Podívejte se a vyzkoušejte si klasický Doom z roku 1993 s ray tracingem
i Zdroj: Autor
Novinka Podívejte se a vyzkoušejte si klasický Doom z roku 1993 s ray tracingem

Podívejte se a vyzkoušejte si klasický Doom z roku 1993 s ray tracingem

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

2. 4. 2022 18:45

Bylo jasné, že s nástupem ray tracingu se někdo chopí příležitosti a dopřeje světelnou omlazovací kůru i legendě žánru.

Reklama

Samozřejmě nejde o úplně původní Doom, ale o jeden z mnoha portů. Konkrétně PrBoom Plus (originál). Tento port zachovává původní vzhled, chování monster, zbraní, jednoduše jde o transformaci klasiky do moderního prostředí s milionem různých nastavení. Řekněme to tak, že PrBoom Plus je ideální k oldschoolovému hraní, kdežto třeba GZDoom dokáže celou hru přetavit s pomocí modů do úplně jiné dimenze. 

A právě PrBoom Plus byl vybaven možností zapnout ray tracing. Zatím funguje jen na NVIDIA kartách, ale vedle DLSS je tu i podpora FSR. Jak jsem si ověřil, bez DLSS a ve 4K je RTX 2080 v koncích. Nahrál jsem krátké video se statistikou MSI Afterburner, kde je vidět využití GPU, snímky a další kopec věcí. 

V první půlce videa je mód DLSS Ultra Performance, v druhé polovině zkouším vliv ostatních nastavení. Poměrně vtipná je volba škálování rozlišení, kde se dá nastavit CRT 320 x 200. To je opravdu záblesk do minulosti. Co se výkonu týče, na DLSS Ultra Performance a 3840 x 2160 snímky kolísají mezi 60-70. Ovšem stačí posun kvality na Performance a FPS se propadnou ke 30. Bez DLSS je to slideshow na 8 FPS. 

Pro paření stačí stáhnout tento upravený PrBoom Plus port a vlastnit původní Doom, jelikož je nutný soubor doom.wad (pochybuji ale, že se najde někdo, kdo by si ho neopatřil). Bohužel žádné jiné wady, ani Doom 2, nejsou podporované. Věřím ale, že i toho se dočkáme. 

zdroj: github.com/sultim-t

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama