profile-image

kralyk

0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Neevidujeme žádnou aktivitu.

Komentáře

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @kralyk: Nemám absolutně nic proti Vám osobně, fandím všem autorům zajímavých článků, ale když už o těch technologiích chcete psát, není od věci si nastudovat alespoň základní fakta. Protože jinak šíříte děsné dezinformace.
http://en.wikipedia.org/wiki/CTM
http://en.wikipedia.org/wiki/Folding@home#Graphical_processing_units
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL
http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/Pages/default.aspx

(nějak mi to nechtělo zobrazovat správně, tak jsem to rozložil do více komentářů, pardon)

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
12. 10. 2010 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @kralyk: Hm, takže opravy těch věcí se zřejmě nedočkáme. Ať žije IT-bulvár... :confused:

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @kralyk: [quote=forestcnt]
Ano, nyní se bavíme o OpenCL, ale to v podstatě stále nefunguje (nelžeme si že jde v současném stavu ATI karet použít).
[/quote]
Prosím? Co je zase tohle za vycucanec prstový? OpenCL funguje s nejnovějším ATI Stream SDK poměrně velmi slušně, a to v nejnovější verzi OpenCL 1.1. (U konkurence na tom nejsou lépe). Zkoušel jste vůbec někdy to jejich SDK použít a něco v tom napsat? Anebo SDK od nVidie?

[quote=forestcnt]
Ale ano. Na Foldingu by bez toho GPU výpočty vůbec nerozjeli.
[/quote]

Eh? Co tím myslíte? Folding nepoužívá ani CTM ani Brook+. Možná kdysi dávno, v posledních letech ale rozhodně ne.
Folding (na ATi) beží na CAL. Cituji z wiki: "new version (the original GPU client was officially retired June 6, 2008), which uses AMD/ATI's CAL."

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @kralyk: Nemám absolutně nic proti Vám osobně, ale když už o tom píšete článek, není od věci zjistit si alespoň základní údaje. Jinak totiž píšete děsné dezinformace.
http://en.wikipedia.org/wiki/CTM
http://en.wikipedia.org/wiki/Folding@home#Graphical_processing_units
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL
http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/Pages/default.aspx

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @kralyk: Jo a ještě jedna drobnost, GPGPU rozhraní od MS se nejmenuje "DirectX Compute", ale "DirectCompute" viz http://en.wikipedia.org/wiki/DirectCompute

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @forestcnt: [quote=forestcnt]
To co je uvedeno ve článku je pravda. OpenGL byl vyvinut jako univerzální nástroj pro grafické karty různých výrobců a OpenCL je jen dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami.[/quote]

Ano, OpenCL je dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami, to je pravda, ale [b]není[/b] rozšířením OpenGL. S OpenGL nemá nic společného (kromě toho, že lze tyto technologie propojit, stejně jako to lze propojit s Direct3D).

[quote=forestcnt]
Ano, nyní se bavíme o OpenCL, ale to v podstatě stále nefunguje (nelžeme si že jde v současném stavu ATI karet použít).[/quote]
Prosím? Co je zase tohle za vycucanec prstový? OpenCL funguje s nejnovějším ATI Stream SDK poměrně velmi slušně, a to v nejnovější verzi OpenCL 1.1. (U konkurence na tom nejsou lépe). Zkoušel jste vůbec někdy to jejich SDK použít a něco v tom napsat? Anebo SDK od nVidie?
[/quote]

[quote=forestcnt]
Ale ano. Na Foldingu by bez toho GPU výpočty vůbec nerozjeli.
[/quote]
Eh? Co tím myslíte? Folding nepoužívá ani CTM ani Brook+. Možná kdysi dávno, v posledních letech ale rozhodně ne.
Folding [na ATi] beží na CAL. Cituji z wiki: "new version (the original GPU client was officially retired June 6, 2008[24]), which uses AMD/ATI's CAL."

Nemám absolutně nic proti Vám osobně, fandím všem autorům zajímavých článků, ale když už o těch technologiích chcete psát, není od věci si nastudovat alespoň základní fakta. Protože jinak šíříte děsné dezinformace.
http://en.wikipedia.org/wiki/CTM
http://en.wikipedia.org/wiki/Folding@home#Graphical_processing_units
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL
http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/Pages/default.aspx

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @forestcnt: [quote=forestcnt]
To co je uvedeno ve článku je pravda. OpenGL byl vyvinut jako univerzální nástroj pro grafické karty různých výrobců a OpenCL je jen dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami.
[/quote]

Ano, OpenCL je dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami, to je pravda, ale [b]není[/b] rozšířením OpenGL. S OpenGL nemá nic společného (kromě toho, že lze tyto technologie propojit, stejně jako to lze propojit s Direct3D).

[quote=forestcnt]
Ano, nyní se bavíme o OpenCL, ale to v podstatě stále nefunguje (nelžeme si že jde v současném stavu ATI karet použít).[/quote]
Prosím? Co je zase tohle za vycucanec prstový? OpenCL funguje s nejnovějším ATI Stream SDK poměrně velmi slušně, a to v nejnovější verzi OpenCL 1.1. (U konkurence na tom nejsou lépe). Zkoušel jste vůbec někdy to jejich SDK použít a něco v tom napsat? Anebo SDK od nVidie?

[quote=forestcnt]
Ale ano. Na Foldingu by bez toho GPU výpočty vůbec nerozjeli.
[/quote]

Eh? Co tím myslíte? Folding nepoužívá ani CTM ani Brook+. Možná kdysi dávno, v posledních letech ale rozhodně ne.
Folding (na ATi) beží na CAL. Cituji z wiki: "new version (the original GPU client was officially retired June 6, 2008), which uses AMD/ATI's CAL."

Nemám absolutně nic proti Vám osobně, fandím všem autorům zajímavých článků, ale když už o těch technologiích chcete psát, není od věci si nastudovat alespoň základní fakta. Protože jinak šíříte děsné dezinformace.
http://en.wikipedia.org/wiki/CTM
http://en.wikipedia.org/wiki/Folding@home#Graphical_processing_units
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL
http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/Pages/default.aspx

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @forestcnt: [quote=forestcnt]
To co je uvedeno ve článku je pravda. OpenGL byl vyvinut jako univerzální nástroj pro grafické karty různých výrobců a OpenCL je jen dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami.
[/quote]

Ano, OpenCL je dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami, to je pravda, ale [b]není[/b] rozšířením OpenGL. S OpenGL nemá nic společného (kromě toho, že lze tyto technologie propojit, stejně jako to lze propojit s Direct3D).

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @forestcnt: [quote]To co je uvedeno ve článku je pravda. OpenGL byl vyvinut jako univerzální nástroj pro grafické karty různých výrobců a OpenCL je jen dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami.[/quote]

Ano, OpenCL je dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami, to je pravda, ale [b]NENÍ[/b] rozšířením OpenGL. S OpenGL nemá nic společného (kromě toho, že lze tyto technologie propojit, stejně jako to lze propojit s Direct3D).

[quote]Ano, nyní se bavíme o OpenCL, ale to v podstatě stále nefunguje (nelžeme si že jde v současném stavu ATI karet použít).[/quote]

Prosím? Z kterého prstu jste si tohle vycucal? OpenCL funguje s nejnovějším ATI Stream SDK poměrně velmi slušně, a to v nejnovější verzi OpenCL 1.1. (U konkurence na tom nejsou lépe). Zkoušel jste vůbec někdy to jejich SDK použít a něco v tom napsat? Anebo SDK od nVidie?

Pamatujte, že GPGPU a OpenCL [b]není[/b] totéž, co BOINC-gpu! To, že třeba BOINC přes OpenCL na ATi nefunguje správně neznamená, že ATi nemá dobrou podporu OpneCL! Podpora OpenCL u ATi je minimálně stejně dobrá jako u nVidie, ne-li lepší.

[quote]Ale ano. Na Foldingu by bez toho GPU výpočty vůbec nerozjeli.[/quote]
Eh? Co tím myslíte? Folding nepoužívá ani CTM ani Brook+. Možná kdysi dávno, v posledních letech ale rozhodně ne. Folding (na ATi) beží na CAL. Cituji z wiki: "new version (the original GPU client was officially retired June 6, 200, which uses AMD/ATI's CAL."

ikipedia.org/wiki/Folding@home#Graphical_processing_units http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/Pages/default.aspx (nějak mi to nechtělo zobrazovat správně, tak jsem to rozložil do více komentářů, pardon)

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @forestcnt: [quote]To co je uvedeno ve článku je pravda. OpenGL byl vyvinut jako univerzální nástroj pro grafické karty různých výrobců a OpenCL je jen dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami.[/quote]

Ano, OpenCL je dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami, to je pravda, ale [b]NENÍ[/b] rozšířením OpenGL. S OpenGL nemá nic společného (kromě toho, že lze tyto technologie propojit, stejně jako to lze propojit s Direct3D).

[quote]Ano, nyní se bavíme o OpenCL, ale to v podstatě stále nefunguje (nelžeme si že jde v současném stavu ATI karet použít).[/quote]

Prosím? Z kterého prstu jste si tohle vycucal? OpenCL funguje s nejnovějším ATI Stream SDK poměrně velmi slušně, a to v nejnovější verzi OpenCL 1.1. (U konkurence na tom nejsou lépe). Zkoušel jste vůbec někdy to jejich SDK použít a něco v tom napsat? Anebo SDK od nVidie?

Pamatujte, že GPGPU a OpenCL [b]není[/b] totéž, co BOINC-gpu! To, že třeba BOINC přes OpenCL na ATi nefunguje správně neznamená, že ATi nemá dobrou podporu OpneCL! Podpora OpenCL u ATi je minimálně stejně dobrá jako u nVidie, ne-li lepší.

[quote]Ale ano. Na Foldingu by bez toho GPU výpočty vůbec nerozjeli.[/quote]
Eh? Co tím myslíte? Folding nepoužívá ani CTM ani Brook+. Možná kdysi dávno, v posledních letech ale rozhodně ne. Folding (na ATi) beží na CAL. Cituji z wiki: "new version (the original GPU client was officially retired June 6, 200, which uses AMD/ATI's CAL."

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan @nightik: Ne, není to tak, na vině je nedostatek RAM. Rozdíl mezi RAM a VRAM není pouze v jejich umístění či velikosti, ale především ve funkci.

VRAM se nestará "o zpracování a vykreslení scény", o to se musí postarat CPU s daty z RAM. Do VRAM potom pouze naláduje aktuální texture a vector data (případně další jako shadery apod.), všechny ostatní data ale musí mít v RAM. Třeba když v mapě koukáš na zeď, tak textura tý zdi je ve VRAM (tam byla nakopírována z RAM), ale textury všech ostatních (aspoň blízkých) objektů, i těch za tebou a jinejch, musí být v RAM, protože ve chvíli kdy se otočíš, potřebuje CPU tyto textury okamžitě nakopírovat do VRAM, tahat je z disku by šíleně zdržovalo. Proto jsou detailní textury náročné nejen na velikost VRAM, ale i RAM.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
4. 12. 2011 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @kralyk: Pardon, tablety. Ono ale o telefonech platí to samý...

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
18. 11. 2011 23:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Macyn @Macyn: Co popisuješ je klasické "haters gonna hate", nic zvlášního...

Jinak já osobně mám (v linuxu) zkušenost obrácenou. Skoro kdykoli jsem něčím přispěl (rady, balíčky, návody,...), našli se lidé, kteří to ocenili.

Ono možná stačí netvářit se jako největší bůh a nepovažovat všechny ostatní za blbé stádo ;-)

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
4. 12. 2011 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @SNowie: Tak to předpokládáš špatně. Telefony Samsungu jsou Applu podobné právě pouze tím "obdédníkem". To je jako by sis stěžoval, že Škoda kopíruje od BMW, protože má šaltpáku a spalovací motor.

Anebo co podle tebe obsahuje iPad za tak revoluční a úžasnou technologii, že by to mělo být chráněno patenty?

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
1. 6. 2012 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @kralyk: Jo, tak jsem na to koukal, aktuální ovladač funkce z OpenCL 1.2 neobsahuje.

Jen tak pro srovnání:

Implementovat podporu OpenCL 1.1 trvalo NVidii více než rok, zatímco u AMD jim to trvalo jen zhruba 2 měsíce, a to jak u 1.1 v roce 2010, tak u nového 1.2 letos.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
1. 6. 2012 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr AMD podporuje OpenCL aktivněji, což v praxi znamená, že kdykoli vyjde nová verze OpenCL specifikace, AMD aktualizuje SDK dost rychle, zatímco NVidia je v tom laxní a soustředí se spíš na aktuální podporu CUDA.

AMD APP SDK nyní poskytuje OpenCL 1.2, což je aktuální standard, zatímco NVidia SDK, pokud vím, pouze dva roky starý OpenCL 1.1. (Ještě to radši zkontroluju.)

No a jinak se to týká různých vedlejších záležitostí - podpůrné knihovny, dokumentace, tutoriály, propagace - to všechno se v NVidii točí okolo CUDA.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
16. 10. 2011 01:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @xkryspin: Promiň ale to je pěkná hovadina motat takhle dohromady jádra a programovací jazyk\0
Nic takového jsem neudělal :)

V čem je napsáno jádro většiny systémů vůbec nemusíš hádat, je to známo. Jádro iOS je XNU/Darwin a ten je napsán v C - můžeš si to i ověřit, je opensource. To samé platí o Androidu - Linux (jádro) je v C. A o NT kernelu se taky ví, že je z většiny v C.
Ta jádra maximálně tak poskytují C++ API pro moduly ovladačů (platí pro XNU a afaik i NT).

V assembleru byla jádra psána naposled tak někdy v 70., maximálně 80. letech. Dnes už mají v assembleru pouze malé fragmenty, per platform.

Jazyk roli nehraje
Záleží kdy a kde. Jasně, že když píšeš obcyčejné user-space aplikace, je celkem jedno, jakej jazyk si vybereš, ale když píšeš kernel-space kód, je to sakra důležité - tam musíš striktně dodržovat požadavky daného jádra, a to i jazykové - bežná dnešní jádra podporují pouze C nebo maximálně C++ a poskytují omezenou standardní knihovnu.

Jinak k tomu, že API je pouze funkční záležitost: Ano i ne. Je to samozřejmě funkční záležitost, ale ne z každého jazyka se dá použít API v jakémkoli jiném jazyce. Občas musíš napsat wrapper. Ne, že by to byl problém, obvykle není, ale taky se to nestane samo od sebe.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
20. 10. 2011 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chroustostroj @barakoas: Ok, tak to zkusíme jinak:

Android je jako Nutella rozetřená ve spodním prádle: Chutná opravdu výborně, budete s ní spokojeni, ale lidé to nejspíš nepochopí správně.

:D

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
18. 11. 2011 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Macyn @Macyn: Takoví lidi jako ty dělaj linuxu fakt bezvadnou reklamu. Kolik věcí, které někdo může při tom hledání najít, jsou od tebe? Pochlub se, čím jsi přispěl. Kolik jsi toho napsal, co někomu pomůže? Sorry, ale působíš jako ten typ, co akorát každýmu řekne "najdi si to, lamo".

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
2. 12. 2011 03:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic @IQLogic: Souhlasim, mít výběr je lepší než vítězství jedný značky, ať už to je kterákoli :)

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
2. 12. 2011 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @SNowie: Nic takového ale Samsung nedělá. Takže s tou demagogií by chtělo zamést si před vlastním prahem...

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
18. 6. 2009 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ssnake Proč by se SSD neměl defragmentovat? :D :D :D

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
4. 2. 2011 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@arakan @Samboush: Ty musíš být hodně naivní, jestli si myslíš, že monopol není udržitelný. Bohužel, nežijeme v ideální spoelčnosti... Rozhlídni se kolem sebe a pár jich najdeš...

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
16. 7. 2011 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @IQLogic: [quote]tak podľa teba je potom trol každá firma, ktorá za svoje patenty vyberá poplatky od iných[/quote]
To jsem neřekl, přečti si kdyžtak ještě jednou, co jsem napsal.

Jinak PC, který právě teď používám, beží na Arch Linuxu. Ale i kdyby běžel na Windows, stále by to na hodnocení praktik MS nebo jiných firem nic neměnilo.

Já s tebou ale jinak v zásadě souhlasim, že velké firmy se často chovají podobně jako MS. Moje kritika se rozhodně netýká jen MS, neboj se.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 23:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jindra72 RMS byl vždycky tak trochu blázen. Já s ním v tomhle taky nesouhlasim, imho s tím výrokem o Jobsovi to přehnal.

Nadruhou stranu ale taky udělal mnoho dobrého...

Reklama
Reklama