Thrustmaster Pendular Rudder – kovářské veledílo
i Zdroj: Pctuning
Hardware Článek Thrustmaster Pendular Rudder – kovářské veledílo

Thrustmaster Pendular Rudder – kovářské veledílo

Jan Schrenk

Jan Schrenk

28. 11. 2018 07:00 21

Seznam kapitol

1. Co jsou to letecké pedály? 2. Na počátku (ne)byl Flyer 1 3. Kroutící joystick? 4. Jak se do nich šlape? 5. Porovnání s konkurencí aneb vyplatí se?

Dnes se v testu podíváme na něco skutečně speciálního. Na to, aby si člověk pořídil k počítači letecké pedály v ceně ojeté Felicie, musí být tak trochu blázen. Ale Thrustmaster má nás, blázny, naštěstí rád, a tak nám podobné specialitky čas od času dopřeje.

Reklama

Maličko se obávám, že tyto řádky budou číst jen letečtí fandové. Na druhou stranu třeba i některý čtenář, jenž není postižen touto krutou chorobou, tedy láskou k letadlům, zabrousí na řádky PCT a bude přemýšlet, jestli onu investici do nového zážitku má, či nemá, podniknout. Vzhledem k tomu, že na zdejším serveru dosud žádný článek zabývající se touto problematikou není, vezmeme to trošku více ze široka.

Obyčejné auto umí řídit většina z nás. To se ale pohybuje jen ve víceméně dvourozměrném prostoru (já nevím jak vy, ale já se v něm trojrozměrně pohybovat nechci :-)). Rukama ovládáme směr vpravo a vlevo, nohama pak zrychlujeme a zpomalujeme. Jenže letadlo se pohybuje v prostoru trojrozměrném. Může zatáčet na obě strany, stoupat, klesat a samozřejmě i zrychlovat a zpomalovat. Letadlo zpravidla všechny tyto činnosti provádí najednou a je jen na pilotovi (nebo autopilotovi), aby všechno to klonění, klopení, zatáčení, zrychlování, zpomalování, stoupání a klesání nějak svýma nohama a rukama ukoordinoval.

Thrustmaster Pendular Rudder – kovářské veledílo
i Zdroj: Pctuning

Kniplem určujeme stoupání a klesání a zároveň také takzvané klonění. Tedy stav, kdy se letadlo pohybuje v příčné ose. To je ta, která se tak těžko ovládá při cestě z vydařeného hospodského zasedání čtenářského klubu. To se marně pokoušíte dorovnat náklon na jednu stranu překlopením do náklonu na stranu druhou, většinou ještě ostřejšího a nebezpečnějšího. Všechno tohle klonění skončí buď šťastným nárazem do zdi, nebo méně šťastným pádem na chodník. Ale zpátky k letadlu.

Pokud pohneme kniplem doleva, letadlo se nakloní vlevo (proto „klonění“) a začne zatáčet v horizontální rovině. To je důsledkem mnoha aerodynamických sil a ano, je to to, co chceme. Pokud nakloníme letadlo ještě více na bok a přitáhneme páku k břichu, pak zatáčku ještě více utáhneme, až se nám přetížením může zatmět před očima.

Thrustmaster Pendular Rudder – kovářské veledílo
i Zdroj: Pctuning

Plynovou pákou určujeme výkon, a tedy i rychlost. Aby to nebylo až tak jednoduché, tak letecká mechanika je mrcha a jakmile letadlo začne zrychlovat, tak je to ve většině situací doprovázeno i zvednutím čumáku a stoupáním. Naopak, pokud rychlost klesne, klesne i čumák a my začneme ztrácet výšku.

No jo, a k čemu jsou tam tedy vlastně ty pedály?

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Pctuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Pctuning