrovské kapacity, indukčnosti... :lol:

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @c3cilka: Ale jo, máš pravdu...,

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @c3cilka: Sak.ra, kam se poděl zbytek zprávy? :lol: :roll:

Bylo tam:
[quote]Ale jo, máš pravdu, kapacity

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @c3cilka: Hmm, takže je tu asi nějaké omezení vyjádření? Nic neslušného napsáno nebylo... :wink:

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @c3cilka: Tak do třetice, a pak na to kašlu.

*Ale jo, máš pravdu, kapacity do 50uF nenacpeš při 6,3V ani do krabice od banánů. A co potom ty indukčnosti?! :lol: *

dalkal
dalkal
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zapomeňte na to, že kapacity deklarované na čínských obchodech odpovádají skutečnosti, tak polovině, ale i to je za ty peníze je slušné, protože třeba Conrad prodává stejné externí zdroje jako www.dx.com asi za trojnásobek ceny. Poštovné je z DX.com zdarma.

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dalkal To je jasné, taky bych vznesl otázku bezpečnosti provozu těchto článků.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish A v čem je problém?

To co prodávají ostatní, vyrábějí stejní rákosníci(pejorativu nebrat vážně...), jen to prezentuje "kvalitnější" firma.

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish Pro nevěřícího Tomáše, co dal mínus:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KpUXuEg3fNE&list=PL49C7D93EAE5BE66D#t=35s

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @Maphish: Jinak to na videu není "nekvalitní čínský zmetek", ale LiPol článek, ke kterému se nechovají tak jak se má.

K ničemu takovému nedojde, pokud majitel sleduje, správně nabíjí a správně užívá.

Jinak LiPol nemá prozatím konkurenci na poli typů článků. :wink: (Rychlost nabíjení, obrovský vybíjecí proud, takřka žádné samovybíjení) Je Li-ion si může něco nárokovat...

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @c3cilka: Ono je málo případů výbuchů baterií notebooků? A chceš mi naznačit, že se všichni postižení k nim nechovali korektně?
K tomu videu: jako simulace poruchy je uměle vyvolaný zkrat zcela normální postup. A je úplně jedno, jestli to je nebo není zmetek. Je jedno, jestli to je Li-ion nebo Li-pol.
Myslím, že c3cilka sežral všechnu moudrost světa a musí všem ukázat svou "jedinečnost" za každou cenu.

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @Maphish: Batérie, ktoré niekedy zhoreli boli rozhodne poškodené od výroby. Každopádne nič lepšie ako LiPo momentálne nezoženieš :wink:

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @Maphish: A copak se stane při zkratu s jinými typy článků, he?

Třeba NiMH? Obrovské zahřátí a poté vlivem přetlaku tryskání dielektrika všude kolem... Hmm, takže nakonec zuhelnatění tkání vlivem masivní dehydratace kyselinou.

Kdybych si měl vybrat, radši zahodím hořící notebook než mít na sobě oblečení plné kyseliny... A mohl bys nahodit nějaký odkaz na nějaký z případů hořícího notebooku v poslední době(a prosím, nemyslím nasimulovaný scénář na videu...) Jinak baterie obsahují ochranné obvody(právě pro zmíněné případy, ale to už je "pár" let zpět), které v sobě občas integrují i onen StepUp měnič. :lol:

A já jsem použil slovo "zmetek", protože jsi v podstatě řekl, že to podělali číňani...

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @IQLogic: Já ale nemám nic proti Li-pol bateriím, jen jsem vyjádřil pochyby o kvalitě provedení toho čínského výrobku. Flame tady vyvolává cecil a evidentně se mu to daří.

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @Maphish: Je úplne jedno kde to je vyrobené. K RC crawleru mám 5 kusov 2S LiPo batérií z Číny, jednu som nechtiac skratoval až jej padlo napätie pod 2V na článok, ďalšiu som vybil pod 2,5V na článok a obidve dodnes fungujú i keď na kapacite už stratili - tá skratovaná má už len polovicu :lol:

Ja osobne nemám žiadne predsudky k čínskym výrobkom - to by som sa musel báť všetkej elektroniky, čo mám doma :lol: :D

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @Maphish: Že by schíza?

Napřed není možné 1,2V nabíjet, pak:
..., taky bych vznesl otázku bezpečnosti provozu těchto článků.

A najednou je vše jinak... :lol:

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 23:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @c3cilka: To taky musíš sledovat vlákno. To o té bezpečnosti bylo pod čínskými výrobky. Ne pod textem konkrétně o Li-pol - tos vnutil do vlákna níže ty. Orientace ti asi dělá potíže.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 23:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @Maphish: A to video potnuté hned za tím? Tam není o číně ani za máku zmínka a týká se LiPolu. :lol: (a buď rád, že jsem se nenavezl ještě do tvého "testu zkratem")

Snažíš se vykřesat jiskru tam, kde už je to dávno ztraceno... - ostatně jako u každého tvého postu, kterému jsem oponoval.

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
17. 4. 2013 00:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @c3cilka: Co je s videem? Taky nechápeš? Na videu je zkrat článku a jeho následky. V nekvalitně provedeném výrobku ke zkratu může dojít. Stačí jen přehřátí a baterie se v podstatě vyzkratuje sama. A bum. Ale to "bum" bys potřeboval do palice, abys se snažil pochopit text, a ne za každou cenu být někomu oponentem. Články se na zkrat samozřejmě při vývoji testují. Končím debatu, nemá to cenu.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
17. 4. 2013 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @Maphish: Ok, jak myslíš... :lol:

BTW: To video je o poškozeném článku pádem zapojeném do sítě 220V, ale to jen tak informačně pro tebe 8) :lol:

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
17. 4. 2013 00:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @c3cilka: Holt je tam jinej post než jsem chtěl vložit (měl jsem otevřených víc oken). Ale výsledek je úplně stejnej jako při zkratu.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
17. 4. 2013 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @Maphish: Ještě jednu věc: Co jsi měl z fyziky na ZŠ? :lol:

Ale to už asi nemá cenu, studnice moudrosti nám ukončila diskuzi... :lol:

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
17. 4. 2013 00:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @Maphish: Vyskratoval si niekedy LiPo?

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
17. 4. 2013 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @c3cilka: ZŠ fyzika mi rozhodně problém nedělá. Jsem ti plně k dispozici. Tak honem, taž se, v čem potřebuješ dovzdělat?
Nebo mám chápat tvoji otázku tak, že bych někde udělal chybu ve fyzikální úvaze? Ve které?

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
17. 4. 2013 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @c3cilka: resp. "máš"... :lol:

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
17. 4. 2013 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @Maphish: Zajímavé, že se tu tak neprojevuješ...(většinou jsi seznámen až po obeznámení mou reakcí)

Takže za prvé - jaké konkrétně "super"velikosti kond. a indu. jsou potřeba k měniči zmiňovaného typu. (resp. jaká je velikost třeba tantalového, 50uF/6,3V kondenzátoru - co tvrdím já...)

Poté bys nás mohl PŘESNĚ seznámit s účinky zkratu baterie(LiPol) a připojením baterie(LiPol) k síti 220V(dle tvých slov je účinek stejný...)
Kdybys náhodou zapomněl:
...Ale výsledek je úplně stejnej jako při zkratu.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
17. 4. 2013 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @c3cilka: Jo a bavím se o článku přivezeném právě z továrny, tj. nijak nepoškozeném, předpokládej správně vyroben. :wink:

To jsem zvědavý, kterého autora nám sem přepíše... :lol:

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
17. 4. 2013 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @c3cilka: Zřejmě nemáš páru o obsahu učiva F na ZŠ. Pročti si RVP pro ZV a pak se snaž někoho poučovat.

Cívka v řádu desítek uH bude toroid tak centimetr v průměru, kondenzátor v řádu stovek uF, možná jednotek mF, taky není nejmenší a v tantalovém provedení by se ani Číňané nedoplatili. Hodnoty jsem odhadl s ohledem na výstupní proud 3,6 A.

A možná tě zklamu, ale tvé reakce mě nijak neobohatily.
A nyní ti PŘESNĚ povím, co se s tím článkem stane. Nastane tepelné zničení článku. V obou případech. A v obou případech nebezpečné v souvislosti s popálením nebo vznikem požáru.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
17. 4. 2013 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @Maphish: :lol: :lol: :lol:

Dobře, tak u čeho jste na ZŠ skončili? (výkon, příkon, práce jste jistě měli - nebo jste to ještě neprobírali? :shock: )

Já jen, že výstup je pokud vím 5V,2A NEBO 5V,1A NEBO 5V,0.5A(žádných 3,6A) - přece jsi mě tak pěkně poučil o matematice...(to už si nevzpomínáš? tu hodinka sem, a pak zase tam)

Ty bláho jak by to dělali výrobci, kdyby vyznávali stejnou filozofii "superultra" kapacit u měničů do auta.(například pro notebooky či ledničky a tam je to náročnější jak proudově, tak napěťově) - to by člověk musel mít za autem elektrárnu a ještě přívěs pro toroidy... :lol:

Maphish
Maphish
Level 1 Level 1
17. 4. 2013 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @c3cilka: U údaje 10h je napsáno cca, takže ano - hodinka sem, hodinka tam.
3,6A jsem uvažoval vytížení všech výstupů. V případě blokování ostatních dvou by se uvažoval proud 2,1A. Hodnoty C a L by byly menší, ale ve stejných řádech.
Ty, takový expert na step-up měniče, nevíš, že u větších výkonů se dc/DC řeší transformátorem? Ou, ou, ou...

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
17. 4. 2013 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @Maphish: Ty už radšej nič nepíš :D Vyskratoval som LiPo a nezhorela, dokonca sa ani neprehriala a ani nenapuchla a pritom to bola LiPo z eBayu za 15€!!!

Step-Up menič som vyrobil nejeden a všetky by sa zmestili do polovice zápalkovej škatulky :wink:

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
17. 4. 2013 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maphish @Maphish: Hele na to já už jen toto(třeba):http://cds.linear.com/docs/en/datasheet/3428fb.pdf :lol:

A jen tak btw: 1000pF=1nF(jen abys tu hned nevystartoval jak je to obrovská kapacita)

Pod schématem máš dokonce přesné typy a výrobce - zkus si je vygooglit(kvůli velikostem)

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To skutočne niekto verí tomu, že tie čínske nabíjačky majú 22Ah??? :D
Viete si predstaviť aké rozmery a hmotnosť by musel mať ten pack?
A k bezpečnosti LiPo batérií - kým je ich púzdro poriadne utesnené a nie sú prebíjané, nie je dôvod, aby zhoreli či vybuchli :wink:

Inak skúste ten článok nabiť a vybiť ho určitým prúdom, povedzme 0,5A - som zvedavý či by vydržal 44 hodín takejto záťaže :D

Reklama
Reklama