
Podle NVIDIE bude brzy tradiční rendering pasé a nahradí ho umělá inteligence
Ale ne hned, ještě můžeme být v klidu. Pořád bude záležet na tom, jak výkonná grafika nám dřepí v PC.

Zvolte nejlepší hry roku 2023 a vyhrajte herní hardware
S partnerem Samsung SSD přinášíme velkou čtenářskou a redakční anketu. Za svůj hlas pro nejlepší hru můžete získat řadu cen…
Na tech kanálu Digital Foundry bylo před pár dny video, kde diskutovali Jakub Knapik z CD Projekt Red a hoši Jacob Freeman a Bryan Catanzaro z NV. Řeč byla o novém DLSS 3.5 v Cyberpunk 2077 a taktéž se zaměřili na hlavní výhody toho, když obraz vylepšuje a generuje AI. Během diskuze zaznělo, že v současné době už hraní v nativním rozlišení není ta nejlepší varianta pro nejlepší kvalitu obrazu. Herní odvětví směřuje k tomu, že obraz bude rekonstruován a renderován pomocí umělé inteligence a zvyšování výkonu a kvality jen pomocí hrubého výkonu karty není ideální. Díky AI se potom obejdou i malé generační výkonové skoky, jako jsme byli svědky třeba u RTX 3060 a 4060.
Bryan Catanzaro mínil, že v budoucnu bude patrně klasický rendering plně nahrazen pomocí DLSS/AI, jelikož umělá inteligence se na hromadě dat může naučit mnohem víc funkcí, než budovat od základu tradiční algoritmus (běžné techniky renderingu). V případě Cyberpunku 2077 bylo řečeno, že bez nových technologií, generování snímků a DLSS by nebyl možný plný path tracing. Ani ta nejnabušenější RTX 4090 to neutáhne. Z toho všeho se dá odvodit (nebo je spíš jasné), že NV už tolik nezajímá surový výkon karet, ale zaměřuje se právě na pomoc AI.