Zpět na článek

Diskuze: Reální geekové versus „reální geekové“

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Martin2691
Martin2691
Level 1 Level 1
26. 12. 2015 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pred 10 rokmi rokmi som jazdil na bicykli Favorit, zbieral a opravoval elektronkove radia, zbieral stare pocitace, restauroval motorku CZ150c a vsetko bolo povazovane za nadmieru zvlastne. V skole som sa za tieto veci hanbil obcas sa prekeclo co vlastne robim vo volnom case a tie pohlady si pamatam dodnes. Na vsetko som sa vykaslal a zrazu vidim ze nejaki bradati typci jazdia na bicykli favorit, zbieraju platne na ktore mi doma cele roky pada prach a hraju sa na pseudo-geekov. Nerozumel som co je to za nevkusnych ludi ale pochopil som. Dufam ze tato vlna coskoro skonci. :shock:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
26. 12. 2015 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzpomněl jsem si na povídku P. K. Dicka Return Match (Odvetné utkání), v ní je ten rozpor metaforicky zachycen, ač Dick asi neměl úplně v plánu sdělovat právě toto. No a pak je tu samozřejmě klasika klasik - povídka The Coffin (Rakev) od Raye Bradburyho.

Původně jsem to chtěl podtrhnout s humorem, ale někdo by si to mohl špatně vyložit a myslet si, že si pak může střílet z druhé strany - nedoporučuji...

Neeo
Neeo
Level 1 Level 1
26. 12. 2015 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám rád články na portále, ale tento článok je riadny "žvást". Slogan "Žiť a nechať žiť" asi autorovi nič nehovorí lebo rozoberať bežné veci ktoré sú príznačné pre každú dobu je na hlavu. Napíšte radšej článok prečo naše univerzity české či slovenské nepripravujú odborníkov pre technické oblasti, prečo počujeme, že väčšina úspešných odborníkov vychodila americké školy. Prečo v strednej európe je tak málo ľudí o ktorých je počuť vo svete techniky a vedy, prečo vždy len čakáme až niekto niečo vymyslí prevratné u Japoncov alebo Amíkov, prečo ako idioti len stále čakáme a naťahujeme ruky, prečo je konzum in pre väčšinu z nás a nemáme potrebu nič meniť. To sú otázky na článok......preberte si to pán Rybka a prestaňte filozofovať.

komora
komora
Level 1 Level 1
26. 12. 2015 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Neeo Oni ti lidé existují, jen o nich nevíte. A to je právě ten popisovaný problém. Je plné Youtube fattyko..tů, pewcehosi a jánevímjaksetovšecho "jmenuje", ale zkuste si najít, o čem je například mistrovství ČR v radioelektronice. Najdete tam nezřídka mladé a schopné lidi ve věku 12 - 18 let s na jejich věk neuvěřitelnými znalostmi o elektronice, radiotechnice a počítačích. Stejně tak technické a počítačové kroužky samotné. Radiokluby také stále ještě existují a fungují, i když je velkým problémem v dnešní době probudit zájem.

Všechno to má ovšem jedno společné: na Internetu je prakticky nenajdete, a když už, tak musíte ono specializované téma hledat. Není naservírováno na titulní stránce YouTube, jako tam je dvacet témat o napálení "přítelkyně" holící pěnou.

A že jdou za lepším do zahraničí ? Není se čemu divit, čtyři pytle s pískem, pár kýblů vody a půl dne práce omítnutí obýváku stojí jako i5-6500, omítnutí zaplatíte bez mrknutí oka, ale o i5-6500 se budete hádat jak je to šíleně drahé. Technika je levná. Sakra levná. Abyste se uplatnili, musíte to dělat dobře. Zatraceně hodně dobře. A zaplatí vás za to pouze v zahraničí, protože podnikání po česku znamená, že vy se dřete za průměrnou, zatímco matlák s VŠE hrající si na managora přemýšlí nad novou X5.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
26. 12. 2015 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dřív byl zájem o počítače a hry znamením že si s daným člověkem dobře pokecám protože to vyžadovalo spoustu znalostí a tp... Dnes to dělá každý... Něco jako pán prstenů před vydáním filmů Když dříve někdo programoval byl většinou nadšenec, dnes je velká poptávka a tak to dělá čím dál víc lidí co nevěděli čím se živit a tohle byl dobrej job... Ale je to jen dočasný fenomén - za komunistů to takhle bylo s inženýry... Určitě se objeví něco nového co bude víc in

Wass
Wass
Level 9 Level 9
26. 12. 2015 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl jsem to podobně, furt jsem jenom poslouchal, jakej ze mne bude PC závislák a podobný řeci a teď je to najednou všechno cool, všichni (i sportovci) sedí hodiny u LoLka, všichni maj milion appek v mobilu, všichni řeší letsplaye a podobný věci, o kterejch ani nemam tušení a přitom já jsem za takovej přístup k PC, hrám a technice před 5-10 lety schytával posměšky... a teď už nehraju a ani techniku neřešim, nevim co je se mnou špatně :D

karelpipa
karelpipa
Level 1 Level 1
26. 12. 2015 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wass Narodil ses moc brzo a nenajel na modni vlnu :D

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
26. 12. 2015 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

https://youtu.be/2Tvy_Pbe5NA
Nezáleží na tom, jak se nazývají oni sami. Historii možná tvoří, ale nepíší ji.
Steve Jobs byl geek. Steve Wozniak ne. Steve Jobs přednášel mase lidí technologii, které vlastně ani nerozumněl, aby jim ji prodal. Dělá přesně to, co dělají "/"praví geekové/" podle Rybky".
Wozniak byl nerd. Zajímalo ho programování a nové věci. Problém je v tom, že se tady používají uvozovky, aby se odlišili praví geekové od těch "pravých". Ale to je špatně. Uvozovky tomu nepomůžou. Společnost prostě má název pro asociály, kteří tvoří technologie. Je to nerd.
Apropo... Víte, co se stane, když se skamarádí geek a nerd? Vznikne Apple. A víte, proč je jenom jeden Apple? Protože se to stalo jenom jednou.

Samozřejmě, můžete napsat, že neexistuje oficiální rozdíl mezi nimi, ale mainstream to vnímá evidentně jinak. Stačí si ve wiki tyto dvě slova vyhledat. To, že pan Rybka tvrdí, že jde o synonyma, ještě neznamnená, že je to pravda. Pokud někdo chce začít historii přepisovat, doporučuju mu například začít s přepisováním wikipedie.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
26. 12. 2015 19:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea Hele a tenhle znáš?

Tři kovbojové mezi sebou soupeří:

První kovboj vytáhne pistoli, udělá s ní parádu, sestřelí láhev
a říká: "Ha, ha! I am Jimmy!"

Druhý kovboj sestřelí dvě lahve a řekne: "Ha, ha! I am Bobby!"

Třetí zastřelí oba kovboje a zvolá: "Ha ha. I am sorry!"

Keonax
Keonax
Level 1 Level 1
26. 12. 2015 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych mezi geekem a nerdem rozlišoval. Geeka vidím stejně jako Michal Rybka, zatímco nerd může být třeba i zapálený scifista nebo fanoušek comicsů anebo games.

taita
taita
Level 1 Level 1
26. 12. 2015 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Geekové to neměli lehké nikdy, ale dřív s nimi nesouhlasilo jen jejich okolí. Dneska, když takový člověk něco plácne na netu, okamžitě to schytá od obrovského množství lidí. A není kam utéci. Dříve počítačové weby, jako tento, navštěvovali jen zapálení jedinci. Dnes je to konzum, kdy do diskusí přispívají i lidé, kteří netuší jaké napětí mají v zásuvce, natož aby pochopili rozdíl mezi mb a MB.
A samozřejmě za to mohou i "vlastníci" těchto webů, protože už dávno pochopili, že psát články, o které se zajímá sto lidí v republice, je finanční sebevražda. A tak místo odborného článku napíší povídání o tom, že iPhone se snadno ohne nebo, že na Steamu mají slevu na hry...

Mari0
Mari0
Level 1 Level 1
26. 12. 2015 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejvic webu, kde se resi jak si co postavit, jak co vylepsit, prestavet, napady atp je v Rusku. Nebo nevim jestli nejvic, ale stale hodne. Tam se premek podlaha styl nevytratil. A nemyslim si, ze je to dano nejakym nedostatkem. Proste tam zije hodne lidi co neco umi. Mimochodem je zajimave pozorovat jak ty weby vypadaji- naprosto jednoduse, jednobarevne a co nejucelneji.
Jo porad si rikam, kde se opravdovi geniove u nas na webu schazi a kam asi chodi. Jako jestli je top ABC linuxu nebo root.cz tak to je dost malo. Proste nevim, kdybych byl geek, kam bych chodil. Ja jsem jen copyman. Chodim na stranky chytrych lidi co neco vymysli a ja si to postavim- skopiruju a pouzivam. Ted jsem dostavel zesilovac, kterej me vysel na 4x tolik, jako bych ho koupil v obchode, v podobne kvalite, ale nemohl jsem si pomoct :) Kdyz nekoho bavi vytvaret, nebo i kopirovat, tak si nemuze pomoct a proste to dela.
Strasne moc casto si sam pro sebe a pred mym nej kamosem rikam: Podivej, jak slozita vecicka je treba CPU, podivej na ten MAZEC, kde nejde jen o to neco vymyslet, ale vymyslet, zrealizovat stroje na vyrobu. A podivej jak to lidem prijde samozrejme, podivej jak ty hovada to berou jak housku na krame. Ani je nenapadne se zamyslet jak musi byt tito lidi genialni. Ja se vzdycky zaskrabu za mym uchem a reknu si, jak jsem proti nim tupej a pokyvu uznale hlavou. Proste si uvedomuju, ze to jak pohodlne si dnes zijeme, je prací promile lidi na teto planete.
Brecim, kdyz si uvedomim, ze znam viteze stardance a nic nevim o tom jak zije nejakej inzenyr v AMD- zajimalo by me to. Brecim, kdyz si uvedomuju, jak byl zmaren vynalez televize a z internetu se taky stava neco podobneho- jak zabit cas a uroven clanku klesa a klesa. Copywriteri atp- kdy to uz dela clovek co by se nehodil ani na mackani zelenyho a cervenyho cudliku v kolchozu. Kolik drahych dat terabajtu na HDD's zabira nejakej uz zminenej fattypillow a kurvi nase potomky a vyuziva vsechny genialni technologie a spotrebovava drahou energii a jeste mu jde dalsi energie do jeho kapsy jako podtrzeni, vizitka tohoto dohromady debilniho sveta.
Mimochodem asi pred rokem jsem brecel v diskuzi zde u videa stareho konstruktera skoda favorit.
Geniove vsech zemi, spojte se- nevyhoda geniu je, ze nemaji chut, naladu, povahu se prosazovat- tlacit zmrdsky na branu. Nemaji chut meglat hovadiny jen tak na video kazdej tyden jako čobolak GOGOMAN. Propadli by se hanbou. Uz totiz neni problem jenom to, ze geniove jsou v ilegalite- nekde v undergroundu, ale to, ze jejich misto zasrali podprumerni exhibicionisti, kteri kdyz vidi uspech stejne podprumernych hovad, zkouseji prostor zasirat taky. A to uz se tyka i hudby- veskereho internetoveho obsahu. Ano mam sve oblibene weby, kam tihle netahnou, ale ze zajimavosti- abych se dival kde a s kym ziju, sebemrskačsky chodim vsude mozne. Divam se i na Miley Cyrus jen proto, abych videl, kdy si do analu strci dildo a budu vedet, ze ji budou tleskat desetilete deti a psat obdivne komentare pod YT videa. Chci proste vedet, kde ziju a skym. A protoze to neustale pozoruju, rikam vam- debilita tlaci stale vic a vic na pilu. Debilita v uvozovkach, protoze to ohlupovani je troufnu si rict chtěné a vse jde za timto ucelem. Ohlupovani národů ve vyspelych zemich je proste na poradu dne a nikdo mi to nevymluvi. To co bylo prumerem driv, je dnes uz nadprumer. Ale to uz jsem dál od geniality, ktera by mohla me jako průměráka inspirovat a tak ten dlouhej komentar zakoncim. Neni to dobry pratele. Cim chces byt? jutjuberem. Udalost roku-jutjubering- festival plnej excentrickych, ukecanych, ale pritom, uplne obycejnych typku, kteri mne nicim neinspiruji. A to i kdybych byl o 10 let mladsi- vzdycky jsem byl hodne kritickej a dost jsem se proto nazlobil- vsak to nakonec i ctete :roll Tohle je tema na knizku a to jsem se nedotkl politiků a lidi, kteri ji komentuji- serou nam do huby.

Zde je povidani s konstrukterem Skoda favorit, jak jsem se zminoval vyse. No neprali by jste si mit web zaplevelenej lidmi z co nejvice profesi? O kterych nemate ani paru, ani o jejich profesi?https://www.youtube.com/watch?v=uVK7uxRosvE

jmak
jmak
Level 13 Level 13
28. 12. 2015 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mari0 Z elektroniky už kdysi Wolfem odkazovaný EEVblog, z chemie Periodic Videos.

V češtině má velmi kvalitní kanál Hvězdárna a Planetárium v Krně. LLionTV taky na Matfyzu a FELu natáčí kde co.

M4r1hu4n3
M4r1hu4n3
Level 1 Level 1
28. 12. 2015 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mari0 Díky za odkaz, netušil jsem že je na youtube něco o bastlení v češtině.

Jinak souhlasím s výše napsaným, taky jsem si naivně myslel že když je in být geek tak lépe zapadnu. Omyl. S "taky geeky" se nedá o ničem pokecat protože vlastně ničemu nerozumí na takové úrovni o které bych se chtěl bavit...

Nejlepší je narazit na někoho o 30 a více let staršího z oboru, pěkně se poslouchají historky o tehdejší technice, improvizovaných řešeních nebo o legráckách co si navzájem dělali.

Aminux
Aminux
Level 1 Level 1
27. 12. 2015 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mari0 Na Zpovědce teď vychází seriál Vzpomínky na servis počítačů před 30 lety.
Píše tam autor knihy Rozeberte si PC a je to občas pěkná prdel.
http://martastanik.rajce.idnes.cz/nastenka/#RozebertesiPC_134-5.jpg

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
27. 12. 2015 06:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mari0 Tohle by za ověření stálo, ne? Já osobně mám v plánu si pro legraci vyrobit jeden mechanický dle vlastního návrhu :wink:
http://www1.fs.cvut.cz/stretech/2009/pdf/1063.pdf

dibon
dibon
Level 1 Level 1
28. 12. 2015 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Mne ten "tvoj" MEG pride ako obycajny DC/AC menic, kde je vybudeny transformator. Ja osobne by som namiesto zelezneho jadra s pernamentnym magnetom uprostred pouzil feritove jadro na transformator, ktore zvladne frekvencie aj v MHz (podla typu) a nedochadza k presycovaniu jadra pri vysokych frekvenciach, co vedie k nizkej ucinnosti a zahrievaniu. Zelezne jadro zvlada len male frekvencie. Nieco podobne som robil ako diplomku (univerzalna nabijacka s DC/DC menicom typu buck-boost a na vystupe bolo mienene nabijat AAA (NiMH) az olovene akumulatory (Auto/Moto) a DC/DC menic som riadil uCPU od freescale.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
27. 12. 2015 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Hmm to jo.
Jestli jsem to správně pochopil tak Meg hlavně využívání zvýšení frekvence ke zvýšení výstupního napětí. Vysoká frekvence je důležitá aby se dostatečně získávala energie z "okolí".
Limitem je samozřejmě uvedená frekvence a požadavek aby napětí a proud byli ve fázi.
Ano?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
27. 12. 2015 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Mr.Lolendo: Zbytečné otázky až na limity zařízení:
MEG je velice zajímavý jako model, ale těžko jej díky jeho "složitosti" budeš uvádět do praxe pro zajištění elektrifikace chaty na horách. Dalším limitem je životnost magnetu a tady si dovolím lehce navazující otázku, brouka do hlavy - je možné na principu funkce kompasu sestrojit permanentní generátor čerpající energii z magnetického pole Země?

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
27. 12. 2015 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jn dobře napsáno.
Prakticky mám jednoduchý test jak rozpoznat reálného geeka. Jednoduchý Turingův test. :lol:
Ukážu mu na osmipalcovém Windows Tabletu jet Crysis 3 a počkám si na reakci.

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
27. 12. 2015 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rybka geek neni, ale vypada tak :D

FAJKO
FAJKO
Level 4 Level 4
28. 12. 2015 02:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom Rybka vyzera viac ako Nerd. Ale rad by som vedel ci je autor Nerd alebo Geek

jmak
jmak
Level 13 Level 13
28. 12. 2015 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co se pamatuji, pokud si z Luboše Motla někdo dělal legraci, důvodem byly obvykle jeho politické názory, speciálně fanatický obdiv k Václavu Klausovi. Rozhodně ne jeho vědecká specializace :)

dec-vax
dec-vax
Level 1 Level 1
29. 12. 2015 00:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proboha, proč se zabývat jakýmisi "reálnými geeky" - vlastně jde o primitivní kašpárky, kterých bylo vždy víc než dost, jen forma se mění - když těch opravdových geeků v nejlepším slova smyslu, kteří tiše posouvají hranice možného, je pořád zhruba stejné procento populace?
V libovolné firmě, která zaměstnává vývojáře čehokoliv takových šikovných inteligentních, skromných lidí najdete dost... Ne, svět na tom v tomto směru není zas tak špatně... Jen většinová populace je ještě blbější než byla v minulosti.

---
Poznámka pod čarou:

Luboš Motl coby geek? Musím se smát. Měl jsem několikrát v minulosti s tím člověkem možnost interagovat a nic geekovského jsem nepozoroval. Magor? Jistě, souhlasím a teorie strun s tím výborně koreluje. Ideologický fanatik? Ano, jistě - v hlavě totálně vymeteno... Milovník mainstreamu a korporací? No jistěže - pro Microsoft třeba, by se bil až do roztrhání těla... a nenávist ke všemu nezávislému a samostatně myslícímu z něj jen kape...
Ale geek? Proboha, pane Rybka - kam na ty blbosti chodíte?

indigo
indigo
Level 1 Level 1
31. 12. 2015 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Star Wars BB8 není dron, ale droid :idea:

Reklama
Reklama