Zpět na článek

Diskuze: Obří GPU Volta V100 je hotová a na trhu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

liquidfunk
liquidfunk
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:D

Libor
Libor
Level 23 Level 23
25. 7. 2017 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liquidfunk Obr cáká :lol:

Melo
Melo
Level 35 Level 35
25. 7. 2017 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor Možno jednu dostal aj ON :D .

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 00:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor @Melo: TDP a Max Power Comsumption jsou úplně jiné pojmy ty tajtrdlíku. A o dalších chybách se ani nezmiňuji. Jste typický nevystudovaný žurnalista dnešní doby, hnus velebnosti, radši pište do novinek třeba v oddílu "Pro ženy", tam si můžete svoje on-an-ie psát s Maixnerovou, nejste to vy, ten styl by tomu odpovídal.

Dixel
Dixel
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor @Hell Kitty: :D :D Vy jste dobre mimo :D :D Tak mi reknete jaky tam je rozdil mezi TDP a Max Power Consumtion ? Vztekat se a osocovat umi kde kdo, ale nikdy nikdo z vas z trolu nikdy nenapise jak tomu teda skutecne je :D Ale delat machry a osocovat redaktora, kterej mozna neni uplne objektivni, ale je bych rekl v HM oblasti dost nabitej, to umi jen opravdovej trouba ... Jako klidne si rikejte co chete, ale pouzjte aspon neagresivni a zdvorily styl a ne takovoudle snusku hanby a nesmyslu ...

rnb
rnb
Level 0 Level 0
26. 7. 2017 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor @Dixel: Silně zjednodušeně:
MPC: Maximální elektrický výkon, který bere GPU ze zdroje
TDP: Maximální tepelný výkon, který GPU produkuje

MPC může být vyšší než TDP, protože spotřeba elektřiny v GPU dost zásadně kolísá.

Dixel
Dixel
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor @Dixel: Samozrejme HW oblasti ... nevim jak se mi tam to M dostalo :D.

Dixel
Dixel
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor @rnb: Děkuji za vysvětlení i když nebylo nutné ;). Mě jde spíš o slušnost diskuze - styl pána nademnou mi přišel dost nepříjemný. Ano redaktor v souvislosti s článkem mnoho věcí zaměnil či opomenul nebo nevhodně napsal/nazval, ale nikomu z diskutujících to nedává právo hned nadávat a používat vulgarismy :( - dyť jsme tu snad všichni dospělí a rozumně uvažující, tak bysme se tak mohli chovat.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
26. 7. 2017 23:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor @Dixel: Bylo to nutné, abyste pochopil jak je situace vážná :-)

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

počkám v podobě Titan Xv, a ať to stojí klidně "padesát"

-----

Jako pochopil bych to s HBM2, ale jestli daji do karty za "padesat" obycejne levne GDDR5X tak sorry, ale jsou to smejdi a nic od nich uz nechci!

Mistery
Mistery
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Tak upaluj prodat tu 1070tku a kup si tu rx480 na které můžeš hrát hry pod revolučním vulkanem :)

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx heh, jestli to stačí na konkurenční produkt tak proč ne :?:

Crha
Crha
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 RedmarX je na pokraji zhroucení, pohybuje s na tenkém ostří, chvilku AMd, chvilku nVidia a má z toho zavařený mozek.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 @Crha: Neblazni, jedine NVidia, ale musel jsem si do OBRa poradne rypnout. Ty je ho kecy uz jsou fakt moc. Sorry, ale jako karta za 50K proste musi jet na HBM2, bez toho je to fakt vojebavka jak prase.

Jiří
Jiří
Level 26 Level 26
25. 7. 2017 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten kdo čekal 10let na Vegu, tak by určitě měl počkat na voltu, není to už tak dlouho a tohle čekání se rozhodně vyplatí, čekání na Vegu se rozhodně nevyplatilo.

antivir
antivir
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já tu čekám na GT 1040 a oni zatim dělaj tensory :roll: Tak snad se dočkám aspoň GT 1240/GT 2040/1140, či jak se Volty budou značit...

Ale jinak celkem bomba čip, skoro se ani nechce věřit, že si má brát "jen" 300W

A kdyby Vega zametla s GTX1080 a dýchala na záda Titanu xp, mohly by herní GV104(?)
přijít nejen letos, ale letos a ne tak draze...Jenže to se buhožel asi nestane, tak je NV vydá pozděj a ještě draze :( :(

Crha
Crha
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@antivir na co 1040? Na jakýkoliv výkon menší než 1050Ti ti stačí obyčejná integrovka HD530, proto tak dolů s výkonem už fakt nVidia jít nemůže. :roll:

stese
stese
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velky skok pre Nvidiu ale maly pre ludstvo.Mam VR Vive.Ktora seria kariet dokaze fotorealisticku kvalitu 90Hz,4K pre kazde oko.Vidi niekto svetlo na konci tunelu? :cry:

Blaazen
Blaazen
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vidím dobře? Karty s 250 a 300 watty chladí pasivně?

jfb
jfb
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen Ano, stejně tak u AMD, spoléhá se na fičák, který je v rackových serverech.

Crha
Crha
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[b]R10 Vega: Padá hvězda, něco si přej! [/b] :lol:

Prej: Crho si vůl, Vega tady bude o Vánocích 2016! Nekupuj si nVidii kup si Polarise a s ní pak počkáš na Vegu a Polarise pak prodáš.

Je srpen 2017, třičtvrtě roku po Vánocích 2016 a nyní bych si opět koupil nVidii, protože spotřeba nereferenčních Veg uvedených nejdřív v listopadu od saphiru bude 400W+ Teda jestli vůbec někdo do nereferencí půjde. A kdybych si tenkrát koupil Polarise, komu bych je prodal ? Když někdy mezi srpnem a Vánocma 2017 skončí těžební horečka a na druhotný trh se vrhnou statisíce použitých karet? Za kolik se budou prodávat použité Polarisy? Za tisícovku? Za pětikilo? Fail za failem a nechápu že se ta firma drží.

[img]http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/07/AMD-GPU-Architecture-Roadmap-Vega-10.jpg[/img]

Myffis
Myffis
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 23:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mě by zajímalo, jestli je Obr placený za ty "útoky" na AMD, které by se daly jednoduše vypustit a mít tak příjemný nestranný článek. Nebo jestli je to jeho osobní fetiš, který podle mého názoru do novin nepatří a snižuje to jeho kvalitu. Osobně bohužel věřím že je to druhé, protože emoce a zjitřené reakce mu přidávají na sledovanosti. Otázkou je, jestli pak podobné články nejsou na úrovni AC24 a podobných webů..

Crha
Crha
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Myffis Proč by to dělal když AMĎáci nadávají na nVidii v jednom kuse. Tento článek hlavně ukazuje jak nVidia spolupracuje se svými "zákazníky" jak je hráčům blízko, poslouchá je, nechá je kecat do toho co mají vyrábět.
AMD si nenechá do toho kecat, s fanoušky nespolupracuje a jak to vypadá? Prezentace v černé mísnosti jak na pohřbu.

Wendak
Wendak
Level 1 Level 1
27. 7. 2017 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha Bože Jaroušku, ty jsi buď debil a nebo máš krátkou paměť... vyber si.
"nVidia spolupracuje se svými "zákazníky" jak je hráčům blízko" - ty už si nepamatuješ aféru 970 ??? Nebo jejich reakce na zmršené ovladače? A že jich za poslední 2 roky bylo hodně.
Jediný co nVidia chce, jsou prachy a ještě víc prachů od zákazníků, nic jinýho za tím nehledej. A ty jim na to vždycky skočíš. Slušným slovem je to tvoje "omezenost" a vlastně taky nenávist ke druhému táboru, který si z tebe oprávněně dělá srandu.

montr
montr
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Myffis Obr je placeny za clanky ne za ty utoky na AMD.
Cele je to jen Obrova image a vlastne i marketing. Kdo to za ty roky jeste nepochopil je hlupak.
Kdyby psal "normalni" clanky bez tech vypadu na AMD tak to ma vyrazne nizsi ctenost s minimem komentaru pod clankem.

Uplne stejne to dela DD akorat z druhe strany.

ryohazuki007
ryohazuki007
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@montr :twisted: :) :D

Mistery
Mistery
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Myffis Jestli tu otázka, zda není placeny, visí ve vzduchu tak se s klidem dá říct ze stachuj je placeny amd v každém případě.
Psát každé 2-3dny to stejné v jiné formě dokáže fakt jen on.
Takže tak.ob je takový protipól obra :) ale v pekelnejsi formě :)

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Myffis Ze zacatku to byl asi osobni fetis, ale ted je to jen proto, ze to ma ctenost a tunu komentaru. Takze ve vysledku je za to placen, ale pouze redakci, ktera je za vysenou ctenost rada.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
26. 7. 2017 07:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Myffis ono je to cele vtipne a uz jsem ho prokoukl Obr je normalni NV onanista :D

ale co me zarazilo ze TDP a spotrebu dava do jedne roviny ....

"Na tohle si počkám v podobě Titan Xv, a ať to stojí klidně "padesát"

titan urcite nebude tak velky ani vykonny a kdyby byl tak nebude stat pouhych padesat ale mnohonasobne vic :)

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox tdp a spotřebu neřeš, není co, s ostatním souhlasím

Myffis
Myffis
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 23:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Myffis oprava, že je to to první tam mělo být

Sivo007
Sivo007
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 23:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja mám pocit ze cele pctuning.cz je len o modrej a zelenej a pri akejkolvek zmienke o cervenej sa na nu len kida.... tento web navstevujem menej a menej nie koli tomu ze som nejaky fanusik znacky ale ze je cely web zamerany na dvoch vyrobcov a tym to konci...

Luckyboj
Luckyboj
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 01:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sivo007 Ale stále se tu můžete vyjádřit a nikdo vám nedá BAN za to že máte jiný názor než autor, jako třeba u Stacha DD, který má tu svoji moc nad aurou a hned když jdete proti jeho názoru, tak vás srazí a začne mluvit o objektivite atd. Kdyby tu moc neměl tak sám měl nulu, lidi by mu tu objektivitu ukázali

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luckyboj DDho objektivita resp. dvojtvárnosť, absolútna neschopnosť sabareflexie, ver. 493:

2017-07-18: "napsal jsi, že jsem hloupý, což je urážka, a ani to nemáš nijak objektivně dokázáno ... navíc co ti dává právo se nademě takhle povyšovat a urážet mě?"

Hlúpák = urážka, OK pochopiteľné, DD sa hnevá, kto by aj nie...

...ale čo nám len deň (bože pred dňom) vopred vyprodukoval AMDDDDDe ? No...

2017-07-17 "další hulvát a ubožák"

Takže DDDDDD môže ľudí hodnotiť a častkovať výrazmi hulvát či dokonca úbožiak ale ľudia jeho už nie :lol:

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luckyboj "Vaše příspěvky jsou ukázkový FLAME a trolling .... poslední varování následovat bude BAN."

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luckyboj 3x ano

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
26. 7. 2017 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luckyboj @Maťko911: si ma potesil, denna davka DD od teba, to mi chybalo :)

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luckyboj @skaven321: to som rád, hneť mám krajší deň :D

PS: ale vidíš, nie som to ja kto s ním začal :wink:

Sivo007
Sivo007
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 23:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sivo007 klobuk dole pred tým co Nvidia teraz ukazala tie parametre ak su pravdive su parádne

JakubL
JakubL
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 06:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pět takové ody na "GPU", které nejspíš ani nemá grafické výstupy, je opravdu vtipné ;)
Tahle karta je přece výpočetní a za astronomickou cenu. A tohle je taky segment, na který se nVidia zaměřuje a kde jsou peníze.
Ani jediná zmínka o optimalizacích pro AI, Tensor Core.. On totiž papírová TFlop výkon není zas tak astronimický, síla tohoto čipu je jinde.

Herní Volta GPU budou vypadat úplně jinak a bude podstatně menší a také levnější.

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na "trhu" je možná tak tvoje ego, ne Volta ... většinou si tě zastávám, ale ten "voayeristický" styl psaní je opravdu za čarou ...přiznej barvu, kolikrát jsi se při psaní těch vět udělal?

Crha
Crha
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gogo1963 Voltu už nVidida dávno dodává do serverovových instalací!!!

gogo1963
gogo1963
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha :) :) ale no

Wendak
Wendak
Level 1 Level 1
27. 7. 2017 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha @gogo1963: ale fáákt, psal to tu Obr :lol: :lol: :lol:

TurboCmelak
TurboCmelak
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Při velikosti čipu zase působí, že NV potřebuje na 14tflops velikost čipu přes 800mm2, přestože VEGA má jen 13 něco ale velikost skoro poloviční :)) a k tomu ještě menší výrobní proces. Dá se říct, že víc z toho už nevymáčkne, těžko tu bude ještě větší..

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TurboCmelak Pekná demagógia. Teraz si ešte pozri čo všetko má Volta navyše (ako Tensor Cores) a prídeš na to, že porovnávaš zle. Tých 800mm2 totiž nie je iba pre výkon v SP.

Wendak
Wendak
Level 1 Level 1
27. 7. 2017 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Jo, my jsme zapoměli, že Vega nic kromě výpočetních jednotek nemá.
Taky pěkná demagogie, nazdar

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
27. 7. 2017 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @wendak: Pozor na to. To som netvrdil. Myslím, že je jasné, že som naznačil, že nemôžeš porovnávať výkon v SP a podľa toho povedať, že NV na neho potrebovala 800 mm2 a Vega iba 500mm2. To je čístá demagógia. Tie čipy sú určené každa s nejakými cieľmi a podľa toho sú postavené. Vega napríklad vôbec nemá Tesla Cores, ktorých je u GV100 až 640 a to ti môže hneď pekne nafúknuť veľkosť čipu. Plus ktovie koľko toho na čipe kvôli AI je, aby tie Tnsor Cores mohli pracovať podľa predpokladov. Tak sa nehraj na nazdar, ale skús sa nad tým aspoň na chvílu zamyslieť.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
27. 7. 2017 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Namiesto Tesla som myslel Tensor Cores. :-)

Viky.05
Viky.05
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeho články jsou takové, jako by je psalo dítě.

Porovnejte:
Obr: Hehe nvidie má grafiky a AMD neee, hehe.
Dítě: Já mám zmrzlinu a on neee, hehe

Miluji tyhle clickbait články( nebo PR?)

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
26. 7. 2017 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Viky.05 No nevim tahle karta ma 7 Tflops v double precision, 15 v single. 300TDP a vega me mit 12,5 v double a 25 v single, pokud jsem se neprekouk a tez nekde kolem 300W, tak me to zas jako takova superbomba neprijde.

PDSFab
PDSFab
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik To som si všimol len ja? skoro všade na nete píšu, že single 13.1, double 26.2 ale to je kktina 26.2 ma byť half(FP16)
a v double sa mi vidí, že má 1/16 FP32

Crha
Crha
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik @SFSK: Problém bud v tom že díky ovladačům a mikroprocesům ta Volta se 7Tflops bdue při spotřebě do 300W počítat jako by měla 50Tflops. AMD dodá kartu a ovladače až za půl roku a nikdo neví jestli ty ovladače odemknou ty funkce aby měla alespoň těch papírových 12,5/25 Tflops. :!:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

snad to nebyly všchno makety :D
- del42sa

Crha
Crha
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace lepší maketa od nVidie, než nic od AMD :!:

Wendak
Wendak
Level 1 Level 1
27. 7. 2017 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha Situace s Vega se mi nelíbí, ale toto může napsat jen Crha - "nestranný" a objektivní šašek pod velením Obra

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
26. 7. 2017 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace V double precision je to vzdycky pulka nebo i min. Takto velke cipy uz asi dost narazi na technologicke moznosti vyroby a spatnou vyteznost, takze je dost otazkou cena a dostupnost.

ryohazuki007
ryohazuki007
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zatím co AMD horko těžko bojuje s "malou" Vegou a jejím výkonem kolem GeForce GTX 1080, Nvidia je o deset mílových kroků dále. Čip V100 má několik unikátních vlastností. První je ohromná velikost, navíc na zcela novém 12nm výrobním procesu. Uvést "tácek na pivo" na nové 12nm výrobě je velká odvážnost, ale zřejmě vyšla.

když to srovnáme se spotřebou a výkonem Vegy, tak počin AMD vypadá opravdu neslavně. :idea:

:lol: :lol: :lol: :lol:

MartinFALCON
MartinFALCON
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sám seš tácek...
Podle Tvojí logiky by to byl nejmenší pivní tácek na světě, menší než 30x30mm...

Honza1616
Honza1616
Level 13 Level 13
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 10. 2017 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

můžeme být rádi že NVIDIA nejde stejnou cestou jako donedávna Intel
kdyby tomu tak bylo tak ted budeme mít stále jen gtx1080 který je lehce nad Vegou.
Nvidia naštěstí pro nás jede tou správnou cestou a žene výkon do maximálních hranic a nepřibrzďuje vývoj
ale zajimá mě jedna věc, jestli si vzpomenete na slidy z GDC2017 jak ukazovali množství tranzistorů v čipech a ten graf jak ukazoval s postupem času narůst počtu tranzistorů a jak začal narážet na Moorův zákon ale počet tranzistorů neklesal, to bude asi tím že se plocha čipů začala zvětšovat že ? jak jinak vysvětlit nacpání více tranzistoru do stejně velkého výrobního procesu
a tím se dostávám k tomu co chci říct až (jestli) narazíme na na tu hranici tak pro zvýšení výkonu čipu se budou už jen přidávat další a další tranzistory, WTF ? tak to za 10 let bude PCB velikosti dnešních GPU pokryté jen samotným jádrem :D a ted koukám na tabulku kde je plocha čipu pro Pascal a Voltu a Volta má dvojnásobně větší čip na 12nm architektuře

Reklama
Reklama