Zpět na článek

Diskuze: Transport Fever – Tentokrát i po vodě a vzduchem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

humik
humik
Level 23 Level 23
14. 11. 2016 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Proto musíte hledat alternativní cesty, abyste například nemuseli razit tunely, nebo hloubit údolí. Přitom samozřejmě musíte trať hodně kroutit a mít ji opravdu na milimetr přesně. Jenže pak se vám třeba stane, že si po jednom nebo dvou tazích rozmyslíte směr nebo třeba vyvýšení a je zle. Ve hře totiž chybí tlačítko pro zpětné odebrání trati, nehledě na to, že jakoukoliv demolici platíte stejně jako stavbu. To znamená, že jedna špatná zákruta vás bude stát peníze dvakrát."

Nějak nevím nad čím Lucka brečí.. co si pamatuji starý TTD bylo to podobné.. a navíc o tom to snad je ne ? si to představte v reálu postavit trať blbě a rozebírat jí něco prostě stojí.. nehledě na tunely a "editace" terénu .. to v TTD bylo taky drahý..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 11. 2016 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@humik To ano, ale v TTD to je schematické. Nestalo se, že by se nedalo napojit trať, nestalo se, že by bylo nějaké stoupání moc strmé, nestalo se, že by byla zatáčka moc prudká, protože se dalo zatočit o 90° na jednom políčku, a na dvou o 180° zpět. Když dojde na budování nějaké realističtější trati, kde je nějaký minimální poloměr zatáčky a maximální stoupání, tak se může stát, že se dvě trati nepotkají anebo nespojí, protože to někde o pár pixelů ujelo, a pak je to problém. Nejde to naplánovat stoprocentně, a nejde to dělat ani metodou pokus-omyl. Kdyby se ta trať dala naplánovat a až pak zaplatit, bylo by to asi rozumnější.
A v TTD byly tunely a mosty sice průšvih, ale nebyl problém za pochodu ubourat kus trati a postavit ji znova, když se člověk netrefil, zase tak drahé to nebylo (nemluvě o tom, že TTD za zbouranou trať větší část peněz vrací, ne že to stojí další prachy navíc).

humik
humik
Level 23 Level 23
14. 11. 2016 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner ano občas, už nevím za jakých podmínek, bourání trati házelo kladná čísla... ale teď jsem nedávno hrál openTTD a tam to rozhodně šlo do záporných... a pamatuji si to i kdysi, že to bylo podobné...

humik
humik
Level 23 Level 23
14. 11. 2016 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner jo to propojení je blbý.. ale stávalo se mi to občas, že mi někde chyběl "čtvereček" nicméně to byla moje chyba... ale pak tam dál Lucka píše, že jí vlak jezdil sem a tam bez upozornění.. v TTD jsem to taky musel zjistit sám :)

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
14. 11. 2016 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Takže v podstatě říkáte že uživatelské rozhraní je neresponzibilní a že základ budovatelské hry je rozbitý. Nebo si jenom Lucka při budování trati nevšimla nápověd, možnosti vydět velikost převýšení a to využít k tomu napojení dvou tratí?
Hele jenom vařim z vody, hru sem nehrál.

Pitizvik
Pitizvik
Level 1 Level 1
15. 11. 2016 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @cursedslayer: a taky jsi asi nechodil do školy :D ne vážně, to jsou perly. "neresponzibilní" to je jako co? že je ovládání nezodpovědné? (responsibility) nebo je to ovládání neresponzivní? (responsive).. nehledě na to, že tyhle naroubované anglicismy jsou prasárna, slovo "vidět" napsat s "y" už mě fakt dorazilo. a to nemluvím o tom, že to pan Vágner objasnil celkem srozumitelně a nechápu na co se ptáš :)

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
14. 11. 2016 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @humik: Když byla trať nová, vracelo to určitou částku(od skoro celé) zpět ale jen omezenou dobu (max do roku). To bylo v TTD i OTTD.

Breathlless
Breathlless
Level 1 Level 1
14. 11. 2016 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak po takové recenzi ani nemam chuť tu hru upirátit , natož koupit :D

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 11. 2016 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když si chci zablbnout s vláčky, tak jedině openddt - čtverečky navždy.

uncle.t77
uncle.t77
Level 1 Level 1
14. 11. 2016 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S recenzi vesmes souhlasim. Mapy by opravdu mohly byt zajimavejsi. Uz v predchozim Train Fever jsem si sam zalesnoval. Koleje se nejlepe vedou po vrstevnici, ktera tam od toho je a dost pomaha. Hra neni pro kazdeho, ale kdo to ma rad a ma smysl pro detail, da se vytvorit opravdu krasne vypadajici model zelznic s nadjezdy, tunely, semafory atd. a je skutecne radost sledovat, jak vse funguje. Jen ty fabriky vazne obcas nevyrabi a zatim jsem neprisel proc. Snad to opravi patch, nebo mod.

Rmann
Rmann
Level 1 Level 1
14. 11. 2016 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pár hodin už odehraných mám, chvilku trvalo pochopit co mám dělat.. Ale jednu věc pořád nechápu, ani pro projdení tutoriálů ze steamu. Ani za boha neumím dostat dva vlaky na jedno nádraží (dvě koleje). Vždycky se tlačí jenom na jednu. Návěstidla mám podle návodu tady http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=798360190 (poslední obrázek) a stejně to nejde.. neví někdo?

Cebi
Cebi
Level 1 Level 1
25. 11. 2016 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rmann Do tras linek můžete přidávat návěstidla a traťové body. Pokud chcete aby jedna linka využívala jedno nástupiště tak umístěte návěstidlo za peron (odjezdové) a zadejte ho do trasy linky po stanici. Jde tak udělat i to, aby vlak v jedno směru zastavil u jednoho nástupiště a na zpáteční cestě zase u jiného.

Teos
Teos
Level 1 Level 1
14. 11. 2016 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rmann Transport Fever jsem ještě nehrál, ale je dost možné, že tam nechali mechaniku z jejich předchozí hry Train Fever. Tam to fungovalo přesně takto, definovaná trasa měla na nádraží vyhražené nástupiště (náhodně vybrané) a ten vlak nikdy na jiné nezajel. Vymlouvali se na to, že stejně má normálně každý vlak přiřazené standardní nástupiště, takže to udělali ve hře stejně, ale podle mě se jim nechtělo dělat s dynamickým přidělováním. Ve výsledku jsem tedy měl nádraží, kde ke každému nástupišti vedla extra dráha (nemělo smysl je kombinovat), případně složité dvoukolejné konstrukce, pak sice vlak používal pro každý směr jiné nástupiště, ale nesměly se pak ty koleje nikdy obousměrně spojit.

luke777
luke777
Level 1 Level 1
14. 11. 2016 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://mashinky.com
Nevim podle videi me tohle prijde proste lepsi

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 11. 2016 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@luke777 Mno, tohle vypadá dobře - podpořím. Doufám, že to bude čirý modovatelný (!) sandbox. Díky za tip - tohle pozornosti unikalo.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 11. 2016 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je nějaký rozdíl (rozuměj pozitivní) ve stavění tratí proti Train Fever? Podle článku to moc nevypadá, přitom bych čekal, že právě zde autoři zapracují nejvíce, protože stavění tratí v Train Fever je natolik frustrující, že mě ta hra nechytla, což je škoda.
- corwin78

Cebi
Cebi
Level 1 Level 1
25. 11. 2016 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ano rozdíl je ten, že stavba tratí je daleko jednodušší a intuitivnější. Obě hry jsem hrál a je to nebe a dudy co se stavění týče. Někde na Youtube se povaluje vývojářský video co popisuje, jak na tom zapracovali.

Cebi
Cebi
Level 1 Level 1
25. 11. 2016 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[b][i]1) Obtížné stavění, hra nevrací peníze za demolice[/i]
[/b]
Ano projektovat trasu pro železnici je obtížné. V roce 1850 kdy můžete začít vaší hru, lokomotivy dokáží vyvinout relativně malou tažnou sílu (20kN). I přes to, že hra Vám velmi pomáhá a nejde například postavit vlak, který by nedokázal maximální možné stoupání vyjet (ač rychlostí např. 1 km/h). Kromě této berličky si můžete zobrazit vrstevnice a nechat se jimi vést při pokládání kolejí. TTD bylo jednodušší díky kladení kolejí ve čtvercové síti s úhly po 45°. Volné kladení kolejiště samozřejmě skýtá i limity, kterým musíte čelit i v realitě a pomocí technik, které využívali stavitelé už v 19. Století, je můžete překonávat. Hra po vás chce potvrzení každého postaveného úseku. Je logické, že Vám za demolovanou kolej nikdo peníze nevrátí. Pokud Vám obtížnost volné hry přijde vysoká i na nejnižší úroveň můžete využít výhody volné hry bez peněz a experimentovat, než se pustíte do samotného "ostrého" hraní.
[b][i]2) Problém se svoláním vlaků do depa[/i][/b]

Obecně je výhodné umisťovat depa na začátek výrobního řetězce. V případě, že potřebujete přihodit nějaký ten vagonek, tak vlak pošlete do depa předtím, než naloží suroviny. Depo je tak na konci/začátku tratě a jeho dostupnost není problém. Pokud chcete modernizovat vlaky, pak je nejlepší využít v okénku trasy záložku "nahradit (replace)". Zde nastavíte celou (!) soupravu a zvolíte, po kolika procentech životnosti bude vlak nahrazen. Vlak je pak prodán a nový koupen pokud máte dostatek finančních prostředků při zastavení ve stanici. Depo není v tomto případě nutné!

[b][i]3)Otáčení vlaků ve stanici[/i][/b]

Toto je ošemetný problém. V reálu prostě vlak v jednokolejné stanici neotočíte a zbývalo by vám jen soupravu tlačit na "zpátečku". Toto Transport Fever opomíjí. Podívejme se na alternativy. Můžete například budovat na konci stanice oblouk, který vytvoří smyčku [url]https://en.wikipedia.org/wiki/Balloon_loop[/url]. U nás jsem se s tímto řešením zatím nesetkal. Další alternativa je stará dobrá točna, která byla nutností pro parní lokomotivy. Pokud máte lokomotivu obousměrnou, můžete ji na konečné odpojit a po vedlejší koleji přejet (posunovat) na opačnou stranu soupravy. Nedokáži si to ovšem moc dobře představit převedené do hry. Kdo je tak Hardcore, tak může na konečných stavět smyčky. Já mu bránit nebudu.
[b][i]4) Nepřehledné grafy.[/i][/b]

Nechtěl bych se nikoho dotknout, ale na obrázku je graf pouze jeden. Slečna (paní?) zvolila graf přepraveného nákladu, který vypovídá o tom, jak se pohybuje produkce a potažmo poptávka po přepravovaném zboží. Pokud máte například několik let po sobě stejně vysokou hladinu přepravovaného materiálu, nejspíš je potřeba přidat na transportní kapacitě. Tabulka tras je pro mne také naprosto přehledná. Uvádí, jaké máte vozidla přiřazená na trasu, zda je nastavena modernizace frekvenci na trase a hlavně zobrazuje zůstatek, tj. kolik vlak za uplynulý rok vydělal. Co je přehledné méně, je to, že recenzent se ani neobtěžoval s názvy tras a tak můžete jen krčit rameny a bloumat po mapě aby zjistil, kde se které trasa nalézá a co má vůbec vozit. Od pohledu je trasa 1 velmi špatně zásobena pomocí MHD a její frekvence (rozuměj, doba cesty) je příliš velká, než aby nalákala větší počet cestujících.

[b][i]5)Vlak mi po deseti minutách cesty zastavil v nádraží s tím, že nemá kudy jet[/i][/b]

V tomto případě je na místě zapauzovat hru a problém vyřešit během této pauzy. Jinak je pochopitelné, že se vlak dostane do potíží. Pokud by ovšem byla trasa nastavena správně, hra toto indikuje a vymaluje vám barevnou trasu. Pokud neexistuje cesta, pak se tato trasa nevybarví a toto indikuje, že se musíte nad svojí stavbou ještě zamyslet případně doplnit návěstidla či výhybku.

[b][i]5) Nad přerušenou cestou, ani nad nefungujícím nádražím přitom neblikal žádný výstražný vykřičník[/i][/b]

Hra umí i nádraží, které můžete používat jako překladiště, kde například z jednoho vlaku plného jídla, můžete toto jídlo rozdělit na více tras zásobujících zbožím více měst. Tyto nemusíte mít spojené se silnicí!! Indikaci toho, zda nádraží má v dosahu například továrnu nebo městské budovy je komunikováno zesvětláním okolí (tzv. catchment area). Proto vás hra jen upozorní na chybějící silnici. To, že jí nemáte, může být Vaším záměrem!

Atd...

Problémy s průmyslem pravidelně pramení z nepochopení systému nabídky a poptávky. Jsou tu i takové berličky, jako třeba, že se dá dělat vykládka zboží na osobním nádraží, ale pro mnohé je i toto málo.

Recenzent má pravdu s bídnou optimalizací. Hry tohoto "databázového" typu jsou velmi náročné na výkon jednoho jádra procesoru. Pokud svůj save zahltíte mnoha dopravními prostředky, pak bude váš framerate nízký i na nejnovějším hardware. Pokud se budete držet při zemi a využívat například spíše tramvaje a delší vlaky dá se to ustát. Kdy se hra ovšem velmi trhá je i při samotném stavění. Pokud stavíte např. najednou velmi dlouhou trasu, nebo se snažíte umístit velké nádraží do rozbujelého města bude FPS tankováno na hranici hratelnosti.

I přes tyto vady a neduhy všem lidem postiženým železnicí bych tento titul doporučil. Modovací scéna je poměrně živá a mnoho modů již bylo vydáno na oficiálních stránkách (pozor v němčině) a na steam workshopu.

S pozdravem
Cebi

Cebi
Cebi
Level 1 Level 1
25. 11. 2016 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cebi Problémy s průmyslem pravidelně pramení z nepochopení systému nabídky a poptávky. Jsou tu i takové berličky, jako třeba, že se dá dělat vykládka zboží na osobním nádraží, ale pro mnohé je i toto málo.

Recenzent má pravdu s bídnou optimalizací. Hry tohoto "databázového" typu jsou velmi náročné na výkon jednoho jádra procesoru. Pokud svůj save zahltíte mnoha dopravními prostředky, pak bude váš framerate nízký i na nejnovějším hardware. Pokud se budete držet při zemi a využívat například spíše tramvaje a delší vlaky dá se to ustát. Kdy se hra ovšem velmi trhá je i při samotném stavění. Pokud stavíte např. najednou velmi dlouhou trasu, nebo se snažíte umístit velké nádraží do rozbujelého města bude FPS tankováno na hranici hratelnosti.

I přes tyto vady a neduhy všem lidem postiženým železnicí bych tento titul doporučil. Modovací scéna je poměrně živá a mnoho modů již bylo vydáno na oficiálních stránkách (pozor v němčině) a na steam workshopu.

S pozdravem
Cebi

Reklama
Reklama