Zpět na článek

Diskuze: Symantec a Adobe si stěžují na Windows Vista

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takové stížnosti mi už lezou krkem! Důležité je, aby měl uživatel možnost jakoukoliv integrovanou nástavbu vypnout a možnost ji nahradit jinou. Ať si microsoft integruje třeba všechno, když se mi to nebude líbit tak to používat nebudu a seženu si produkt jiný, ale žvát jako malý harant jenom proto, že se bojím o konkurenceschopnost vlastního výrobku je dětinské. Nemám Microsoft nikterak výrazně v lásce, ale tyhle "antimonopolní" výkřiky mě vysloveně se.ou!
- Jaromír Podzemný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Souhlas. Proc by si Ms nemohl implementovat svuj vlastni format ... snad proto aby melo Adobe monopol? :) ... ovsem osobne bych byl rad, aby sly Win koupit levneji bez tohoto noveho formatu, protoze ja ho z hlediska portability na 100% pouzivat nebudu. (z druhe strany - pokud budou Win pro uzivatele moc drahe, tak si je nekoupi, to by si taky meli uvedomit)
- koloděj

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ano, ale pokud ten formát bude otevřeny. S tím, že MS zveřejní jeho specifikaci. Pokud ne tak bych byl radši kdyby to komise zatrhla. Jelikož pokud nebude specifikace tak např. OpenOffice nebude mít moc zas kvalitní implementaci nového formátu.
- SneakerXZ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

asi začnu vyrábět výfuky na auta a budu si stěžovat u EK, že mi VW leze do zelí, když na svoje auta monopolně montuje výfuky svojí výroby v továrně.
- karf

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace akorát že pokud bude výfuky montovat VW, tak jednak půjdou lehce vymontovat a tak si tam může někdo namontovat výfuk od tebe. Pokud by auto dělal MS, tak by výfuk běžným způsobem odstranit nešel a tak by jsi měl na autě výfuky dva, jeden plně integrovaný do podvozku a druhý, který by sis dokoupil. No a samozřejmě nemluvě o tom, že VW nedrží 95% trhu s automobily.
- RS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace lehce vymontovat půjde, stejně jako jdou z xp vymontovat pomocí nlite featurky ale už jen ta představa, že musíš dát peníze zbytečně za něco co nepoužiješ - podle EK a pak to musíš hledat na netu a instalovat, zkoušet, nespokojeně vracet, hledat další...
- karf

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No drive nektere komponenty vstutku jednoduse odstranit nesly. Nikdo nepocital s tim, ze by to nekomu vadilo, ze to zabira 50MB na disku. Nicmene Vista ke kompletne modularni, takze si muzes sestavit tenke distro dle tve libosti - taktez to ale neni pro lamy, nicmene je to podporovano a vyzkouseno. (teda nevim jestli pujdou odstranit bezpecnostni features na urovni kernelu, ale asi tezko) Navrch to motivuje vyrobce SW delat holt lepsi veci nez ktere jsou dostupne v baliku. To ze ma MS 95% trhu (v dekstopu holt windows nema zadneho rozumneho konkurenta) ma teda znamenat, ze ma teda delat horsi a mene bezpecne produkty, aby mohli existovat dalsi vyrobci SW? No ja radeji davam prednost integraci. Ale to je kazdeho vec.
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lukas: Některé komponenty Windows odstranit nejdou, ale spousta jich je volitelných. Proto mě zarazilo, když mi nedávno někdo tady v diskuzi tvrdil, že to nejde, jelikož on si toho při instalaci nikdy nevšiml...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lukas: samozřejmě jsem nemyslel, že by MS měl dělat horší produkty proto, že má většinu trhu. Napsal jsem to proto, aby bylo jasné, jaký je rozdíl mezi velikostí trhu VW a MS.

Jinak osobně Symantec vůbec nepoužívám, tak jako nepoužívám ani firewall od MS a silně pochybuji o tom, že bych používal Defender. Přece jen už znám windows od verze 3.1 a vím, jak to vypadá, když je produkt čerstvě vydaný. Dokud nebude SP2, tak se mě to týkat stejně nebude ;-)
- RS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: jak se to tedy u těch XP dělá? Protože teď se bavíme o Vista a tam to možná půjde, ale u XP jsem jeden z těch několika miliónů, co si toho nevšimli.
- RS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @RS: Ja vim. Ale stejne si myslim, ze by nikdo nemel vinit automobilku z toho, ze napr. do auta dava svoje airbagy (analogie s bezpecnosti ve Viste) a je jedno, zda-li ma automobilka skoro monopol nebo 10% trhu. Jde o to, ze je to velmi dulezita soucast auta, u ktere bych sam uprednostil, aby to zintegroval a otestoval sam vyrobce a rucil za to, problemy abych resil s jednou firmou na a ne se dvama, a jeste se mi nechce platit extra.

No a firewall v XP SP2 sice svuj ucel plni, ale samozrejme o nejake lepsi sprave, definovani pravidel neni moc rec. Zapnuty ho mam, ale vetsinou jsem stejne za nejakym routerem s firewallem. Ve Viste je to trochu jiny kafe, integrace s IPsec, odchozi, prichozi traffic, filtrace portu, sluzeb, programu solidne pouzitelne. To budou mit alespon hosi ze symantecu co delat:) Defender samozrejme pouzivat nebudu, nejsem lama:) A co jsem se zabyval testovanim Visty, a sledoval chyby, tak jich tam samozrejme bylo spoustu, ale marne vzpominam ze by tam byl nejaky bezpecnostni problem (jestli je tu nejaky tester at da kdyztak vedet), proto predpokladam ze to nebude jako prvni verze W98 a WXP kdy to sunda nejaky blaster. Nehlede na UAC apod.
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @RS: Stejně jako u Win98, během instalace stačí jen koukat co je tam napsáno a jestli jsou tam i jiná tlačítka než "Další".
V již nainstalovaném systému to jde přes ovládací panely, přidat nebo odebrat programy, karta přidat nebo odebrat součásti systému.
Dají se tak odebrat windowsovské hry (solitaire, pinball...) a příslušenství (mspaint, calc, notepad, wordpad...) a v podstatě celá složka Příslušenství. Nejde odebrat IE, windows messenger, msn explorer, outlook express a WMP.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @RS: No XPcka. Oficialne tam moc moznosti neni, jak nektere veci vyndat/pridat (napr. pridat ubrat programy a tam je jeste polozka pridat ubrat windows components) + jeste nektere specialni veci pro hromadny deployment a nastroje pro OEMy (to ale neni pro BFU). Pak jsou neoficialni cesty, nejlepsi priklad je nLite, pokud to ale udelate, MS prestava supportovat a ztracite "zaruku". A je to fakt, jelikoz zavislosti tam kolikrat nejsou reseny optimalne a mne to trvalo dva dny, nez to fungovalo OK. Ale mate opravdu bohate moznosti. (XPSP2 350MB po instalaci, 45 RAM po bootu, rychle jaxvin - domaci masina)

U Vista ne ze to mozna pujde, ono je to tak od zacatku postavene. Takze to 100% funguje (tedy porad je to RC1), osobne vyzkouseno:) Tam mas komponenty i jako audio stack, net stack, IE7, ovladace, MUI, media player, shell... vsechno si poskladas, nastavis, kdyz to budes umet a budes na to mit SW (napr. SIM) :) Souvisi to i s novym WIM formatem, ale to uz bych zabihal. Ono nejenze je to lepsi pro troubleshooting, spravu apod. ale je to i krasna ochrana do budoucna, pokud milovana EU zakaze napr. IE7, tak se vysoupne modul a hotovo.

tak mala patecni MS univerzita:) btw na Vistu tady vysel docela dobry serial, asi nejlepsi co jsem kde videl - ne jak screenshoty na zive.cz:)
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lukas: já ti rozumím, ale ty analogie s automobilkou nejsou dobré příklady, sám v automobilovém průmyslu dělám jako konstruktér a vím, že třeba ony airbagy dodává externí firma, která vyhrála výběrové řízení. Je to jako by MS vypsal výběrové řízení na antivir, který bude ve Vista.
Docela dobrou analogii jsem četl na cdr.cz, kdy to jeden člověk popsal takhle, cituji:
"Jsem firma co prodává chleba a mám monopol. Chleba prodávám za 10kč krajíc a nikdo mě nemůže konkurovat. Teď se rozhodnu, že toho využiju a začnu prodávat ten chleba i s máslem za 20kč. Bez másla vám ho neprodám. Nikdo jinej než já chleba neprodává. Myslíte že se to výrobcům másla bude líbit ? Přesně tohle dělá MS."
- RS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: bohužel tě musím zklamat, právě jsem to vyzkoušel a v případě XP je situace jiná, než u Win98. IE nebo MediaPlayer ze systému neodebereš. Tvůj postup v XP funguje pouze tak, že můžeš tyto programy odebrat z nabídky Start. Ale ne ze systému. Na to, aby jsi je v systému neměl, musíš mít nLite, jak někdo jiný píše. U XP je to opravdu jinak než u Win98.
- RS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 9. 2006 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @RS: Vždyť píšu že nejdou odebrat. Ale nedávno jsem tu potkal někoho, kdo vůbec nevěděl, že jdou odebrat malování, kalkulačka a spol.
- Fiala Lukáš

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kdyz se nekomu nelibi co dela microsoft tak at pouziva linux ne? a navic microsoft neni zas takovej monopol ze by nemel zadnou konkurenci a srovnavat windows s chlebem s maslem kterej ma totalni monopol me prijde malinko zcestny. spis mam takovej pocit ze evropa se snazi privydelavat na vice schopnych
- Karlos Pepos

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace spousta lidí samozřejmě používá něco jiného než MS. Ale v tomhle případě nejde o to, že by lidi MS nechtěli, to jsi špatně pochopil podstatu problému. MS Vista lidi chtějí, ale jde o to, že pokud si je koupí, tak MS poškodí Symantec nebo Adobe. To taky za několik let mohl MS do systému integrovat grafický program jako Corel nebo Photoshop a i když by nebyl tak kvalitní, tak by přesto Adobe nebo Corel poškodil, protože by přišli o nějaké zákazníky. Samozřejmě o úplné profíky ne, ale spoustu lidí by ztratili. Tak jako opravdoví profíci použijí jiný antivir. Ale důležitý je tzv. síťový efekt. Integrací defenderu se ten program stane nejrozšířenějším firewallem na světě a to určitě Symantec poškodí a je úplně jedno, jestli bude Symantec lepší nebo horší.
- RS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @RS: však je ve woknech taky movie maker. proč se adobe nebouří? proč se sony nebouří? proč se pinacle nebouří? protože jim to nesahá ani po kotníky. na stažení videa z kamery, napsání nadpisu "jak jsme dneska jeli na vejlet" a hudbu na pozadí to stačí ale velkejm (a drahejm) editorům se to nevyrovná...stejně jako integrovanej firewall, stejně jako IE7, jako malování...
- karf

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @RS: tady te jenom opravim, Windows Defender je program proti spyware. Pak mas samostatne Windows Firewall - uplne klasicky firewall na filtrovani portu, programu, sluzeb... A nakonec i MS antivir v podobe Forefrontu. (Teda ja osobne nevidim moc smysl oddelovat spyware, viry, backdoory, kone, adware apod. Dal bych na to jeden nastroj, ale budiz.) A souhlasim ze Symantec bude opravdu mit co delat.

A co se tyce antiviru. Na www.live.com je mozne si nechat "online" (pres activex) proscanovat komp. Tlacitko "Start" a safe center. Je to super, ze kdyz prijdete k nejakemu BFU spravit kompa (ze je to nejaky liny...) a chcete to projet antivirem. Uprimne nevim jaka je ucinnost, ale je to zadara a nemusi se v podstate nic instalovat. Neco podobneho jako panda.
- Lukas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @RS: tak pokud to zvladne , muze integrovat cokoli chce.. pokud nebude porusovat patenty..... a pokud to pude zamenit za neco jinyho kdyz to clovek bude chtit.. tak je vse OK....
- samboush

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2006 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @karf: osobně si myslím, že se cítí být ohroženi spíše z hlediska marketingu a ne kvality. Přece jen je reklama mocná čarodějka a možnosti MS jsou někde jinde než u Adobe nebo Symantecu. Další věcí je, že dokumenty a nebo antivir používá snad každý, kdo dělá s počítačem s Windows. Zatímco MovieMaker nebo jiný program na úpravu videa, používá malé procento lidí. Co se týče antiviru, tak mě osobně je to docela jedno, ale u těch dokumentů ne. Za těch 20 let co používám počítač, jsem MS už docela poznal a nedivil bych se, kdyby jejich dokument šel otevřít opět v jen v jejich programu.
- RS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 9. 2006 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja byt soudcem, tak kazdopadne... At si MS treba odlozi uvedeni Hastala.Visty a zmeny kvuli Adobe udela! A co se tyce Symantecu ten at jde do hajzlu... protoze to, ze vyrobce ma zajem udelat neprustrelny system... ma znamenat ze se tam nema dostat zadna sracka absolutne zadna ktera by mela low level opravneni tzv. Ring 0. Dotyka se to taky sracky typu StarForce, a dalsich rootkitu... tihle mrchozrouti kteri se v minulosti prizivili na deravosti systemu bohuzel ve Hastala.Viste musi Fuck-off!
- Choze Chróstal

Reklama
Reklama