Playstation 3 (ne)bude mít PhysX akcelerátor
Před časem obletěla svět zpráva, že jistá společnost Ageia vynalezla čip s označením PhysX, který slouží k výpočtům fyziky ve hře (kolize předmětů apod.). Tato mírně kontroverzní technologie nyní najde uplatnění v next-gen herní konzoli od Sony - Playstation 3.
Firma Sony zakoupila licenci na PhysX Software Development Kit (SDK), který umožní vývojářům programovat hry s využitím fyzikálních efektů, které PhysX nabízí. Bude se jednat nejspíše o hry založené na Unreal Enginu 3, který je na PhysX od začátku stavěn. PS3 však nebude mít pro tyto výpočty PPU (Physics Processing Unit) jednotku (jak zde bylo mylně uvedeno) - vše zajistí vícejádrový procesor Cell.
Bitva mezi konzolemi PS3 a Xbox 360 je v plném proudu, ačkoli žádná z nich ještě oficiálně nevyšla (Microsoft má zatím jenom vzorky pro betatestery, PS3 má být vydáno v květnu 2006). Obrázky z nového Xboxu, které zatím byly k vidění, vypadají docela solidně, ale Sony se chystá ukázat Microsoftu, zač je toho loket, a zákazníkům, že 100 dolarů, o které má být PS3 dražší, stojí za to si připlatit. Tedy pokud si Ageia nebude z radosti z perfektního kšeftu vyskakovat natolik, aby licenční poplatky za PhysX nezvýšily cenu konzole, která je už tak asi 100 dolarů pod výrobními náklady. Pokud si vývojáři osvojí vychytávky Unreal Enginu 3, můžeme se na PS3 těšit na téměř realisticky vypadající hry. Ve Spojených státech, kde jsou z úsměvného selhání podprsenky v televizním vysílaní schopni udělat celostátní katastrofu, ke které se vyjadřuje i prezident (tenkrát jsem se hodně nasmál), bude mít asi větší úspěch Xbox 360 a jeho dětská pojistka. Zdravěji myslící lidé však snad ocení výhody PhysX - tento čip totiž může způsobit revoluci ve hrách, obvzláště pokud jí posvětí samotná Sony.
Zdroj: PCInpact