Zpět na článek

Diskuze: Samsung představí novou GDDR7 paměť s rychlostí až 42,5 Gbps

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

snow
snow
Level 1 Level 1
3. 12. 2024 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Downloading TikTok videos without a watermark violates the platform's usage rules because the content belongs to the creator and cannot be shared without permission. run 3

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
2. 12. 2024 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moderne CPU je extremne brzdene pomalymi RAM, preto 3D cache. GPU je to iste v bledomodrom.

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
2. 12. 2024 13:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK RAM pre CPU brzda je, ale prave sub-system cache roznej urovne L1 data/L1 ins, L2/L3, L3D ... L4 ... vplyv vyrazne eliminuje. RAM ma vsak cca 10x mensiu kontinualnu prieputnost ako VRAM (!!!!!!!), preco RAM VZDY, VZDY a este raz VZDY bude brzda pre iGPU a tam plati cim rychlejsia tym lepsie. Ale pre samotne CPU je to na hranici zmeratelnosti.

A nie, nemyslim systeticky benchmark, kde sa mozem akurat tak ukajat nad teoretickou priepustnotou ci latenciou RAM, myslim realne aplikacne nasadenie.

Hadam si niekto nemysli ze rozdiel v CPU vykone pri DDR5 5200 MT/s CL30 a 10000 MT/s CL76 bude dvojnasobny. Ani 10% vykonu sa neziska.

Pri GPU super-rychle pamate bude mozne kombinovat z uzsimi zbernicami, napr. miesto 384 bude stacit 256 a priepustnost VRAM ostane taka ista, alebo este nieco vyssia, ked je skok v priepustnosti giganticky. PCB pre 384 bit zbernicu je ovela drahsie ako pre 256 bit zbernicu a o 512bit ani nehovoriac, takych hracskych GPU s 512 bit zbernicou a GDDRx bolo vyrobenych ako safranu. Bolo by absolutne zbytocne davat na VGA priepustnost VRAM 2 TB/s, ked GPU bude schopne z toho TEORETICKY vyuzit ledva 2/3.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
2. 12. 2024 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @Pjetro de UMA RAM pri konzolach .. PS6 bude mat RAM s rychlostou nd 1TB/sec a CPU/GPU data lezia vedla seba v jednom mem priestore, nic nebeha po PCI Iinkach a CPU moze cicat aj 200 giga/sec, o tom moze PC iba snivat.

Problem su latencie a RT alebo AI je o rychlom velmi randomizovanom pristupe, ale to nech si riesia sony inzinieri.

Uz som pocul sumy o toku dat z SSD priamo do GPU cache, technologia o dekadu pred PC.

Reklama
Reklama