Subnautica má nástupce, Final Fantasy XVI mění pravidla #HRY - 30. června
i Zdroj: Far From Home Games
Hry Novinka Subnautica má nástupce, Final Fantasy XVI mění pravidla #HRY - 30. června

Subnautica má nástupce, Final Fantasy XVI mění pravidla #HRY - 30. června

Martin Zavřel

Martin Zavřel

30. 6. 2023 20:00

Polská survival hra jménem Forever Skies nezapře inspiraci v úspěšném titulu Subanutica, ale nabídne vám unikátní vizi planety Země, zdevastované a zamořené k nepoznání. Final Fantasy XVI zatím vyšla jen pro PlayStation 5, ale časem se jí dočkáme i na počítačích.

Reklama

Nová série týdenních novinek #HRY si bere za cíl jednou týdně stručnou formou nabídnout upoutávku na nejzajímavější aktuální počítačové hry a videohry. S přípravou jeho obsahu pomáhají redakce sesterských herních magazínu Zing.cz a Hrej.cz.

Forever Skies

Minulý týden vstoupila do placeného předběžného přístupu polská hra Forever Skies, kterou lze zařadit do žánru exploračních a stavitelských survival her. Většina herního času se tak točí okolo prozkoumávání otevřeného herního světa, budování a vylepšování vašeho plavidla (připomínajícího vzducholoď) a opatrného hlídání kondice vaší postavy, ať už jde o hlad, žízeň, dostatek kyslíku nebo ochranu před všemožnými viry. Vaším úkolem bude vypravit se v budoucnosti zpátky na zamořenou planetu Zemi, zamořenou a změněnou k nepoznání, utopenou pod několika vrstvami prachu a jedu, tvořícími samostatné biomy. 

Pokud vám to zní lákavě, můžete si přečíst naše podrobné dojmy z hraní nebo rovnou zamířit na Steam, kde lze hru za 689,- Kč pořídit. Její současná verze zatím není kompletní, ale již tak se v ní snadno můžete ztratit na desítky hodin a navíc svým feedbackem pomoci vývojářům s jejím dokončením. Jakkoliv to může někomu znít zvláštně, přesně tímto modelem “předběžného" hraní pomohla veřejnost upravit a vylepšit i slavnou Subnauticu, kterou jsme kromě jiného jmenovali “hrou dekády”. Forever Skies zatím existuje pouze pro PC, ale plánována je také verze pro současné konzole.

Final Fantasy XVI

Videoherní série Final Fantasy je s námi již tři dekády a za tu dobu stihla vydat nejen řadu číslovaných dílů, ale také mnoho odboček, filmových odboček a celkově se stát naprosto zásadním jménem pro rozvíjení popularity japonských her na hrdiny (takzvaného “JRPG” žánru) na západě. Šestnáctý díl tak fanouškové vyhlíželi s velkým napětím, tím spíš, že jsme na něj museli čekat dlouhých sedm let a zároveň představuje odvážný odklon od žánrových mantinelů, do kterých série v minulosti zapadala.

Jak si můžete přečíst v naší recenzi, nejnovější Final Fantasy vsadila na mnohem dospělejší tón, připomínající ze všeho nejvíce seriál Hra o trůny: pětice království bojuje o nerostné suroviny, na všech stranách konfliktu jsou postavy sympatické i odpudivé. Mezi další témata ponurého příběhu patří třeba zbraně hromadného ničení nebo otrokářství a hra se samozřejmě nevyhýbá násilí ani erotice. Tou největší změnou je ale odklon bojového systému k divoké akci v reálném čase, s jedinou ovladatelnou postavou. Ne náhodou připomíná sérii Devil May Cry, které vývojáři “ukradli” hlavního designéra bojového systému. Ačkoliv hra tento měsíc vyšla exkluzivně pro PlayStation 5, tvůrci slíbili, že pracují i na PC verzi.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama