Nový hack Kinectu pozná, jaké zboží zákazníci nejčastěji nakupují
Využití původně konzolového ovládání očividně nemá hranic. Novinka dokáže vytvořit heat mapu pohybu zákazníků a přehledně zobrazí, jaké zboží z prodejních regálů je nejžádanější.
Vývojáři nelení a pro Kinect vznikají další a další zajímavé projekty. Poslední z nich se nápadně podobá heat mapám známým z analytických služeb pro webové vývojáře. Jejich nasazení však směřuje poněkud jinam. Shopper Tracker, jak se produkt Argentinských vývojářů nazývá, využívá pohybové ovládání Kinect ke sledování pohybu uživatelů, přičemž výsledkem jsou právě zmiňované heat mapy.
To umožní obchodníkům snadno sledovat, jaké produkty jsou nejžádanější a v jakých místech se zákazník nejčastěji pohybuje. Ti pak budou moci optimalizovat rozmístění výrobků a tím zvýšit své zisky. Pokud vás napadlo, proč nebyla použita běžná kamera, je odpověď jednoduchá. Kinect díky infrakameře měří pohyby uživatele přesněji a dokáže určit i jeho vzdálenost od snímače.
Oproti běžným průzkumům agentur se jedná o výrazně levnější a rychlejší řešení, dokonce pak s přesnějšími výsledky. Na obrázcích se můžete podívat, jaký výsledek - výstup obchodník dostane. Zelená místa značí nejméně nakupované zboží, červená pak místa s nejžádanějšími produkty. Jak můžeme postupem času vidět, využití Kinectu je nakonec mnohem širší než se předpokládalo.
Zdroj: TechCrunch