Zpět na článek

Diskuze: Vzpomínka na PDA Compaq iPAQ 3970

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Filip Římek
Filip Římek
Level 26 Level 26
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 8. 2023 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj,

chtělo by to korekci slov iPaq a iPad dost to v textu opakuješ ;-)

GliderMan
GliderMan
Level 1 Level 1
22. 8. 2023 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pamětníků je tu hodně, ale je tu někdo, kdo kromě mě ještě PDA používá? Mám HP iPAQ hx4700 a stále ho používám na navigaci ve větroni, kde ho mám seriovým kabelem připojený k GPS loggeru. GPS logger nemá bluetooth, se kterým by šel propojit se smartphonem, takže jsem nucen stále používat tuto kombinaci. PDA stále funguje, jen mi to hlásí, že mám vybitou záložní baterii, kterou už nejde sehnat a dochází k přebíjení z externího zdroje, protože PDA nedokáže poznat 100% nabití nebo se stále snaží dobít tu záložní baterii.

https://soargbsc.com/inststud/SOARING/cockpit_3.jpg

Jiří Veselý
Jiří Veselý
Level 1 Level 1
27. 8. 2023 21:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GliderMan @GliderMan ahoj, to na fotce nevypadá, jako hx4700, ale jako starší model (...hx4700 už bylo čisté pod hp, už ne pod Compaq). Ps: vnitřní baterie jde vyměnit také, jen to chce trochu letování

SledgeHV
SledgeHV
Level 1 Level 1
22. 8. 2023 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl jsem HP iPAQ hw6515, v principu docela fajn zařízení, kromě volání jsem jej používal na maily, i kalendář přišel vhod, poznámky, tu a tam nějaká hra, ale co mě sejřilo neuvěřitelně, a nebyl to jen problém mého kusu, v práci stejných ipaqů bylo několik a ve větší či menší míře se to dělo všem, byly samovolné resety do výchozího nastavení, PDA se prostě tu a tam rozhodlo, že je čas na čistku :) A baterií to nebylo. Problematický byl i čtvercový displej, spousta aplikací na to prostě nebyla připravená. Později jsem povýšil na Eten M700 a na ten vzpomínám rád, slušně použitelná klávesnice, na poměry platformy stabilní a svižné zařízení, skoro lituju, že jsem se ho kdysi zbavil :)

No a když jsem nedávno pojal touhu si zaniklý svět Windows Mobile připomenout, pořídil jsem si HTC Touch Pro 2. S výchozími WM6.5 je to spíše k vzteku (hnusné, líné), ale podařil se mi downgrade na WM6.1, se kterými je to o řád použitelnější :)

Jindra_S
Jindra_S
Level 1 Level 1
20. 8. 2023 06:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prošel jsem několika Palmy, Psionem i WindowsCE (PocketPC)

Je zajímavé to srovnat z hlediska rozdílu mezí tím, co bylo přislíbeno a to, co jste nakonec dostali. U Palmu nebo Psionu to +-/- odpovídalo dodané realitě - aplikace běhaly svižně, systém byl stabilní. Na Psionu se dalo psát, texty jsem jen později upravil ve Wordu - pro studenta ohromná výhoda, aplikace na Palmu se spouštěly velmi rychle, vypadaly jednoduše, ale dělaly, co měly.

Microsoft byla v marketingu jiná liga - vždy se to tvářilo, že to umí o mnoho více, HW specifikace byly famózní, hype velký. Ale v reálu to bylo, z mého pohledu strašně překombinované (Pocket Word není Word, Outlook a položky jako telefon na asistenta domů, nutné restarty zařízení 1x24 hodin (MDA Vario) apod.). Jak píše autor - takové technické demo. A právě po zkušenostech s posledním Variem jsem se zařekl, že nikdy více.

Když si teď vzpomenu, kolik v tom tehdy zahučelo financí a času ...

Peter Cache Kaššák
Peter Cache Kaššák
Level 1 Level 1
20. 8. 2023 01:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ako tu uz bolo spominane, primarny ebook format bol PDB, alebo TXT. Html prislo az neskor.

Ale uplne v clanku chyba vyuzitie na hranie. Hier bolo pozehnane, ale vrchol bol Age of Empires.

https://youtu.be/il4_4hPQG7Y

HADES
HADES
Level 1 Level 1
17. 8. 2023 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdysi v roce 2005 jsem si koupil svoje první MDA Vario a jedna z věcí, která mě s ním nejvíce bavila, bylo přepínání televize v hospodě. To bylo možné díky infraportu. A ten nejlepší čas, kdy televizi přepnout, nebo ještě lépe zapnout teletext, byla když celá hospoda sledovala důležité fotbalové utkání. A samozřejmě nikdo netušil, kdo to udělal :)

alda vil
alda vil
Level 1 Level 1
16. 8. 2023 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobní vzpomínky "lamy". První jsem naskočil na Symbian s SX-1(2005) a následně na WM5 na HTC P-3300(2006). Krása na tu dobu. Ebooks reader, přehrávač MP3, videoplayer, diář, a v případě HTC, "funkční" GPS navigace. Bohužel i přes snahu pro jejich uchování, skončili v křemíkovém nebi. Děkuji za retro článek.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
16. 8. 2023 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já teda místo PocketPC naskočil na Symbian s Nokíí N-gage. Nebylo to dotykový, ale nevadila tomu vybitá baterie. Jinak jsem řešil uplně stejný problémy jako jsou popisovány v článku a těch knížek co jsem na N-gage přečetl, to ani nespočítám :-)

Jiří Veselý
Jiří Veselý
Level 1 Level 1
16. 8. 2023 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

První pda, co jsem vlastnil byl černobílý Compaq iPAQ H3130 (ještě než hp koupilo compaq) bez sd slotu - používal jsem ho jen, jako vizitkovnik (bylo k nemu kožené pouzdro, které vypadalo cool). Co si vzpomínám, tak už tehdy byl divný activesyns. Ještě že to šlo koupit na firmu, cena byla okolo 22k Kč.

Druhé pda bylo hp ipaq hx4700, nedám na něj dopustit, 2x slot pro paměťovou kartu (CF-8gb, SD-16gb), audio jack - solidní MP4/MP3 (konvertoval jsem z MPEG do avi, pak to myslím šlo přehrát v defaultním wmp) , BT - s externím modulem Holux a apk Tomtom/PoketKim (CZ města), wifi (podporuje jen wep, který je díra v zabezpečení) = nikde se už nepřipojite, teda pokud si v síti nechcete vytvořit bez. díru. Slovník od Linge Lexicon 2000, dost pomohl s překlady.

Nejvíc co jsem hrál na pda byl Jawbreaker a jak jinak solitaire, dokonce jsem tam měl i Age of empire, to bylo terno.

Díky SD kartě jsem měl vyřešené zálohování, takže když se vybila baterie (obě). Tak stačilo nabít, proklikat se a vyvolat zálohu (používal jsem Sunnysoft Backup Manager, ale testoval jsem více apk.) = měl jsem klid v duši a o nic jsem nepřišel.

PS: baterie jde stále koupit(main), za backup baterii chtějí nesmysl. Jednou jsem to řešil, že jsem koupil nejmenší podobnou kapacitu a zbastlil jsem to = win konečně přestali hlásit, že backup baterie má 0%

PS2: od kamarád vím, že hx4700 stále používají PČR u radarů(tedy 5let stará informace).

Luděk
Luděk
Level 14 Level 14
16. 8. 2023 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl jsem služební Qtec. V té době krásná věc, ale jen na první pohled. GPS tragédie. Systém bez zálohy traga. Často člověk potřeboval k práci něco dohledat a ozvalo se "cink" a zařízení se samo od sebe rozhodlo provést hard reset. Oproti Nokiim to použitelné moc nebylo. MS absolutně updaty neřešil. Prostě se něco vyrobilo a konec. Ke všemu bylo na malých displayich vše drobne a titerne. Ale s tužkou se to jakžtakž dalo použít. Ještě, že už je tento pokus MS za námi.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 8. 2023 18:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luděk @streki-1 Qtec, Eten... kde jsou tyhle pseudo značky, že:) Vlastně tam, kde Palm, HP... nebo HTC.

Yxo_lm
Yxo_lm
Level 3 Level 3
15. 8. 2023 14:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nedávno som rozbehával navigáciu Igo na HP ipaq 614c ...celkom sranda lebo zohnat subory konfigy v tejto dobe je velký problém (už všetko pomazané, nefunkčné..) tak som stým zabil kopec času, vela vecí som musel do konfigu robit pokus omyl ... ale fičí :D

EDIT: mam tam presne ano nizsie pise elcrys nahodeny upraveny win 6.5 ktory je viac pouzitelny bez stylusu

elcrys
elcrys
Level 1 Level 1
15. 8. 2023 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Yxo_lm @Yxo_lm Měl jsem 614c taky. GPS to mělo SiRF Star III, takže velmi slušný standard na tu dobu.

Škoda, že Microsoft tak idiotsky pohřbil koncept Windows Mobile. Funkcionalitou to byl tehdy top mobilní OS. Když vyšel první Android, tak jsem nemohl uvěřit tomu, že si někdo něco takového dovolí uvést na trh. Nic to neumělo. iPhone OS jakbysmet - to byl spíš OS pro hloupé telefony. Potom chytré hlavy v Mrkvosoftu napadlo, že OS zdebilizují po vzoru komerčně úspěšného iOS a vydal paskvil Windows Phone postrádající základní funkcionalitu, i to, co už Android a iOS stihl implementovat. Docela mě tehdy těšilo, že jim to potom zlomilo vaz.

IGNIS
IGNIS
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 8. 2023 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elcrys @elcrys Funkcionalitou jsem WM taky miloval, on ho ale MS předělal taky kvůli ovládání, které prostě bylo dřív dělané na stylus a ne na prsty. Když i mobil s 2,5" obrazovkou (Sony Ericsson) a WM musí mít v těle stylus, něco není v pořádku. No a protože s tím MS neměl zkušenosti, opisoval, nebo, v případě Windows 8, "vymýšlel" kočkopsa. Oba případy dopadly po zásluze špatně...

elcrys
elcrys
Level 1 Level 1
16. 8. 2023 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elcrys @JindrichPirner On začal Microsoft překlápět GUI pro prstové ovládání už s Windows Mobile 6.5; WM 7 v tom měla pokračovat: https://www.gsmarena.com/hot_windows_mobile_7_insight-news-399.php
Mířil v podstatě správným směrem, tam, kde se později ocitl Android. Jenže to nebylo dostatečně revoluční a trendy.
Já osobně vzal ovládání prsty na milost až s příchodem větších kapacitních displejů, do té doby jsem jel klasicky přes stylus. HP iPAQ 614c šel navíc pro běžné činnosti ovládat pouze přes tlačítka a skrolovací kruh + kolečko na boku. Byl to prasopes telefon, ale nějak podivně to fungovalo.

IGNIS
IGNIS
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 8. 2023 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elcrys @elcrys Ani dostatečně revoluční ovládání nestačí - viz Maemo a N900. Dospělý systém, který se obešel i bez virtuálních tlačítek někdy v r. 2008. Ale Nokia to holt neuměla prodat, nebo co já vím. Nerozumím tomu, jak v té době někdo mohl koupit iPhone...Dodneška to nechápu. I když dneska, kdy už ani nemůžu mít pořádný QWERTY smartphone, už je docela jedno, co člověk koupí. Všechno jsou to dotykové placky lišící se jen foťákem.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 8. 2023 18:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elcrys @JindrichPirner Tak to byl skutečně špatně pochopený obchodní záměr Apple.

Geniální krok.

Vzal iPod (100M uživatelů) a přidal jim k tomu GSM a intuitivní ovládání. Job done. Easy. Na tmo není nic k nepochopení. Kvanta lidí zkrátka měla jako další "empétrojku" prostě iPhone.

Jindra_S
Jindra_S
Level 1 Level 1
20. 8. 2023 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elcrys @JindrichPirner Iphone, na rozdíl od marketingově nafouknutých výrobků od MS a spol. prostě fungoval. Aplikace se spouštěly rychle, systém nekolaboval apod. Prostě nebylo to technologické demo, ale něco, co se skutečně dalo hned používat. Navíc kompatibilní s Ipodem, takže jste mohli nosit jednu místo dvou krabiček.

Opravdu nechci, aby to vyznělo jako fanatický výlev Apple fanouška. MS většinou nápady dříve nebo později dotáhne - třeba Windows Phone (doufám, že název pamatuji dobře) nakonec byly bezkonkurenční v poměru cena/výkon, jen to sami zařízli.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 8. 2023 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že v době, o které píšete, byl nejrozšířenějším formátem e-knih PDB, vytvořený právě pro PDA, konkrétně pro Palm. Ještě před pár lety jsem jich překládal do EPUB spousty...

Petr
Petr
Level 9 Level 9
15. 8. 2023 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mel jsem jich spoustu.
Dodnes bych mel nekde mit hp5550, jornada 720 a ericsson mc16.
Nejspsis i funkcni, casem chci darovat nejakemu sberateli.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 8. 2023 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, bylo to pekny, ale uplne na prd.
Ale taky jsem to chtel.

Kessara
Kessara
Level 27 Level 27
15. 8. 2023 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Někdy na přelomu let 2004/2005 jsem se dostal za skvělou cenu k Fujistu Loox 610. Mělo to b wifi a s hloupým telefonem který dělal přes BT datový modem to tehdy v pohodě fungovalo jako mobilní prohlížeč netu, klient pro tehdy icq/irc/skype, multiumediální přehravač. Jen ta uživatelská přívětivost byla tehdy fakt jen pro geeky.

A nesouhlasím že infraport byl pomalý. Základní 115kbit varianta ano, ale v té době už celkem běžný 4Mbit FIR byl mnohem rychlejší než tehdy začínající bluetooth. Navíc odpadalo párování, potvrzování pinů atd. stačilo jen zamířit a "vypálit". Např. na poslání dokumentu na infraport tiskárny ideální, dneska místo toho máme NFC.

Ale mám hluboké porozumnění pro bolest se zálohováním paměti a rekalibracemi když došla baterie. To byla v podstatě hi-tech varianta opruzu kdy se po výpadku proudu museli nastavit ručně všechny ty blikající hodiny v domácnosti na mikrovlnce, troubě, videu atd.

Někde hluboko ve skříni mám uložený o chlup novější HTC Touch Pro jen škoda že baterie před pár lety musela jít k recyklaci jelikož byla nafouká jak balón.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 8. 2023 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kessara @Kessara NFC je hrozně pomalé a ještě s malým dosahem. Takový use case se mi nezdá. Není to jen párování, zbytek přes WiFi?

marcofreez
marcofreez
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 8. 2023 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekný článok. Dnes už autocorrect opravuje iPaq na iPad :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
15. 8. 2023 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sdílím autorovu bolest z nefunkčních aplikací Office. Úplně se mi po těch letech udělalo zle, když jsem si vzpomněl, co jsem se s tím natrapil. Já jsem se pak ještě pokoušel na o něco novějším hx4700 rozchodit GPS v sd slotu. To taky nedopadlo moc dobře.
Zpět k té kompatibilitě mezi stolním a mobilním systémem. Ono je to poměrně symptomaticke. Když si vzpomenu, jak nefungoval Outlook na Lumiích nebo jak nefungovalo jakékoliv sdílení a čtení souboru mezi wearOS a androidem. Vždycky mě to překvapilo, protože jsem si myslel, že tohle je základní funkce, co od toho lidi budou chtít a proč se to dělá. No, realita mě vždycky vyvedla z omylu

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 8. 2023 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @8008135 To chtělo CF variantu 😉

entes
entes
Level 11 Level 11
15. 8. 2023 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky jsem měl PDA na čtení knih, tehdy jsem snad ještě studoval. Už jsem na něj zapoměl, bude někde v šuplíku. Rád jsem zavzpomínal. Potom jsem jej nahradil myslím Bookeen Cybook gen 3... a pak přišly smartfouny.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 8. 2023 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@entes @entes Na ebooky mám vždycky čtečku s e-inkem. Na šmatlafounu čtu nerad.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
15. 8. 2023 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @karlekarle čistě vec preferencí. Ač máme doma čtečky z posledních generací, tam mě stále vyhovuje nejvíc AMOLED na telefonu - světlé písmo, černé pozadí. Září to v noci míň než čtečka a má to nekonečně krát větší kontrast (doslova - když jeden pixel svítí a druhý ne). Ale je to o osobních preferencích. Ale není mobil jako mobil, není panel jako panel (a to ani u čteček)

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 8. 2023 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @8008135 Souhlasím. Osobně mi velký kontrast rve oči a nejradši mám černé písmo na světle šedém podkladu.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 8. 2023 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @8008135 AMOLED na nízký výkon často bliká a je nepříjemný a unavující.

Reklama
Reklama