Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: Proč nepsat hardcore články o hardware

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

patrikchrz
patrikchrz
Level 1 Level 1
11. 6. 2009 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvělý článek, ale taky depresivní. Za chvíli už nebude skoro možné vyjádřit svůj názor ve strachu aby nás velké společnosti nezažalovaly, ach jo.
K těm problémům typu "vošklivě jste o nás napsali, už nic nedostanete" je u velkých médií ještě potřeba počítat s problémy s prodejem inzerce - zkuste jí prodat někomu o kom jste špatně psali.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

grrrrrrrrrrrr přesně takovýhle článek jsem chtěl napsat taky! :) výborná úvaha, vidím to naprosto stejně.
- Jiří Vašek (zombux)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Přihazuju padesátník, výborný čtení:) Ale dost by mě zajímalo, který firmy už ti vyhrožovaly:D
- Marek Chramosil

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

připojuji se, opět další hřebíček dostal po hlavičce :)
- Bennie

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Klidně lze IT maníka vyměnit za Lojzu z Horní dolní s kšiltem nabok a přetaktovaný procesor zaměnit za stodvacítku s motorem z Felicie :-D Vostrá vačka, vejfuck jak roura od kamen a spojlej jak křídlo stíhačky. Tam se taky překonávají všemožné hranice. A taky těm šulinům člověk nevysvětlí, že fyzikální zákony platí pro všechny :-D Podobnost čistě náhodná :-D
- Tomas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no k nám přišel maník co dělal jako "seminárku" někde na průmyslovce "tuning a vodní chlazení" - tak ohyzdnej a amatérskej casemod jsem ještě neviděl, v těch trubkách bylo víc vzduchu než vody, prej to je dobrý to se uchladí :) jeho kámoš co ho dovezl se tlemil s náma a říkal "z toho vyroste" :)
- Jiří Vašek (zombux)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdo netaktuje komponenta to akoby ani nezil.... :) Treba taktovat co to stabilne da a potom si to uzivat :) a ostatni nech zavidi a cernaju od zlosti a zavisti ... :)

- facility

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace A nezabudni si pomocou modrej pilulky pretaktovat aj to, co mas medzi nohami... Aby si bol kompletne overc-LOCK-nuty.
- Sukuma Ubhada

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Mossad: Ani v extreme to neni med lizat...natuneny WV Touareg pri zmene biosu "vstrekovani benzinu+upravenim sanim " ;) sa chova asi takto ...po prudkom zosliapnuti plynoveho pedala vas zatlaci do sedadla a zdvihne vam prednu kapotu ...mno a to cca 1 sekundu nevidite na cestu ...vidite vten moment len nebe. :)
- facility

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jiří Vašek (zombux): Je to nato aby to pritiahlo ludi aby si aj tvoje clanky niekdo precital je to o vecnom zdolavani urcitej hranice moznosti techniky a napredovaniu ...ale vidim ze ak to niekto zneuzije vo svoj prospech za ucelom zvyseni vykonu napr. v hrach tak sa stava neznalym a nepriatelom znalych v IT. :stupid:

- facility

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Několikrát do týdne proběhnu české hw weby a když se objeví nějaký takovýto článek, rád počtu:)

dobrá práce a komentáře taky stojí zatím za to! ;)
- Tomáš Mejzlík

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak teď se asi strhne flame, ale jak byla myšlena tahle věta: "Myslím, že jenom velká složitost sestavování vodního chlazení nás spasila od řady nehod, které by napáchali pokusníci".

Jaká složitost? Nejsem žádnej odborník na chlazení, ale na vodě jedu už pátým rokem (mám už druhého vodníka) a nikdy jsem neměl problém. Když budou všichni tvrdit, jak je to složitý, tak se to nikdy nerozšíří, a bude pořád drahý :-( .
Vždyť tady na fóru je takovejch informací a odborníků, že blbě sestavit vodníka by moh jen naprostej trotl. A člověk, kterej si nedokáže najít potřebný informace, dokáže blbě namontovat i vzduch. chladič. Kdysi na Duronu jsem viděl otočenej chladič (na jedné straně bylo takové vybrání na patici), takže nedoléhal a procik se přehřejval.

A jinak pochvala, super článek.
- Karlos.s

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2009 06:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jasne :) mne tiez zakaznik doniesol pc s tym, ze nefunguje, ked som ho otvoril, za 20sec som zistil, ze ma opacne chladic. Ani zaboha, predal som mu zly pocitac. Tak som musel pred nim ten chladic nasadit spravne a predviest mu, ze pc je v poriadku, az potom uznal. Ludia su divni.
- roob

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nakoukni do prislusne sekce na foru a priadne i nekterych clanku.
mrtvych PC je dost. Medialne je zname Obrovo PC. A clanek s chybami.
Spousta lidi porad nevi co kupuje nebo vodnika maji jen na machrovani.

Diky temto lidem ma voda spatnou povest.
Trochu se to zlepsilo ale objevuje se vic a vic lidikterym nic nerika test na unik kapalin.

Myslim ze i na Invexu byl podobny problem. :)

Dalsi problem byva, zajisteni pozice hadic a dalsi veci.
- Vojtěch Nekvapil (Woyta)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2009 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No jo, ale to je přesně ono. To není složitostí, to je tím, že to je něco "nového" a neznámého. Je to jak píšeš, nějakej machr si koupí nejdražší komponenty (na fóru řeší jen aby měl to nejlepší a nejdražší), pak to nějak zapojí a díví se, že to teče, je hlučný nebo chladí naprd.
Ale to není složitostí, je to leností nebo neschopností si sehnat informace, kterejch je ale dost. Pro takový jsou předsestavený all in one řešení.
Ten leak test tak to je lol, co na to říct, to je přeci základ, to je jako když děláš v bytě instalaci plynu a nezkontroluješ to.

No a to stím OBRem to sem ani nepostřeh, tam to asi byla nějaká blbá náhoda :-)
- Karlos.s

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám přátelé a známé kteří se zabývali nebo zabývají [B]profesionálně[/B]IT. Jsou vesměs proti jakémukoliv přetaktování. Je fakt že výrobci (třeba ATi nebo Asus - což mohu potvrdit z vlastní zkušenosti) nabízí možnost přetaktování buď v biosu (skoro automaticky) anebo přímo v nastavení ovladačů. Posunete dva posuvníky a je přetaktováno. Teď je ovšem na řadě jedna marginální otázka - lze taktovat na všem ? Já například nikdy netaktoval. Protože však se o Conroe říkalo že jde přetaktovat více než dobře koupil jsem si do stávajícího počítače tehdy málem tu nejdražší a nejmodernější desku (Asus P35 Blitz).

Stála 2x tolik co obyč P-35, má na zadní straně tlačítko clear bios (protože v podstatě ani nevím co to je jumper a jak ho přehodit.) Proto jsem si dovolil zkusit jak klasický manuální overclock - (z 266MHz na 333MHz) a také automatický overclock (kdy má deska procesoru namluvit že je vyšší model.) Kupodivu to funguje, a funguje to relativně bezchybně.

Přesto bych si nedovolil ani tento jednoduchý overclock(Na jakýkoliv složitější si netroufám, že bych něco přepínal kamsi je pro mě nepředstavitelné,pravda 23let mi bylo už před skoro šesti lety) bez toho že bych celou sestavu dle mnohých přizpůsobil tomu že se bude MOŽNÁ taktovat. Krom overclockerské desky jsem koupil velký chladič na CPU (Noctua 12H), paměti s heatpipes (OCZ Reaper) a skříň CM Stacker 830EVO. K tomu zdroj Seasonic (byť jen OEM).

Tohle vše mne tehdy stálo asi 65% celého počítače... Asi to bude znít starým matadorům směšně ale teprve když jsem vytvořil "gigantický vzdušný chladič" jsem měl pocit že můžu ten svůj Q6600 přetaktovat na 3GHz a že by se nemělo nic stát... Nedovedu si představit jak bych OC počítač s box chladičem na desce za 1500Kč a dejme tomu v Elite 330 a se zdrojem Eurocase... Asi bych se bál že něco shoří hned jak navýším frekvenci... Tolik z pohledu naprostého overclockerského laika... Pěkný článek, pan Rybka prostě psát umí...

- Ščot Osobný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Takže si to shrňme: Rozumíš tomu jak koza petrželi. Nebylo by pro tebe na škodu se někdy potkat s nějakým profesionálem a s nějakým overclockerem a pohovořit si s nimi co a jak.
- rnb

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mám právě opačnou zkušenost. Hraju si s pc od r.96 a vždy jsem taktoval. Taktoval jsem proto, abych ušetřil a při tom měl alespoň dostačující výkon. Kupuji jen levný hw. Pc z větší části obměňuji asi tak do tří let. Řídím se především praktickými zkušenostmi lidí z diskusních fór a také činím při stavbách pc vlastní. Taktuju konzervativně /nesnažím se za každou cenu 2,4ku dorvat na 3,5 GHz ale jsem spokojený s 3 GHz/ a pouze sám sobě. Všiml jsem si, že někdy stačí opravdu málo a výsledek snažení se může proměnit v úspěch i neúspěch. Např. jsem si všiml, jak nekvalitní chladící pasta a jak špatně bývá nanášena na GK nebo jak snadno se sníží teplota uvnitř skříně správně instalovaným /levným/ ventilátorem, kterému se sníží otáčky.

- Robert Čert

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc pěkný článek, se spoustou věcí souhlasím. Jedna věc mě ale celkem zarazila. Autor zde píše, o kolegovi co měl [B]pouze střední školu[/B]. Nezlobte se na mě, ale to, že má někdo pouze střední školu automaticky neznamená, že neumí zacházet s informacemi. Je pravda , že středoškoláci jsou v tomto ohledu natom dost špatně, to ale neznamená, že jsou to všichni. Znám vysokoškoláky, co informacemi pracovat neumí také, ale neříkám to o všech.
Nelíbí se mi, když někdo posuzuje lidi pouze podle toho, jakou mají školu. Mám kamaráda, který má pouze učiliště ,pracuje v soukromé firmě a dělá správce sítě. Na to místo se hlásili i vysokoškoláci a všechny strčil do kapsy.
Jinak moc pěkná úvaha, jen tak dál...
- krni

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2009 07:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ja som sa skor pozastavil nad tym, ze na kolegov podnet kupili procesory, ktore sa nevhodnymi stali, kedze nesli pretaktovat. Pretaktovanie (pouzivanie mimo udavanych specifikacii) je bonus, ktory moze ale nemusi byt.
- roob

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Přesně tak. Nad tímhle jsem se taky pozastavil :-/ Znám několik případů, kdy podle Vás "pouze středoškolák" se zájmem o PC strčí se svými znalostmi do kapsy kdejakého vysokoškoláka, takže nějakou školou bych se moc neuháněl. Titul neznamená patent na rozum!
- Marián Bařák

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 3. 2009 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ja si spis myslim ze to autor uvadel jako ze ten co radil byl akorat po skole a nevedel nic co se deje v realu a mel zkreslenej pohled jen zkusenostma s tim vlastnim pokusem. Vubec me to ale neprislo jako nejaky haneni nas stredoskolaku ale spise jako kritika na cloveka kterej si zaklada postoj na vec jen podle toho svyho a neoveri si svoje informace treba na netu
- Kalda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 3. 2009 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Kalda: "Bohužel jsem si neuvědomil, že ať se onen kolega tváří jakkoliv suverénně, jde o absolventa pouze střední školy, kterému neříká nic ani statistika, ani prosté ověřování faktů z více zdrojů."
K peclivymu precteni doporucuju hlavne to po slovu "kteremu" ... proste je fakt, ze nektery stredni maj v urcitejch oborech mezery (ale uprimne by me udivilo, kdyby ty samy mezery nemel nekdo, rekneme, z prav (: ). Proste stredoskolak muze bejt super, ale opomnel neco pomerne dulezityho pro prakticky vyuziti - pro svoje nadseni. Videl jen jeden kus, kterej byl skvelej. Byl ovsem tak nadsenej z jednoho kousku, ze jeho vlastnosti bez ohledu na pravdepodobnost prenesl na takrka vsechny kousky. Na druhou stranu si nejsem jist, jestli je u vysokoskolaka omluvou... mel si to overit, promyslet i tak (((: Pardon, wolfe (:
Ono se totiz podobny nadseni muze prihodit komukoli, to neni ani tak o vzdelani v oboru statistika, jako o pragmatismu a realismu.
- Fang

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud je člověk ňouma měl by si nechat pc sestavit minimálně v obchodě, protože potom nenese odpovědnost za násladné odpálení atd.
A přece jak je dnes zažito v obchodě to prodávají pouze odborníci (cha cha cha)
Setkal jsem se se sestavou, která byla z renom. obchodu a musím říci že takovou bídu jsem neviděl, nehledě na použité repas componenty...

Ale v případě, že je člověk fanda do HW a OC a zajímá ho jaký potenciál dřímá v tom či onom component, který si zakoupí a to podotýkám po velmi dlouhodobém a pečklivém zvažování, tak mu v taktování nikdo nezabrání. A pokud někdo napíše článek o tom čeho je daná componenta schopna myslím, že na tom není vůbec nic špatného...

Člověk jež má rád jistotu a záruku se do takovéhoto šíleného taktování nikdy nepustí, neboť má strach o investici, kterou do HW vložil. Proti tomu OC fanda si je jist svým počínáním a ví že když něco odpálí jde to jen za ním...

- Adam Jacik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dovolím si s článkom nesúhlasiť. Vzal som to dosť osobne a dotklo sa ma to nielen kvôli mojej fotke. Ak som svojimi počinmi "naštval všetkých okolo", ospravedlňujem sa, mám len strednú školu a asi som si svoje konanie plne neuvedomil, aj napriek tomu že mám občiansky už 15 rokov a elektrika je môj koníček ešte dlhšie. Kto v živote začínal s jednoduchými kryštálkami, potom elektronickými kockami, "Klabalmi" a všetkým čo sa dalo pospájkovať a naprogramovať a skončil ako vývojový pracovník pre spínané zdroje riadené dsp po boku vysokoškolsky vzdelaných ( musím sa smiať ), vie o čom píšem. Je mi jasné že takých ako ja v minulosti upaľovali. Neviem však pre čo by mala moja rodina doplácať na to, že si chcem raz za čas zohnať nový HW do kompu. Nie som milionár, viem spájkovať čo to naprogramovať a napadne snáď aj nejväčšieho tupca, že budem šetriť na tých komponentoch ktoré sa dajú pretaktovať. To že majú predajcovia vysoké ceny high end komponentov, ktoré v mnohých prípadoch taktovaním "tých slabších" predbehnem ma motivuje. Vodné chladenie mi funguje nejakú dobu bez najmenších problémov. Taktoval som od dávna vždy a všetko čo sa dalo.
- Ľubomír Kuzman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Lubo kliid, fotku jsem pouzil protoze je pekna a povedena jako ilustraci, nic jineho jsem tim nemyslel! :)

Pokud chce, klidne ti ji vymenim a dam tam neco jineho - me se libila protoze je na ni profik co paji pocitacove komponenty...
- Václav Vlček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kvalitních informací o hardware není nikdy dost a články jsou neustále potřeba.
Co se týká taktování, tak taktovalo se a taktovat se bude, akorát se doma nebude taktovat s N a He, to dá rozum. Taktování s N je prostě takový laboratorní folklór a na doma je to blbost, přece nebudu na víkend shánět láhev N a průběžně dolévat, abych si zapařil gamesu s 20 FPS víc.
Hardcore články je určitě třeba psát nadále, například není důvod nevyzkoušet to nejvyssi i7 za 20 000 Kc s různými pamětmi a zjistit tak vliv na výkon a udělat s tím benchmarky enkódování videa.
- rnb

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ok Vašek, vďakamal som pocit že je to mierené na mňa. Keď sa dá lacnému počítaču pomôcť vždy to využijem. Taktoval som taktujem a aj budem, občas k tomu pridám pre potešenie ostatných a samozrejme moje aj extrémne chladenie.
- Ľubomír Kuzman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak tady někdo psal o zkušenostech s prodavači tak já se jednou setkal v obchodě s Hw s prodavačem který nevěděl co je to Windows, no ale to byl asi odborník pouze přes Hw nikoli Sw.. :) a mimochodem já proti oc nic nemám pokud je to bez zvyšování napětí řádově o 5-10%.. referenční chlazení stejně měním za lepší z důvodů hluku tak proč ne?
- Lufe

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

opravdu peny clanek..napsany ctive.. GJ ;)

lehci OT..vzpominate si nekdo jeste na to ze se mel sestavit PC za 200 000,- Kč ? nejak se na to zapomelo a kde nic tu nic...nejaky info?
- pavel plizingr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to mi pripomenulo moje casz. ked som mal prve pc a amd 1,1 Ghz. vedel som na tom otvorit browser a naisnstalovt hru. nanestastie bola chybna doska a tak som musel s pomocou kamarata instalovat windows uz po tyzdni. Tak som sa naucill instalovat aby som nemusel kamarata stale otravovat. neyabudnem ked mi raz prestal pocitac detekovat mechaniky a ja sam som musel prijst na to ze ako zmenti cable select nastavenie. Ten pocit ze som to dokazal , to bolo na nezaplatenie
- commom user

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za super počtení, takové úvahy se mi velmi líbí (a asi nebudu sám). Jen tak dál a znova díky.
- Staňa P.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naozaj krasna uvaha..autor mi ukradol slova z jazyka:))A inak stredoskolak vs. vysokoskolak - mnoho ludi si mysli ze kto ma vysku vie velmi vela..neni to mu tak..mal som tu moznost zazit taku situaciu...bleah..
- Parasense@SESK

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Použité spojení "jen středoškolák" mě uráží. Znám spoustu lidí, co ani střední nedodělali (né že by byly hloupý, ale spíš kvůli problémům s určitým učitelem, nebo tím, že tomu člověku nejde například matematika) ale jinak jsou to inteligentní lidi, kteří strčí lecjakého ing-a do kapci když jde o jednání s lidmi, zařizování po uřadech atd.
Na VŠ jsem rok a půl neúspěšně chodil a většina lidí, co má předpoklady k jejímu dokončení jsou naprosto nepoužitelní lidé pro normání rodinný život - ano umí matiku, ale jsou to s prominutím jednoduché gumy.
Tím nechci urážet vysokoškoláky, je to spíš jen obrana těch, co mají jen střední školu, případně jí nedokončili.

Jinak s článkem souhlasím, co se týče "black listu" za nevhodnou recenzi atd... Tímto ještě více fandím například Honzovi Stachovi, protože se podobných praktik bát nemusí a kromě nVidie má s distributory poměrně kladné vztahy.

- Michal Ondráček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace A mě zas uráží ta tvoje guma! Na vysoké jsem už nějaký pátek a nemyslím že lidi v mém okolí jsou gumy. Co se mě konkrétně týče rozhodl jsem se věnovat vědě a jsem jí ochoten obětovat všechen můj čas. Na rodinný život tedy zatím nemám ani volný čas (který bych si mohl udělat) ale hlavně ani finanční jistoty apod...
P.S. možná to pro tebe bude novinka ale existují vysoké při které se nedá stíhat škola, práce na plný úvazek a rodina "na plný úvazek"
- MMaara

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 3. 2009 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @MMaara: Radsi bych mel jen "zakladku" s prumerem 4.0, vlastni firmu a 100M na konte, nez mit titul a "bydlet" na pracaku.Tech par stovek nebo malo litru navic za mesic obvykle za tech 5 let uceni se obvykle v praxi nepouzitelne teorie za to nestoji.To nemluve o omezovani dana studiem (cas, hlavne penize).Jinak clanek je VYNIKAJICI :-)Jdu hned prihodit + pro premie :-)

- Radek Šťastný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 3. 2009 06:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @MMaara: To, že jsi se rozhodl věnovat vědě ti nikdo nebere. Naopak si lidí, kteří obětují krásy života pro vědu vážím, protože tu máme technické vymoženosti, objevy, medicínu... Neříkám, že ty "gumy", které jsem na VŠ potkal, byly špatní lidé. Nebyly, v mezích možností se s nimi šlo i bavit, pokud šlo o o školu. Ale bylo i pár kluků, kterým škola také šla byly naprosto normání, po škole se bavili, pracovali, hráli hry na PC... To je zlatý střed, sice úspěšní ve škole, ale umějí i žít.
- Michal Ondráček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @MMaara: Středoškolák, vysokoškolák - je to úplně jedno, záleží vždy na konkrétním člověku. Na VŠ jsem potkal mnoho inteligentních a úplně normálních lidí, stejně jako těch "gum" o kterých se tu píše. Věta "jen středoškolák" se mi také moc nelíbí,znám dokonce člověka jen se zákládním vzděláním, který má vědomosti vyšší, než leckterý učitel na VŠ. Dosažené vzdělání člověka člověkem nedělá a nikdy dělat nebude.
- Houmer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 3. 2009 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Houmer: klidne si tady na sebe nadavejte do gum ale ja si spis myslim ze to autor uvadel jako ze ten co radil byl akorat po skole a nevedel nic co se deje v realu a mel zkreslenej pohled jen zkusenostma s tim vlastnim pokusem. Vubec me to ale neprislo jako nejaky haneni nas stredoskolaku ale spise jako kritika na cloveka kterej si zaklada postoj na vec jen podle toho svyho a neoveri si svoje informace treba na netu
- Kalda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano ano, přesně tímto byl poznamenán můj článek o rádoby "nových" kartách nVidie... a redakce ustupuje... ach jo...
- Michal Kleman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja som bol proti taktovaniu. Bo vždy to dopadlo tak, že časom sa win na pretaktovanom procáku pekne doserkal. Ale dnes sú procáky ktoré si pýtajú taktovanie. Napríklad moj intel Q9300 je krásne taktovatelný jednoduchým zvýšením FSB na 400MHz. A na druhom compe je phenom II 940BE ktorý má odomknutý násobič a nič nie je jednoduchšie ako ho dať na väčšiu hodnotu. Ak sa taktuje s rozumom tak je to v pohode.
- lm

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 2. 2009 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

asi před pul rokem kdy jsem ješte mnel semprona a geforce mx4 :-D tak jsem taktoval co to dalo, procak i o 50% :-). ten mam core2quad a geforce 8800gts, vše na zakladnich frekvencich a stači mi to.

driv jsem byl naklonen hardcore HW upravam (Vmod grafiky atd). ted radsi snizim detaily nez abych taktoval. když jsme byl na zš tak jsem mnel na upravy moře casu a malo penez na HW. takze jsem klidne travil mnoho hodin laděni pc. ted kdyz uz se na chvily dostanu k hrani tak se radsi vykaslu na Antialising a hraju nez abych x hodin ladil system k nejvysimu vykonu
- daniel skopalik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2009 01:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprosto souhlasím s článkem, jen ty překlepy a gramatické chyby...nehledáte korektora?:-)

Co se týče OC,mnoho lidí ani neví, jak se procesory vyrábějí, a neustále se mě ptají,že někde slyšeli že ten a ten procesor jde přetaktova na x GHz. Když jim vysvětlím, že jim to nemusí jít, protože každý kus je vlastně originál a divně na mě čumí, však rohlíky jsou všechny stejné, tak proč ne procesory. Taktoval jsem grafiku, pravda, polepšil jsem si v GTA 4 o 5 fps, ale když jsem si prohlédl log teplot, vrátil jsem to zpět.
- Matěj Marčišovský

lto
lto
Level 1 Level 1
22. 6. 2009 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vynikajici clanek, vskutku jeden z mala textu, ktery je napsany velice dobre a o tom, co se bezne nepise.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2009 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

s tym vam nikdo nepomuze, musite delat hlavne grafy a ne okecavat kdesi cosi ikdyz se to hodi. jinak tenhle clanek presne vypada jako uvaha o mem jakoze utoku na jeden z vasich debilnich clanku. nikdo nepotrebuje uplne testy high endu pac si ho stejne nikdo nekoupi, dulezity je stred a low. a v testech musi vaze nejde moc krytizovat.. jo a mate tam chyb na napr*** a do me se serete, ale ja za to prachy neberu.
- amadjr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2009 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už když jsem se poprvé dozvěděl o možnostech přetaktování, tak jsem byl okouzlenej a samozřejmě jsem se jal zkoušet a zkoušet. Měl jsem bohužel docela smůlu na komponenty. 1 GHz Thunderbird nechtěl jít prakticky vůbec, Athlon XP 2400+ s jádrem Thorton snad si taky říct nenechal a to sem měl dva, šli vážně jen o kousíček. Potom jsem koupil Bartona s výbornejma referencema a zase žádnej zázrak. A to předesílám, že jsem nešetřil na základních deskách - Asus, DFI...
Každopádně při posledním upgradu PC před tím, než jsem si koupil notebook má pozornost utkvěla na Sempronu 2800+ s jádrem Palermo jestli se nepletu. Základní takt 1,8, přetaktování v pohodě dle zkušeností z diskuzí na 2,6 GHz. Drahá DFI LanParty, Corsair paměti.. a.. A hovno :) 2,24 a už byl nestabilní... Takže jsem na taktování v tomto případě zanevřel.
O něco lepší zkušenosti mám s grafickými kartami, ale tam je jakékoliv přetaktování vzhledem k tomu, jak rychle se uvoňují nové modely a náročnější hry vcelku k ničemu :)
Co se týče autorovo postřehu o tom, že mladí lidé honí megahertze a starší chtějí, aby měli spolehlivý a stabilní stroj, kterému nebudou muset věnovat příliš mnoho pozornosti, tak s ním naprosto souhlasím. Ač jsem se dříve snažil ušetřit každou korunu a počítal s tím, že komponenty mají určitý potenciál a dostanu z nich vyšší výkon, dnes opravdu vidím, že člověk ztratí akorát spoust časů s nastavováním systému, pak něco dělá a v tom nejnevhodnějším okamžiku mu spadne systém... Ne, ne... dnes už ne, nebo jen velmi lehce a určitě to nebrat jako jistotu...
- Miroslav Novotný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 3. 2009 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace tak jak se to vezme,, kdyz nemas prachy tak ti nic co se tyce honby za vykonem nezbyva.. jinak jestly rikas asi jedne hodine lazeni a testovani a treba o 1,5ghz cpu vic zbytecnost,, tak nechapu proc teda si nechaji prodejci zaplatit od nejvykonnejsiho modelu po nejnizsi vic jak dvojnasob, a o to jde,, za cenu low end dostanes high end,, aspon u core2duo tomu tak je.
- amadjr

Reklama
Reklama