Nvidia připravuje nové nastavení ultra kvality pro DLSS
Populární a celkem povedená funkce Deep Learning Super Sampling (DLSS) od Nvidie by se měla dočkat nového nastavení kvality. Nvidia tak odpovídá na FidelityFX Super Resolution od AMD.
Ačkoliv se první generace technologie DLSS nesetkala s vřelým přivítáním u hráčů, na které cílí, druhá iterace mnoho nedostatků odstranila. Aktuálně tak Super Sampling zprostředkovaný strojovým učením patří mezi velmi povedené a žádané funkce RTX grafik. O tom samozřejmě vědělo i konkurenční AMD, které přišlo s FidelityFX Super Resolution. Tato technologie využívá jiné postupy, nicméně výsledek je podobný. FSR v tomto případě při nastavení kvality redneruje hru na 77% rozlišení obrazu, tedy škáluje výsledné snímky 1,3×. Nejlepší nastavení DLSS využívá 66% rozlišení, tedy 1,5násobné škálování. Výsledek pak logicky hovoří ve prospěch AMD, jelikož je zde využíváno lepší původní rozlišení.
Nvidia proto plánuje uvést ultra kvalitní nastavení. To se vyrovná přednastavenému kvalitnímu režimu FSR od AMD. Možnost tohoto nastavení potvrdila dokumentace Unreal Enginu 5, kde se vyskytla položka „Ultra Quality“.
Aktuálně je dostupná verze DLSS 2.2.6.0, přičemž ultra kvalitní režim v Unreal Engine 5 již obsahuje verzi 2.2.9.0. Zřejmě tedy nebudeme čekat dlouho.
DLSS si lze vychutnat pouze s grafickými kartami RTX. Těch je bohužel zatím nedostatek, ačkoliv se objevují první skladové kusy po velmi dlouhé době. Jejich cena je nicméně stále přestřelená.