Zpět na článek

Diskuze: Superpočítač IBM „Mira“ bude 93 000× rychlejší, než Core i7-980 EX

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kking
kking
Level 1 Level 1
16. 2. 2011 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ten posledni odstavec je zbytecne rypnuti navic neni pravdivy. Graficke karty jiz davno v superpocitacich pracuji. linux a virtualizace taky, (NEKDO NA TOM DOKONCE POSTAVIL BUSINES) takze zaparit si na tom rozhodne pujde. A pravda vyvoj atomovych bomb je opravdu velmi uslechtila vec :).
A jestli je 750 000 jader jen 93 000 x rychlejsi nez 6 jader.. v core, asi to s tim vykonem na jadro nebude tak slavne.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
16. 2. 2011 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kking není jádro jako jádro. Power PC je prostě architektura založená na velkém množství méně výkonných jader. Konkrétně PowerPC A2 je 16jádro se spotřebou 20-65W.

Bross
Bross
Level 1 Level 1
16. 2. 2011 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Který normální člověk porovnává počítač a procesor?

A když už. Tak ten IBM počítač má 750 000 jader, takže abysme měli stejně jader u Intelu tak musíme vzít 125 000 procesorů Core i7-980 XE, no a 125 000 krát 108 GigaFlops nám dá 13,5 PetaFLops, takže počítač na Intel je výkonější.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
16. 2. 2011 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bych se nedoplatil za elektřinu:lol: nemluvě o tom, že bych musel zpevnit podlahu a postarat se o chlazení:)

Bennie
Bennie
Level 1 Level 1
16. 2. 2011 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

taky mne docela překvapuje že 47 tisíc šstnáctijádrových procesorů IBM odpovídá 93 tisícům šestijádrových procesorů Intel, myslel jsem že serverové IBM procesory jsou podstatně výkonnější.

IHMO tohle sice nemá grafickou kartu, ale svým výkonem by to zvládlo renderovat crysis pro pár tisíc hráčů v HD i bez grafické karty :))

Možná si to už pan Černý nepamatuje, ale byly doby, kdy 3D grafiku počítače zobrazovaly bez 3D akcelerace grafickou kartou :)

Bennie
Bennie
Level 1 Level 1
16. 2. 2011 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Bennie]taky mne docela překvapuje že 47 tisíc šestnáctijádrových procesorů IBM odpovídá 93 tisícům šestijádrových procesorů Intel, myslel jsem že serverové IBM procesory jsou podstatně výkonnější.

IMHO tohle sice nemá grafickou kartu, ale svým výkonem by to zvládlo renderovat crysis pro pár tisíc hráčů v HD i bez grafické karty :))

Možná si to už pan Černý nepamatuje, ale byly doby, kdy 3D grafiku počítače zobrazovaly bez 3D akcelerace grafickou kartou :)[/quote]

NephilimSK
NephilimSK
Level 1 Level 1
16. 2. 2011 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nadpis clanku uplne zbytocne bulvarny. Celkom pekna newska, ale to porovnanie je dost odveci.

martinX34
martinX34
Level 1 Level 1
16. 2. 2011 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Systemy s Power7 dokazu emulovat x86 instrukcnu sadu pre linuxove aplikacie (feature sa vola Lx86). Takze nejaka linuxova hra by sa mozno rozchodit dala. Pred viac ako 10 rokmi sme hrali na IBM pracovnych staniciach s POWER procesormi a AIX operacnym systemom Quake (samozrejme to bola verzia skompilovana pre tieto stroje).

Sniper-quake
Sniper-quake
Level 1 Level 1
16. 2. 2011 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, když už se tu trochu rýpe, tak nezůstanu stranou. Ne, jen bych chtěl podotknout, že po bilionu nikdy nenásleduje kvadrilion.

kofo
kofo
Level 1 Level 1
16. 2. 2011 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Niektori sa tu zrejme snazia len zviditelnit v diskusii, ked porovnavaju Core i7 s PowerPC A2 s tym, ze i7 je vykonnejsi, pretoze to takto jednoducho nejde.

Niekolko zasadnych rozdielov:
- spotreba energie: 16 jadrove najvykonnejsie PowerPC A2 spotrebuju max 65W. Kolko spotrebuje i7? Spocitali ste si, kolkokrat viac spotrebuje x-tisic jadier i7 v ekvivalentnom vypoctovom vykone oproti PowerPC A2?

- i7 nie je plne 64-bitovy procesor, ma len tzv. 64 bitove rozsirenie, vacsinu zakladnych matematickych operacii vykonava 32-bitovo

- PowerPC je plne 64-bitovy a stavany pre masivnu multijadrovu paralelizaciu

- jedno jadro i7 podporuje 2-cesty "hyperthreading", jedno jadro PowePC je schopne az 4-cesteho multithreadingu

A tak dalej, jednoducho to nie su porovnatelne architektury, i7 nebude kvoli obmedzeniam svojej x86 architektury stihat v paralelizovanych vypoctoch. Keby tomu tak bolo, tak by sa asi superpocitace vyrabali zasadne z x86 procesorov. :wink:

0xR
0xR
Level 1 Level 1
16. 2. 2011 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kofo Ohledne toho bludu o 64b nemate pravdu. To se tykalo prvnich P4 s 64b rozsirenim. Vsechny AMD64 a Intely od Core2 jsou plne 64-bitove (krome nasobeni u starsich modelu, ale i7 ma uz i to 64b). Podobne s tou "multijadrovou optimalizaci". Sice nevim, co presne tim mate na mysli, ale pokud sdileni dat a atomicke operace, tak soucasne x86 CPU nijak zvlast za temi od IBM nezaostavaji. Do superpocitacu se nevyrabeji jen x86 CPU zejmena proto, ze napr. prave IBM si dela procaky sama a nechce pouzivat ty od konkunrence ;). Ale samozrejme mate pravdu, ze ty procaky od IBM jsou navrzeny primarne do serveru - zejmena velikosti cache, hyperthreadingem, sbernicemi a cenou :).

kking
kking
Level 1 Level 1
16. 2. 2011 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kofo Jses si jistej ze X86 nejsou v drtive majorite?
http://www.top500.org/charts/list/36/procfam

Neeo
Neeo
Level 1 Level 1
16. 2. 2011 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No keď máme takéto super počítače prečo na rakovinu nie je liek? Myslím, že zdravotníctvo je to posledné čo by tento počítač skúmal.

Reklama
Reklama