profile-image

czhunter-1

4 496 bodů
Zbývá 4 bodů do dalšího levelu
4 000 4 500
30. 1. 2026 15:32 Přečtení článku
2 b
30. 1. 2026 15:31 Přečtení článku
2 b
30. 1. 2026 15:31 Přečtení článku
2 b
30. 1. 2026 15:31 Denní návštěva
4 b
28. 1. 2026 12:00 Hodnocení komentáře
2 b
28. 1. 2026 11:59 Přečtení článku
2 b
28. 1. 2026 11:59 Přečtení článku
2 b
28. 1. 2026 09:24 Denní návštěva
8 b
Bonus za dva dny v kuse
27. 1. 2026 09:50 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b
27. 1. 2026 09:27 Získání pozitivního hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho hodnocení komentářů hodnotitelem
27. 1. 2026 08:41 Komentář
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
27. 1. 2026 08:36 Denní návštěva
4 b
27. 1. 2026 08:36 Přečtení článku
2 b
26. 1. 2026 15:28 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
26. 1. 2026 14:56 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b
26. 1. 2026 11:59 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
26. 1. 2026 11:54 Přečtení článku
2 b
26. 1. 2026 11:51 Komentář
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
26. 1. 2026 11:40 Komentář
4 b
26. 1. 2026 10:11 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b
26. 1. 2026 10:03 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
26. 1. 2026 09:57 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
26. 1. 2026 09:37 Komentář
4 b
26. 1. 2026 09:30 Přečtení článku
2 b
26. 1. 2026 09:20 Komentář
4 b

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
27. 1. 2026 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono to je hodně o pamětech. DDR5 v jakémkoliv slotu brzdí i mid-end APU (dnešní 780M). Cokoliv výkonnějšího potřebuje rychlé pájené LPDDR (nebo HBMX, ale ty taky nebudou).

No a AMD zjevně počítá, že dva roky budou RAM sviňsky drahé, tak není potřeba jim házet iGPU perly, ten výkon by přišel vniveč - pokud by tam nedali velkou Infinity cache, což kvůli výrobní ceně asi nechtějí.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
26. 1. 2026 11:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram To je dobře že tam nejste - čím míň lidí v aukcích, tím líp pro ty kdo se účastní na straně kupujících

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
26. 1. 2026 11:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave Protože o globální pohled jde těm "market makerům", tedy těm v cenové rovnici absolutně nejdůležitějším.

nVidia, Intel nebo AMD nastavuje MSRP podle prodejů HW v USA, Británii, Francii a Německu *(v roce 1996 - v roce 2025 spíš Číně), ne podle prodejů Česku, Laosu nebo Severní Koreji.

* k tomu jsem zapomněl Japonsko, které bylo v roce 1996 ještě nesmírně důležité

A zjevně jste můj příspěvek nedočetl do konce - absolutně nikoho nezajímá, co bylo levnější před 50 nebo 30 lety.
Pro určení toho jestli je něco "lepší nebo horší cena" se počítá POUZE poslední nejlepší nabídka. Cokoliv předtím je irelevantní.
To se zjistilo už někdy v 70. letech (Kahneman, Tversky)

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
26. 1. 2026 09:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik To Vaše srovnání je ale (z globálního pohledu, o který primárně jde) zkreslené tím, že pokud jste žil zde, tak tady byly v roce 1996 extrémně nízké mzdy (zhruba 15 % německých mezd, teď je to přibližně 40 %) a velmi drahý HW k tomu.

Kdyby na rok 1996 vzpomínal němec, brit nebo američan, rozhodně by mu tehdy HW zas tak drahý nepřišel (jako Vám) - ano, byl o trošku dražší než dnes, ale oni měly mnohem nižší ostatní životní náklady (bydlení, jídlo, energie, zdraví), takže jim zbývalo tak moc peněz "na radost", že pro ně HW nebyl žádná zásadní položka. Jenže tahle situace už tu není.

A navíc - jak by řekli behaviorální ekonomové - NIKDO neporovnává svoji situaci s tím, jaká byla před 50 lety nebo je v Nigérii.
Srovnáváte s poslední nejlepší nabídkou nebo se sousedy.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
26. 1. 2026 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Já na eBayi(.DE) nakoupil už desítky modelů vlaků za desetitisíce Euro a nikdy žádný podvod nebyl (pravda - nebyly tak drahé jako tato GK, nejdražší stál asi ~20000Kč).
Asi je potřeba se orientovat na kategorie, které nejsou vyhypované = atraktivní pro scammery.

Pravda, ještě lepší zkušenost mám s JDirectItem (japonský aukční server) - protože na eBayi se obvykle prodávající snaží všechny drobné vady zatajit (fotit tak, aby to nebylo moc vidět), na JDirect vždycky i ty nejmenší oděrky nebo prasklinky nafotí a popíšou - i třeba oděrky a promáčkliny krabic (které by Vám český eshop klidně poslal jako "nové). Japonci jsou v tomto jako prodávající hrozně čestní.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
16. 1. 2026 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Věštím že dlouho to nebude dostupné a pak to bude strašně drahé kvůli pamětem.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
7. 1. 2026 09:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chudák ten "levný herní AI Max" bude trpět tím, že jsou drahé paměti (protože na rozdíl od jiných řešení není možné "teď na pamětech ušetřit a vyřešit je potom, až se situace uklidní")

Jednoduše - k čemu nízké cenové vody CPU, když jsou vysoké cenové vody RAM k němu?
Takže mu věštím poměrně neúspěšný život.
Produkt je to dobrý, ale přišel do velmi špatného času.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
5. 1. 2026 13:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na jednu stranu tohle neřeším, protože už mnoho let používám MiniPC se SO-DIMM pamětmi (letos chci upgradovat na něco s Ryzenem AI 360/365/370)

Na druhou stranu takhle neušetřím, protože tam jsou vždy jen dva sloty a tak tam nemůžu cpát mini kapacity :-) (a navíc integrovaná GPU chce co možná nejrychlejí RAM co jde)

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
1. 12. 2025 13:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mimochodem, Rybka se pochválil že tady na PCT jsou AI generované obrázky rozumné ... no tak já si tedy myslím opak.

Je na nich naopak extrémně vidět, jak je autor líný psát nějaký zajímavý prompt, styl a vůbec všechno co jde nechá na default, takže to vypadá jako všechny ilustrační obrázky na všech webech, kde mají úplně stejně liné a estetikou nepolíbené autory.

To je právě ten "slop".
Všechno co vytvoří AI rozhodně "slop" není.
Slop je takové to lame liné a laciné generování bez fantazie, bez znalostí, bez vkusu, "hlavně aby se nemuselo do promptu datlovat o pár písmenek víc, z toho by jednomu upadla ruka" - tedy přesně to co děláte vy tady na PCT

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
1. 12. 2025 01:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už někdy před 10 lety vznkl film Age of cheap (česky Dobe slevová) který je v podstatě o tom, jak lacinost zaplavuje různé části trhu.

AI slop je jen další level lacinosti: "Je jedno co to je, hlavně že to bylo levné."

Pracuju v automotive a vždycky říkám, že až někdo vymyslí fakový plast (něco, co vypadá jako plast, ale je to ještě levnější a shitóznější), tak dostane nějakou průmyslovou nobelovku.

AI slop je něco jako kulturní "fakový plast".

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
20. 11. 2025 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PHiLiPZ Slovo "offline" (ani jeho ekvivalent) není nikde v článku použito.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
13. 11. 2025 22:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@daevid Tak v Česku se třeba vyrábí (a z většiny i vyvinula) Octavia 4.

Lada (myslím že jediná funkční ruská automobilka) má problém vyrábět auta na úrovni prvních Oct3 => ruská automtive špička má technologické zpoždění minimálně 5 let za evropským low-techem.

Někdo by tedy mohl říct, že ruská automotive špička je Aurus - ale ten několik let neprodává vůbec nic, takže ho nebudeme počítat, ano.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
13. 11. 2025 09:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vr43x3m Jo, jenže v Číně nejsou 1/3 obvytalestva alkoholici. S takovým materiálem se žádný pokrok dělat nedá, spíš naopak.

EDIT: jinak je to tak, že ano Rusové za posledních 15 let opravdu ukázali pár zajímavých věcí (procesory Baikal, tramvaje R1, auta Aurus, ...) svět se vždycky trošku zachvěje "co když se jim to teď povede" ... ale pak se ukáže, že rusové absolutně nejsou schopní to vyrábět.
A všechny ty jejich suroviny jsou jim k prdu, protože s tím stejně neumí pracovat.

Takže ano, podívejme se kam postoupila Čína za 15 let a kam Rusko ... a asi bude všem jasné, kdo co ovládá a ovládat bude.

EDIT2:

Jinak ten "čínský zázrak" není v regionu neobvyklý - Čína jen zopakovala to, co Japonsko 1960-1980 a Jižní Korea 1980-2000, procentech možná i hůř.
Ale jen tím, že Čína je absolutně větší, tak i ten dopad na zbytek světa je větší.
K její smůle ale také díky bídné porodnosti (1 dítě na ženu) a demografii zopakuje i stagnaci a pozvolaný pokles Japonska a J Koreje.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
11. 11. 2025 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří M @Jiří M > Kdyba Rusko mohlo "vrhnout tam celou armádu Ukrajinu prostě zrušit" tak už by to dávno udělalo.
Ten důvod proč to neudělalo je že nemůže.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
11. 11. 2025 23:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří M @Jiří M > Já myslím že bipolární svět naopak začal - USA a Čína jsou ty póly, zbytek hraje druhé (Evropa, JV Asie - Jižní Korea, Japonsko) nebo třetí (Rusko a zbytek BRICSu) housle.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
11. 11. 2025 22:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @mibfox " ale po tyhle primy provokaci kdo vi?"

Neudělají nic, jako vždycky, jen Zacharovová s Medvěděvem se zase ožerou a budou blábolit o červených liniích.

Rusko se o nás nezajímá a my si z jejich nepatřičné nadutosti jen děláme srandu - to je férovej vztah, ne?

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
11. 11. 2025 22:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M .

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
11. 11. 2025 22:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To bdue krásné, až jim to datacentrum za 5 let připojí k elektřině - to už budou moct ten HW prodat za cenu šrotu.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
31. 10. 2025 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To ukázkové video se mi pustilo asi tak ve 144p, takže na něm samozřejmě skvěle poznám QVGA od 4K :D

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
30. 10. 2025 08:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne, Wikipedia rozhodně NEMÁ "jen něco přes" 7 milionů článků.

"Něco málo přes" 7 milionů článků ma POUZE anglická mutace Wikipedie - která v mnoha různých tématech není ani nejrozsáhlejší, ani nejpřesnější.

Já osobně používám hodně i českou Wiki (logicky - na domácí témata), Německou (tam je hodně technických věcí ohledně aut, lokomotiv a letadel popsaných líp než v anglické) a Japonskou + translator (kde zase jsou velmi dobré popisy věcí co se týkají Japonska a jejich výrobků)

Spíš než Muskopedia by byla lepší AI, která sesype na dané téma různé jazykové verze Wiki dohromady (protože v každém jazyce bývají jiné informace, občas i rozdílné a maximum by se z ní vythlo sysnétzou a kontrolou podle jiných zdrojů, pokud se informace různých jazyků rozcházejí)

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
28. 10. 2025 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mně ta ukázka přijde jako skvělá halucinace.
Na první pohled je tam všechno krásný a normální, ale vlastně je všechno úplně špatně.

Kdyby to chtěl udělat člověk, dalo by to hroznou práci postavit tak úžasně nekonzistentní prostor.

Hrát by to byla buď velká legrace (s úspěchem hodně založeným na náhodě) nebo naprostá frustrace. Nic mezi tím.

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
27. 10. 2025 15:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Solely @Solely > Přesně, zbytečná ztráta času, že si mám běžet koupit notebook s RTX jsem se dozvěděl až na konci.
Kdyby to bylo napsané hned na začátku mohl jsem pro něj vyběhnout dřív a neztrácet drahocenné vteřiny za všemi těmi RTX-chtivými AI-kreatory!

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
7. 10. 2025 01:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak že by už teda konečně BTC udělal ATH v nějaké míň prašivě měně, kerá neklesla o 20 % za půl roku?
Finally

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
19. 9. 2025 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NelsonMandela @NelsonMandela > Já to beru jako formu meditace.

Někdo si zapálí vonné svíčky a dělá ooommmm, někdo chodí v dešti po lese, někdo si pustí hudbu na LP a usedne se sklenkou portského do ušáku a někdo se prochází po virtálních bazénech.

"Dělat co ho baví" nevede k žádanému výsledku "wandering mind".
Respektive ono tohle nemá za úkol "bavit", ale má to uvolnit mysl, snižovat stres (což hry obvykle nedělají, ty většinově stres zvyšují)

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
17. 9. 2025 15:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vypadá to spíš jako realtimová architektonická vizualizace (to existuje už tak 2 desítky let a už spoustu let jedou na UE v hodně vysoké kvalitě)

Na tom není vůbec nic špatného, jen to asi není "hra" (hra by asi měla jít "vyhrát" ?)

Reklama
Reklama