Zpět na článek

Diskuze: nVidia končí podporu starých grafických karet

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2005 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nvidia běžně vypouští část podpory z nových ovladačů.
Třeba od ovladačů .44. už není plně podporována GF 4MX a spol.
Prostě některé její funkce jsou už vypnuté.

Podobné to bylo s GF2 v ovladačích .38..

Mimochodem ten kdo si na takovou starou kartu nainstaloval nové ovladače si sám odepsal kus výkonu.

Co s takovou šitózní kartou dnes?

Určitě Vám budou stačit staré ovladače a majitele nových grafik to nezastihne.

Hlavně pozor u GF4MX a spol karet.
Tam fakt od verze ovladačů .44. už je hromada funkcí vypnuta a nepodporována.
Tak tihle uživatelé nechť si stáhnou a používají staré ovladače.
Hry jim poběží rychleji.

Lidí s řadou FX a novějších, z nových ovladačů profitují.
- neregistrovaný - john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2005 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Novější verze než .44. možná už budou kuchlé.
Ve verzi po .44. se hodně kuchalo.
Nvidia to čas od času dělá když už je počet plně podporovaných chipů moc vysoký.

Ono udělat plnou podporu pro každý chip je celkem složité.
- neregistrovaný - john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2005 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No GF2MX je už pěkně stará.
Na ní si nové 3D hry nezahraješ ani kdyby jsi se postavil na hlavu. No možná na 320*200 na low.

A TNT 2 jak by smet.

Dělají to aby si usnadnili práci.
Máš starou grafiku - tak si nemůžeš moc vyskako vat. Na 40 let starý auto taky neseženeš nové díly.
- neregistrovaný - john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2005 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby mi nějaký blbešek chtěl tvrdit že NV17 tedy GF4MX neumí VertexShadery tak ho raději předem odkážu na správná míst: http://www.digit-life.com/articles/gf4mx/
- neregistrovaný - john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2005 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jo, ten "blbesek" jsem ja.
Pubertacek john.don si precetl jeden spekulativni anglicky clanek a dela machra a urazi lidi, co tomu rozumi.
Zajemce o nasi "diskusi" odkazuji na jiny nejmenovany cesky server o hw. Pro ostatni mam sdeleni, ze GF4 MX opravdu nepodporuje VS hardwarove, ale jen pres softwarovou emulaci, se kterou byly problemy a proto ji bylo nutno vypnout. Vim to, protoze jsem vyvojar 3D aplikaci, ktery s tim dela kazdy den a neminim dale plytvat muj drahocenny cas hadkami s individuem j.d.
- neregistrovaný - xR->

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2005 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Přesně tak, to, že na kartách GF 2 MX, GF 4 MX a bůh ví jakejch ještě, běhají Vertex Shader programy je tím, že jim to počítá procesor (ten to v poho zvládá, protože to neni tak složitý jako pixel shaders - ty se počítají per-pixel a to by CPU jaksi nestíhalo..)
- neregistrovaný - DavesMan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2005 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace xR si nevšímejte.
On je xpert na všechno :o))

Pro inteligentní:
Stáhněte si 3D mark 2001 a s ovladačema .41. si pustíte VertexShader test. S ovladačem .5x. si ho už nepustíte.

Pro vážné zájemce o studium mohu přiložit poměrně komplexní článek přímo od Nvidia kde popisuje hw implementaci v NV17.

Což je ovšem zbytečné.
Protože NV17 VertexShadery přímo podporuje a není takový problém si to ověřit.
- neregistrovaný - john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2005 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - DavesMan: tak ty jsi to fakt rozsekl!
Nejsi s xR kamarád?

Na GF2MX žádné VS nikdy nebyli a nejsou!
ANI NEPOBĚŽÍ.

Vem si ten 3D mark 2001 různé karty a ovladače a zkoušej si to.
- neregistrovaný - john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2005 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - john.don: To jsem samozřejmě rozsek, protože jsem kdysi měl GF 2 MX400 a právě ten Vertex Shader test na ní v pohodě běžel.

Prostě v driverech je (bylo - teď nechci rozebírat drivery - probíráme HW) to tak udělaný, počítá to CPU. GF 2 MX a GF 4 MX mají v hardwaru je fixed T&L.
- neregistrovaný - DavesMan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2005 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - anonym: Hádat se s xR-> o grafice nemá smysl. On totiž pravdu MÁ. Totiž, pokud v nějakých driverech test VS s GF4MX ve 3DM01 neběhá, je to právě bug. VS ve 3DM01 totiž může běžet softwarově, takže jede nezávisle na feature setu GK. Stačí jakákoli grafika, která dokáže 3DMarkem01 projet (klidně i 8MB Savage 3D, osobně odzkoušeno).
- neregistrovaný - no-X

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2005 23:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - no-X: Jen doplním, že tohle je fakt pravda. Zkoušeno na Voodoo2. Tahle DirectX5 karta původně o vertex shaderech nikdy neslišela, ale přesto to v 3Dmarku docela slušně projde.

Jen tak mimochodem, v těhlech novejch driverech je sice podpora pro ty vyjmenované karty oficiálně vypnutá. Ale stačí ten driver nainstalovat manuálně a ne přes setup. Pak vybrat třeba klidně 7800gtx. Po resartu už i sám driver kartu v pohodě popíše a bude to fungovat.
- neregistrovaný - DOC_ZENITH

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2005 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - DOC_ZENITH: Ale jelita jste vy.
GF4MX440 má dvě výpočetní jednotky.
Jedna je určena primárně jako T&L jednotka a druhá jako VertexShader. V principu se dá ta Vertex Shader jednotka vypnout a připojit k té T&L a fakticky jí tak zrychlit!

Pak může být vyhodnější jí přepnout a mít rychlo T&L. Přijdete o VertexShadery ale máte rychlejší T&L.

Mám doktorát a pracuju z domova v jedné zahraniční společnosti na vývoji 3Denginů.

Nojo, ale to VÁM prasečím mozečkům nedotejká.
- neregistrovaný - mr.jelito

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2005 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - mr.jelito: No jo, johne.done, ucel sveti prostredky, ze..

BTW. Staci to zkusit v OpenGL, tam je to zcela jasne. Taky lze otestovat zavislost VS na CPU na jednotlivych kartach.

Jinak jeste jedna vec - je teoreticky mozne, ze oproti GF2 jsou v T&L pipeline nejake zmeny, nebo dokonce nejaky oklesteny (zrejme nefunkcni) VS, ale to vi pouze nVidia a zadne info k tomu neni poskytovano ani vyvojarum. Takovehle vypnute/pokusne features jsou prakticky ve vsech cipech a slouzi hlavne k internim ucelum a pokusum. Ale to na veci nic nemeni - HW akcelerovane vertex shadery na GF4MX nerozjedete.
- neregistrovaný - xR->

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2005 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - xR->: Proč se obracíš na mě?
Já jsem s tebou zkončil.

S virtuálníma chytrákama nediskutuju.

Hlavně když předložím pádné argumenty.

Já dal odkaz a ty jen kýbl keců protože se na nic jiného nezmůžeš.

Ostatním rád dám blokové schévam Geforce 4 MX440 resp. jádra NV17.
- neregistrovaný - john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2005 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @neregistrovaný - john.don: LOL, ty tvoje "padne argumenty" jsou jeden spekulativni clanek od nejakych rusaku, kde sami uvadeji, ze je to jen domnenka...
Muj dukaz je popsan jinde (viz. muj prvni prispevek).

A hlavne nechapu o co ti vlastne jde ? Nedovedes priznat chybu, obzvlaste pokud nejsi odbornik na tuto oblast ?
Nebo jsi prodal lidem tuny GF4MX a vodil je za nos, ze maji shadery ? To bych pak chapal :)) GF4MX je s. i kdyby mela 20 VS jednotek :)

Jinak, vzhledem k tve vyjadrovaci kulture se s tebou uz dale nebudu bavit. Myslim, ze uz je vsem jasne, kdo tady ma jen blbe kecy.
- neregistrovaný - xR->

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2005 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Máš pravdu. Nvidia šetřila a ta karta vážně neumí PixelShadery což je vážně škoda.
Ale to už by to byla GF3 že.

Jinak od řady .5x jdou nějaké hry lépe byť bez VS.

Protože jsou do ovladačů přidané optimalizace pro ně. Schválně změň jméno .exe a už tak pěkně nepůjde :o))

Ovšem některé hry se neidentifikují podle exe tak měj trpělivost :o))
- neregistrovaný - john.don

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2005 01:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Preco chcu zrusit podporu kariet to mi nejde do hlavy. Mam GeForce 2MX400 upravenu softvarovo cez utilitku Riva Tuner RC15 na Quadro2 MXR/XE a mam ovladace Forcwawe 71.89 a na takto upravenej karte mi na 800x600 low beži i Doom3 :) Su to tupci.
- neregistrovaný - partizan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2005 01:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Preco chcu zrusit podporu kariet to mi nejde do hlavy. Mam GeForce 2MX400 upravenu softvarovo cez utilitku Riva Tuner RC15 na Quadro2 MXR/XE a mam ovladace Forcwawe 71.89 a na takto upravenej karte mi na 800x600 low beži i Doom3 :) Su to tupci.
- neregistrovaný - partizan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2005 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bolo by laskave od Nvidie aby na ukoncenie podpory VGA uzivatelov upozornili. Pri stahovani je totiz na vyber "Geforce and TNT2" a tak som stiahol, ale stiahnuty ForceWare hlasil, ze VGA nie je podporovana(ide o TNT2 M64 na otestovanie).
- juro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2005 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pro starsi karty byla dykcy kravina pouzivat novy ovladace..tepr pred mesicemjsemmenil grafiku..do t ydoby jsem mel GF4 MX440..a jel jsem vetsinou na skoro nejnovejsich..pak jsem stim zacal testovat a treba takovy 44.03 zvedli vykon skoro o 20% (3Dmark2001/CS/NWN) a 61.77 skoro o 15%..u tech jsem nakonec zustal..i ted co mam GF4Ti4800SE..
- neregistrovaný - Huggi

Reklama
Reklama