Zpět na článek

Diskuze: Rozumná rozhodnutí aneb historie hardwarových omylů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
19. 10. 2019 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

„Počítače musí být co nejlevnější“ - AMD NAM TO ZARIDILI, ANO DNES JSOU SMESNE LEVNE.

„Když už počítače nejsou nejlevnější, tak musí mít alespoň levnou variantu“ - LINUX STALE ZAPOMINA, ZE I KDYZ JE NEJLEVNEJSI, JEHO PODPORA HER JE HULOVA. DOKUD TOHLE NEZLEPSI JE V DESKTOPECH NANIC. CEKAM NA TO UZ LETA, KDY TO POCHOPEJ JEHO VYVOJARI, ALE TY SE RADSI PATLAJ V PRIKAZOVY RADCE PROTOZE OSTATNI TO NEBAVI A TIM SE OD NICH LISI A PREVYSUJI JE :)

dnes už nikoho moc nezajímají hry pro DOS a chybějící nativní podpora pro jejich běh u moderních Windows 10 počítače neznevýhodňuje. -TAK TOHLE JE URAZKA VSE SLUSNYCH LIDI CO VI ZE HRY PRO DOS MAJI NASOBNOU HODNOTU NEZ TY MRDKY CO DNESKA VYCHAZEK KAZDEJ ROK A JEJICH SLISLICE SE DAVNO PREHOUPLY PRES 10 :)

„Hardwarová kompatibilita je nejdůležitější věc“ - V OSMDESTAKACH BYLA KOMPATIBILITA NARPTO KLICOVA PRO PREZITI PLATFORMY. MERIT TO DNESNIMI MERITKY, ZE MUZU EMULOVAT COKOLI ZA TETO ERY JE SLAPOTA VEDLE.

„Potřebujeme mít národní počítač“ - TAK NA TOMHLE JAKAAKOLI KREDITIBILITA RYBKY POHORELA. UZ ZA ROHEM MAME CINSKY A RUSKY PROCESORY (MOZNA UZ EXISTUJOU, TO NAM NIKDO NEREKNE) A RUSKY I CINSKY SW PRO TELEFONY NEBO POCTITACE.

„To, co je dnes výhodou, může být problém zítřka“
Velmi zvláštním rysem konstrukcí 70. a 80. let byla snaha zařídit hodně možností s minimem hardwaru. - BYLA ABSOLUTNE JINA DOBA A PRESNE TOHLE BYLO MOTOREM VYVOJE. RYBKO UZ MLC, UZ NIC NEPIS, I KDYZ JSI STARY TAK KROME TESKNENI PO TSARYCH VECECH NEMAS VUBEC PARU JAK VSE INTERPOLOVAT DO DNESNI DOBY.

humik
humik
Level 23 Level 23
22. 10. 2019 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kajinek vem si prášek a neobtěžuj normální lidi.. dík

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
19. 10. 2019 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kajinek co byl nejvetsi trhak v dobe prechodu ze simm na dimm?:) desky co umely oboje (nikdy ne dohromady, ale mohli jste si vzit ty MRAKY pameti 4-8 MB a soupnout do desky a kdyz zase byly prachy, tak je vymenit za dimm. a do socket 5 nacpat amd a byli jste o level dal.

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
19. 10. 2019 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

buleni nad tim jak ze sebe dobrovolne udelal otroka applu (coz nikoho s mozkem nenapadlo), je to proste tristni a smutny. a to ze ma slusnou sbirku staryho hw, to nezachrani, stejne nevi co s nim, nema elektro vzdelani a s kazdym kousskem musi chodit zebrat k nekomu kdo tomu rozumi.

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
20. 10. 2019 00:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

25+ minusu bez jakekoli smysluplne reakce, to je trochu, hm... podezrele :)

karle
karle
Level 1 Level 1
20. 10. 2019 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kajinek To víš, naštval jsi linuxáky. Přitom s tou podporou máš pravdu. Mě třeba z linuxu kdysi hodně dávno vyléčily snahy o připojení smb do MS domény. Ptal jsem se na mnoha fórech, jak na to, a získal jsem desítky vzteklých odpovědí, ať si laskavě přečtu manuál. Jo, ten jsem mohl číst třeba tisíckrát, když tam bylo jen napsané, že to možná za určitých podmínek jde - byl samozřejmě k verzi dva roky staré a novější neexistoval. Ty dva řádky do ini souboru, co tam byly stručně popsány, nefungovaly. Nikdo z těch linuxových machrů se neobtěžoval dát mi pětiřádkový návod nebo dvouřádkový příklad - ale vynadali mi všichni.

solely
solely
Level 1 Level 1
20. 10. 2019 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle Tak jestli stále hledáš tak je to (třeba v Thunaru v příkazové řádce):
smb://ip.adresa.stroje.ms/c$ (kdy c$ je disk).

tedy většinou:
smb://192.168.x.x/c$

Tu reputaci v linux fórech bohužel udělali hejna neznalých uživatelů, většinou s Ubuntu distribucí na stroji, kteří tam jen zabíjeli čas a prudili ostatní (což ostatně bohužel trvá dodnes). Prošel jsem ti tím stejným, nicméně jsem se nenechal odradit a místo diskuzních fór pořídil o'reilly a našel si, co potřeboval.

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
23. 10. 2019 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle @solely: kamo, tak tohle neda 99% lidi na planete :) linux je k smichu, dokud budou odpovedi takovy, tak se nic nezmeni.

chapu, chces edukovat lidi aby byli jakoze chytrejsi, ale to se pletes, jen je otravujes neschopnosti udelat to normalni a pochopitelny.

to je problem ajtaku, ze si myslej ze to je jednoduchy, ale neni.

karle
karle
Level 1 Level 1
21. 10. 2019 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle @solely: To je už dávno pasé, ale chtěl jsem vyzkoušet nejen přístup z windows na linuxový sdílený disk (to dnes umí každý domácí router), ale i řízení přístupových práv k tomu disku microsoftí doménou (Active directory). Tenkrát jsem se dočetl, že to umí vytvořit i řadič Active directory cca na úrovni NT4. Ale nerozchodil jsem z toho nic.
Dnes mě to už dávno nesvrbí, užívám si zasloužené penze...

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
21. 10. 2019 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle @solely: Pokud to ovšem funguje takhle, tak se nějaké větší šíření Linuxu opravdu nedá očekávat.

solely
solely
Level 1 Level 1
21. 10. 2019 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle @RomanL: Není na tom nic zvláštního, je to stejné jako připojení síťového disku ve Windows.

Po prvním zavedení stačí dát uložit přihlašovací údaje a není potřeba to už nikdy řešit, systém si vzdálený disk připojí sám.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
21. 10. 2019 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle @solely: Já jsem měl na mysli tu reputaci na fórech, ne to připojení disku... :wink:

edemski
edemski
Level 1 Level 1
20. 10. 2019 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde je? Ani slovo?!?

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
20. 10. 2019 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobry clanek, Rybka nikdy nezklame ;) Z tech pocitacu pamatuji hodne z nich ale jak bylo psano. V roce 1989 jsem diky rodicum a jejich penezence prisel na 286 vyrabenou v JZD Slusovice. Ale funguje dodnes.

jarda69
jarda69
Level 1 Level 1
20. 10. 2019 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mně by se líbila Amiga1200 se současným HW z Pc. Něco na urovni i5+RTX2060+500G SSD
:D

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
21. 10. 2019 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarda69 Klidně si ji můžeš nainstalovat, existuje projekt AROS, který je s Amigou víceméně kompatibilní, a to i binárně (co se pamatuju, obsahuje emulátor MC68k). Ale asi budeš zklamán. Ten systém, byť ve své době byl extrémně kvalitní, už dnes jak ergonomicky, tak vizuálně nestačí.

http://aros.sourceforge.net/cs/

svopex
svopex
Level 2 Level 2
20. 10. 2019 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarda69 Co emulátor? Dnes tam chodí vše.

jarda69
jarda69
Level 1 Level 1
21. 10. 2019 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svopex Jakej emulátor? i5 a RTX2060? K čemu by to bylo dobré?

WKM
WKM
Level 1 Level 1
20. 10. 2019 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svopex To ano, ale tam je to jako se vším. Plebs tleská, že to funguje, no a znalec si stěžuje, že to neběží tak, jako na skutečném HW.

A pokud se bavíme o emulaci videoher, tak plno jich bylo dělaných pro CRT a konzolové hry pro CRT při 50hz nebo 60hz (PAL vs NTSC). A prostě na LCD už to není ono.

Ale jak jsem řekl, plebs tleská, znalec si stěžuje. :twisted:

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
23. 10. 2019 23:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svopex @WKM: nemas amigu doma? lamo :)

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
21. 10. 2019 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ony ty bitplány byly geniální... pro hry ve 2D, kde se tím dalo dělat extrémní množství efektů při dechberoucí efektivitě a rychlosti. Jenže pak přišel Doom ve 3D a bylo vymalováno... Amigisti ještě vymýšleli různé převodníky chunky2planar, ale na zastarávání platformy jako takové (on v té době Intel taky doslova nasadil forsáž ve výkonu nových procesorů) se tím už nic nezměnilo.

Richie Rich
Richie Rich
Level 1 Level 1
21. 10. 2019 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt Souhlas. Amiga 500 byla fenomenální a předběhla dobu.

Ale nesouhlasím s Rybkovým závěrem, že Amiga skončila kvůli zastaralé koncepci. To IMHO není pravda. Nic nebránilo použít grafickou kartu z PC a přepínat mezi nimi jako to umí notebooky. Amiga začala jako Start-up tvořený inženýry a pod Commodorem umřela kvůli kravaťákům na pomalý vývoj. PC prostě každý rok zvýšilo výkon CPU i GPU dvojnásobně. Amiga dojela na neschopnost zmigrovat na jiný CPU, tako to udělal Apple.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
22. 10. 2019 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Richie Rich Ten problém byl, že Commodore měl Amigu jako dojnou krávu a inovoval až když musel. Měli luxusní startovní pozici, v době uvedení (1984/1985) to byl zdaleka nejvýkonnější osobní/domácí počítač na trhu. Jenže namísto investic a rozvíjení platformy Commodore zkoušel prorazit na trhu PC.
Amiga by si se 68K nebo PPC vystačila až někdy do roku 2005, za předpokladu, že by někdo soustavně pracoval na modularitě systému, což nebyl ten případ. Místo toho se tlačily a prodávaly nejvíce "chlebníky" (čili A500/600/1200) a potom "pizzaboxy" (A3000), rozumný formát měla až A4000, ale ta stála ranec a navíc přišla pozdě. Není divu, že pak karet bylo málo a byly příšerně drahé, když ten trh byl tak maličký. Nadto OS s přílišným rozšiřováním moc nepočítal a bylo vidět, že podpora je tam naroubovaná trochu na sílu a zahrnuje pouze prostředí AmigaOS.

dfx
dfx
Level 31 Level 31
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
23. 10. 2019 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Richie Rich @tynyt: Ale kto by stale kupoval tie moduly?

To uz radsej mohli naportovat AmigaOS na x86 procesor a stare programy mohli emulovat alebo predavat PCI kartu s 68k procesorom, na ktorej by bezali. Proste kupis PC, nainstalujes AmigaOS a ak by to bezalo prilis psomalene, tak kupis PCI kartu, na ktorej nativne bezi to, co by bolo spomalene v emulacii.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
23. 10. 2019 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Richie Rich @dfx: K tomu dvě věci:
1. Amiga byla jako klasický HC bezvětrákové řešení, což PC nikdy nebylo.

2. emulace 68k by byla to nejmenší, problém byl v těch zákaznických čipech.

inutihar
inutihar
Level 1 Level 1
21. 10. 2019 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak zrovna to 16 kB ZX Spectrum lze těžko označit za chybu. S možností upgrade na plných 48 kB se počítalo od začátku, kity pro domácí upgrade se běžně prodávaly a výrobce to oficiálně nabízel jako servis.

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
24. 10. 2019 00:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@inutihar tak jako rybka, napsal kdysi par clanku - mimochodem uz tenkrat pro me nezajimavych - a zije z toho doted. a porad placa to samy - hraje si na to ze vi neco o starym hw - vi kulovy , neumi si ani vymenit baterku- breci ze ma apple a ze mu nic nefunguje a co ma fungovat stoji milion penez a nema na vyber z telefonu - coz mi mame, s androidem jsou tisicce telefonu.

proste nuda a otrvne huceni staryho bardaa, dass si pivo, poslechnes si to, zasmejes se a jde s dal :)

Reklama
Reklama