Zpět na článek

Diskuze: Staré vs. nové hry - zlato vs. pozlátko

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 01:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale je nesmirne pracne se probirat v tom braku a najit nejakou perlu. Proste je ve vsem znat ten silenej buzziness.A delat hry dneska na kolene je nesmirne riskantni a nakladna zalezitost. Myslim , ze my starsi hraci (33), jelikoz zname jeste Spectrac si to umime uzit tak nejak lepe. A kazdej progress se pocita.
Dokud nebude nastavenej nejakej jinej model a dokud se nepodari vyvojarum vymanit se s pod vlivu vydavatelu. Zadnej velkej progress bych necekal. Treba se dockame nejakeho prekvapeni.
- samboush

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještěže tu máme MMORPG, to jsou hry, co se dají hrát skutečně hódně dlouho, i roky. Člověk k nim nepotřebuje žádné trhače asfaltu a i na staré sestavě si zapaří až do Aleluja. Osobně hraji Lineage II.
- Petr Machálek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

UFO: Enemy Unknown, Transport Tycoon Deluxe s patchem, Diablo II, Theme Hospital, Red Alert 2
Mozna jsem na nejakou zapomnel, ale to jsou nezapomenutelne pecky, ktere si znova a znova rad zahraju. Posledni "nova" hra, co me poradne bavila byl Kotor, od te doby se vyvojari jen honi za vyssi verzi DX, vice efekty a podobne.
Sakra asi si nahodim stary P2 co mi tu lezi a dam si Dune 2 :)
- Jakub Holeček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 7. 2008 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Transport Tycoon Deluxe je vyvijen bandou nadsencu stale jako OpenTTD - [URL=http://openttd.com/]stránky projektu[/URL]
Potrebujete jenom puvodni .grf soubory. Je tam tak 5x vice moznosti a nastaveni, spojovani masinek, dlouhy vlaky i nadrazi, velky mapy apod.
- Michal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Dune 2 ....aah, to bylo něco, jsem se mohl uklikat na to menu v levé části, když jsem chtěl někam poslat jednotku - move, attack, až potom přišel westwood s geniálním ovládáním myší u serie C&C, což je pro mě naprostá klasika.
Jinač úplně souhlasím. Vzpomínám si na časy, jak jsme tahali C&C mezi dvěma kompy na dvou disketách, na jedné se to balilo a na druhé rozbalovalo v druhém kompu. A to vše jen proto, abysme si to zahráli po seriovém kabelu. A takový detail, že na jednom kompu díky tomu odešel COM port, nás nemohl rozhodit. To byly časy. Když si dám ruku na srdce, poslední 5 let jsem dohrál do konce jen 2 hry - COD2 a COD4. Ostatní mě prostě přestaly bavit po chvíli hraní.
A když si vzpomenu na větvený autoexec.bat a config.sys, laborování s himem.sys a emm.sys abych měl volnou pamět pro rozběhání dooma, to už pamatují opravdu jen pamětníci :-)
- stavi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprosto souhlasim s clankem. Co driv dokazali programatori s par mega to dnes nezvladnou s nekolika GB, hlavne aby to dobre vypadalo. Zlaty stary casy....
- MajklGT

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No u toho Mass Effectu nebude potřeba pár dní vylézat z místnosti... tak půl dne bohatě stačí ;)
- Ascorti

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No u mně to bude Diablo I a II, Doom I a II, Duke Nukem 3D, Duna, Fallout I a II (dvojku si asi hned zase dam :) ) a z posledni doby asi KOTOR I a II, Oblivion a Zaklínač ale abych řekl pravdu tak u toho obliviona jsem zkousnul daleko dyl než 20 hodin jasně u původní hry to ani o moc dyl nelakalo protože se udělal main quest a konec ale třeba s OOO je to už hodně jiná pařba
- Andermann

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná bych doplnil sérii Mortal Kombat, Summer a Winter games, Tom a Jerry, Stunts
- Marťas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace HeXen, Lotus, Lemmings, Dyna, Kyrandia, Heretic, Descent, NFS, Test Drive, Prince, Jungle Strike, Cannon Fodder, Wacky Wheels, Dogz, Jedi Knight, Yager, Raptor, Agent mlicnak, ...
- MajklGT

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No tak by som mal toto porovnat tak by som povedal ze tie starsie boli dobre a mozno aj lepsie dalo sa pri nich nejednu chvilu hrat a ked si ich dneska zapnem je to proste zabava a ked je to pre viac hracov tak je kopa srandy . Dnesne hry uz niesu to co byvali uz to neni o srande zabave a tak uz je to len o tom kto ma aky hardware a na akych detailoch hra . Podla mna by sa malo pri hre v prvom rade clovek zabavit a nie este predtym hladat na nete readme ci mu to nahodou pojde . Samozrejme ked ma niekto pc za 50 tisic takymyto vecami sa pri dnesnej rychlosti nemusi zaoberat rok :) .
- Martin Lepko

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celkove posledni dobou hry ztracej na originalite a hlavne humoru. Ve starym dobrym Jagged Alliance 2 byly s postupem pomerne vtipny Cut-sceny, v Duke Nukem 3D ... ani nema cenu povidat (nikdy nezapomenu kdyz sem poprve videl jak bossakoj Duke useknul hlavu a vysral se mu do krku ...) a muzu dat jeste mnoho prikladu.

Hry mely to kouzlo, protoze kazdej z tech 5-10 vyvojaru do toho dal trochu sama sebe. Dneska na vetsich "AAA" projektech dela 100 a vic lidi s tim, ze to kociruje jeden s presnou predstavou jak to ma vypadat...
- rochne

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super článek, naprosto s ním souhlasím.
Rád bych upozornil na projekt http://www.vgmaps.com/ který se věnuje mapováním světů her z snad všech konzolí až po PC. Většina klasiky je tam namapovaná.
- LDK

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejdŕadeji vzpominam na Warzone 2100 to byla opravdu paradni hra na tu dobu fakt revoluce rizeni tanku na to rad vzpominam.A take hra "Z" bezvadna takticka strategie.
- Vitezslav Kapral

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

me osobne nejvic ze starsich her bavilo draci doupe (jestli to nekdo zna) a pak supaplex to byl narez moje vlastni matka me od toho vyhazovala aby si mohla taky zahrat (tata tez) z novych her me bavilo nejvic counter strike 1.6 a source ( haju vyhradne zombie mod) a pak COD 4 (dve me moc nechytlo)

- mates C.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemůžu si pomoci, osobně jsem hrál Oblivion jak na konzoli tak na PC a musím říci že až na hlavní příběh (a mýcení nudných daedrických věží) to byla a je velice zábavná hra.Naopak-trochu nechápu nadšení kolem série Gothic-pro mě to je neovladatelná podivná hra do které jsem nebyl štonc proniknout... Jsem také už starší hráč, hraju od roku 1993,pamatuju si staré hity... Ano, dnešní hry jsou zboží protože jsou velký business což neznamená že i mezi nimi nelze najít klenot, pro mě to je třeba Zaklínač který ční vysoko nad všemi RPG s fantazy tématikou-protože vlastně zase tak moc fantazy není. Myslím že je to hra která aspiruje také na pozici neza-
pomenutelné legendy... Nejen Zaklínač je vyjímečná hra, co třeba Hitman (3 a 4), Splinter Cell 1,2,3(otřesnou čtyřku nepočítám)nebo Vampires the Masquarade a ze stříleček mě pořád z neznámého důvodu baví nejvíc Half-life 2, vzpomenul bych i hru s vizáží akčního filmu s akčním hrdinou Vinem Dieselem (aneb Riddick Escape from Butcher Bay)... Či co třeba takový dnes už polozapomenutý Dark Messiah of Might and Magic (FPS/RPG z FPS pohledu se skvělou fyzikou). Nebo třeba Bioshock... Retro atmosféra 50.let... Kdepak, nemá smysl plakat nad tím jak to bylo dřív lepší a že dnes jsou hry pro masy. Jsou a nejsou. Takže to s tím hraním není zase tak zlé...
- PersonalComputer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mas pravdu, dodnes mam nostalgicke vzpominky na Perihelion na Amize. Od te doby me zaujaly asi dve hry a to Morrowind a pak EVE Online.
- Martin Vávra

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jj. Když si vzpomenu na Return To Castle Wolfenstein - to byla hra.

I po téměř 7-mi letech si ji velmi rád (již po několikáté) zahraju.

- Sh*t z PCT

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je fakt ze posledni dobou na trh nic dobreho neprislo i kdyz je fakt ze mass effect sel hrat i kdyz taky casem omrzel (asi po dvou tydnech) Jinak posledni hra ktera me uchvatila na dost dlouhou dobu byla X3 Reunion ta nemela a nema chybu. Ale uz me celkem stve ze na novejch OS (XP a Vista) diky novemu hardveru a novym ovladacum nespustim stare klasiky jako napriklat Fallout 2 :( Ten mi chybi asi nejvic no a pak kdyz neni co hrat tak skocim zpet k Jagged Allianci 2 :o) No proste nemuzu si pomoct ale strasi hry i prez to ze maj horsi grafiky apd ... tak u me prezto vitezi
- Asheron X

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 7. 2008 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To chce mit doma schovanou starou masinku s Win95 ci 98 - vybrakujes nejaky bazos, daji ti to i zadara... Na DOSovy je nejlepsi FreeDOS ;)
- Michal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ano jagged aliance to je super klasika :) na prvy pohlad sa zda ze je to len bezna tahova strategia.. ale po chvili sa vynaraju zaujimave zvraty a informacie a npc postavicky ozivaju.. ako ked sa postavi chlapik z koleckoveho kresla a zacne po mne palit.. alebo ked slohnem mafianovy prachy a zacne na mna vysielat zabijakov.. a dedrana s eliotom :))
JA2 je hra ktoru som presiel najviac krat za sebou
- Petulikk20

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co třeba taková první střílečka Wolfenstein 3D, nebo letecké simulátory F15, F19, F22, dále můžeme ješte více zabrousit do historie hry jak Keen 1-5, Dizzy, GP (v grafice CGA nebo EGA) Test drive. To už si moc hráčů ani nepamatuje. A určitě známý Prince of Persia několikrát dohraný dokonce.
- skardik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 7. 2008 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

F-19 miluju, z těch pozdějších F-22ADF či European Air War... Škoda že dnes jsou (nejen) letecké simulátory ve své podstatě už mrtvé a přednost dostaly pitomé arkádičky s letadýlky viděnými z pohledu třetí osoby...Dobrý sim má totiž atmosféru danou tím že máte pocit že jste tam... Což je osvěžení proti všem nerealistickým střílečkám...
- PersonalComputer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 7. 2008 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, tak nemyslím si, že by dnes nevznikali dobré hry, již zmiňovaná série Gothic, očekávané pokračování Mafie, nesmrtelný Counter Strike Source a další... Pravda, je jich málo, ale člověk u těchto třech her stráví několik měsíců hraním a o zábavu má postaráno :-)
- Robčus Schouls

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 7. 2008 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výborných starých her je plno, ale ta která je pro mě nej, nej, nej je Civilizace 1. K žádné jiné jsem se nikdy tak rád nevracel. Teď pařím její podobu na PDA - Revival :-)
- Vladimír Staněk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 7. 2008 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autorovi dávám za pravdu,je mi 32 a tak jak jsem hrával kdysi hry,to už je dnes dávno pryč.Mohl bych citovat celý článek znova,takže mám úplně stejný názor na dnešní a minulé hry.K tomu Atlantisu:O.S.T poslouchám velice často,málokdy se povede dokonale soundtrack ke hře a tento je jedinečný,jak k Atlantisu 1,tak k Atlantisu 2.
- Jan Krich

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 7. 2008 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moje prvni hra byla Dune II a asi jsem mesic resil, jak ji dostat po disketach domu, protoze jeden soubor byl vetsi nez disketa (tusim s hudbou). Pak jsem od znamyho sehnal DOSovy RAR, to bylo terno ;). V te dobe jsem mel zbrusu novou masinu P 75Mhz, 8MB EDO, 1.2GB HDD. Bez zvukovky samozrejme. Ta se prikoupila az pozdeji - SB Vibra 16 ISA za cca 3000,-. Pak jsem hral vyse zminene letecke simulatory, to byla povinnost... Po nejakem case se poridil Celeron 400 a prvni koupena hra - Flight Unlimited II. MS mel v te dobe jenom FS 98 a vypadalo to priserne. FU II delalo Looking Glass Studios (mmch stali za Thiefem)a uz v te dobe tam byl fotorealisticky teren z radarovych map (jelo to na 4MB grafice :)). tenkrat jsme udelali s kamosem sit, koupili jsme uplnou novinku - UTP kabel a jakousi PCI Realtek sitovku za 700,- (mela jeste 4 barevny LEDky v soklu a byla cca 3x vetsi). Znamy mel modem a za cca 30s se nam nacetl Seznam... joo, to byly casy..
- Michal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 7. 2008 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

JJ, stare klasiky, uz ani neveim spocitat kolko krat som mal nainstalovany Red Alert 2 s aj bez datadisku, som to hraval jak blazen, alebo taky Super Mario, Duken Nuken 3D, Age of empires. Pamatam si casi ked som strasne dufal ze snad raz niekto spravi RA3, ale po odkupeni Westwoodu EA Games som dufat prestal, a po tom co som videl screeny s RA3 som dost sklamany, ani neviem ci sa mi oplati tu hru instalovat.

A ten vyzsie spominany atlantis, kedy si straaasne davno som tu hru straaasne xcel ale nebolu ju na com hrat, a ked somkonecne kupil svoj prvy pc a vjednom obchode nasiel tu hru ako prilohu k PC, hned som kupil, ake bolo ale moje prekvapenie ked mi Win XP nahlasil ze sa to neda spustit :( alebo taku nejaku hlasku. Hold smola no.
- AndzinSan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 7. 2008 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jagged ALiance 2,Fallout 2, Max Payne 2 (sice není stará,ale ma skvelou atmosferu :D ),Red alert 2 s i bez datadisku(asi 30x sem dohral kampan za vsechny)z novejsich her Last Scenario,serie Laxius power,jo jeste bych uplne zapomnel Diablo 1 a 2 a UFO:Enemy unknown
- cepin19

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 7. 2008 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych připomenout úžasnou hru Fish Fillets, která je tak bezvadná a složitá že se k ní člověk znovu a znovu vrací. Já osobně ji hraji jen čtvrt roku (samozdřejmě ne v kuse :)) a mám teprve 14 levelů z 70. Prvnímu čechovi který ji dohrál do konce to trvalo 5 let než ji dohrál. Ruku na srdce kolik her ste hráli tak dlouho?
- R. Jelen

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 7. 2008 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jsem na tom stejně právě s výše zmíněnou hrou Supaplex. Začal jsem ji hrát snad čtyřikrát a nikdy jsem ji celou neprošel. Sice jsem byl až v posledním 110 kole (tedy aspoň myslím, že jich je 110, budu se muset zase podívat :-) ), ale dvě jsem skipnul a ne ne je projít.
- Ctibor Škuta

Reklama
Reklama