Souboj o budoucnost televize je tady
Článek Souboj o budoucnost televize je tady

Souboj o budoucnost televize je tady

Michal Rybka

Michal Rybka

18. 12. 2015 19:00 28

Seznam kapitol

1. Televize dávných civilizací 2. Ze vzduchu a kabelů na ucpaný internet 3. Hardware vs. obsah 4. Bez myši i bez touchpadu 5. Každý na svém písečku, ale jak dlouho?

Většina mladých má v souboji o budoucnost televize jasno: Televize prohrála, jedeme dál. O její existenci se dočtou obvykle z internetových zdrojů, ale v podstatě je netíží co se v ní odehrává, jelikož už delší dobu žijí ve světě internetového videa. V mnoha domácnostech ale televize stále vévodí obýváku – a nyní začíná bitva o to, jak se do ní dostane online obsah.

Reklama
Reklama

Bylo nebylo. Filmy se prodávaly na fyzických médiích. Lidé pro ně chodili do obchodů, ptali se znuděných prodavaček „kdy to už bude“, nedostávalo se jim odpovědí a tak odcházeli, aby se čas od času vraceli. Případně si zašli do půjčoven, z nichž některé fungovaly dobře a příjemně a v jiných byl personál, který vyžadoval při prvním zapůjčení filmu složit zálohu v celé jeho výši.

Tak tohle je už všechno pryč. Půjčovny efektivně zanikly a to tak brutálním způsobem, že si z nich udělal srandu dokonce i South Park ve svém halloweenském speciálu „Noční můra z Facetimu“. Stanův táta Randy udělal pravděpodobně nejhorší obchodní rozhodnutí v dějinách a za deset tisíc dolarů si koupil místní pobočku videopůjčovny Blockbuster. To Stan okomentuje slovy „Paráda, můžeš s tím do pořadu Dávné civilizace, aby lidi viděli, jak se žilo dřív!“

Parodie South Parku na osud Blockbusteru ve stylu The Shining je bravurní. Ano, stále najdeme lidi, kteří věří na lidskou interakci v půjčovnách, nezávislost veřejnoprávních médií a točí nostalgická videa o tom, jak objevili poslední přežívající Blockbuster. (Anebo si z toho dělají srandu.)

DVD půjčovny u nás stále ještě existují, i když v nepříliš luxusním provedení. Ach, kde jsou ty časy obřích krámů a dob, kdy i Blockbuster natáčel svoje vlastní tréninková videa v rámci „Blockbuster University“! Stojí za to, už jenom kvůli famózními „Panu Příležitosti“. Jak ovšem poznamenávají diskutéři, Pan Příležitost měl v době, kdy mohl Blockbuster koupit Netflix, pravděpodobně dovolenou.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning