Zpět na článek

Diskuze: Vývojáři: Žádný hrubý výkon se nevyrovná Larrabee

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
9. 12. 2009 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím že Larrabee stojí a padá se svým konceptem. V podstatě je to vícejádrový x86 procesor do PCIe slotu a to je sice virtuální výhoda, ale také nejhorší limit. Lepší programovatelnost, vyšší výkon, úspornější provoz a kompilátor C++ se dá zajistit i na jiných instrukčních sadách. A pokud měl Intel prorazit na poli GPU, mělo Larrabee být především dobrým akcelerátorem splňujícím soudobé standardy a pak teprve přídavným procesorem, který by programátorům usnadnil život. V opačném případě je to řešení pro pár nadšenců a profesionálů, které se nemá šanci masově rozšířit a pak pro něj nemusí vývojáři truchlit, protože vývoj by se nevyplatil. Bral jsem vnitřní strukturu Larrabee jako nutné zlo, protože x86 je to, co Intel umí nejlíp. Doufám, že to nemělo znamenat, že x86 má být budoucnost grafických čipů, protože by to byl opravdu obrovský krok zpět.

megapuca
megapuca
Level 1 Level 1
9. 12. 2009 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thorgal Co sa tyka x86, nebral by som tom ako velku nevyhodu, ked hlavnym taziskom vykonu je 512bitova SIMD jednotka.

megapuca
megapuca
Level 1 Level 1
9. 12. 2009 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel by mal ukazat moznosti Larrabee v novych nevidanych a revolucnych efektoch, ktore dokaze predviest len plne programovatelny procesor. Nikde nevidim ziadne uzasne techdema, ktore by masirovali verejnost pred vydanim. Namiesto toho sa snazia porazit GPU od Ati/Nvidie v DirectX. Intel na to ide zo zlej strany, vykon nie je vsetko.

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
9. 12. 2009 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@megapuca Ale jo ukázali pár dem, kde renderovaly scény např z Quake Wars pomocí realtimeového raytracingu (ten byl ale původně udělaný pro osmijádrový procesor Davidem Pohlem jako diplomka a teprve 2007 ho přetáhli do Intelu). Tam to ale končí. Místo toho aby prokázali, že jsou schopní bezproblémového chodu DX9 a DX10 her na Larrabee, tak si hrali s tím, co všechno by bylo možné navíc a to esenciální nedotáhli do konce. Shodneme se na tom, že to udělali úplně opačně než měli. Místo reálného nasazení je spíš zajímala technická stránka věci. Proto taky použili x86, protože i přes mizernou podporu a ovladači si na architektuře, kterou každý zná, naprogramují vývojáři co budou chtít i bez nich. Vlastně by za ně někdo mohl naprogramovat i DX API :lol:

Reklama
Reklama