Zpět na článek

Diskuze: Příliš intenzivní: Kde je vrchol herního zážitku?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

KwazzyGT
KwazzyGT
Level 1 Level 1
2. 12. 2016 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vím, jaké to bylo kdysi návykové, když jsem dostal první PC a první hru. Už tehdy (čtverečky ale 3 rozměrné) mě bavili natolik, že jsem u toho dokázal sedět několik hodin v kuse. Samozřejmě jsem začal pitomět a ztrácet zájem o skutečnou realitu. Proto jsem zvědav, kam povede tohle. Od doby, kdy všichni čumí do mobilu, doma propaří XY hodin/dnů na PC se obávám, že lidskost zmizí úplně. Zkuste někdy kouknout na lidi ve vlaku...kdo se baví a nekouká do mobilu, nebo nemá sluchátka a nevnímá vůbec nic kolem? Virtuální realitu nám fakt není třeba... ale to je pouze můj názor na danou módní novinku.

Wolfii
Wolfii
Level 1 Level 1
2. 12. 2016 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu problém je v uzavřenosti hráčských "bublin" Vzato kolem a kolem jsou dvě skupiny, které se strašně málo prolínají.

Jedna jsou "casuals", kteří hrají protože je to baví, odreagovávají se. Hrají pro hru a nemají potřebu něco hledat nebo diskutovat na fórech a jinde. Maximálně o tom třeba pokecají v práci, pokud si najdou spolupracovníka co hraje taky.

Druhá jsou "tryhards" (nebo profíci, vyberte si :), která se organizuje kolem metagamingu, hledání optimálních cest, obtížnosti.

S rozšířením internetu se zvýšila organizovanost druhé skupiny a jejich hlas, protože běžný "casual" do diskusí nezavítá, a tak se jim jejich požadavky zdají legitimní. Svým způsobem jsou mimo kontakt s realitou, v horším případě ji odmítají ("Že tuhle hru hraje osmdesátiletej děda? Kdž na to nemá, ať to nehraje!") a neuvědomují si, že pokud by jejich požadavkům bylo vyhověno, může to hru zničit.

Naprosto klasický příklad poslední doby je třeba WoT a jeho kolize "unicums vs tomatoes", kde špatní hráči jsou odmítáni a podle některých diskusí by přece byl lepší ladder systém nebo jim dát lepší server, ale hráči už si neuvědomují, že se jen přerozdělí role a navíc se jim bude hrát hůř - protože bude dostupných méně protihráčů. O vidění bota za všemi protivníky a nerealizaci toho, že to hrají kluci v první tříde nebo sedmdesátiletí dědové ani nemluvě (moje osobní známá mi vyprávěla o legálně slepém hráči, co WoT hraje, prostě se naučil mířit podle zvuku). Nebo Elite a jeho "daddies vs pvpers", kde jsou skupiny průzkumníků a skupin hardcore PvP pařanů a odmítají se pochopit, byť hra bez jedné z těchto dvou skupin bude nudnější a monotónnější.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 12. 2016 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přes občasné záchvaty (pozor, nebývají krátkodobé) jsem z hraní tak nějak vyrostl. Jedním ze zásadních důvodů je úbytek skutečných výzev vyplývajících z propracovaného gamedesignu - už nějakou dobu tady kolidují dva pohledy na svět. Jeden chce maximalizovat zisk a častěji přináší přehlídku "eyecandy" technologií, což považuji za velmi důležité, jenže opomíjí stránku důmyslu a mechanik hratelnosti, a pak tu máme sféru nezávislých tvůrců u kterých je to bohužel, pochopitelně vzhledem k rozpočtům, naopak. Z téhle (ne)rovnice vychází, že se úroveň obtížnosti v technologicky aktuální produkci obecně rozmělňuje a pro někoho, kdo hledá "tradiční výzvu v aktuálním kabátě" vyvstává zásadní problém, stává se utlačovaným. Nad tímhle stavem bych mohl hořekovat do aleluja, ale jsou toho všude plná fóra, takže tak.

Když to dám do kontextu s vr horory, tak chápu o co ti jde, ale ty musíš pochopit, že virtuální realita je stále jen "obskurita" pro pár lidí (a ještě dlouho bude viz poslední dílo Cryteku), kdyby si našla cestu k širšímu publiku, ocitnou se horory a jejich obtížnost ve stejné pozici a stanou se "stravitelnější" a "plytší" - právě tím, že budou sledovat širší pubikum.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 12. 2016 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Mimochodem, připomněl jsi mi, že moje srdíčko, hledající výzvy, vkus a technologii, asi naposledy zaplesalo u výtečné a ryzí záležitosti Dead Space.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 12. 2016 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute A co se týče filmu, nebo nejděsivějších věcí, tak nejděsivější jsou pro mě úvahy na téma inteligentní život ve vesmíru a magie, navíc čím jsem starší, tím více ze mě promlouvá misogynie. Tohle se asi nejlépe protlo ve filmu Pod kůží (Under the Skin). Není to tak obecně obskurní a zásadní jako filmy, které rozebíráte ve videu, ale mrazilo mě až do morku kostí a totálně mě to nadchlo, ale fakt totálně.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 12. 2016 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: A těm ženám, kterých se to dotklo a usilují o můj život bych rád vzkázal, že přežiju v jejich synech. Dobrou noc :wink:

nemo
nemo
Level 20 Level 20
2. 12. 2016 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hry, teda tie komercne hry uz prestali byt hrami v povodnom zmysle slova. V prvom rade je to produkt ktory ma generovat zisk, alebo aspon zaplatit naklady a tomu je podriadena velka ak nie cela cast designu a aj vyvoju. Tomu ze to casto krat dopadne inak vdacime za komplexnost samotneho vyvoju hier. Preto aj dnes az moc casto vidime silnu orientaciu na grafiku a celkovu prezentaciu pred pribehom alebo len cistou logikou (niekedy mam pocit ze autor fakt nerozmysla mozgom) pretoze to je to co predava.

Nedavno sa tusim George Broussard vyjadril ze pred 20timi rokmi bola pri vyvoji hier problemom technologia, engine. Nie kazdy bol schopny vytovorit funkcny nie este spickovy engine. Dnes je podla neho problem samotnu hru dostat na trh ak aby to niekto zaregistroval. Je obrovsky pretlak titulov. Budem zniet asi ako staromilec a verim tomu ze aj dnes vychadza kopec zaujimavych hier, ale je fakt ze dnesna recyklacia je extremna. Uz len to ze samotny vyvojari (aj ked su to vecsinou vydavatelske studia pre AAA tituly) nastartovali par rokov do zadu trend nekonecneho vydavania pokracovani serii znaciek (CoD, assasins a dalsie) aj pri ostatnych hrach to dost badat. Otazne je ci je vobec mozne nieco nove vymysliet povedzme pri sachu tak aby sa kazdy rok predal ako novy a "cool". Osobne si myslim ze to budu skor blbosti ktore to pokazia.

Mnohe starsie hry mali tazke ovladanie (nie v zmysle ztazne ako skor technicky neohrabane), vysoku obtiaznost (zasa casto krat skor koli technickym limitom), podivny design ale zasa v principe boli jednoduche a to im davalo aj urcitu zabavnost. Dnes je kopec hier strasne komplexnych, rozsiahlych, rozne sandbox tituly ale ked to clovek zacne hrat tak zisti ze ta hra nema logiku, questy su vyslovene deb*lne a nie ze nezaujimave ale nelogicke, hra je poloprazna a ako celok aj tak nefunguje. Proste je to len nafuknuta blbost ktora akurat tak dobre vypada pri ponuke pre vydavatela. Potom sa firmy ohanaju premakanou AI ktora vo vysledku aj tak moc nefunguje a ta hra vzdy bude len orezana simulacia reality (teda niektorych casti) a pre hraca je to utrpenie. Daleko zabavnejsia bude hra s jednoduchymi pravidlami ktore ale umoznuju dostatok kombinacii. Ale to uz sme niekde inde.

Herny trh asi potrebuje nejaku renesanciu mozno krach nasledovany revoluciou. Tak isto by sa mal asi viac diverzifikovat pretoze zatial co pred 20timi rokmi vyvojari tak nejak rastli s hracmi a +/- boli rovnakeho veku, dnes su hraci vo velkom vekovom rozptile a tak isto vyvojari. Je asi utopisticke si mysliet ze 50+ rocny priemerny hrac, ehm, bude aktivne hravat FPS na serveroch ked si sem tam najde cast od rodiny proti nast rocnym co "trenuju denne". Proste si nezahra a po case to vzda.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
3. 12. 2016 00:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Multiplayer jsem parkrat vyzkousel a uz to nehraju, ty lidi tam byly o tridu lepsi jak ja a umiral jsem kazdych 5s, takze to opravdu nemelo cenu. Jenze zacinam mit problem i se singleplayerem, cim dal vic je to delane na triko hracum co to opravdu dokonale zvladaji a nemam snaci ani na nejnizsi obtiznost to dohrat v nejakem rozumnem case a nektere lokace neopakovat treba 50x, coz me teda vubec nebavi. Takze za me nejakou automatickou vyvazenost, aby hra poznala, ze pred ni sedi opravdovy amater a inteligentne se prizpusobovala tak, abych nikde nemel nekolika hodinovej zakys, beru vsema deseti. :)

karle
karle
Level 1 Level 1
3. 12. 2016 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Naprostý souhlas - kdykoliv ve svém věku zkusím novější hru, nejde mi to, buď musím nasadit nesmrtelnost nebo neomezené náboje a i tak za chvíli končím. V podstatě jsem zamrzl na úrovni Far Cry 1 a Crysis / Crysis Warhead. Nebo řekněme všech verzí Serious Sama. Nové střílečky jsou pro mě prostě už moc obtížné.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
4. 12. 2016 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle Co si pamatuji, tak první FarCry nebyla zrovna selanka. Crysis jsem nedohrál, zdál se mi plytký, většinu času dětsky jednoduchý a v kontrastu pak pár vyhrocených pasáží, které byly spíše o štěstí, než umu. Ale vážně mě překvapuje FarCry ve vašem výběru - ten mi obecně nepřišel zrovna snadný (plán, příprava, opatrnější postup). Mimochodem hry hrávám téměř zásadně na těžkou obtížnost.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
3. 12. 2016 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle Presne koli ludom ako vy dnesne casual tituly stoja za nic. Posledne CallOfDuty - staci drzat W a strielat, koridor, nulova obtiaznost.
NeedForSpeed detto. Brzdit a zatacat netreba, to uz dnesni konzolovi hraci nedokazu.
GTA V - auto-aim alebo dokonca zatacanie postavy pri chodzi aj na PC verzii.

Presne koli vam.

karle
karle
Level 1 Level 1
4. 12. 2016 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle @Xcute: FarCry hrát dokážu - na dvě nejnižší obtížnosti + autoučení AI - ale poslední level bez cheatů nezvládnu.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
4. 12. 2016 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle @Xcute: Zrovna u stříleček, akčních a stealth her jaksi masochisticky "rád krvácím" = těžkou obtížnost fakt ze zásady.

armagedon
armagedon
Level 11 Level 11
4. 12. 2016 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle @overclocking: Mozna pro takoveho profika jako vy proste nejsou tyto hry urceny. Vpodstate jinak souhlasim a proto o hrach jako treba Call of Duty ani neuvazuji.
Jak pan Rybka zminuje, tady mate jasny dukaz toho, ze se zrejme opravdu dostavame do bodu, kdy kazda hra neni pro kazdeho hrace.

karle
karle
Level 1 Level 1
4. 12. 2016 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle @overclocking: Hmm, to asi nebude úplná pravda. Call of Duty jsem zkoušel a to, co píšete, rozhodně nestačilo na přežití delší, než pár desítek sekund.

Ale fakt se vám omlouvám, že firmy kvůli mně takhle zjednodušují hry...

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
4. 12. 2016 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle @karle: Taky v pohode, uz si to moc nepamatuju, ale uhral jsem to, urco na nejnizsi obtiznost. Ted jsem se nahodou dostal k FarCry 2, kterou jsem kdysi vynechal a na nejnizsi obtiznost je to akorat. (Zatim.)

overclocking: Vzdyt ale nikdo nebrani tvurcum, aby nasadili ruzne stupne obtiznosti, od nejlehcich pro obcasne hrace az po hardcore pro profiky jako jsi ty. Nevim proc tohle tvurci nezvladaji a minimalne nektere hry delaji az prilis obtizne, naopak tobe by tam mohli dat extra obtiznost abys byl spokojen a nevim proc nedaji. :confused:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
4. 12. 2016 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle @Xcute: Ale u Jagged Alliance, nebo starého UFA bych při pokusu o dohrání na těžkou obtížnost už dnes asi porodil osmerčata.

kolibrik
kolibrik
Level 1 Level 1
3. 12. 2016 02:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Začátek článku je napsán geniálně a tímto bych rád panu autorovi upřímně poděkoval. Pobavil jsem se, zasmál a i si trochu popřemýšlel.

Když si představím pana autora - milovníka hororů, hororových knih a filmů - ustrašeně vzdychat a stírat si studený pot z čela, protože chtě nechtě veledokonalita nejnovějších VR technologií dokáže porazit i odborníka a dlouholetého hráče, nedokáži se ubránit pobavenému úsměvu.

(Pro úplnost je třeba dodat, že toho nejdokonalejšího herního zážitku dosáhnete jedině použitím VR, čímž samozřejmě nechci na nic upozorňovat nebo chraň bůh něčemu dělat reklamu.)

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
4. 12. 2016 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

by měli umírat mladí a vyčerpaní mezi monitorem a klávesnicí, aby nepřenášeli své geny pro další generaci herních zoufalců a tragédů. 5 ze 6 psychiatrů by vám stejně řeklo, že přílišné hraní způsobuje demenci, přeci by jste takhle nechtěli skončit.

MKLOL
MKLOL
Level 1 Level 1
6. 12. 2016 00:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hell Kitty To ako naši predkovia objavili oheň, a radšej by si ostal v zime šťastný, že tí magori zhoria a vyčistia ľudský genóm.

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
7. 12. 2016 00:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MKLOL Předkové zjistili užitečnost stálého ohně hlavně z důvodu, že na svůj protějšek hlavně viděli a to v noci !!! A nebyli pak během rána překvapeni, s kým že to v noci vlastně provozovali sex. Proto taky se zvedla populace obyvatel a nevymřeli jsme.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
5. 12. 2016 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hell Kitty Tak to asi hrajete hodně, co? :D

Reklama
Reklama