profile-image

Slusnak123

Odznaky

Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13 602 bodů
Zbývá 398 bodů do dalšího levelu
13 000 14 000

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Cituji: “a proto stale opravari grafik meni napajeci konektory jak na bezicim pase..”

Máte k tomu nějaký odkaz? Nejlépe z poslední doby.

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 14:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 No dobře, ale i použití pouze 2x8pin redukce nám negeneruje problém u 12pinového kabelu (resp. u 12pin konce redukce). Co jsem dohledal, tak wireview (o kterém psal) slouží k monitoringu na konci kabelu u grafické karty. Čili za 12pinovym koncem redukce. A tam by už měly jít proudy srovnané. Kromě toho psal, že zkusil i redukci 4x8pin a i tam proudy kolísaly.

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 12:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Co jsem četl, tak problém je buď v redukci, nebo špatně zapojeném konektoru. Případně v nějakém nástavci, který má za úkol vyvést kontakty do jiného směru. Redukci odbouráte kvalitním novým zdrojem s nativním 12pinem a konektor je modernizovaný. To, co píše Karel Stambera, dává smysl, u té redukce není zajištěno, že ten proud poteče všemi vodiči rovnoměrně, kdežto zdroj s nativním 12pinem si to hlídá. Pak je jedno, jaký má karta odběr, pokud nepřekročí maximum konektoru.

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 11:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Cituji: “Pokud tuhel kartu i tak chcece, doporucuji koupit novej zdroj s nativnim 16pinem aby se predeslo nakym problemům”
Přesně toto platí i pro Nvidie.
Jinak děkuji za tříletou Radeon osvětu, následoval jsem vašeho příkladu a pořídil jsem Nvidii. 😃

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid Jako v tom švýcarském baru, no…

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 09:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Je úplně jedno, kdo to navrhnul, jde o to, kdo to schválil. A členem PCI-SIG je i AMD. Co budete dělat, až kartu s 8pinem nekoupíte? No, vlastně vím, co budete dělat. Budete mít kartu s 12 pinem, zdroj také s 12 pinem a nebude s tím žádný problém 🙂

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 09:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně jsem po 3 letech zahodil Radeon 6800 a pořídil RTX 5070 Ti za krásných 19.412 Kč. Ještě jsem dokoupil nový zdroj Be quiet dark power 14 1 kW s nativním 12 pinem, na kartu jsem nechal nainstalovat vodní blok, vše jsem pečlivě zapojil, konektor je zcela v pořádku, nic se nehřeje a jede to jako z praku! Tedy jak píše pan Stambera, pokud někdo používá redukce, případně neoriginální díly a ještě má obě ruce levé, problém je na světě, ovšem není to chyba na straně výrobce karty.

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Já myslím, že je potřeba provést neodůvodněnou extrapolaci. Tohle je jen jeden servis, na celém světě tedy těch konektoru musí hořet minimálně statisíce! Nebojíte se, že se vám vaše 4070 Ti Super s tímto konektorem zničí?

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 A u AMD karet s tímto konektorem podezíráte koho?

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
31. 1. 2026 10:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Mně na těch internetových debatách vadí, že někdo se vždy chytne nějakého podružného detailu a uniká mu ta celková myšlenka. Ten telefon byl jen takový příklad, který mě zrovna napadl, představte si místo něj třeba kozí bobky.

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
31. 1. 2026 10:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná to herectví bude přetrvávat v nějaké hybridní formě, někdo tu zmiňoval nebezbečné a milostné scény, takže AI vlastně nahradí kaskadéry a dubléry. Možná AI herci budou naopak doménou béčkových filmů s nízkým rozpočtem. AI dále může nahradit mraky herců v podružných rolích plus kompars. Stejně jako v jakémkoliv jiném oboru AI nahrazuje spíše podřadnější pozice.

Edit: Anebo to bude něco ve stylu Lary Croft, vytvoří se virtuální postava a na nějakých akcích ji bude někdo hrát.

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2026 17:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TinfoilDebugger Pak platí to, co jsem psal výše, že to musel být zoufalec. Pokud bych něco kradl, tak promyšleně plus aby to mělo hodnotu, která za ten risk stojí. A pokud to byl zoufalec, nelze z toho dovozovat nějakou statistiku, jakože teď nastává období, kdy se kradou paměti. To je vyselektovaná příhoda, které se dějí dnes a denně. Tím pádem bulvár.

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2026 17:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thymallus To může být cokoliv, nejen telefon, to byl jen příklad, prostě mi přijde směšné krást něco za 10 tisíc. Je to nicotná hodnota v poměru k tomu risku (vztaženo k zemím jako USA a Jižní Korea). Teoreticky by tam mohlo promlouvat, pokud by v dané zemi zcizení věci v hodnotě 10 tisíc Kč neznamenalo trestný čin, ale jen přestupek, tedy zloděj by riskoval jen peněžitou pokutu a nikoliv trest odnětí svobody. Ale zase by to nesměl dělat opakovaně, protože to by se pak hodnoty sčítaly.

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2026 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik Mně by se to líbilo do oken, která mám doma, ale obávám se, že klasické žaluzie vyjdou levněji.

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2026 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@feel Pravda, na Íránce jsme zapomněli, abychom měli osu zla kompletní. Ale nesmí to být ti hodní Íránci, kteří demonstrují proti režimu ☝️

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2026 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Když už tedy někdo krade, není lepší ukrást telefon za 30, prodat ho za 20, za deset si koupit RAMky a 10 by mu zbylo? Je nutné krást něco v tak nicotné hodnotě jako je 10 tisíc?

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2026 13:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Pak ale neplatí vaše původní tvrzení, že ve 4K je vícejádrový procesor rychlejší. Viz váš komentář ze dne 29. 1. 2026 v 9:30 h, cituji:

“Jasně, většina CPU plně využívá ve hrách až 14 jader, a ve 4K má potom více jádrový CPU lepší výsledky!”

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2026 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista A co severní Korejci? 🤔

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2026 12:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Nepovídejte. Nedivil bych se, kdyby někdo ukradl auto nebo třeba telefon za 20+ tisíc. To se děje pořád, na tom není nic zvláštního. Ale proč paměti jen v hodnotě kolem 10 tisíc Kč? (Vystavené PC na WCF tech mají 32 GB RAM.) To musel být nějaký zoufalec. Kromě toho paměti jsou určitě hůře likvidní než telefon. Ten funguje sám o sobě, zatímco paměti je potřeba osadit do PC, což ne každý umí. Tuto zprávu beru jako umělou lacinou senzaci. A vy se na tom ještě snažíte přiživit.

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2026 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin Jasně, já jsem se ptal čistě z hlediska her.

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 1. 2026 16:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Mně se to nezdá úplně vypovídající. Říkáte, že u rozlišení 4K má výhodu CPU s více jádry. Za prvé, Intel má sice více jader, ale jsou tam P a E jádra, tedy je otázka, do jaké míry tam promlouvají ta E jádra. A P jader má Intel stejně jako AMD celkový počet jader, tedy 8. Dále je obecně známo, že každé hře může “chutnat” více Intel nebo naopak AMD. Tedy je otázka, jak je to konkrétně u her, které jste testoval. Pak jsou tam ještě frekvence, ty jsou sice podobné u Intelu (P jádra) jako u AMD, ale nevím zda frekvence napříč značkami lze brát 1:1. Proto mi přijde více vypovídající srovnávat procesory od stejné značky, např. AMD 9850X3D vs. 9950X3D. A tam to pro 16jádro ve 4K nevypadá moc slavně.

Jinak ve prospěch Intelu je třeba uznat, že na to, že je vyroben 10 nm procesem, se drží velice zdatně.

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 1. 2026 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe No dobrá, a jak vypadá vaše auto? Máte průhlednou kapotu a osvětlený vnitřek? A neberte tu debatu až tak vážně. 🙂

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 1. 2026 16:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Chápu, nicméně do PC lze nahlédnout i tak, že občas sundáte plechovou bočnici, vnitřek vyčistíte a při té příležitosti i zkontrolujete. Pokud byste měl prosklenou bednu a koroze by vznikla třeba někde uvnitř chladiče, stejně to neuvidíte. A věci jako pevné trubice, distro, barevná kapalina a LEDky na to vliv nemají, to je věc čistě estetická.

Ale jak uvádím výše, je v pořádku, že každý má PC, jaké mu vyhovuje. Jen mi připadá trochu paradoxní, že spousta lidí si své PC doslova hýčká, ale je otázka, zda stejným způsobem přistupují i k ostatním věcem. Jestli mají pořád perfektně umyté auto, neustále správně dohuštěné pneu, zda se před každou jízdou dívají do motoru, jestli je tam vše v nejlepším pořádku, zda mají skvěle seřízené kolo, dokonale nabroušené a navoskované lyže, vyčištěný bazén, do detailu upravenou zahradu, a jak jsem psal, jestli se dívají i do nitra pračky nebo myčky a kontrolují, zda se tam něco zlého neděje nebo se přinejmenším kochají osvětleným vnitřkem přes průhledná dvířka. Taková pračka nebo myčka může být dražší než spálený procesor, nemluvě o autu! A pokud to všechno takto pečlivě dělají, kde na to berou čas, zvláště mají-li rodinu. 🙂

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 1. 2026 15:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Mohl byste krátce a přehledně shrnout, co z těch videí má vyplývat? Děkuji.

Slusnak123
Slusnak123
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 1. 2026 13:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk Mně se to nějak nezdá. Řekl bych, že je důležitá hlavně frekvence a cache. Níže dávám odkaz na recenzi na TPU. Srovnejte si 9850X3D a 9950X3D. První má 8 jader, boost frekvenci 5,6 GHz a cache 96 MB (12 MB na jádro). Druhý má 16 jader, boost 5,7 a cache 128 MB (8 MB na jádro). Druhý uvedený je vždy stejně rychlý nebo pomalejší, i když má více jader. Podle mě tam hraje roli cache na jádro a řízení boost frekvence, kdy se zvyšujícím se počtem jader max frekvence klesá. Navíc v tomto rozlišení už může úzké hrdlo představovat grafická karta (i když je to ta nejlepší aktuálně dostupná). Nicméně druhý CPU je pomalejší i v rozlišení 720p.

https://www.techpowerup.com/review/amd-ryzen-7-9850x3d/20.html

Omlouvám se za gumácký odkaz, přes diskusní rozhraní to nešlo vložit. Vždy mi to zamrzlo.

Reklama
Reklama