Ředitel NVIDIA se konečně vyjádřil k DeepSeeku, investoři prý pochopili AI špatně
i Zdroj: NVIDIA
Grafické karty Novinka Ředitel NVIDIA se konečně vyjádřil k DeepSeeku, investoři prý pochopili AI špatně

Ředitel NVIDIA se konečně vyjádřil k DeepSeeku, investoři prý pochopili AI špatně

Radek Raudenský

Radek Raudenský

8

Vydání DeepSeeku je dodnes velkým šrámem na duši technologického segmentu. Situace se zásadně uklidnila, i tak ale stále leží v hlavách všech.

Reklama

Potvrzuje to nové vyjádření ředitele NVIDIA Jensena Huanga. Ten se ve chvíli, kdy technologický průmysl zmítaly červené čáry a pády akcií, stáhnul z veřejných proslovů a celou věc ignoroval. A to i ve chvíli, kdy si jeho firma odepsala 600 miliard dolarů v hodnotě. 

Nakonec ale Huang mlčení prolomil a v rozhovorou pro DDN se nakonec krátce vyjádřil. Řekl, že investoři vydání DeepSeeku pochopili špatně a celý průmysl stále potřebuje obrovské množství výpočetního výkonu – když ne pro trénování modelů, tak pro náročné post-training metody, díky kterým AI dokáže dělat závěry a dokonce predikce, a to na základě svého tréninku.

„Z pohledu investora zde byl mentální model, že se model předtrénuje, a potom usuzuje. A úsudek znamenalo, že se AI na něco zeptám a instantně dostanu odpověď. Nevím, koho chyba to je, ale samozřejmě je to špatně.“

Předtrénování modelů je prý stále důležité, ale právě post-training je nyní vůbec nejdůležitější součástí celého procesu, kde se „učíte, jak řešit problémy.“ Huang tak naznačuje, že fáze, ve které se modely neustále učily nové znalosti, už pomalu končí – nyní je ale potřeba tyto znalosti pořádně využít.

Huangův komentář byl namístě i z toho důvodu, že 26. února bude NVIDIA prezentovat své finanční výsledky a DeepSeek je pravidelným tématem na těchto konferencích – zmínil se i u Airbnb nebo Palantiru, jak píše Business Insider. 


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama