profile-image

CNNX

8 135 bodů
Zbývá 365 bodů do dalšího levelu
8 000 8 500
včera 08:35 Přečtení článku
2 b
včera 03:12 Přečtení článku
2 b
včera 03:11 Denní návštěva
4 b
25. 4. 2026 19:58 Přečtení článku
2 b
25. 4. 2026 19:58 Denní návštěva
4 b
23. 4. 2026 11:37 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b
22. 4. 2026 18:13 Přečtení článku
2 b
22. 4. 2026 00:00 Denní návštěva
28 b
Bonus za 15 dní v kuse
21. 4. 2026 12:58 Komentář
4 b
21. 4. 2026 12:53 Přečtení článku
2 b
21. 4. 2026 12:53 Přečtení článku
2 b
21. 4. 2026 01:33 Denní návštěva
28 b
Bonus za 14 dní v kuse
20. 4. 2026 23:53 Přečtení článku
2 b
20. 4. 2026 23:53 Denní návštěva
28 b
Bonus za 13 dní v kuse
19. 4. 2026 05:38 Přečtení článku
2 b
19. 4. 2026 05:36 Přečtení článku
2 b
19. 4. 2026 04:58 Hodnocení komentáře
2 b
19. 4. 2026 04:57 Přečtení článku
2 b
19. 4. 2026 04:57 Denní návštěva
28 b
Bonus za 12 dní v kuse
18. 4. 2026 18:39 Hodnocení komentáře
2 b
18. 4. 2026 18:35 Přečtení článku
2 b
18. 4. 2026 18:35 Denní návštěva
28 b
Bonus za 11 dní v kuse
17. 4. 2026 00:59 Denní návštěva
28 b
Bonus za 10 dní v kuse
16. 4. 2026 19:04 Přečtení článku
2 b
16. 4. 2026 19:04 Denní návštěva
28 b
Bonus za 9 dní v kuse

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
21. 4. 2026 12:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza Neural rendering (ak teda mas na mysli plne nahradenie klasickeho vektoroveho 3d) je asi taky nezmysel, ako Neural mathematics. (Nezmyselne vysoka) vypoctova zlozitost bokom, proste nepresnosti si mozes dovolit na urovni par pixlov (aka DLSS - co je vlastne neural rendering v striktnych limitoch), ale nie pre celu scenu, inak to bude vzdy skor lol ako hra. A samozrejme 100% AI slop k tomu.

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
11. 4. 2026 18:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard Jo, chapem. Vsetko je vdaka AI coraz viac nahovno, vratane dokonca i tych prekladov, ale buducnost je ziariva. ;-) Co mi to len pripomina. :-) Asi som uz na tento svet fakt stary. ;-)

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
11. 4. 2026 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří M Claude je hodnota pre programatorov? A ako konkretne sa to prejavuje? Kde su BG3-like hry kazdy mesiac, kde je Windows 15 plus vsetky aplikacie a utility uplne zdarma a v milion perfektnych verziach? :-) Jedinu hodnotu, co vidim ja, je, ze vsetok hardware stoji dvojnasobok. :-)

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
11. 4. 2026 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To schizofrenne ovladanie od cias Balmer Suicide Machine Windows 8 horroru, ked boli tablety pre kazdu CEO opicu dnesna AI je sice des priserny, co opravit (konecne) treba, len to maju samozrejme obratene. Zrusit treba Settings. Ale to nejde, samozrejme, pac, ako by potom zdvovodnili tie utopene miliardy do vyvoja totalneho nezmyslu. Podobnost s Copilotom cisto nahodna.

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
11. 4. 2026 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz zase? :-)

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
27. 3. 2026 16:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co ten pan s copom a zlatym naramkom na tom ProMacu robi? Sudiac podla toho nezmyselne duhoveho sajrajtu na obrazovke a polohy prstov na klavesnici, si bud prave obrusuje nechty, alebo po nej frustrovane skriabe/trieska. ;-) A hlavne, ze ma k tomu vedla, uplne mimo normalneho pozorovacieho uhlu, nejaky kod, na ktorom asi akoze primarne pracuje. ;-)

Tieto korporatne promo obrazky su taka novodoba obdoba transparentov "So ZSSR na vecne casy a nikdy inak." By idiots, for idiots, inak sa to ani okomentovat neda. ;-)

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
26. 3. 2026 15:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drewo Obavam sa, ze sa ti na to ludia vyseru zrovna tak, ako na pokusy nazvat joystick veselou palickou alebo interface medziksichtom. ;-) Doslovne preklady su obcas kravina, v tomto pripade uz len preto, ze SŠA sa oproti USA blbo vyslovuje, podobne ako napriklad zas trocha lepsi preklad “pakovy ovladac” je prils dlhy. Ostatne, ani ti Americania nepisu napriklad BMW ako BEF a maju cechizmus robot. ;-)

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
25. 3. 2026 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nic vhodnejsieho si pre AI najst nemohli. Esteze je USA na druhej strane, az to zacne rachat.

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
23. 3. 2026 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stejne sa uz pouzivaju len na AI slop, takze ziadna skoda. :-)

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
21. 3. 2026 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Tak urcite. A preto Jen Sem Lhal tvrdi, ze sa to aplikuje na dokonca jednotlive polygony sceny. ;-)

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
21. 3. 2026 20:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNNX A este je tu taky nevysloveny bonus - Kvalitne GPU sa neda dostat, RAMky stoja stvornasobok, SSD a HDD zachvilu takisto, ale vymenou zato mame internet plny tychto "dokonalosti" a este cely AI nezmysel tlacia blbe korporaty bez rozmyslu tam, kde nema co hladat a sposobuje (nielen) zamestnancom viac problemov, nez osohu.

Proste AI kazdemu - a v IT zvlast - uz lezie hore krkom. Ta nenavist voci tejto - v principe nie uplne k nicomu technologii, len priserne prehypovanej a precenovanej - bude zachvilu doslova hmatatelna.

AI bubble burst now, please! Uz vcera bolo neskoro.

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
21. 3. 2026 20:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavny problem DLSS5 (zvlast potom ako 100% volitelneho filtra, co mozno kedykolvek vypnut) nie je v tom, ze by to bolo tak strasne, ako internety tvrdia, ale ze je to proste naozaj AI slop filter.

Ktory by pred 5 rokmi kazdeho zaujal, a mnohym sa mozno i (gycovito) pacil, lenze dnes je uz na tuto formu - ehm - "vylepseni" kazdy doslova alergicky. A pravom.

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
21. 3. 2026 20:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNNX A este je tu taky nevysloveny bonus - Kvalitne GPU sa neda dostat, RAMky stoja stvornasobok, SSD a HDD zachvilu takisto, ale vymenou zato mame internet plny tychto "dokonalosti" a este cely AI nezmysel tlacia blbe korporaty bez rozmyslu tam, kde nema co hladat a sposobuje (nielen) zamestnancom viac problemov, nez osohu.

Proste AI kazdemu - a v IT zvlast - uz lezie hore krkom. Ta nenavist voci tejto - v principe nie uplne k nicomu technologii, len priserne prehypovanej a precenovanej - bude zachvilu doslova hmatatelna.

AI bubble burst now, please! Uz vcera bolo neskoro.

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
14. 3. 2026 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A cele to bude vyrobene -2nm procesom. ;-)

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
9. 3. 2026 15:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomášMarný Realny elektricky prikon je to pre datacentra praktickejsia jednotka, nez vypoctovy vykon, pretoze ten je (narozdiel od vypoctoveho) viac-menej po postaveni pevne dany. Tym ako sa budu upgradovat cipy, sa vypoctovy vykon bude stale menit, ale ten energeticky zostane konstantny. Proste presne vies, kolko vypoctoveho vykonu do toho mozes s aktualne dostupnymi cipmi maximalne narvat. A to energeticka_kapacita * flops_na_watt_pouzitych_cipov.

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
7. 3. 2026 23:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Titulok pobavil. :-D

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
3. 3. 2026 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de TLDR, vylep to na kandelaber u zastavky MHD. ;-)

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
3. 3. 2026 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant AI modely, zvlast LLM sa neucia. Po skonceni treningu su pevne dane. Prave preto ich treba v aktualnych otazkach pravidelne updatovat, asi ako mapy do navigacie. Co ich v konecnom dosledku cini este viac na h...o.

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
21. 2. 2026 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Napisat basnicku o Asm v style Homera, ano, to je presne styl uloh kde AI exceluje.

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
17. 2. 2026 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tolik prace... ;-)

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
13. 2. 2026 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Je to inak. Hudobny nadsenec sa zastavi pri chrchlajucom rozhlase po drote, lebo ho zaujme melodia. Audiopedofil ladi elektronkovy zosik s poistkami za 100k, aby si na tom pustal sinusovy signal. U hier je to podobne. ;-)

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
13. 2. 2026 20:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka A to vadi? Ved je tu skvele, dobrocinne AMD, co sa pre hracov ide doslova roztrhat, nie? :-D A navyse si ani nepamatam, kedy AMD ponuka nebola aspon 666x vyhodnejsia, nez cokolvek od Nvidie, tak preco ta to vlastne trapi, ze Nvidia “kasle na s… hracov”? :-)

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
9. 2. 2026 13:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak setrit na nespravnom mieste sa da vzdy:

a) Neskor uz druhy identicky modul najskor nezozeniete. A s inym, to bude vzdy fungovat horsie, ak vobec.

b) V pripade poruchy RAM, sa nebude dat lahko zistit, ze je to RAM modul, proste vytiahnutim vadneho.

c) Na kontakty slotu pre druhy kanal vam za tie roky, nez budete chciet upgradovat, veselo napada centimeter prachu.

d) Pridete potencialne o skoro 100% vykonu. U instrukcii typu 'rep movsq' presuvajucich desiatky megabajtov, aby cache nepomohla. Ze to v praxi nikdy nenastava? Jasan. Ale je to uz proste komp postaveny tak nejak nahovno. ;-)

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
1. 2. 2026 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista Rozhodne. To bude ono. ;-)

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
1. 2. 2026 15:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mac_ Jedina vec, kde je AI (v programovani) ako-tak uzitocna, je ked protrebujes rychlo nejaky kratky priklad, v API co nepoznas. Je to taka dobra predvstupna brana pred klasickym googlenim. Ale to je trocha malo muzyky za to, co to stoji.

Imho, uzitocnejsi nastroj je to vsade tam, kde sa 100% presnost nevyzaduje. V hrach povedzme na tie templates obrazkov, ktore potom moze grafik upravit do menej "strojovo-slopovej" podoby. Alebo na cisto preklady, ci stylisticke vylepsenia textu, kde si samotne fakty a pointu/dej pises sam.

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
1. 2. 2026 15:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mac_ Ano, klacek tam, kde potrebujes pinzetu. Zrovna robim dost mechanicku prerabku velkeho, ale pomerne jednoducheho kodu. Nieco, kde by mozno AI mala sancu. No, nema ani tam.

Najhorsie je, ze urobi kod, ktory je z 95% celkom ok. Takze clovek ma tendenciu si naozaj povedat toto pouzijem. Lenze potom zisti, ze aby nasiel a opravil tych 5% chyb spotrebuje viac casu, nez keby to viac-menej urobil vsetko sam.

Ovsem po tej "prerabke", co mu zaberie najskor viac casu, zostane s kopcom pridanych AI "bonusov":

a) Uz si nemozem byt isty, ze som nieco neminul, pretoze som to nepisal sam od piky, ale len revidoval.
b) Kod je horsi a neprehladnejsi, ako keby som ho napisal sam.
c) Kod nie je moj, a ak bude treba nieco upravit, budem musiet studovat ako to ta AI splacala, miesto si viac menej pamatania, ako som to urobil. Co prida dalsie casove straty.

Zaver - i na pomerne mechanicke tasky je to k hovnu. Ale na CEO urobi dojem, ze wow, za 20 minut to "skoro" urobilo, co nasi lenivi programatari za rok, to nam usetri straaaaaaasne vela casu a nakladov. Usetri casu i nakladov leda prd a vysledny kod bude horsi. Tak to proste je.

Reklama
Reklama