Zpět na článek

Diskuze: Pokec o železe #002 - Elonův Twitter, žhavé grafiky i procesory, vysoké FPS a retro Amiga 500

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
29. 4. 2022 06:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ohledně FPS a plynulosti. Zásadní rozdíl od filmu je v tom, že i v té nejjednodušší 2D scéně se musí vypočítávat transformace objektů (pozice, rotace, velikost..). Vzniká celá řada desynchronizací (frekvence transformačních výpočtů, frekvence vykreslování grafiky, interpolace, ovládání, vliv všlijakého hardware..), dále vznikají artefakty, třeba už jen samotné zaokrouhlování floating pointu na celá čísla (pixely). Udělat herní smyčku kde to bude dávat smysl není triviální i když existuje celá škála technik jak vytvořit iluzi plynulého pohybu. Samotný údaj kolik se zobrazuje snímků, neříká zda bude daná věc nebo její části plynulé (různé priority např. hráčova postava, která je vždy vidět vs objekt někde na pozadí) a jaký bude celkový výsledný dojem. Lidé, kteří se baví nebo píší o FPS o tomhle zpravidla vůbec neuvažují, celé to pak postrádá smysl.

Bzuco
Bzuco
Level 1 Level 1
29. 4. 2022 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Putin Sice si napisal dlhy prispevok, ale rozdiel v plynulosti film/hra si vobec nevystihol, splietas veci, ktore nesuvisia s FPS a plynulostou.
Film sa pri 24 fps javi plynule preto, ze sa pri natacani pouziva "dlha" uzavierka, pri ktorej vacsi pohyb predmetov a kamery zacina byt pohybom rozmazany, takze necitit tak razantny vizualny skok medzi jednotlivymi snimkami. Ak by pouzivali 1/500 a viac, tak by si videl ako je 24fps nedostacujuce pri pohyblivych scenach.
Jedine co dokaze potlacit vnimanie nizkeho fps v hrach je zapnut motion blur efekt, lenze ten hraci v drvivej vacsine vypinaju, pretoze im rozmazany obraz vadi.
Je tu este jeden trik, ako vyriesit problem plynulosti obrazu pri nizkom fps.....riadne sa pred hranim ozrat :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
30. 4. 2022 01:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bzuco @Bzuco Zkusím to zkráceně. Rozdíl mezi videem a hrou je v tom, že se u videa nemusí vypočítávat pohyb objektů a nedochází k desynchronizaci z trilionu důvodů, ve hrách ano.

Ve videu se používá interpolace (https://en.wikipedia.org/wiki/Motion_interpolation), aby to bylo plynulé, ve hrách taky (https://gafferongames.com/post/fix_your_timestep/) ovšem je to celé diametrálně složitější

Bzuco
Bzuco
Level 1 Level 1
30. 4. 2022 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bzuco @Putin v audio podcaste sa jasne rozobera postreh, ze kedysi sme hravali pri 30fps a nikomu to nevadilo. Dnes hrame v 60...120fps, 30fps nam pride uz nedostacujuce a potvrdilo sa na turnajoch, ze trenovany mozog skrz ludske oko dokaze este o nieco rychlejsie zareagovat ak je predloha 240fps.
Vo filmovom priemysle sa technika motion interpolation nepouziva, skratka si zadovazia kameru, ktora toci nativne 24/30/50/60/120 fps podla potreby.
Nikto ti nebrani pisat o teoretickych poznatkoch z roznych pridruzenych oblasti, ale podcast bol o niecom inom.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
30. 4. 2022 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bzuco @Bzuco To byl zavádějící postřeh. Samozřejmě, že všem vadilo, že FPS nebyli konstantně nad hranicí hratelnosti a nebo že 2D hry nezvládají plynule scrollovat. PC má od svých počátků problémy se zobrazováním grafiky, protože to nebylo na hry a i dneska to složitej problém.

To je pěkný, každopádně všude je nějaká interpolace, digitální kamery při snímání dopočítávají obraz, stabilizují ho, používají se kdovíjaké digitální filtry, komprese a tak dále. A když si to přehráváš, televize běžně dopočítává snímky, aby to sedělo s obnovovací frekvencí nemluvě o tom, že se to musí nějak dekódovat.

To není teorie, ale realita jak to +- funguje. Pokud to je podcast technického webu, asi by se to mělo řešit po technické stránce. Debata tam byla přesně o tomhle, akorát spíše na úrovni nějakých dojmů.

Bzuco
Bzuco
Level 1 Level 1
30. 4. 2022 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bzuco @Putin chlape, digitalne kamery nedopocitavaju obraz, ide o jednoduche snimanie dat zo senzora a tie data sa dalej posuvaju do digitalneho signaloveho procesoru, ktory moze aplikovat zopar rychlych filtrov, ktore nie su casovo narocne a nasledne sa deje uz len kompresia. Aj stabilizacia obrazu je riesena len citanim udajov vzdy z mierne inej obdlznikovej oblasti snimaca, pripadne stabilizaciu robi mechanicky len optika objektivu.
Televizia tak tiez nedopocitava snimky, pretoze ak je to aj treba koli synchronizacii, tak sa nacita ten isty snimok z niecoho co sa vola frame buffer.
Tvoja predstava ako to v realite funguje je znacne zkreslena. Vidis trilion veci tam kde vobec nie su, pripadne si si ich zle zaradil a pospajal.

Mimochodom podcast bol zamerany na pokec o zeleze a ..., ...ved si to precitaj aj v texte o com sa bavili :shock: . Az bude tema blizka tomu o com od zaciatku tocis, tak urcite budu tvoje postrehy uzitocne a k veci :)

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
29. 4. 2022 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Putin a tohle vsechno elegantne resi adaptive sync.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
30. 4. 2022 02:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Adaptive sync, stejně jako jeho předchůdce vsync řeší akorát to, že nemáš tearing, který vzniká při vykreslování nedokončených snímků.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 5. 2022 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Putin A micro stuttering (adaptive sync) a tím se vracíme k té plynulosti...😉

Reklama
Reklama