Unreal Engine 5.7 posouvá hranice pomocí realistického světla a AI
Epic Games vydalo verzi Unreal Engine 5.7 pro vývojaře. Má ohromit funkcí "MegaLights" a umělou inteligencí. Zlepší se také zpracování přírodní vegetace.
Unreal Engine 5.7 - nová verze komerčně dostupného a oblíbeného herního enginu z dílen Epic Games. Inovace spočívá samozřejmě ve velké spoustě vylepšení, největším trhákem však má být funkce MegaLights, která se posunula z fáze “experimental” do Beta.
MegaLight umožňuje pracovat intuitivněji a vytvářet větší, bohatší a složitější projekty než dříve. Přidává vylepšenou podporu směrových světel, průhlednosti a vrhání stínu u částic a vlasů. Společnost Epic tvrdí, že vývojáři mohou očekávat také lepší výkon “out-of-the-box”, vylepšené potlačení šumu a menší potřebu manuální optimalizace osvětlení.
Další zajímavostí je tzv. “Nanite Foliage” které je dostupné jen jako verze experimental. Dříve tento engine nemohl být použit pro rostliny a vegetativní efekty, což se nyní mění. Díky novému systému geometrie založeném na “Nanite Voxels” bude možné automaticky vykreslit miliony malých překrývajících se prvků (například koruny stromů a jehličí), které z větší vzdálenosti vypadají jako jednolitá hmota. To vše má probíhat při stabilní snímkové frekvenci, bez překreslování a bez potřeby ručně dotvářet detaily.
Tato verze přináší také technologii Substrate, které je navržená pro vytváření složitých, vysoce věrných a fyzikálně podložených vrstvených a mísených materiálů.
Jako třešničku na dortu přináší Unreal Engine 5.7 AI asistenta. Ten poskytuje nápovědu přímo v editoru. Bude schopen uživatelům odpovídat na jimi kladené otázky či generovat C++ kód. Mimo tyto je zde také mnoho dalších oprav a vylepšení ostatních systémů, jako jsou MetaHuman či sada nástrojů pro animaci