Zpět na článek

Diskuze: Steam uvedl systém nákupu karet, který vám ušetří peníze

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

PredatorV
PredatorV
Level 1 Level 1
22. 6. 2014 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Pouze" není přesný termín. Sběratelské karty už má i např. ORION: Dino Horde, a vím ještě o jedné (neznám ale název)... A je to prostě jen drobnost - rozšíření - stejně jako ostatní běžné předměty z jakékoliv hry. Ale vydělat se na pár centů dá...

WNY
WNY
Level 1 Level 1
22. 6. 2014 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tedy možná jsem novinku nepochopila, ale nakupování a prodávání kartiček mám na svém (linuxovém) Steamu snad už od začátku.

Lizzardo
Lizzardo
Level 1 Level 1
22. 6. 2014 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WNY Ano, obávám se, že stejně jako kolega nad tebou jsi novinku nepochopila. I když se není ani čemu divit, v novince je to popsané hodně nejasně.
Jde o to, že do současnosti fungoval trh na principu jednoduchých inzerátů, kdy jsi vyvěsila předmět a dala mu fixní cenu. Kupující pak vybral konkrétní inzerát a přímo jej koupil. Jednoduché, ale funkční. Jenže v momentě kdy se něco prodává hodně, tak to stojí za houby, protože se z toho stává závod v tom, kdo dokáže rychleji odkliknout a koupit předmět za nízkou cenu.
No a proto teď zkoušejí jiný systém, funkčně odpovídající obchodním burzám. Už nevyvěšujete inzerát s konkrétní cenou, ale místo toho zadáváte nákupní a prodejní příkazy. Čili řeknete systém, že chcete koupit nebo prodat předmět za takovou a takovou cenu. Takový příkaz pak visí na serveru, dokud se nepotká s pasujícím příkazem z druhé strany. Praktický příklad: Předmět se prodává kolem 0.1€ Já ho chci ale koupit levněji, tak dám nákupní příkaz na 0.09€. Tomu neodpovídá žádný prodejní příkaz (prodejci chtějí prodávat za 0.11€) a proto nákupní příkaz zůstává viset. Někdy v průběhu dne ale přijde někdo, kdo bude chtít předmět prodat rychle a tak cenu podsadí, řekne si třeba jen o 0.08€. Systém v tu chvíli zpozoruje shodu, odečte tobě 0.09€ a automaticky uskuteční obchod. Stejně to funguje i obráceně, čili řeknu, že chci koupit dráž a systém bude čekat dokud se neobjeví odpovídající nabídka.

Burzovní systém má dost specifik se kterými se je dobré seznámit a které nejsou úplně intuitivní, proto to zřejmě nenasazují plošně. Zcela jistě už se to ale netýká jen karet HL2. Každopádně osobně to považuji za dobrý krok.

Pro praktické seznámení s burzovním systémem doporučuji čuchnout k EVE Online, která ho má zpracovaný velmi dobře a až nemilosrdně. A nebo samozřejmě vstoupit na burzu :D

*obelix*
*obelix*
Level 1 Level 1
23. 6. 2014 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lizzardo to je strašně krásný ale akcie můžu vzít a normálně prodat za reálný peníze za který si koupim chleba atd. naco jsou mi nějaký virtuální obrázky bez ceny. Kdyby to fungovalo jako že nasbírej sadu a dostaneš tuhle hru zdarma nebo tak ... takhle je to jako tisknout falešnou měnu. Jestli je vážně celej svět takhle dementní a platí za virtuální obrázky bez valnýho významu tak to je smutný zjištění

Lizzardo
Lizzardo
Level 1 Level 1
23. 6. 2014 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lizzardo @obelix: Nějak nechápu o co ti jde? Zaprvé kartičky a obchod s nimi je na steamu už dlouho, takže o tom by diskuze vůbec být neměla. A za druhé, kartičky se přece dostávají zdarma. Takže jo, reálnou hodnotu nemají, jenže tě taky reálně nic nestojí. Nikdo tě nenutí kartičky kupovat za reálné peníze a ostatně se to ani nečeká. Pokud teda nejsi blázen který chce mít všechny odznaky stůj co stůj.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
23. 6. 2014 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lizzardo @obelix: ale akcie ti jsou taky docela k prdu, protoze koupis treba za 100k a nejakej rok na to se ti nejvyssi bankeri domluvi, prodaji ty svoje. Jak to uvidi ruzni spekulanti, tak je zacnou prodavat taky a ty tvoje misto vynosu pujdou na celkovou hodnotu treba 40k. A takhle to chodi uz od zacatku viz. financni krize na wall streetu v roce 1929

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
23. 6. 2014 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lizzardo @obelix: Zkuste si nejdriv neco zjistit o tech kartickach. Klidne si s nimi muzete vydelat i na tu hru.

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
23. 6. 2014 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lizzardo @obelix: No nekdo rad ty sady sbira a obcas jsou za to i nejaky bonusy (itemy do her). A protoze je dostavas prakticky zdarma (hrani, hlasovani, nakup), tak je muzes prodavat tem co o ne maji zajem a ziskat nejaky peniz.

Vodník
Vodník
Level 1 Level 1
22. 6. 2014 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to good, ale když budou lidi blbý, tak je to jedno jakej bude systém ..

Jakože to je vidět už teď- něco má velkou prodejnost, poptávku, a lidi- jelikož to chtěj prodat hned, tak zbytečně pořád tlačí cenu dolů...

Lizzardo
Lizzardo
Level 1 Level 1
23. 6. 2014 05:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vodník Vítej ve světě byznysu :) Přesně tohle je základem moderní ekonomie. Pokud nabídka převyšuje poptávku, tak cena zákonitě klesá. A protože karty nemají žádnou reálnou hodnotu, není ani jejich cena nijak omezena. Úplně stejně to funguje i s akciemi, je jedno jestli se bavíme o Steam kartách nebo třeba akciích Facebooku. Je to jen o poměru nabídky a poptávky, to jestli jsou lidi blbí nemá vůbec vliv.

bmr
bmr
Level 1 Level 1
23. 6. 2014 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=obelix]Kdyby to fungovalo jako že nasbírej sadu a dostaneš tuhle hru zdarma nebo tak[/quote]
Ale přesně takhle to funguje... za sbírání karet samozřejmě jsou odměny (neříkám,že zrovna hra zdarma, ale mimo jiné možnost získat slevový kupon), jinak by to postrádalo smysl.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
23. 6. 2014 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bmr Ne, tak presne to nefunguje. Cena karty je vyjadrena penezi. A pokud tech penez mate ve steamove penezence dost, muzete si koupit klidne celou hru. Pravda, po tech 10-15 eurocentech to chvili trva.

bmr
bmr
Level 1 Level 1
24. 6. 2014 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 Nejdřív se prosím obtěžujte si o sběratelských kartách a kompletování balíčků něco zjistit , než začnete tvrdit jak to funguje .
Za každý sestavený balíček samozřejmě je určitá odměna - emotikona, wallpapper a ingame itemy jsou za každý sestavený balíček . Navíc je možnost získat slevový kupon . V aktuálně probíhajícím summer sale je možnost získat i hry zdarma. Shodou okolností jsem včera postavil summer sale balíček a prodejem získaných itemů ještě vydělal .

skipped1
skipped1
Level 17 Level 17
23. 6. 2014 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Lizzardo]Ano, obávám se, že stejně jako kolega nad tebou jsi novinku nepochopila. I když se není ani čemu divit, v novince je to popsané hodně nejasně.[/quote]
Ono tento novy zpusob ale opravdu neni jen pro HL2, uz to ma opravdu vice her, nebo i treba aktualne probihajici akce a jeji karticky taky pouziva novy system

Lizzardo
Lizzardo
Level 1 Level 1
23. 6. 2014 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skipped1 Máš pravdu, kdybych si toho všiml, určitě bych to napsal. Oh wait... :D
[quote=Lizzardo]... Zcela jistě už se to ale netýká jen karet HL2. ...[/quote]

skipped1
skipped1
Level 17 Level 17
23. 6. 2014 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Lizzardo]Ano, obávám se, že stejně jako kolega nad tebou jsi novinku nepochopila. I když se není ani čemu divit, v novince je to popsané hodně nejasně.[/quote]
Ono tento novy zpusob ale opravdu neni jen pro HL2, uz to ma opravdu vice her, nebo i treba aktualne probihajici akce a jeji karticky taky pouziva novy system

Reklama
Reklama