Zpět na článek

Diskuze: Nový standard Wi-Fi 8 sází na spolehlivost místo rychlosti

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Miroslav
Miroslav
Level 1 Level 1
18. 11. 2024 00:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Snad bude zpětná kompatibilita bez problémů. Zajímavé je, tedy pro mne - jak se zvládá modulace/demodulace a přitom být aktivní na jedné gateway. K tomu fyzicky a vzduchem připojené zařízení s různými síťovými protokoly a vše se krásně meshuje.

To bych asi nasadil Cisco kvůli kvalitě pro enterprise řešení a support. Jelikož QoS se musí odněkud kvalitně řídit.

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
16. 11. 2024 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kým nebude nutnou podmienkou pre certifikáciu Wifi8 aj minimálne 2,5GbE (ideálne rovno 10) tak je všetka reálna rýchlosť nad 1Gb/s irelevatná lebo to nie je možné využiť (napr. NAS)

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
17. 11. 2024 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shagy2301 @shagy2301 Ta rychlost nad 1Gbit nieje uplne irelevatna ale ano plne vyuzit to nepojde. Niesom za taketo podmienky. Ja nepotrebujem vysoke rychlosti ale zato vyuzijem ine vlastnosti Wifi, ktore mi zabezpecia vecsiu stabilitu/kvalitu wifi. Navysovanie rychlosti portov a vykonu routra aby zvladal vysoke rychlosti bude viest aj k navyseniu jeho ceny. Preco by som mal platit za nieco, co nepotrebujem?
Necakam, ze sa objavi router pre wifi 7, ktory by nemal minimalne jeden 2.5Gbit port a ak ano, tak ich bude minimum.

Preco v SOHO Ehternet zrychluje len pomaly? Lebo beznemu cloveku to staci. Je tu dost routrov, ktory maju rychlejsie LAN porty, tak preco nieco take tlacit ako podmienku? Co SOHO viac trapi/je dolezitejsie je ta efektivita/kvalita komunikacie, lebo bezny clovek dnes skoro vyhradne funguje na wifi a nema NAS. Takze preto aj 1Gbit wifi7/8 router by bol prinosom.

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
17. 11. 2024 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @odb s požiadavkou na stabilitu/kvalitu súhlasím. to je OK. tlak na rýchlejšie porty by zároveň znížil cenu rýchlejšieho pripojenia. Najväčší bizár aký výdavam je že výrobcovia Access pontiov (teda jednoúčelových zariadení bez schopnosti routovať) vyrábajú Wifi6 aj Wifi7 AP s 1GbE portom. Tam mi teda uchádza pointa úplne.
A len na záver, neviem či som prehliadol, ale Wifi7 oproti 6 prináša viacmenej len zvýšenie maximálnej rýchlosti ale skoro nulový prínos (dokonca možno aj pokles) stability/kvality.
Ale chápem obvykle sa predáva marketingovými číslami, ktoré v konečnom dôsledku nikto nevyužije

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
17. 11. 2024 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @shagy2301 Nemyslim si, ze tlak na rychlejsie porty by znizli cenu rychlejsieho pripojenia. Dnes stredne pripojenie do internetu znamena nieco okolo 500Mbit a uz toto pripojenie ma problem vela ludi vyuzit. Preto napriklad ISP njalacnejsie pripojenie drzia dost nizko/ je tam velky rozdiel, lebo by im ludia utiekli k tomu lacnejsiemu programu. To preto, lebo by im kludne stacila aj polovica(aj menej) ale najpomalsi program je 80Mbit, co je slusny skok oproti 500Mbit.
Nieje tu ziaden tlak na rychlejsie pripojenie a tak to ani rychlejsie porty na AP/routroch nezmenia. To je aj dovod preco sa stale drzi 1Gbit v LAN. Nieje potreba vecsich rychlosti a vyssie rychlosti sa presadzuju len pomaly. U zakladnych dosiek je 2.5Gbit standardom par rokov(tie lacne maju stale 1Gbit).
Pri Wifi6 1Gbit nepovazujem za bizar. Drviva sieti bola/je 1Gbitova, tak naco by tam davali 2.5Gbit porty? Aj tu sa to postupne meni a pri wifi7 AP bude 2.5Gbit port uz standardom(aj nejake s 1Gbit sa casom urcite objavi ale bude ich minimum) ale odhadujem, ze vo vecsom meritku sa 2.5Gbit bude pouzivat az pri Wifi8, lebo az vtedy vyznamenjsia cast LAN prvkov bude 2.5Gbitova. Zase preto, lebo tu nieje ziaden tlak na rychlost. Mnozstve sieti by kludne stacil aj 100Mbit a na 1Gbit sa preslo len preto, lebo tam bol minimlany cenovy rozdiel a 100Mbit prvky vymizli. Tak to bude aj pri 2.5Gbit alebo vyssich rychlostiach.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 11. 2024 05:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nech sa nikto nehneva ale naco to je dobre ?

Cim sa to bude krmit?

Android s windows cez wifi sparovat pomaly ani nejde, a ked hej ide to slimacim tempom.

Skoro vsetky periferie, externe disky, fotaky, kamery,.... pouzivaju USBcka a tie su niektore tiez rychlejsie ako tato wifi. A spolahlivejsie. Ale vacsina zariadeni pouziva zastarale verzie USB. A vo verziach je bordel ako v chlieve.

Sietove karty zamrzli na 20 rokov starej 1Gbps technologii.

Jedine cim sa da 23Gbps teoreticky naplnit na maxim je priame kopirovanie z SSD. Ale kam to kopirovat ?

Vacsina vyrobcov zariadeni skoncila u nasadenia 5GHz a wifi 5 resp wifi 802.11ac. Zvysne chipy su nehorazne drahe na nasadenie a tak sa ich pouziva minimum.

A realny dosah wifi 7 je len v otvorenom priestore, dokonca aj hruby jedalensky stol, alebo sediaci clovek obmedzi signal. Takze to aby clovek daval APcko do kazdej miesnosti najlepsie do stredu na strop aby bol rychly signal vsade. Aj na zachod ak chce ultra speed

JohnDBryant
JohnDBryant
Level 1 Level 1
16. 11. 2024 02:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nový standard Wi-Fi 8 se zaměřuje na spolehlivost před rychlostí a zaměřuje se na stabilnější připojení v různých prostředích, protože poppy playtime chapter 3 pokračuje. uchvátit hráče svou pohlcující hratelností a jednoduchými možnostmi designu.

ivan hrabec
ivan hrabec
Level 33 Level 33
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
15. 11. 2024 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mě plus, v panelácích se využije, jen ta cenovka, kolik budou chtít vyrejžovat:-). Jasně, Asus ROG (7) GT-BE 98 za 700 éček malina.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
16. 11. 2024 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ivan hrabec @ivan hrabec Preco vytahujes extremy? Najlacnejsi wifi7 router je za 100Eur. V 2025 cakam, ze najlacnejsie routre budu zacinat niekde okolo hranice 50-60Eur.
Wifi 7 je novinka a tak sa zacina od drahsih modelov.
V panelakoch by najviac pomohlo aby si ludia tie routre/AP davali na lepsie miesta a nezhavili na 100% vykonu. Popripade dali si navyse nejake AP pri vecsom byte.
Byvam v bytovke router nemam na uplne idelanom mieste a vykon mam znizeny asi na polovicu.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 11. 2024 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @odb proč je dobrý snížit výkon. Popravdě jsem netušil, že to lze. Klidně to udělám, bude-li dobrý důvod.

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
16. 11. 2024 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @odb a má ten váš bájny wifi7 router za 100€ aspoň jeden 2,5GbE LAN port aby bolo možné pripojiť rýchle NAS aby ho nebrzdil 1GbE? Čokoľvek čo toto nesplňuje nie je z môjho pohľadu ani Wifi6 router, nie to ešte Wifi7. Rovnakú požiadavku mám aj na Wifi Access Pointy a fakt nechápem ako môže niekto rýchle Wifi skombinovať s pomalým LAN/WAN. Ako to má potom človek využiť?

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
16. 11. 2024 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @theyarealldeaddave super, tento model som si nevšimol. Ale úprimne na základe skúsenosti s TP-Link AX55 Pro v spojení so Synology 10GbE sieťovkou a Macbookom asi 2 metre od routeru si nie som istý či TP-Link vie reálne dá viac ako 1Gbps, kiež by bola moja obava vyvrátená

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
16. 11. 2024 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @Lukáš Meistner Znizit vykon je dobre aby si zbytocne nezarusoval okolie. Na to ale chce mat dobre umiesteny router.
Bohuzial bezna prax je, ze ludia maju router umiestneny niekde na kraji bytu, kde im ISP dal pripojku a aby mali signal aj na druhej strane bytu, tak im to ide na 100% ale polovica wifi signalu ide mimo bytu a rusi okolie.
Takze dobre je dat router co najviac do stredu aby co najmenej tvojho wifi signalu rusilo okolie(islo mimo byt). V mensom byte vtedy staci aj nizsi vykon aby wifi bola v celom byte v pohode.
Mam trojizbak a na jeho pokrytie mi staci aj vykon znizeny na 50%.
Niekedy v specifickych podmienkach/priestoroch moze znizenie vykonu pomoct aj k lepsej stabilite wifi(alebo pouzitie viacej AP/routrov).

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
16. 11. 2024 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @shagy2301 Musis brat ohlad na kategoriu routra. AX55Pro je na svoju kategoru slusny router.
Ber to tak, ze nemozes od Fabie cakat vykon/parametre ako pri Porsche. Obe su to auta ale ine. Takze nieje wifi6/7 router ako wifi 6/7 router.
Na to kolko zvladne BE3600 sa vies pozriet v recenziach. Naj, co som nasiel bolo 1.6Gbit. Pri pouziti wifi7 MLO 2.2Gbit.

Ak by si chcel vyuzit to Synology naplno, tak by ti nepomohol ani ten naj router, lebo 100% bude limit na strane klienta(wifi karty v tom Macbooku), lebo rolu tu hraje aj klient a co on zvlada(ake ma parametre). Napriklad pred nedavnom som pozeral na recenziu macbooku M4 a daval max 1.6Gbit s Asus AXE11000 routrom.

S nakupom wifi7 routra by som pockal ak sa da. Wifi 7 je novinka a na trh pride viacero dalsich modelov a bude vecsi vyber.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 11. 2024 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @odb děkuji, už jsem trochu pátral a chápu. Já mám router v obývacím pokoji, tedy uprostřed bytu. Když mi tahali optiku, také si mysleli, že to bude za dveře.

Ale máte pravdu, znám hodně bytů, kdy router je u vchodových dveří.

Reklama
Reklama