prvni-srovnani-vykonu-rtx-2080-s-gtx-1080-a-zkusenosti-s-vyhlazovanim-dlss
Novinka První srovnání výkonu RTX 2080 s GTX 1080 a zkušenosti s vyhlazováním DLSS

První srovnání výkonu RTX 2080 s GTX 1080 a zkušenosti s vyhlazováním DLSS

Václav Vlček

Václav Vlček

22. 8. 2018 20:59 17

 Nvidia ukázala první orientační srovnání výkonu se starší generací a výběr her, které GeForce RTX zvládají ve 4K na 60 fps

Reklama

Jednou z nejpropagovanějších funkcí nových Tensor Cores (Tensorových jader) grafických karet s čipy Turing je nový způsob vyhlazování hran nazvaný Deep Learning Super-Sampling. Nejrůznějších druhů vyhlazování hran si už Nvidia a další vymysleli hodně, ale vždycky to bylo za cenu nějakého toho výkonu. Čím lépe byly hrany vyhlazené, tím více výkonu bylo navíc potřeba a samozřejmě následoval pokles fps. Speciálně u klasického Super-Samplingu, ale i další metody si vždycky vezmou na aktuálních kartách něco z výpočetní síly.

Generace čipů Turing ale na to jde trochu jinak a speciálně z pohledu výkonu mnohem lépe. O postprocesing obrazu a vyhlazení hran se stará jiná část jádra (více až po skončení NDA), takže zapnutím DLSS v podstatě neuberete na výpočetním výkonu pro 3D scénu. Trošku stoupne spotřeba karty (dle vyjádření zástupců Nvidie ale zcela minimálně), a to je vše. A vyhlazení funguje v některých ohledech ještě lépe než používaný Temporal Anti-Aliasing, ovšem taky není bez chyb. 

První srovnání výkonu RTX 2080 s GTX 1080 a zkušenosti s vyhlazováním DLSS
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak vlastně DLSS funguje? Nvidia na výkonném superpočítači pracujícím s neuronovými sítěmi a deeplearningem natrénuje neuronovou síť a vytvoří v podstatě profil pro vyhlazování DLSS. Ten následně grafická karta aplikuje na danou hru a s jeho pomocí vyhladí zubaté hrany.

Realita je pak taková, že existují dvě úrovně DLSS, základní a 2×DLSS. Ten dvojnásobný by se měl téměř vyrovnat vzoru, ale podepíše se na výkonu – ani Touring ho nedokáže aplikovat v reálném čase dostatečně rychle. Základní DLSS pak zvládá mnohem rychleji a vizuálně se ke vzoru téměř blíží. V demech na prezentaci nás museli upozorňovat na konkrétní místa a i tak byly artefakty téměř nepozorovatelné. A navíc, když se podobný artefakt objeví, v další verzi profilu už by měl být vyřešený. Výsledky jsou rozhodně lepší než u TAA, se kterým nový DLSS na prezentaci srovnávali.

Nové grafické karty GeForce RTX mají nabízet dostatek výkonu na hraní moderních AAA titulů ve 4K rozlišení při 60 fps, které dosud GTX 1080 Ti nezvládala – co máme čekat, ukazuje další snímek, který Nvidia zveřejnila.

První srovnání výkonu RTX 2080 s GTX 1080 a zkušenosti s vyhlazováním DLSS
i Zdroj: PCTuning.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama