Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: Byl příchod internetu revolučním krokem pro HW?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kelley
kelley
Level 26 Level 26
25. 9. 2013 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen upozorňuji že síť 4G byla v ČR zrušena....

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
9. 8. 2013 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Škoda, že i v pátek nevychází pořádné články, tohle je bulvár.

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
10. 8. 2013 20:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel ja som za .. us to tu bolo 15 krat..
nieco nove .. piste o ps4 a xbox one abo o novinkach

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
9. 8. 2013 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Jako promiň, ale nebuď omezený.

johnn
johnn
Level 1 Level 1
10. 8. 2013 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy internet je jako ohen, dobry sluha, ale zly pan...
jinak pro rozvoj HW byl rozhodujici vyvoj cim dal tim vice nenazranych her.... / pokud pominu profi sferu jako DB, vedecke vypocty, simulace atd... /

johnn
johnn
Level 1 Level 1
10. 8. 2013 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy @johnn: :oops: urceno jako odpoved pro DDR0 :oops:

blizz.boz
blizz.boz
Level 1 Level 1
10. 8. 2013 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy @johnn: rybka ma ako vzdy pravdu. HW pocitacov napreduje koli hram. aj internet a sietova infrastruktura moze vdacit za svoje rozsirenie prave hraniu po sieti a online hram. hry su ten najzlozitejsi soft, ktory dokaze vyuzit hw pocitaca naplno (co sa o beznych aplikaciach typu word excel photoshop) povedat neda. je zaujimve ze cely nas civilizacny pokrok stoji a pada prave na hrani pc hier.

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
12. 8. 2013 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy @blizz.boz: plkas blbosti

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
9. 8. 2013 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak tak, internet je výborná věc, ale ve stávájící době kdy se čím dál víc utahují šrouby a šmíruje stát i soukromníci si mnoho uživatelů rozmyslí dávat svá data někam kde budou vystavena prakticky veřejně. Často omýlaný konec optických médií se může docela dobře zvrátit. Taková BD média už jsou dostatečně levná a kvalitní pro slušné zálohy a hlavně data jsou bezpečně doma na médiu nesmazatelném libovolným virem. Nadto optickým diskům neškodí elektromagnetické záření jako páskám, harddiskům či fleškám a pokud nezdegraduje materiál ve kterém jsou data vypálena tak jsou nezničitelná. Ani nemusí jít zrovna o kyber či jiný vojenský útok, ale prosté výkyvy slunečních vlivů.
Když se to vezme, tak vlastně optický disk je jen vylepšením prastaré gramofonové desky, byť mohutně vylepšené, ale koncept zůstává stejný :idea: .

cert
cert
Level 1 Level 1
9. 8. 2013 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bez internetu ci presnejsie webov / aplikacii pre vacsinoveho uzivatela (Facebook ...) by zrejme neexistovali (al. by boli podstatne menej rozsirene) ultrabooky, tablety, ci smartphony.
-------
Zrejme aj rychlost (napr. mobilnych) datovych sieti by bola citelne mensia.

cruzz
cruzz
Level 1 Level 1
9. 8. 2013 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=DDR0]...Taková BD média už jsou dostatečně levná a kvalitní pro slušné zálohy...[/quote]
Nevim, abych se priznal, na opt. media jsem nepalil uz vic jak 5 let, ale v dobe, kdy byla dostupna jen CD (dejme tomu 10 let zpatky) a pak s prichodem DVD jsem palil hodne a casto (vsechno mozne...). Samozrejme jsem nepouzival vzdy jen ta TOP kvalitni CD/DVDcka, ale takovou tu zlatou stredni tridu. A musim rict, ze jsem se obcas po letech k nekterym tem CDckum vratil (treba nejake stare fotky...
) a byl jsem nemile prekvapen, ze dost velka cast z nich je bud uplne nebo alespon castecne necitelna, i kdyz tesne po vypaleni a i v kratke dobe (tyden mesic po vypaleni) byla v pohode citelna... Neskladoval jsem svoje CD/DVD v nejakem super chranenem prostoru, ale jako bezny uzivatel v papirovem pytliku nebo poradaci nekde v supliku. Nedelal jsem nikdy nejakou statistiku citelnosti CD/DVD treba po 5ti a vice letech, ale tipuju, ze vice nez 50% z nich bylo bud castecne nebo zcela necitelnych i bez jakehokoliv mechanickeho (jineho) poskozeni. Kdyz jsem se o to trochu zajimal, zjistil jsem, ze nejsem jediny, ze podobne zkusenosti s citelnosti CD/DVD po 2-5 letech ma hodne lidi a ze na vine neni kvalita vypalovacky nebo CD/DVD media, ze odchazely casem v podstate temer vsechny... Nezkoumal jsem presne, jestli se nekdy nejak zjistil duvod (zrejme mstarnuti a zmeny opticke zaznamove vrstvy medii), ale faktem je, ze i velke firmy dnes jeste stale povazuji za bezpecnejsi zaznamove medium magneticke pasky a na CD/DVD/BD profesionalove proste nezalohuji.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
9. 8. 2013 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cruzz tak první CD, DVD a BD za moc nestály, vždy se výroba postupně zlepšovala. A BD jsou teď na tom kvalitou dost dobře. Já jsem teď po snad dvou letech vypaloval na nová TDK a oproti prvním Verbatim diskům je to nebe a dudy...
Po dlouhé době opět příjemný požitek s bezchybného vypalování a hlavně rychlého - 23 GB za deset minut.
Jinak, od CD za 5 Kč nemůžeš čekat desetiletou výdrž, totéž platí u DVD za 8Kč.
Pásky jsou aktuální hlavně pro firmy, to jsou prakticky kusové záležitosti s patřičnou cenou - a také jejich vyhledávací doba není nic moc. Optika má tu výhodu že nejde o zmagnetovaný materiál ale o sérii prohlubní (pitů) která se čte slabým světelným paprskem, takže nehrozí ani mechanické opotřebení ani demagnetizace.

johnn
johnn
Level 1 Level 1
10. 8. 2013 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 az tak zcela nesouhlasim ohledne prvnich CD, ja tehda vypalil par "zlatych" CD Kodak a dodnes drzi / nektere odesly ztratou /
pokud bych dnes zalohoval na opticka media, tak bych asi sel do Data Trezor disku

tridem
tridem
Level 1 Level 1
9. 8. 2013 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cruzz No ja čo mám niektoré CD pálené v 1999 a DVD v 2002+ mám úspešnosť 95% s prečítaním, no je pravda, že ich skladujem v miestnosti s ustálenou vlchkosťou a teplotou a bez slnečného svetla ...

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
9. 8. 2013 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tridem Presne... slunecni svetlo a vysoke teploty jsou problem.

Taky co sem sam zkousel palit CD/DVD, tak rychlost + prumer casu vypaleni mi vychazelo nejlepe 24x pro CD a 4x pro DVD. Vsechno mi dneska mechanika precte bez problemu. Ono pokud si dam 48x palit CD a vypali ho cca za minimalni casovou rezervu vuci 24x, tak je jasne, ze paprsek mechaniky nestaci vypalit stopu do media dostatecne a musi udelat treba 1-2 otocku navic, aby bit byl citelny. A ze dochazi v takovych rychlostech k spatne vypalenemu CD. To same plati pro DVD. Jednoduse... vysoke rychlosti paleni medii je jen pro nas dobry pocit, ne pro kvalitu vypaleni.

God Raptor
God Raptor
Level 1 Level 1
9. 8. 2013 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji a jsem poctěn, že jsem Vám svou poznámkou v předminulém článku dal inspiraci pro článek nový. :) A s vaším názorem souhlasím. Internet je revoluční, ale je revoluční v tom, že urychluje EVOLUCI hardweru a ne jeho revoluci.

dizz
dizz
Level 1 Level 1
9. 8. 2013 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasim je to docela tragedie s beznymi CD/DVD medii a domnivam se, ze BR to nebude jine.

Zajimavou alternativou muzou byti DTD media, jejich testivani se venoval cdr.cz

kazdopadne ja jako idealni zalohovani ktere nestoji raketu (jako treba paskove mechaniky) povazuji NAS treba s RAID1 + jednou za cas vse odzalohovat na externi disk. Neni to sice nejlevnejsi, ale pri mem poctu dulezitych dat (fotky z dovolene beznym kompaktem nebo ultrazoomem) to neni tak strasne.

Ruka
Ruka
Level 1 Level 1
10. 8. 2013 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den pane Rybka, nečetl jsem váš članek, pouze nadpis, řeknu jen, že podle nadpisu, myslím si, že pro hw jako takový byl, ale i bez internetu, byl přínosný, poněvadž existovaly časopisy jako Level a Score, a další, které dozajista plnily funkci, těchto, jak to říct, reklamních, bulvárních, hw neprostého hnusu, které se tady s každou zasranou recenzí objeví, to jen k tomu, když jsem se ptal, kdo to tu vlastně financuje, je mi jasné, že čím větší reklama pro zkurvence, jako je typ Obermayer a další, tím lépe pro všechny co vám tady přispívají na provizi z recenze, seru tenle bulvární server, ne Vás pane Rybka, jste mi sympatický.

montr
montr
Level 1 Level 1
10. 8. 2013 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Priznam se necetl jsem to cele, ale prijde me, ze cely clanek je o tom mit jen terminaly a temi se pripojovat do clousu. Trochu me unika jak presne toto souvisi s internetem?
Jinak internet je urcite revolucnim krokem pro HW. Kde by bez nej byl mobilni segment? Kdyby nebyl internet nebyli by smartfouny a z mobilu by se dalo pouze telefonovat. Nebyli by tablety netbooky a celkove by nebyl potreba takovy HW jaky je potreba dnes kdy vetsina SW funguje nejakym zpusobem pres internet.
Rozrisenost PC a notebooku by byla mnohem mensi protoze internet je to proc si v dnesni dobe vetsina lidi porizuje pocitac. Takze HW firmy by vydelavali mnohem mene a nebylo by tolik financi na vyvoj ktery by se tim neskutecne spomalil

CNN
CNN
Level 0 Level 0
11. 8. 2013 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pretoze u PC-Tuzingu "vyvoj" zacina a konci u megahertzov nejakej grafarny, prinajhorsom CPU, mozme citat podobne blbiny. To, ze miesto 14.4 kbps modemov pouzivame asi tak 10000 krat rychlejsie linky vyvoj nie je. To ze je 3G/4G signal dostupny v kazdej prdeli vyvoj zrejme tiez nie je. Ze mame digitalnu HDTV v kazdej domacnosti asi tiez vyvoj nie je. Ano, internet nedal impulz na rozvoj GPU (hoci dal prinajmensom na ich minimalizaciu), prave tak ako nove GPU nedava impulz na rozvoj internetu, pripadne balistickych rakiet zem-zem. Obrovske zistenie. :-)

MuadDib
MuadDib
Level 1 Level 1
13. 10. 2013 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN Krivdíš súdruhovi Michalovi „Hwolfovi“ Rybkovi!
Áno, internet zrejme bol hnacou silou či tlakom na vývoj a výrobu úložných zariadení.
Podobne sa podieľal aj na rozvoji vysokorýchlostných liniek – ale tam je prínos k hardvéru (v zmysle technického vybavenia počítača) už viac sporný...

A pokiaľ ide o samotný internet, tak ten určite nemal veľký vplyv na ten zvyšok, na rozhrania v počítači, na CPU, GPU, pamäte, zvukové karty atď., čo bolo treba dokázať.

Sporné je tiež to, či HDTV nejako úzko súvisí s rozvojom internetu. Že sa pornofilmy začali nakrúcať vo vyššom rozlíšení, je nepochybne aj zásluha rýchlejšieho internetu. Ale skôr je to zásluha dostupnejšej nahrávacej techniky. Avšak pokiaľ ide o konvenčnú kinematografiu v HDTV, tak tá by bez internetu v pohode obišla.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
12. 8. 2013 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN Tak pokrok sitoveho HW kvuli internetu snad nema smysl resit, ne?

FAJKO
FAJKO
Level 4 Level 4
12. 8. 2013 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 Pan Rybka Vy ste neskutocni nostalgik. Ked sa mi podari konecne dokoncit stroj casu tak Vas zoberem spat do 80tych rokov. Prave kukam novy level rybkova nora a zase osmibity :D BTW z wargame airland battle ste ma trochu nasral.

Reklama
Reklama