valve-na-gdc-2015-vyvracene-spekulace-predstavene-novinky
PCTuning Novinka

Valve na GDC 2015: Vyvrácené spekulace, představené novinky

Sam Sadovski
Sam Sadovski
4. 3. 2015 20:00 16 Sdílej:

V rámci veletrhu GDC 2015 představila společnost Valve na dvou konferencích, zaměřených na virtuální realitu a budoucnost grafického zpracování her, nová zařízení a technologie. Byly ale také popřeny různé spekulace, předcházejicí samotné konferenci. Ano, Half Life 3 se prozatím nekoná.  

Reklama
Reklama

GDC 2015: Valve Software

V co jsme doufali

Letošní ročník Game Developers Conference je třináctým výročím oficiálního představení služby Steam a dalo se očekávat, že toho od Valve uvidíme hodně. Těsně před začátkem GDC 2015 jsem se v novince zmínil o tom, co můžeme od Valve na tomto veletrhu čekat.

Vesměs se jednalo o kombinaci potvrzených informací a spekulací, nyní je na čase porovnat doměnky s realitou. Tak tedy, co nám Gabe Logan Newell a jeho proslulá společnost nabídla ve svém portfóliu?

Source 2 engine

Jedná se o nástupce úspěšného herního jádra Source, které se stalo základem pro hry jako Counter Strike: Source, Portal 1 a 2, Half-Life 2 či Team Fortress 2 a software Source FilmMaker. Source engine mimo jiné také poskytnul i prostředí pro tvorbu her vývojářům nespadajicím pod Valve.

Známá část mapy čtvrté kapitoly The Plantation (Plantace) z příběhu hry Left 4 Dead 2, nyní v novém Source 2 kabátě. Klikněte pro otevření porovnání se starou verzí mapy.
Známá část mapy čtvrté kapitoly The Plantation (Plantace) z příběhu hry Left 4 Dead 2, nyní v novém Source 2 kabátě. Klikněte pro otevření porovnání se starou verzí mapy.

Po jedenácti letech je ale čas na změnu a na řadu přichází Source 2 - novější, lepší, výkonnější a hlavně zdarma pro všechny bez výjimek. Jay Stelly, softwarový vývojář Valve, se na tiskové konferenci také zmínil o tom, že Source 2, spolu s nově představenými jádry Unreal Engine 4 a Unity 5, pomůže PC se udržet na pozici vedoucí platformy pro tvorbu autorského obsahu.

SteamVR

Práce nad touto technologií byla oficiálně oznámena již před GDC 2015 a spolu s oznámením byl i spuštěn web store.steampowered.com/universe/, na kterém byl dříve zobrazen formulář pro zájemce o prototyp SteamVR (pouze vývojáře a vydavatele.) Na stránce by se brzy měly objevit veškeré informace ohledně celého "ekosystému" Steam hardware a technologií.

Prototypy VR heatsetů se SteamVR od dalších výrobců - prozatím neznámých.
Prototypy VR heatsetů se SteamVR od dalších výrobců - prozatím neznámých.


Prvním zařízením s technologií SteamVR je VR headset HTC Re Vive, který bude pro vývojáře dostupný v prvním čtvrtletí tohoto roku, běžní uživatelé ho v nabídkách obchodů naleznou až během léta. Dema v prostředí SteamVR, ukazovaná během GDC 2015 byla vytvořena vývojáři společností Bossa Studios, Cloudhead Games, Google, Dovetail Games, Fireproof Studios, Owlchemylabs, Skillman & Hacket, Steel Wool Games, Vertigo Games a Wevr.

Steam Link

Zkrátka něco, co nikdo nečekal. Zařízení malých rozměrů s cenovkou 50 dolarů (zhruba 1200 korun) umožňujicí streamování her a softwaru z PC, Macu, či počítače s operačním systémem Linux při FullHD rozlišení, frekvenci 60 Hz a nízké odezvě? Ano i to je jednou z novinek společnosti Valve. Osazení konektory pro vstup a výstup je v případě Steam Link velmi skromné - dvojice USB 2.0, Ethernet port a HDMI konektor pro připojení k televizi (či monitoru.) Do prodeje bude uvedena i verze za 100 dolarů (zhruba 2400 korun), dodávaná s oficiálním Steam ovladačem.



Streamovací zařízení Steam Link mělo donedávna i svoje App ID 353380 a vlastní, momentálně nefunkční, stránku v katalogu služby Steam. Zprovozněna by pravděpodobně měla být znova po obnovení odkazu store.teampowered.com/universe/. Nicméně mezi položky na prezentačním seznamu Valve patří i "něco" s identifikačním číslem 346960, přičemž bližší informace o této hře, softwaru, hardwaru či další, nepředvídatelné položce, nejsou známy.

Steam Controller

Oficiální ovladač pro konzole Steam Machines a zařízení Steam Link, případně využitelný i v kombinaci s PC, Macem, či systémem s OS Linux. Do prodeje by měl být uveden v listopadu tohoto roku za cenu 50 dolarů (zhruba 1200 korun), můžeme tedy předpokládat, že ve stejnou dobu se na trhu objeví i verze Steam Link, která bude dodávána právě s tímto ovladačem.

Steam Machines

Čekali jsme odhalení Steam Machine - konzole přímo od výrobce Valve, to se ale nekoná. Místo toho bude prefix "Steam Machine" použit pro všechny konzole na trhu, které jsou dodávané s operačním systémem SteamOS. Je třeba podotknout, že jsou taková zařízení již nějakou dobu dostupná a mezi výrobce se řadí například Dell Alienware, Gigabyte, Zotac, Origin PC a další.

Vulkan

Jádro Source 2 bude plně kompatibilní s novým API Vulkan, které však nepatří mezi nově představené technologie Valve. Jedná se o API fungujicí napříč platformami i hardwarem od různých výrobců.

Zdroje: 1, 2, 3

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning