Nové technologické demo enginu Unity vypadá (ne)skutečně
Realistická grafika by v budoucnu nemusela být jen snem. Nové demo „Enemies“ nám dává ochutnat, kterak se vývoj posunul.
Po shlédnutí mi okamžitě přišel na mysl film s doktorem Strange a jeho zrcadlovými dimenzemi. Něco podobného se odehrává i zde, ačkoli samozřejmě v menším měřítku. Ale to není důležité, demo Enemies se zaměřuje hlavně na ztvárnění realistické osoby. Zde jde o jakousi tajemnou ženu ve středním věku, jež pravděpodobně vládne velkou mocí. Zhmotněna je v reálném čase spolu s nejjemnějšími nuancemi obličejových svalů, pohybu vlasů, kůže a očí. Dokonce to jde tak daleko, že je simulován tok krve pod kůží včetně vrásek.
O celkový vzhled se stará „High Definition Render Pipeline“ (HDRP), kombinace technik jako SSGI (screen space Global illumination – prostě reálné nasvícení), raytracing, podpora DLSS a další vymoženosti, jako nový způsob pro realistické zobrazení vlasů. Celkový dojem a výsledný vzhled je vskutku ďábelský. Demo bude představeno na stánku Unity na Game Developers Conference (GDC) ve dnech 23. až 25. března. Zde si jej mohou účastníci vyzkoušet, buď v Unity editoru nebo samostatně. Nám nezbývá než čekat, až hry budou vypadat podobně, nebo lépe.