Zpět na článek

Diskuze: Unikly specifikace letošního iMac. Nabídne až 64 GB RAM a CPU Xeon

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
7. 4. 2017 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kombinaci 8K monitoru a tohoto limitu operační paměti asi jedině za trest. Surface Studio na tom sice taky není dvakrát nejlíp, ale přeci jen nabízí trošku racionálnější poměr a krom toho i fakt zajímavý koncept, inovaci.

jagoda
jagoda
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute wtf ? :roll:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda Jako máte pravdu v tom, že jsem ze vší té racionalizace víceméně pominul cenu, která je Surface Studia fakt vysoká. Což mě přivádí na fakt dobrý vtip od jablíčkářů pro jablíčkáře "nejsme tak bohatí, abychom si kupovali levné věci".

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda Chceš jako říct, že osmivlákno s 64GB RAM je na 8K tak akorát?

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
8. 4. 2017 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @Xcute: Xcute: ako súvisí počet jadier a veľkosť RAM s rozlíšením zobrazovacieho zariadenia? Žijem v tom, že zobrazovanie na moderných PC má na starosti grafika a že procesoru je úplne jedno či zobrazuje HD, FullHD, 2k, 4k, 8k či dokonca nejaký šialený triple screen 8k.

jagoda
jagoda
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @Xcute: ano to by malo bohato stacit, obzvlast ked zohladnim zvysok, luxusny hardware, radost pracovat na veciach od apple /imho/

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @shagy2301: Čistě zobrazování z velké části ano, ale já měl na mysli práci v takovém rozlišení.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @jagoda: :D "radost pracovat na veciach od Apple" - Okok... Já teda na pc dost pracuju a i na 1080p je problém vyjít s 16GB RAM. 8K = 16x1080p

jagoda
jagoda
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @jagoda: ved temp files napr v Adobe pojdu na to SSD... :wink:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @jagoda: Tvé znalosti hw a nároků např. videa v UHD asi za moc stát nebudou. Ne, SSD Apple opravdu nemají řádově vyšší rychlosti, než jiná dostupná špičková řešení a RAM opravdu suplovat bez citelné ztráty rychlosti při práci opravdu nebudou moci.

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
8. 4. 2017 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @Xcute: Zaťaženie záleží od toho čo robíte, čo máte spustené a podobne. Ja som napríklad vývojár a keď pustím súčasne vývojárske prostredie, webový server, databázu a jeden alebo 2 prehliadače tak sa viem dostať k 12GB ale to je aj tým že používam Windows a Visual Studio, plus databáza beží vo virtuále.

Keďže som aj amatérsky fotograf a kameraman, nedávno som spravovával nejaké RAW fotky a musím povedať že po otvorení jednej 24Mpx fotky (Canon 80D) mi RAM vyskočila na približne 1,5-2GB na fotku. Keďže 8k je cca 33Mpx nepríde mi že by pri práci s takou fotkou bola RAM obmedzením.
Pri spracovávaní videa ale cítim že ani Xeon E5 nestíha a asi budem musieť prejsť na program čo akceleruje cez OpenGL (CUDA nevyužijem, lebo nechcem nVidiu, kvôli marketingu aký majú), aby som ho trochu odľahčil.

Ale viem si predstaviť že ak by niekto potreboval robiť veľkoplošné plagáty, kedy má v jednom projekte obrovské množstvo vrstiev, tak áno RAM môže byť problém.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @Xcute: Mimochodem - má to dvoukanálový řadič paměti... Pro 8K zobrazovadlo... Čím víc se nad tím člověk zamyslí, tím absurdnější to je.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @shagy2301: Ale korporátní tabulky finančních výsledků se na tom budou vyjímat - bez debat :wink:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @shagy2301: Je to prostě stroj, který tě uměle omezuje a klade překážky smysluplnému používání, namísto aby je odstraňoval.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @shagy2301: Máš pravdu, že jde o to co a jak chceš používat, ale chceš říct, že tuhle mašinu si koupíš pro kreativní práci s Adobe, či Mayou v 8K? Na multitaskovou tvorbu obsahu se hw absoltuně nechytá.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @shagy2301: Tuhle jsem dělal docela jednoduché vzorky v cca 36Mpix, stačilo 20 vrstev a byl jsem na 6GB pro jeden soubor. Pokud k tomu renderuju (klasicky 720p) scénu ve které se snažím co nejvíc vykrýt detaily plochu (detailní textury, vysoká úroveň geomatrie, displacement), tak sahám k 24GB při práci - a to dá se říci "nic nedělám" (počítač renderuje a já rutinně zpracovávám jednoduché vzorky byť v poměrně vysokém rozlišení).

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
9. 4. 2017 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @Xcute: Je to stroj primárne pre ľudí, ktorý v 8k tvoriť nebudú, maximálne editovať fotky.

Ako píšete v komentári vyššie, tak pre váš štýl práce bude vždy akýkoľvek AiO nepostačujúci. Vy zásadne potrebujete pracovnú stanicu, ideálne s dvojsoketovou doskou, ktorá by podporovala 256GB RAM per procesor

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 22:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @Xcute: Už jenom chybí, aby to běželo na iOS a dílo bude dokonáno.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
9. 4. 2017 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jagoda @shagy2301: Ano, víceméně to vystihuješ - jde o subjektivní náhled na věc. Jenže, 8K zobrazovadlo prostě vybízí k nejnáročnějším kreativním činnostem a tak můj úhel pohledu prostě dává smysl. Na fotky je to obrazovkou víceméně už overkill (ledaže bys zásadně skládal panoramata) a na nic jiného to nestačí. Ledaže dokoupíš iPad Pro (nebo Wacom), nebo ještě navíc Mac Pro. Ty první dva za mě mnohem lépe, racionálněji, a přirozeněji zastupuje Surface Studio.

Milanese
Milanese
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

xcute/shagy ...vy by ste sa mali volať nenažranci alebo rovno "břídilové"
somárom ako ** by nestačilo 500core a 1TB RAM...si myslíte že xxxMpx RAWky máte spracované za dve sekundy?? /ale Shagynko nechce Nvidiu kvôli nejakému marketingu...si chumaj alebo ano??? ked to "potrebuješ" mať okamžite tak ti iné ako CUDA " nezbývá"
"ak by niekto potreboval robiť veľkoplošné plagáty, kedy má v jednom projekte obrovské množstvo vrstiev"...aspoň 256535 vrstiev je optimálnych :-)

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
9. 4. 2017 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milanese To že nás rovno urážate je len ukážka vašej inteligencie. Ak by ste chceli napísať vecný názor, dá sa to aj bez urážok a povyšovnia sa.

Uvedomte si, že nie každý vidí svet ako vy. Súhlasím s Xcute, že ak robíte náročné veci tak je hw prostriedkov stále málo. To, že bežný človek (a z vášho komentára vyzerá že medzi nich patríte) si vystačí s max 4GB ram, lebo im to stačí na niekoľko záložiek v prehliadači, je síce pekné, ale ako náhle začnete na PC niečo tvoriť (nemyslím teraz jednoduchý textový dokument, ale napríklad tabuľky s rádovo tísíckami riadkov a stĺpcov, vyvíjať softvér, či tvoriť rôzne grafické podklady) zrazu veľmi rýchlo narazíte na limity dnešného hw.

a áno kvôli marketingu a fungovaniu ako pristupuje k HW nVidia si od nich dobrovoľne grafickú kartu nekúpim. A divili by ste sa ale existuje množstvo programov, ktoré akcelerujú cez OpenGL a nie cez uzatvorené CUDA.

A tým počtom vrstiev to kľudne môže dopadnúť aj tak ako píšete, ja keď si robím len jednoduché podklady do videí tak sa nedostávam pod 20 vrstiev a to nie som grafik, len si potrebujem občas nejaké obrázky pripraviť a nerád by som aby som musel pre každú malú zmenu robiť všetko od začiatku, preto tie vrstvy

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
9. 4. 2017 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shagy2301 Klid, však to není počítač na práci. IMHO problém je (by na práci byl) spíš ten počet vláken, než že by 64GB RAM někoho zásadně omezovalo, to zase nepřehánějte. Je to počítač pro soukromý školy a přiteplený hipstery, kteří ale stejně fotí na Fomapan ;)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
9. 4. 2017 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shagy2301 Jestli chceš dobrou radu, víceméně se vykašli na akceleraci grafikou - je to drahé a přináší to samá omezení. Mnohem lepší je silný procesor a pořádný balík RAM.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
9. 4. 2017 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shagy2301 @hrdino: Nakonec se ten 8K monitor třeba ani nepotvrdí. V kombinaci s 5K bude ta hw výbava i s ohledem k ceně mnohem blíž optimu celkově.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 4. 2017 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milanese Jo tak my jsme nenažranci narozdíl od lidí co navrhují a koupí designové AiO s umělým omezením počínaje hw, konče příslušenstvím s napálenou marží.

Reklama
Reklama