Zpět na článek

Diskuze: Podívejte se, jak fotí a natáčí Samsung Galaxy Nexus [video]

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

czatlantis
czatlantis
Level 1 Level 1
23. 10. 2011 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Nákup levného kompaktu nemá dnes žádný smysl."

No to teda nevím tohle. Neříkám, že fotí špatně (ale teda pomohly by třeba fotky v plným rozlišení). Ale celkem bych se i vsadil, že můj rok starej kompakt za 3000kč fotí mnohem líp (zvlášť za šera, v noci a podobně.

Mers
Mers
Level 1 Level 1
23. 10. 2011 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czatlantis A kompakt vydrží nabitý podstatně déle než smartphone, u kterého je výdrž tak 15-20 hodin :-D

pinsoft
pinsoft
Level 1 Level 1
23. 10. 2011 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czatlantis Tak např. já na cesty používám Fuji JX200.Před rokem v normálním obchodě koupený se 4GB kartou za 2300.- s dph.Kvalita fotek je opravdu diametrálně jinde.Než mobily budou aspoň trochu srovnatelně fotit jako kompakty,tak už tomu spíš nebudeme říkat mobily;)

Murtis
Murtis
Level 1 Level 1
23. 10. 2011 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=czatlantis]"Nákup levného kompaktu nemá dnes žádný smysl."

No to teda nevím tohle. Neříkám, že fotí špatně (ale teda pomohly by třeba fotky v plným rozlišení). Ale celkem bych se i vsadil, že můj rok starej kompakt za 3000kč fotí mnohem líp (zvlášť za šera, v noci a podobně.[/quote]

By mě vcelku zajímalo co máš za compact za 3000,- který dělá dobré fotky v noci... Já mám ultrazoom za 5000 a v noci s nim skoro fotit nejde... Co se týče toho jak dobře fotí mobil, osobně si myslím, že doba kdy telefony nahradili "levné compacty" už dávno nastala... Pro pořízení pár fotek z dovolené nebo oslavy dnešní mobily stačí a na profi focení jsou zrcadlovky a Ty nějaký compact nebo mobil NIKDY nenahradí... Dokonce ani dnešní compacty s výměnými objektivy se nemužou rovnat kvalitním zrcadlovkám...

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
24. 10. 2011 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Murtis Uz davno nastala - neni to trochu odvazne tvrzeni? Pokud ti postacuje se na fotky divat na displeji mobilu popr. je zaslat na Facebook, potom asi ano, ale nedej boze si foto tisknout. Fotak v mobilu obcas pouziju, ale osobne stale davam prednost bud kompaktu nebo radeji osvedcenemu EOSu 450. :P

Krewca
Krewca
Level 1 Level 1
23. 10. 2011 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč je zvýrazněnej jen iPhone a ne i telefony ostatních značek? Skrytá reklama? :roll:

czatlantis
czatlantis
Level 1 Level 1
23. 10. 2011 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Murtis]
By mě vcelku zajímalo co máš za compact za 3000,- který dělá dobré fotky v noci... Já mám ultrazoom za 5000 a v noci s nim skoro fotit nejde... Co se týče toho jak dobře fotí mobil, osobně si myslím, že doba kdy telefony nahradili "levné compacty" už dávno nastala... Pro pořízení pár fotek z dovolené nebo oslavy dnešní mobily stačí a na profi focení jsou zrcadlovky a Ty nějaký compact nebo mobil NIKDY nenahradí... Dokonce ani dnešní compacty s výměnými objektivy se nemužou rovnat kvalitním zrcadlovkám...[/quote]

Až budou mít mobily normální xenonovej blesk, tak možná. Do té doby je to nepoužitelný. Kompakt mám panasonic DMC-FS10. Neříkám, že fotí nějak super, ale objekty zblízka v šeru (typicky nějaká oslava v hospodě...) fotí velmi dobře. S mobilem s LED bleskem by z toho byl jen velkej flek

pret83
pret83
Level 1 Level 1
23. 10. 2011 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tieto fotky sa nedaju provnat s mojim 5 rok starym 7,2 MP kompaktom (Canon A 620). Je to pochopitelne, kedze maju ovela mensie cidlo a optiku. Na druhej strane su ovela lepsie ako na starsich fix focus nokiach.

SNowie
SNowie
Level 1 Level 1
23. 10. 2011 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

řekl bych, že dřív mobily zahubí flip camy, než kompakty ... každopádně jako náhradu bych si koupil spíš nějakou novější Nokiu nebo iPhone, maj podstatně lepší software i hardware co se foťáku týká

Raahk
Raahk
Level 1 Level 1
23. 10. 2011 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=czatlantis][quote=Murtis]
By mě vcelku zajímalo co máš za compact za 3000,- který dělá dobré fotky v noci... Já mám ultrazoom za 5000 a v noci s nim skoro fotit nejde... Co se týče toho jak dobře fotí mobil, osobně si myslím, že doba kdy telefony nahradili "levné compacty" už dávno nastala... Pro pořízení pár fotek z dovolené nebo oslavy dnešní mobily stačí a na profi focení jsou zrcadlovky a Ty nějaký compact nebo mobil NIKDY nenahradí... Dokonce ani dnešní compacty s výměnými objektivy se nemužou rovnat kvalitním zrcadlovkám...[/quote]

Až budou mít mobily normální xenonovej blesk, tak možná. Do té doby je to nepoužitelný. Kompakt mám panasonic DMC-FS10. Neříkám, že fotí nějak super, ale objekty zblízka v šeru (typicky nějaká oslava v hospodě...) fotí velmi dobře. S mobilem s LED bleskem by z toho byl jen velkej flek[/quote]

Ne všechny mobily maji LED blesk :) , moje hajtra(Nokia)má xenonový blesk :)

Kekenious
Kekenious
Level 1 Level 1
23. 10. 2011 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Raahk Popravdě zatím jsem byl spokojen, co se fotek na mobil týče, pouze s výrazně postarší Nokií xenon + Carl Zeiss, při porovnání na velkém LCD v plném rozlišení, zatím žádný jiný porovnávaný telefon nepřekonal, ale pokud jde o telefon vs kompakt, tak určitě kompakt, nedostatečný rozměr čočky bude u telefonů vždy prodlém .....

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
23. 10. 2011 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Raahk no,že to honí chipem tady asi nikomu nevadí a pravdou je že compact fotí líp jak tyhle zařízení,stejně záleží na optice a tu jaksi z nějakého compactu nevtěsnám do mobilu.Ale to co je nabízeno v těchto zařízeních určitě dostačuje k běžnému použití...

DavidCZ
DavidCZ
Level 1 Level 1
23. 10. 2011 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdá se mi že na tom videu je použitá softwerová stabilizace z YouTube.

SM01
SM01
Level 1 Level 1
23. 10. 2011 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

*
Nákup levného kompaktu nemá dnes žádný smysl. Pokud člověk vlastní některý z nejnovějších smarpthonů, takřka plně ho zastoupí.
*

O tom by se dalo polemizovat. Smartphone má sice lepší elektroniku, může mít i novější snímač a lepší systém zpracování obrazu, ale pořád byl konstruován jako telefon a focení je jen doplňková fnukce.
Nutno uznat, že dnešní telefony dělají skvělé fotky, ale s kompaktem se ve všem mérit nemůžou.

Při konstrukci kompaktního fotoaparátu je hlavní důraz kladen na fotografování. Takže je tam i více místa pro ty "fičůrky" vhodné pro fotografování.
Nemluvě o tom, že kompakt má lepší optickou soustavu, která má zásadní vliv na kvalitu fotografie a také má větší snímač. Také mohu používat optický zoom.

Společnou bolestí smartphonů a kompaktů jsou různé uživatelské programy (i když někomu mohou vyhovovat), protože téměř vždy nastaví hodnoty tak nějak podivné a na závěr degradují fotku různými filtry a "vylepšením" ztratí detaily (na druhou stranu - tyto přístroje nejsou určené pro néjaké profi použití).

-------------------------------------

Ale vypadá to, že Samsung opět dobře zapracoval. Obraz vypadá pěkně a snímaž si při videu dokázal poradit i s nedostatkem světla.
Už se těśím na recenzi.

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
23. 10. 2011 22:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tie fotky sú úplný odpad ... toto sa rozhodne nedá porovnávať s kompaktom, ani s lacným ... síce to je fotené z poza skla, ale ten šum je neznesiteľný, dokonca aj keď sú tie foto zmenšené, nechcem vidieť ako by vyzeral originál ...

T_xy
T_xy
Level 1 Level 1
24. 10. 2011 00:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic Pro dané účely vyhovující, mírný šum nevadí. Problém bych spíš viděl jak to bude fotit ve zhoršených světelných podmínkách. Fotit venku za slunečného dne lze celkem čímkoli.

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
24. 10. 2011 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@T_xy veď toto je fotené za bieleho dňa a je to už dosť zašumené ...

JArty
JArty
Level 1 Level 1
24. 10. 2011 00:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=czatlantis][quote=Murtis]
By mě vcelku zajímalo co máš za compact za 3000,- který dělá dobré fotky v noci... Já mám ultrazoom za 5000 a v noci s nim skoro fotit nejde... Co se týče toho jak dobře fotí mobil, osobně si myslím, že doba kdy telefony nahradili "levné compacty" už dávno nastala... Pro pořízení pár fotek z dovolené nebo oslavy dnešní mobily stačí a na profi focení jsou zrcadlovky a Ty nějaký compact nebo mobil NIKDY nenahradí... Dokonce ani dnešní compacty s výměnými objektivy se nemužou rovnat kvalitním zrcadlovkám...[/quote]

Až budou mít mobily normální xenonovej blesk, tak možná. Do té doby je to nepoužitelný. Kompakt mám panasonic DMC-FS10. Neříkám, že fotí nějak super, ale objekty zblízka v šeru (typicky nějaká oslava v hospodě...) fotí velmi dobře. S mobilem s LED bleskem by z toho byl jen velkej flek[/quote]

Škoda že jste si nevšiml že xenonový blesk již je do někzerých mobilů montován dávno. I můj mobil koupený někdy před 4 roky ho měl. Souhlasím s tím ze tyto mobily určitě nekteré kompakty nahradí dokonce i předčí. Napřiklad při srovnání letos koupeného 3D kompaktu Fuji a Galaxy S jsou fotky kvalitou velice srovnatelné dokonce i přes nizší rozlišení Galaxy mělo ostřejší fotky. Vlastním i zrcadlovku vim co srovnávám.

czatlantis
czatlantis
Level 1 Level 1
24. 10. 2011 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JArty to jsem si samozřejmě všiml. Ale taky jsem si všiml, že drtivá většina včetně zde prezentovanýho mobilu ho jaksi nemá. Ani ten blbej iphone o kterým se říká, že je nejlepší, nejpokročilejší, nej... má LEDku.

Proč se nepoužívá xenonovej blesk? bylo by to o 2dolary dražší?

peavey
peavey
Level 1 Level 1
24. 10. 2011 06:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi jsem natvrdly, ale muze mi nekdo vysvetlit, k cemu je dobre prehravani fullHD, kdyz display je tak malinkej? A k cemu to umi fullHD zaznam, kdyz je obraz zdeformovanej kvuli malymu objektivu? Myslim si spravne, ze jsou to jen marketinkovy kecy, ze?

SNowie
SNowie
Level 1 Level 1
24. 10. 2011 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peavey Netuším jak nexus, ale mnoho telefonů disponuje HDMI výstupem nebo nějakou bezdrátovou technologií jako AirPlay ... takže přehrát video na zařízení s patřičným rozlišením není problém.
Kvalita na nějaké to blbnutí na dovolené a s kamarády je také víc než dostatečná a člověk nemusí tahat jedno až dvě zařízení navíc kvůli fotkám a videu.

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
24. 10. 2011 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SNowie Pokud jde o přehrávání fullHD videa z mobilu, který je připijen na TV tak někomu to možná přijde supr, ale mě opravdu likvidování akumulátoru u mobilu super nepřipadá, radši si to pustím přes NB. Navíc nevim jakou máte v mobilu flash kartu, ale nějak si neumím představit, jak mám v mobilu 20GB filmy.

peavey
peavey
Level 1 Level 1
24. 10. 2011 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SNowie Aha, tak to jsem uz asi stary, nebot ani na dovolene ani nekde s kamarady opravdu nemam chut travit cas u smartphonu 8)

SNowie
SNowie
Level 1 Level 1
25. 10. 2011 01:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SNowie @zumik31: Taky to neni urcene na prehravani nebo nahravani filmu, ale spis nahravani rodinky a pratel jako to lidi delaji co kamery aspon trochu dostupne. neni navic problem video nejake bejkoviny ted navic bezne ve full hd uploadnout primo z mobilu treba na youtube.

czatlantis
czatlantis
Level 1 Level 1
24. 10. 2011 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SNowie @peavey: Jde o fotky. A to, že stačí vzít smartphone (kterej si stejně vezmeš) a nemusíš brát nic dalšího. Rozhodně to neznamená, že si s tím smartphonem budeš shát celou dobu... :roll:

Malfis
Malfis
Level 1 Level 1
24. 10. 2011 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peavey Napadlo tě, že se dá pak to video zkopírovat na disk a přehrát si ho na monitoru či televizi? :roll:

peavey
peavey
Level 1 Level 1
24. 10. 2011 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malfis A proc bych to delal, kdyz to video ma strasnou kvalitu, fotky jeste horsi. (To uz ma snad i moje 2,1Mpix Nokie kvalitnejsi a hlavne bez zdeformovane perspektivy) Mne jde o to, proc vubec vyrobci za kazdou cenu cpou tyhle veci do zarizeni ktery na to proste nemaji, zde radoby HD kamera a display - jenze oboji je sunt. Chapu, ze telefon s napisem fullHD se tupym ovcim prodava lip nez bez nej, ale me jde u veci, nastroju a pristroju predevsim o funknost.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
24. 10. 2011 07:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peavey No tak asi by bylo trapný, kdyby ten foun uměl fullHD nahrávat, ale ne přehrávat, že :D

No a krom toho, nemá třeba výstup na televizi nebo něco? (nevím)

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
24. 10. 2011 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peavey Souhlasim s tebou, dle mě to jsou taky jen marketingový kecy, ale jak vidíš dle této diskuse, tak velmi účiné.

Reklama
Reklama