Zpět na článek

Diskuze: Windows Vista - Co v sobě ukrývají? Část 2.

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v clanku jsem nenasel podrobnejsi popis DRM. Pokud to bylo v minulem dile, pak se omlouvam.
- RS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Teď jste mě zaskočil, ale myslím, že jsem se tomuto ještě nevěnoval... Momentálně píšu další díl, takže se podívám, jestli jsem to už nezmiňoval a případně zahrnu.
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechce se mi to číst celý, ale už z toho SuperFetch jsem zděšen - podle toho co se v článku píše to chápu tak, že mi vždy při startu počítač načte do RAM programy které bych teoreticky mohl chtít spustit - to je většinou prohlížeč, RSS čtečka a Trillian. A vsadím se že to bude prefetchovat všechny najednou. Výsledek? Můj dýchavičný harddisk s 5400 otáčkami bude v jednom kuse chroupat a já nebudu vědět proč. Když budu náhodou chtít spustit nějaký jiný program, počkám si několik minut, protože operační systém mi právě bude oddaně prefetchovat mé oblíbené programy a tak na něco jiného nezbyde čas...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 1 se to dá vypnout
2 by to programy mělo načítat až jak si je obvykle spouštíte, tedy i dle hodin, pokud zapínáte každý den Trillian v 13-58, tak by měl být již v 13-57 připraven a načten :-)))).
- Daniel Nevečeřal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 1) Ano, lze jí vypnout pomocí services.msc, zkusím něco změřit a uvidíme, co se bude dít, mám tu 13x spuštěný proces svchost.exe, který se supeftech souvisí. Má alokováno přes 130 MB v paměti...

2) tak nějak jsem to také pochopil a interpretoval
[QUOTE] Systém si ukládá informace o tom, který uživatel kdy používá jaký software a podle těchto informací daný software přednačte do paměti. [/QUOTE]
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To právě těžko říct, jak tohle básník (tzn. Microsoft) myslel, protože takový chování na svym počítači nepozoruju. Každopádně se to kombinuje s prioritizací, takže jev, který popisuješ snad nenastane.

Bohužel SuperFetch nijak nepociťuju ani při přechodu ze sleep mode. Zkusím se podívat, jestli se to dá někde vypnout a změřil bych rozdíl. Ale pravda, že Triliana nemám po spuštění, ale zase tam mám ATi Catalyst. Mrknu na to.
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neviem, či som to niekde neprehliadol, ale zaujímalo by ma, ako dlho trvá spustenie systému. ďakujem
- D.O.D.O

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Změřím to, ale řekl bych, že start je delší než u XP. u buildu 5456 má být tato doba poloviční...
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jsem četl na [URL=http://www.eweek.com/article2/0,1895,1991064,00.asp]eWeek[/URL] , že testovali poslední build 5472 a na počítači s 2GHz AMD Opteron, 2GB of RAM and an Nvidia GeForce 6600 LE jim vyšla hodnota výkonu Windows Experience Index 3.3 z 5 maximálně, by mně zajímalo kolik nadšenců si nakonec Aero opravdu vychutná :-))
- Daniel Nevečeřal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace me to na X2 3800+, 2GB mushkin, X1900XT fachci uplne v pohode, cekal jsem prave neco trosku vic po vzoru XGL. Kazdopadne nez bude podpora ovladacu pro vsechny periferie co pouzivam tak asi visty dlouho jeste pouzivat nebudu..
- Kundi Kadernik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Aero prave neni o stupidnich efektech, ktere 99% lidi vypne tak jak tomu je v XGL. Aero ve spojeni s WPF je velice slibny nastroj.
- Bespi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2006 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Bespi: Trochu blbost ne? Jestli je XGL o stupidnich efektech neni moc podstatny. Lidi dneska chtel debilni efekty a nase mensina si je deaktivuje.
Podstatna drobnost je zatizeni ktery XGL vytvari v porovnani s Vistou. Pokud se zakazou efekty tak XGL bezi temer na vsem. O Viste bych to tvrdit nemohl.
- JoHnY2

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný článek. Měl bych jen 2 otázky:

1.) vidím na screenu po instalaci, že tam sedí X800 GTO. Jak to s ní šlape? Já ji mam taky (navíc s plnými 16 pipelines, takže vlastně X800 XL), tak mě to docela zajímá...

2.) Gadgets: ...schopná ruka programátora. Když koukám na tu lištu, napadá mě pár mých vlastních utilitek, které by tam "padly". Zajímalo by mě, jak se to programuje? Buď si to Vista přispůsobí, nebo to hlavní okno bude muset mít daný rozměr (+ asi nějaký flag) a nebo na to bude nějaký DirectGadgets:-) API?
- DavesMan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 1) chyba ATi Catalyst beta, kdy je Radeon X800 označen jako X800GTO

2) je na to objektový model podobný DHTML, možná se také do něčeho pustím :-)
[URL=http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/sidebar/sidebar/reference/refs.asp]Objektový model[/URL]
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 7. 2006 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Dík. Koukal jsem na to a je to fakt jenom pouho pouhá webovka s JScriptem, manifest a ikona. To je docela cool. Takovej Active Desktop a malym :-)
- DavesMan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tomu "objektovemu modelu" se rika WPF (drive Avalon), fyzicky XAML. Tato technologie je soucasti .NET Framework 3.0 (drive WinFX).
- Bespi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 7. 2006 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @DavesMan: Proto je to super :-) HTML umí spousta lidí, s JavaScriptem je to horší, ale všechno jde, když se chce...
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Bespi: 1) A Sidebar gadget developer only needs to use DHTML to access the public interfaces through available methods to provide control over the gadget.

Stačilo kliknout na ten odkaz, který jsem přiložil.

2) [URL=http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=7269&Itemid=89&limit=1&limitstart=2]víme, co je WPF ;-)[/URL]
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 7. 2006 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @DavesMan: Můžu to chápat tak, že když jsem si na ještě starých Win98 napsal v HTML nějakou kravinku s odkazy a zobrazování on/off-line statusů uživatelů a dal to jako pozadí na plochu, tak to ve WinVista můžu udělat pomocí toho SideBaru bez toho abych se učil něco jiného, než mé oblíbené HTML?
- Michal West

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento článek mi tu chyběl, pěkně rozebrat a analyzovat Visty do detailů, jen tak dál !
- Squish

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyyyyjo, novej soliter, tak to musim mit :-D
- Hunt

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doufal jsem, že Windows Vista přinesou něco originálního, čím by se mohli inspirovat tvůrci jiných OS. Bohužel jsem v tomto ohledu zklamán, protože Windows Vista jen přebírají věci z jiných OS, případně implementují neužitečné věci jako Digital Restriction Management. :-(
- Ritchie

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Pochválit můžu přidání Plochy na seznam, možná, že se konečně budu moci odprostit od panelu QuickLaunch"

Tady nekdo pouziva ikonku Plocha v QuickLaunch? :) Mi ostatni pouzivame klavesovou zkratku WinKey+D
To same pro spusteni. Dialog Run pouzivam casto, ale minimalne na nej klikam, mackam WinKey+R ... takhle by se dalo chvilku pokracovat (+E, +M - pokud nevite co dela, tak ten minimalizuje pouze okna, ale dialogy necha na pokoji)
- skipped1

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tomu říkám diskuse přínosná pro obě strany :) hned jsem si prošel celou klávesnici, abych viděl, o co přicházím.
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor v článku píše, že tapety jsou v rozlišení 1024x768 pix. ;) .. to ale není pravda. Sám jsem si jé z Visty kopíroval a mám je na Win XP, kde jsou tapety v rozlišení 1600x1200 pix. Tak kde je chyba ? Že by si tapety samy zvětšily rozlišení se mi nějak nezdá :P ...
- Filip Ernest

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ona ta klavesova zkratka zas tak krkolomna neni :], ve skutecnosti staci stisknout pouze win+tab, ten lctrl je tam uplne k nicemu ..., jinak nevim jak je mozny, ze se vam ty zivy nahledy nebehali plynule, mne to jelo za jakychkoliv podminek (ikdyz pocitat byl dost silne vytizenej) bez nejmensich problemu (P4 2.6 GHz HT, 1 GB DDR, R9600 XT), narozdil od XGL, ktery jsem po dnu pouzivani zrusil, protoze oproti standartnimu GUI se cely system dost razantne zpomalil (ikdyz je fakt, ze XGL jsem zkousel na P4 2.4 GHz (533 FSB, bez HT), 512 MB DDR a G2 MX 440 ...
- Vladimír Aubrecht

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2006 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ono hodne zalezi na distribuci, driverech a hlavne verzi XGL. XGL dodneska nedostalo zadnej stabilni releace, vsechno to jsou CVSka.
Je absurdni, ze Closesource firma s temer neomezenejma zdrojema a naprostou kontrolou nad kodem neni schopna za 3x delsi dobu vytvorit efektivnejsi kod nez mala parta lidi, ktery jsou rozhazeny po celi zemekouli.
- JoHnY2

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jj, to je pravda, kdyz sem zkousel jednu drivejsi betu, tak sem si z nich vytahl nekolik tapet i v rozliseni 1900 na neco. Nedalo mi to a vlozil jsem do sveho kompika isntalacni DVD (orig mrkvosoft ;) ) a jdu si betu nainstalovat znovu - ted na to mam lepsi komp. tak jsem zvedav na rating. Pred tim na notebooku s Core Duo to hodilo malo (kvuly pitome grafice), tak jsem zvedav kolik to da bodu na Pentiku D 930, pretocenem na 3.8GHz a instalaci na RAID 0 pole o trech WD discich :-)
- skipped1

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nova, celkom vkusna instalacia s moznostou upravy particii sa mi celkom paci. Nemam vsak z tej Visty az taky dobry pocit, zda sa mi, ze je to len vycackane a zbytocne zatazovanie systemu. Myslim, ze ked na svojich 2x512MB RAM spustim Photoshop CS2 + nejake pomocne programy, tak budem co sa tyka rychlosti systnemu tam, kde som bol s Athlonom 1000MHz, 256MB RAM a Win2000. A pritom funkcnost je ta ista.
- Phillip Morris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak tady vás musím zklamat, Photoshop CS2 na Windows Vista prozatím nespustíte. Zkoušel jsem tedy pouze try&buy verzi.
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ted jsem si vzpomnel jeste na jednu malickost, ktera by me u Visty zajimala. XP umoznuji pripojit disk jako slozku (podobne jako v linuxu), vyuzivam to k tomu, ze disk D pripojim jako slozku Documents and settings. Ma to sice nejake omezeni, ale s trochou sikovnosti se to da obejit a zvladnout. Jenom by me zajimalo, jestli tuhle moznost Vista nabizi a jestli ji nabizi uz pri instalaci systemu. Me osobne se moc nelibi, ze mam na disku C:\Documents.... a pak duplikovqnou slozku na D:Dokumenty a jednou se mi to uklada na D a programy jako ICQ si porad ukladaji na C (nebo kdyz pretahnu soubor na plochu, tak se ulozi do C:\Doc....)
- RS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mám adresářovou strukuru vytvořenou podobně a problém se dá jednoduše vyřešit namapováním systémového adresáře Documents na požadovanou složku například pomocí volně dostupné Microsoftí utility TweakUI
- Novák Radek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 7. 2006 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ok, diky za radu. Jenom jsem tak trochu doufal, ze by to umely samy Visty, aniz bych musel neco stahovat a ze by se to dalo udelat uz pri instalaci. Jdu teda na ty utilitky :-)
- RS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace NTFS by měl umět i symlinky. Bohužel standardní systémové nástroje jejich vytváření nepodporují.
- Ritchie

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace né že by měli ale dokonce umí a docela je používám :) usnadňuje to práci :)

měl by to umět program: Junction Link Magic

stačí stáhnout
- Jakub Podhorský

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tuto moznost Vista ma, ale pri instalaci opravdu ne. Pri instalaci se zadava jen to nejpodstatnejsi - disk, seriove cislo, jmeno PC, jmeno uzivatele, a pak jeste casova zona, klavesnice.
- Bespi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

takovy halo okolo windows vista je a pouzitelny novinky zatim zadny.... ani ty omalovanky se mrkvosoftu nepovedly....
- Vít Pešek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na to Flip3D staci zmacknout winkey + tab ty loosere
- Karlos Pepos

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2006 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak sem se trochu zalekl toho živého náhledu. nemám dostprostředků abych to mohl vyzkoušet ale zajímalo by mě, co se stane když si během hraní zobrazím plochu (jako že to dělám často) tak co se stane když se mi ukáže "živý náhled" - to jako najednou hra poběží bez mojí aktivity :-D prostě ja nevim - ne všechny hry se automaticky hodí do menu. Tak jestli to mužete někdo vyzkoušet tak kdyžtak pisněte dik.
- Samanta

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 7. 2006 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace co si pamatuju tak starsi beta delala dve veci: Direct3D a podobne hodila cerne okno jako zivy nahled - aplikace zustala uspana. Nektere jine (HW nenarocne) hry - hlavne ty co bezi i minimalizovane to ukazovalo i v nahledu. Nedelal jsem v te dobe moc screenshoty - ted toho lituju ... Nevite nekdo proc se mi Vista beta 2 odmita instalovat na RAID disky? i kdyz jim dam ovladace co chtej :(
- skipped1

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 7. 2006 02:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po precteni nekolika odstavcu jsem to zabalil. Jako pardon, ale mira hovadin pro tento clanek presahla unosnou mez (uz i minuly dil jsem nedocetl, jak jsem si zacal uvedomovat, kolik blbosti tam je). Proc redakce zamestnava teenagery (sry za ten vyraz), kteri ani nevi, o cem pisi? Pokud se nemylim, tak Helmich Jiri ma 18 let (vim to, protoze mam kontakt na cloveka, co jej zna osobne). Verim, ze i mlady clovek muze byt inteligentni, ale ta sance je velmi mala a v tomto pripade to neplati. Jestli tento server chce redakce dotahnout tam, kam to dotahl bulvar zive.cz, jste na velmi dobre ceste. Timto nemyslim clanky od pana Stefka, ktere jsou na dobre urovni. Tento server mam docela rad (kdyby ne, tak sem nepisu tento nazor), nezklamte ctenare. :)
- Eosie

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 7. 2006 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no v dnešní době není problém, aby měl 18nácti letý kluk 10-ti letou praxi, co se týče užívání Windows. Vzhledem k tomu, že Vista ještě ani nevyšla, tak i delší praxe by mu moc nepomohla. Co se IT týče, tak na tom není nic až tak těžkého (jak se nás snaži IT přesvědčit) a tak max. 2 roky stačí na to, aby jste to zvládli. Samozřejmě něco jiného je např. vývoj samotného procesoru, kde potřebujete mít vysokoškolské vzdělání a roky praxe ve vývoji, ale nikdo takový tady člány nepíše. Takže osobně si myslím, že je úplně jedno, jestli článek o Vistě píše mladý kluk, který u toho sedí od rána do večera, nebo 30-ti letý tatík, který na to nemá tolik času a neví o tom třeba ani polovinu.
- RS

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2006 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Souhlasim a nesouhlasim :).
Zdaleka tolik nezalezi na praxi v oboru jako na praxi v psani clanku.
To Jiri Helmich: Dej si vic zalezet na tom jak pises. Text je stejnou merou o obsahu i o forme.
- JoHnY2

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 7. 2006 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Dobré ráno,

rád bych o těch hovadinách věděl, můžete být konkrétní? Mohl bych to pak dát do komentářů k příslušným dokumentům TechNetu, aby se vývojáři Vist poučili.

Děkuji
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 7. 2006 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Takové články bys vůbec neměl psát, když to neumíš. Technická, pravopisná, gramatická, stylistická i terminologická úroveň tohoto stránku je naprosto katastrofální, ubohá a ostudná pro tebe i redakci a server. Tento (i minulý článek) kazí například následující nesmysly (krátký výčet pro ilustraci):

prioritizaci, Microsftu, ...že aplikace, kterou používáte přestane odpovídat, recovery, storage, partition, stačlo, ...které přináší některé změny společně podíváme, doře, ...co Windows Vista používám potřeboval až nyní, nevím co více bych měl říci, kterou Microsoft provedl mi poměrně vadí, panelem umístěným na hlavním panelu, Fuknce, vyrenderovala, odprostit, sitaci, funcki, pruhledným, konkurenčí, ktrou, prohramů, tlačitek, podlsložky, navnazen, zaindexované, vyhladávat, Vysvětlovat význam jednotlivých položek myslím není třeba, ... které se pod tlačítky skrývají vytváříte filtr na zobrazené soubory, kontorle,

"Okno jako takové je celkově přívětivější díky novému průhlednému GUI."

Principiální hloupost.

"Pochválit můžu přidání Plochy na seznam, možná, že se konečně budu moci odprostit od panelu QuickLaunch."

Autor nezná příslušnou klávesovou zkratku -> zavádějící informace pro čtenáře.

Takových zavádějících informací jsou v článku minimálně desítky.
- Petr Tomeš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 7. 2006 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Petr Tomeš: Děkuji za otevřenou kritiku.

Možná se budete divit, ale než článek odešlu do redakce, nejméně 3x jej čtu, ale při množství textu, který je v článku, překlepy přehlédnete, protože text, který čtete, dobře znáte (tedy jako autor byste měl) - je na to dokonce universitní studie (Cambridge).

Některým Vašim citacím bych však musel oponovat, jsou to technické výrazy přímo převzaté z ČESKÝCH dokumentů a webcastů TechNetu. To, že používám anglické termíny nepovažuji za něco, co by snižovalo úroveň článku, nejsme v Počítači pro každého, abychom překládali termíny jako např. partition. (To by měla být defacto věc redakce, kdy by byl CMS vybaven slovníkem, který by v článku vyznačil termíny a poskytl jejich vysvětlení.)

Pokud budete vytrhovat kousky vět, nebudou dávat smysl nikdy. Pokud budeme slovíčkařit, měl byste si také Vy přečíst svůj příspěvek ještě jednou, také není zcela v pořádku.

I nadále se budu snažit, aby se v mých článcích vyskytovalo co nejméně chyb, ale nemohu psát jako profesionál, neboť jím nejsem, cesta k profesionalitě je trnitá.

S pozdravem Jiří Helmich
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2006 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Helmich Jiří: "Možná se budete divit, ale než článek odešlu do redakce, nejméně 3x jej čtu, ale při množství textu, který je v článku, překlepy přehlédnete..."

Nástroje pro kontrolu pravopisu, resp. překlepů jsou dostupné v softwarových produktech (včetně aktuálně nejrozšířenějších textových editorů, webových prohlížečů, poštovních klientů a dalších aplikací - i těch zdarma dostupných) již mnoho let. To, že je neumíš používat, je bohužel smutná vizitka Tebe i redakce tohoto serveru, který to nedokáže zkontrolovat. Jejich použití by bylo vzhledem ke čtenářům aspoň elementární slušnost, aby článek neobsahoval zbytečné chyby. Ale jsou i další chyby, které takové nástroje nemohou/nedokážou odhalit - např. gramatické a stylistické chyby a nedostatky. Chápu, že se někdy někde může člověk přehlédnout či opomenout, ale opakované vynechávání čárek u vložených vět (destíky výskytů v tvých článcích) je znakem nezvládnutého učiva základní školy.

"Některým Vašim citacím bych však musel oponovat, jsou to technické výrazy přímo převzaté z ČESKÝCH dokumentů a webcastů TechNetu."

Například "prioritizace" je patvar, který v českém jazyce neexistuje a nemá v něm co dělat.

"To, že používám anglické termíny nepovažuji za něco, co by snižovalo úroveň článku, nejsme v Počítači pro každého, abychom překládali termíny jako např. partition."

Toto je článek na českém serveru pro české čtenáře, používání pojmů jako oddíl nebo oblast by jistě zvýšilo srozumitelnost tohoto textu, aniž by nějak ztratilo na přesnosti či odbornosti. Jinak by se mohly v textu nevyskytují i výrazy jako computer a operating system...

"Pokud budete vytrhovat kousky vět, nebudou dávat smysl nikdy."

Naopak, smysl dávají všem lidem, kteří jsou v nich schopni najít interpunkční chyby nebo chcby ve shodě jmenné skupiny. Nehodlám zde ztrácet čas psaním správných variant a doučovat tě český jazyk, to by měl být tvůj vlastní zájem, za článek jsi přece placen.

"I nadále se budu snažit, aby se v mých článcích vyskytovalo co nejméně chyb, ale nemohu psát jako profesionál, neboť jím nejsem, cesta k profesionalitě je trnitá."

To skutečně vítám, přeju hodně štěstí v takovém úsilí a jsem zvědavý na tvé další články, na které se snad budu moci i těšit.
- Petr Tomeš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 7. 2006 06:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace OMG napsal jsem blbost, misto inteligentni jsem myslel se s takovymi znalostmi, aby byl schopen napsat tak komplexni clanek.
- Eosie

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 7. 2006 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chapu to tak ze system si vytvori nekolik kopii mych dokumentu, tj. ze jen tak sam od sebe potencialne zabere dalsich par GB mista na disku?
- Petr Ent

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 7. 2006 00:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukal jsem na to prezentační video XGL na které je zde odkaz. Je to naprosto nádherné, ale neopustím kvůli tomu svoje wokna (fandové Linux doufám odpustí...). Existuje XGL i pro windows (žádnou zmínku jsem o tom na netu nenašel)? Popř. existuje pro windows stejně propracovaná a "nádherná" utilita?
- DJPepik

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 7. 2006 01:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[QUOTE] Povedenou částí systému je přepracovaný Windows Explorer , který umožňuje snažší orientaci ve složkách a oceníte ho zvláště tam, kde pracujete s velkým množstvím souborů.
[/QUOTE]

Nemohl by jste pane Jirko Helmichu specialne pro me a ostatni ctenare jeste otestovat jak je na tom Explorer s kopirovanim - presouvanim - mazanim?

Kdyby explorer umel po letech konecne standardne pracovat se soubory tak to by bylo neco.

Jde mi o tom, ze kdyz kopiruji - mazu - presouvam nejake soubory a windows (eplorere) dnes narazi na necitelny-nesmazatelny-zamceny soubor, treba paty v rade, tak idiotsky ukonci kopirovani - mzani - presouvani hlaskou soubor c.5-XZY.tmp nesel zkopirovat-smazat-precist-presunout sorry a na dalsich 250 ktery jsem chtela taky presunout-vymazazat-atd. se vy..se..re.

Navod na zkousku:
Typicky to dela, kdyz date vyhledat *.tmp nebo *.log a vymazat vse, tak nejakej tmp nebo logje vzdycky zrovna pouzivanej a odmitne ho smazat. A ostatni s nim.

A ja pak hledam jak blbec co se zkopirovalo a co ne. Fakt by me zajimalo jestli OS za 6 tisic bude umet konecne standardni praci se s oubory, nebo budu muset zase instalovat nejakej souborovej manazer.

Hromadny prejmenovavani asi taky umet explorer nebude ze?

Diky za test a odpoved.
- Tomas Smiricky

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 7. 2006 23:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Omalovanka ktoru si aj tak prisposobim na W2000 + niektore napady ktore sa budu hodit. Tie preklepi su mi ukradnute ale na tretej strane na screenshote mate iny cas na sidebare ako v taskbare to sa nastavuje cas samostatne pre obe? :) a neviem ci je to iba moj pripad ale na 5 strane mi k obrazku pre nahlad dava tuto adresu mailto:ilustrace2/Teuzz/Vista2/polozky.jpg co to asi potom spravi viete. Troska mi vadi ze sa tie nahlady sa mi neotvaraju v novych oknach.

Dik za clanok
- Teho

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 7. 2006 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Pokud se oba díváme na první screenshot ve třetí kapitole, tak tam vidím stejný čas - 8:13.
Odkaz opraven, děkuji.
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
24. 7. 2006 23:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Este ten nahlad [URL=http://www.pctuning.cz/ilustrace2/Teuzz/Vista2/polozky.jpg]Spravny odkaz na ten nahlad[/URL]

ked to opravite tak to zmazte.
- Teho

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 8. 2006 00:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhled "nového" systému mi nějak moc nápadně něco připomíná. Velké ikony, side Bar, průhlednost...atd. To už tu před pár lety bylo. opvrhovany MAC OSX od Applu (dnes již úspěšně pomalu v páté generaci). Jen to ztratilo Applovskou kultivovanost a eleganci. A přibralo to humpoláctví a Microsoftské aroganci.
Technologii modulu jsem už taky zahlédl.. Tuším v Linuxu... Nic nového, jen spousta zbytečností a navíc to celé zjevně ani pořádně nefunguje. Microsoft se čestně drží své tradice.
- pejseg

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 1. 2007 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak se pls, mění velikost ikonek na pracovní ploše. kuju

- Fasty Blow

Reklama
Reklama