NVIDIA kupuje AGEIU
Po zkoupení Havoku Intelem tu zbyla poslední firma zabývající se akcelerací fyziky ve hrách - AGEIA. O tu projevilo zájem AMD, ale nemělo dostatek financí, a tak se do hry zapojila NVIDIA.
Grafický gigant NVIDIA kupuje posledního samostatného hráče na poli akcelerace fyziky, kterým je firma AGEIA. Poté co Havok minulé září skončil pod křídly Intelu, začalo se spekulovat o tom, kdo koupí firmu AGEIA. První nabídka padla od AMD, avšak cenu, kterou AGEIA požadovala, nebylo AMD schopno nabídnout. Nedávno projevila zájem také NVIDIA. Posilněna velmi úspěšným rokem, díky řadě grafických karet 8800, dokázala nabídnout požadovanou cenu a rázem se stává AGEIA dceřinou společností NVIDIE.
„Tým AGEIA patří mezi světovou třídu a je zanícený pro stejnou věc jako my – tvoření co nejvíce úžasných a podmanivých herních zážitků.“ Řekl Jen-Hsun Huang, prezident a CEO NVIDIE. „Spojením týmů, které stvořily nejlepší GPU dneška a zatím jediný samostatný hardwarový akcelerátor fyziky můžeme dosáhnout kvalitní fyziky akcelerované přímo kartami GeForce.“
Nakonec tedy mohou oba konkurentni AMD nabídnou řešení s fyzickou akcelerací. AMD tedy zbývají dvě věci, buď si vyvinou vlastní fyzický engine, což by bylo velmi nákladné a také zdlouhavé, nebo, což je více pravděpodobné, se ještě více zaměří na svou vlastní Spider platformu.
Nyní je již zcela jasné, že fyzická akcelerace nebude hrát jen druhé housle někde v rohu, ale stane se v budoucnu neodlučitelnou součástí každé hry. Otázkou je, kdy fyzickou akceleraci plně využijeme, neboť nové technologie, jejichž vliv je v reálu málo patrný, se implementují velmi pomalu. Například DirectX 10 tu s nami je již něco přes rok, ale hra přímo pro toto API zatím není na trhu.
Podle heXus.net
Adept konkurzu David Papoušek