Sony na každém PS3 ztratí 307 dolarů
Ve velmi dlouho očekávané analýze společnosti iSuppli týkající se nového PlayStationu 3 se píše, že společnost na každé konzoli prodělá 307 dolarů.
Analytická společnost tak potvrdila, co studie jiných firem jako třeba Merrill Lynch tvrdí již od února: na každé konzoli s 60 GB pevným diskem prodané v USA za cenu 599 dolarů (13000 Kč) firma ztratí asi 241.35 dolarů (5276 Kč) a na modelu s 20 GB pevným diskem v ceně 499 dolarů (10900 Kč) prodělá celých 306.85 dolarů (6708 Kč).
Je třeba mít na paměti, že se pracuje s cenami v obchodech, i když marže obchodníků jsou velmi malé. Je známé, že výrobci konzolí na zařízeních (obzvláště pak při vydání) hodně tratí proto, aby si vytvořili dobrou uživatelskou základnu. Společnosti jako Microsoft, Sony nebo Nintendo totiž dobře vědí, že ušlý zisk doženou prodejem her. Podíváme-li se však na web Amazon.com, zjistíme, že pro rok starý Xbox 360 zde najdeme 140 herních titulů, avšak pro PS3 pouhých 33, a tak iSuppli tvrdí, že vydělat se Sony obzvláště u modelu s 20 GB pevným diskem podaří jen velmi, velmi těžko. Jedinou záchranou japonské korporace by tak mohl být prodej příslušenství.
Ve zprávě iSuppli pak například nalezneme, že Blu-ray mechanika je druhým nejdražším komponentem u PS3 s cenou 125 dolarů, ihned po Reality Synthesizer GPU od nVidie za 129 dolarů. A proč Sony prodělá méně na dražším PS3? Cena výroby většího pevného disku je totiž jen 35.5 dolarů, i když celá konzole se prodává o stovku dráž.
Zdroj: Betanews