Zpět na článek

Diskuze: Recenze Navee N65: nový král městských koloběžek

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jiří Kutňák
Jiří Kutňák
Level 1 Level 1
2. 8. 2022 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam taky mantise 8 a zjistuji ze ty 8 palcove kolecke opravdu moc komfortni nejsou, kor na jezdeni v Praze, kde jsou hrozne cesty. Trochu lituju, ze jsem nesel rovnou do mantise 10ky. Vy kdyby jste se rozhodoval nad novou kolobezkou sel by jste znovu do mantise 8, nebo neceho jineho? Na jakych tipech povrchu vam ty 10 kola prisly o dost lepsi? Me svou hlavne kocici hlavy... Ty se na mantis 8 vpodstate nedaji prejet...

Antonín Pánek
Antonín Pánek
Level 1 Level 1
14. 8. 2022 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří Kutňák @Jirky Nyní jsem na chvilku zakotvil u Mantise 10 ECO (800W).
Pohodlí je opravdu o 1-2 úrovně výše. Kočičí hlavy přeletíte bez problémů - ne, že by to na tom bylo nějak úžasně pohodlné, to opravdu ne - ale zároveň to už není takový problém.
Denně si jezdím na koloběžce kontrolovat na stavbu jak mi roste dům a po cestě jedu přes kočičí hlavy. S Mantisem 8 jsem tu trasu raději úplně přeplánoval, abych se jim úplně vyhnul jak to bylo nepříjemné.

monalisa
monalisa
Level 1 Level 1
11. 7. 2022 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento komentář byl skryt pro nevhodný obsah.

Wulfher
Wulfher
Level 1 Level 1
11. 7. 2022 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za 14.000,- je lepší koupit podstatně lepší koloběžku Kugoo Kirin M4.
1. Lze koupit za cca 14. 600,- Kč z českého eshopu v Brně nebo za cca 14.200 Kč ze slovenského eshopu v Bratislavě tzn. 2 roky záruky v EU.
2. má tlumiče vpředu i vzadu
3. má 500W v zadním kole
4. jede 50 km/hod při váze 60kg při váze 90kg cca 46km/hod
5. přední i zadní kolo je nafukovací
6. s váhou 90kg je reálný dojezd cca 35-40 km
Já jezdím hodně do kopce tak jsem jí prodal a pořídil si Vsett 8+. Ta jezdí 35km/hod i do prudkého kopce s 90kg váhou.

Antonín Pánek
Antonín Pánek
Level 1 Level 1
11. 7. 2022 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wulfher @Wulfher Do jisté míry máte pravdu, parametry jsou super, ale když si člověk pročte problémy majitelů těchto koloběžek, tak vím, že bych do toho rizika nešel. Je to přesně ten typ šuntu, o kterém jsem v recenzi psal. Parametry super, ale člověk aby se modlil co mu přijde a jak se to bude chovat.
Je to koloběžka pro hračičky, co si to v případě problémů budou do zblbnutí opravovat. Takhle BFU nefunguje, ten chce něco co vybalí a bude jezdit a to Kugoo Kirin koloběžky fakt nejsou.
Mně ted přišla koloběžka podobného typu a hned po rozbalení jsem jí vracel eshopu.
Ale sto lidí, sto chutí.

Wulfher
Wulfher
Level 1 Level 1
12. 7. 2022 07:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Antonín Pánek @crybergstahl No nevím o jakých problémech píšeš, já ji kupoval v květnu - dostal jsem verzi 2022 ta má jiné uchycení řidítek než verze co ukazuje Karotka na youtube a závady žádné. Stačilo jen vybalit, trošku poladit brzdy a to bylo vše. Sundal jsem kryt a koukal i na baterii, že ji podle rad na youtube zajistím proti pohybu a není potřeba - číňani vše řádně uchytily a zajistily. Všechny šrouby byly utažené - za mě naprostá spokojenost. Dokonce jsem si sní i troufnul v náklonu při 35 Km/hod řezat zatáčky :-) Kdyby měla náhon i na přední kolo tak si jí nechám. Mám po cestě do práce 1 km dlouhý prudký kopec a to už se ta koloběžka s mojí váhou trápila :-/ A mezi náma jestli si mám kupovat Navee N65 z čínského noname obchodu nebo za tu samou cenu mnohonásobně lepší Kugoo Kirin M4 v českém nebo slovenském eshopu s kamenou prodejnou v Brně nebo Bratislavě tak je pro mě volba jasná :-)

Antonín Pánek
Antonín Pánek
Level 1 Level 1
12. 7. 2022 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Antonín Pánek @Wulfher Jak říkám - sto lidí, sto chutí. Já bych do toho rizika nešel. Jsem už delší dobu v desítkách Koloběžkářských skupin na FB a neustále se tam řeší trable Kirin M4 typu errory, mrtvé baterie a podobně.
Nebudu jí nikomu rozmlouvat, ať si každý koupí co mu sedí a co si může dovolit. Vám přeju hodně bezpečně ujetých kilometrů a ať vám M4 slouží bez závad.

vr43x3m
vr43x3m
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 8. 2022 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wulfher @Wulfher Tak dufam, ze mas k nej aj platnu TK, ECV a vodicsky preukaz, aby si s tym mohol u vas legalne jazdit :)

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 7. 2022 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dá sa na tom jazdiť ako na normálnej kolobežke, teda vypnúť motor, a odrážať sa nohou?

Antonín Pánek
Antonín Pánek
Level 1 Level 1
7. 7. 2022 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolecko @kolecko Ano, ale musíš brát v potaz, že je tam necelých 24kg váhy. Ale pořád je to relativně pohodlné vzhledem k tomu nízko postavenému těžišti. Pokud ale chceš sportovat, tak bych volil koloběžku bez motoru :)

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 7. 2022 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Antonín Pánek @crybergstahl Len som bol zvedavý ako to funguje, mám nulové skúsenosti s týmito elektro vozítkami.
Či sa to po vybití nezmení na tehlu s kolieskami, alebo či sa na tom dá niekam dokolobežkovať.

Antonín Pánek
Antonín Pánek
Level 1 Level 1
8. 7. 2022 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Antonín Pánek @kolecko Já jsem s tím po vybití jel cca 1 kilometr k autu - tím, že to bylo po rovince na cyklostezce, tak to šlo krásně a nebyl to problém. S normální, nemotorovou koloběžkou to ale půjde o dost snáze.

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 7. 2022 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Antonín Pánek @crybergstahl Toto mi stačí, presne ten prípad že kilometer sa dá v prípade potreby. Že to človek nemusí poskladať a hodiť cez plece.

risomass
risomass
Level 1 Level 1
7. 7. 2022 08:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cize je to velke a tazke, nesplna to eu legislativu a udavane hodnoty dojazdu to zdaleka nedosahuje ani s ovela lahsim jazdcom.

Antonín Pánek
Antonín Pánek
Level 1 Level 1
7. 7. 2022 10:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@risomass @risomass každý si v tom najde to své
Mně i manželce se na tom naopak líbilo, jak skvěle se řídí. Testovali jsme kamarádovu Xiaomi a ta úzká řídítka (nejspíš) způsobila, že byla celá koloběžka nestabilní, ta menší kolečka pak zapříčiní nepohodlnou jízdu - doslova to byl kostitřas. Navee N65 se výborně řídí, má podstatně vyšší výkon takže utáhne do kopce i těžšího jezdce a ta 10" kola fakt pomáhají tlumit hodně nerovností.
Navíc se oproti větším a dražším koloběžkám krásně skládá a do auta se vejde bez problémů.
Ale ano, ve srovnání s modely za 5-8tis Kč je o kus větší a těžší, ten komfort, výkon a dojezd se někde musel projevit.
K tomu dojezdu:
je potřeba mít na paměti, že ten dojezd, který udává výrobce je fakt počítán při podmínkách, které se v reálu blbě simulují. Málokdo jede pomalým tempem po rovince třeba 2 hodiny v kuse. Většinou jsou tam různá zrychlení, zpomalení, stoupání a klesání, protivítr, vyšší váha jezdce. Takže s ohledem na tohle je ten dojezd slušný.

risomass
risomass
Level 1 Level 1
7. 7. 2022 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Antonín Pánek @crybergstahl preto sa tesim na mi 4pro. Sirsie riaditka, sirsi stupak, uz v zaklade 10". Ale uvidim ci vojde do kufru auta na sirku a aka bude cena. Uz pri procke to mam natesno - pomerne casto vozim 4 kolobezky + SUP + batozina pre 4 v obyc kombiku.
Do mesta je ideal mala lahka kolobka ala xiaomka (lebo zvycajne kratke trasy do 5km + nosenie v rukach po uradoch,doktor...) a mimo mesta zase nieco poriadne (aspom 50kmh) lebo fakt ma nebavi stat hodinu na kolobke aby som sa dostal niekde 20km daleko. Urcite sa najde vyuzitie pre niekoho kto to ma tak medzi.
Ale za mna ked je pro pod 400e tak do mesta niet o com.

Antonín Pánek
Antonín Pánek
Level 1 Level 1
7. 7. 2022 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Antonín Pánek @risomass Já mám právě ve svém okolí hodně lidí co mají ty malé, levné koloběžky. Několik z nich zkoušelo tuhle a velikost nikdo neřešil, ale váha je nepříjemně překvapila. Naopak byli ale nadšení z toho jak jede, jak je pohodlná, pevná a obecně jí hodně chválili. Není to ale určitě pro každého. Pro ty co se chtějí dopravit například na tramvaj a pak se agilně proplétat kancelářskýma budovama to asi nebude nejideálnější model.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
6. 7. 2022 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zákoně o silničním provozu (č. 361/2000 Sb.) se dočtete v paragrafu 57 v odstavci 2, že jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka. A to znamená, že ten, kdo jede na koloběžce, je cyklistou se všemi právy i povinnostmi.

Můžete se s ní vydat jen na silnici, do vyhrazených cyklopruhů nebo využít cyklostezek.

Na chodníku na ní jezdit nemůžete, povolené je ji pouze vést.

V případě, že uživatel chce, aby byla elektrokoloběžka způsobilá k provozu na pozemních komunikacích bez registrace a bez nutnosti držení řidičského oprávnění, musí mít maximální rychlost do 25 km/h a výkon elektropohonu nesmí překročit 250 W nebo maximálně 1000 W, u dodatečně namontovaného motoru.

V opačném případě již koloběžky podléhají registraci a jsou brány jako motocykl. V tom případě je potřeba mít platné STK koloběžky, registrační značku, povinné ručení, a jakožto řidič vozidla i řidičský průkaz.

Pro jezdce na koloběžce platí stejné povinnosti, jako pro cyklisty:

Jezdí se po pravé straně vozovky s dostatečným bezpečnostním odstupem.
Pokud existuje na vozovce jízdní pruh pro cyklisty, jezdec na koloběžce je povinen ho použít.
Jezdci na koloběžce mohou jet jenom jednotlivě za sebou, nikoli vedle sebe.
Motoristé předjíždějí cyklisty/koloběžce zásadně zleva.

Koloběžky na chodníku: Pohyb po chodníku je umožněn jen pro osoby ve věku do 10 let.

Povinnost do 18 let věku za jízdy použít ochrannou přilbu schváleného typu podle zvláštního právního předpisu a mít ji nasazenou a řádně připevněnou na hlavě.

Jedinec do 10 let se může pohybovat bez dozoru osoby starší 15 let pouze na cyklostezce, na stezce pro cyklisty a chodce a v obytné zóně po celé její ploše.

V pěší zóně se smí pohybovat jen tehdy, pokud dopravní značka povoluje vjezd cyklistů.

V „Zóně pro cyklisty“ je nejvyšší povolená rychlost 30 km/hod.

Pokud se jedinec do deseti let věku pohybuje na silnici, je nezbytný doprovod osoby starší 15 let, sám může jet na silnici až po dosažení 10 let.

Jen věkovým limitem a výbavou jezdce na koloběžce není zákon naplněn. Koloběžka, stejně jako kolo, podléhá povinné výbavě.

Povinná výbava koloběžek je definovaná ve vyhlášce č. 341/2014 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Koloběžka je zařazena mezi jízdní kola!

Povinná výbava

Volné konce řídítek musí být zaslepené, nejlépe gumovými rukojeťmi.
Na rukojeti nesmí být ostré hrany – nebezpečí vážného poranění při nárazu na řídítka.

Brzda přední a zadní

Účinné na sobě nezávislé brzdy (přední a zadní).
Ochrana páčky brzdy proti poranění – musí mít oblý konec.

Odrazky a jejich umístění

Přední odrazka – bílá barva, umístění vpředu pod řídítky. Může být kombinovaná s bílou přední svítilnou nebo blikačkou.
Zadní odrazka – červená barva, může být kombinovaná se zadní červenou svítilnou nebo odrazovým materiálem obdobných vlastností. Je možno použít i červené blikačky.

Osvětlení koloběžky za tmy, za snížené viditelnosti

Jezdec na koloběžce, stejně jako cyklista, je povinen za snížené viditelnosti mít za jízdy rozsvícený světlomet s bílým neoslňujícím světlem svítícím dopředu a zadní svítilnu se světlem červené barvy nebo přerušovaným světlem červené barvy. Je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, lze použít náhradou za světlomet svítilnu bílé barvy s přerušovaným světlem.

Pro jezdce na koloběžce, kteří se pohybují na pozemních komunikacích, platí také pokyny policisty, musí respektovat světelné signalizační zařízení – semafor a znát chování u tohoto zařízení.

Přechod pro chodce

Pokud cyklostezka navazuje přechodem pro chodce, musí jezdec z koloběžky sesednout a koloběžku přes přechod jen vést. Nesmí na ní jet.

Jízda v obci na silnici s více pruhy

Osoba jedoucí na koloběžce používá jen pravý jízdní pruh, levý jízdní pruh jen v případě nutnosti použití k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

A nakonec nesmíme zapomenout i na důležité pravidlo "být viděn". Je důležité, aby i elektrokoloběžku bylo v provozu dobře vidět. Kromě vybavení osvětlením bychom měli pamatovat i na reflexní materiály a doplňky.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
7. 7. 2022 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @honza9800 Být viděn? Zbytečný. Jak já sem nasranej na neosvětlený cyklisty.... Auta svítí, motorky svítí, a blbeček na kole co jede v lese pod stromy se sluncem v zádech proti mě? Nic, ještě se oblíkají do tmavýho.... Tohle bych pokutoval fakt fest. Neosvětlenej cyklista na silnici nepatří... Hlavně že v autech musíme svítit jak idioti a cyklista do kterýho lehounce ťuknete a je po něm,... nic.....

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
7. 7. 2022 21:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @honza9800
Tady je vidět, jak je ta legislativa úplně blbá.

Zcela nerozlišuje koloběžky a motorové koloběžky. Pozná jen motorové vozidlo.
Obzvlášť blbé je to pro děti. Děti do 10 let, co chodí do školy samy musí ji výhradně pěšky. Na chodník sice s priblizovadlem mohou, ale jen s doprovodem. Starší mohou již bez doprovodu na kolo nebo koloběžku, ale zase hezky po silnici v raní špičce.
Tímto děkuji zákonodárcům za skvělou práci a gratuluji k žití mimo realitu

Já osobně bych elektrifikovana vozítka rozlišoval zásadně dle rychlosti, které jsou schopné s jezdcem při výhradním použití motoru dosáhnout. Jestli na něco potřebuji 200watt nebo 2kilowatt je mi putna. Zásadní je jaký typ pohybu umožňují. Právě kvůli nesmyslnemu vykonostnimu limitu jsou všechny "legální" použitelné tak pro děcko a po rovině.

Mě osobně situace se všemi priblizovadly nesmírně štve. Když řídím auto, serou mě frajeri na "koloběžkach" se sedadlem, které mají blíž k motorce zcela ignorujici pravidla provozu. Jako chodce mě serou kolobezkari na pronajatých scooterech, které s ohledem na legislativu jezdí podezřelé hbitě a jejich jezdci jsou podle mě magoři. Jako rodiče mě štve nelegalnoat provozovat i neelektifikovane verze mými dětmi na chodníku (malá váha, malá rychlost = malá hybnost, takže nebezpečnost je minimální). Noa jako příležitostneho uživatele mě štve nutnost použít silnici a zároveň nemít dostatečně výkonný stroj, abych aspoň částečně udržel tempo s provozem a též nelegalnost jízdy po chodníku, byť je zcle prázdný kilometr oběma směry a pro všechny y bylo lepší, kdybych odesral že silnice tam.

.

Tom Radon
Tom Radon
Level 20 Level 20
8. 7. 2022 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @830 no teda, vas štve věcí 😀. Ale upřímně, nejvíce vás štve, že jsme zbohatli. Protože před revolucí tyhle problémy nebyly, aut jezdila třetina, pomaleji, jeden ten kozí dech plouzici se 20km/hod mezi auty nikoho nevzrušoval a na kole jezdilo jen pár bláznů.
Vase soucasne požadavky jsou scifi. Není na to prostor na silnicích ani chodnicich. Osobně nevidím důvod pro to, aby děti jezdily na elektrokoloběžce do školy (možná ještě někde ze samoty do vesnice) a na zbytek stačí současné pravidla. Jen hlídat výkon a přecipovani ...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
10. 7. 2022 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Radon
Pane, máte nějaké kognitivní problémy? Nebo proč reagujete na něco, co jsem nenapsal? Nebo prostě máte taky potřebu vyjádřit se k tématu, protože jste v mládí jednou jel na kole?

ad) co mě štve - mě štve většina věcí. S něčím se dá něco dělat, s něčím ne. Zrovna aktuální právní úprava je něco, kde jsem se aktivně angažoval, ale dopadlo to přesně opačně.

ad) doby předrevoluční - nechápu relevanci k tématu, byť s tím co píšete můžu souhlasit. Byla jiná doba a byly jiné problémy. Například města neměla obchvaty a těžká automobilová doprava šla skrz ně. Takže ač je teď mnohem víc dopravních prostředků, tak je situace mnohde paradoxně lepší. Méně exhalací, větší bezpečí. Aspoň tam kde žiji nedošlo k úmrtí už velmi dlouho. Zato z dob mého dětství je tam pomníčků několi.

as) kozí dech ve městě vzrušoval policii ve městě i tehdy, tady se to nejvíc změnilo na vesnici. Na kole nejezdilo pár bláznů, naopak to byl velmi rozšířený dopravní prostředek. Tehdy se jezdilo po chodníku a nebyl to problém, ten přišel až se spandexem a s různými nátlakovými skupinami, kdy se z obyčejné dopravy stal "životní cíl" a "manifestace toho, jak jsem progresivní"

ad) moje současné požadavky? Já jsem nějaké uvedl? Možná jsem naznačil přání, že by bylo fajn udělat něco s legislativou a jmenoval jsem pár příkladů, kde to teď skřípe

ad) děti na škole na elektrokoloběžce - to jsem psal kde? Já k tomu taky nevidím důvod. 100% dětí jezdí na normální koloběžce, většina dokonce na micru. Z těch všech desítek přibližovadel před školou je jen jedno elektrokolo postaršího učitele. Co mají společného je to, že se tam všechyn dostaly nelegálně. Po chodníku (pro ty nad 10 let) a bez dozoru (pro ty pod 10 let).

ad výkon) to je opět kravina. Rychlost je to, v čem je problém. I s 250watt se dá svištět velmi rychle, ale sebemenší kopeček je problém.

ad současná pravidla) tam není co dodat. Vy jste prostě nepochopil, co jsem npasal, protože kdyby ano, tak to nenapíšete. Na současných pravidlech je špatně skoro vše, protože vynucují ten nejnebezpečnější model chování a všechny bezpečnější zakazují.

Takže abych reagoval na to čím jste začal, tak momentálně mě štvou jedinci jako vy, kteří problém nechápou, neorintují se v něm a jediné čeho jsou schopni jsou ad hominem útoky na někoho, kdo napíše svůj názor. Rozumnou polemiku bych bral, ale dle vaší reakce netušíte, která bije.

Reklama
Reklama