http://pevne-disky.heureka.cz/ Noo, ja nevím... Ale tady vidím v prvních topkách ještě navíc A-Data a Verbatim, v nižších pozicích další spoustu značek se svými výrobky. Je mi jasné, že na cenovou hru přistoupily nejspíš všichni, tedy hlavně ty obchody... No a jelikož vím, že za těch zbylých 15 % zodpovídá Toshiba, tak prosě nevím...
Každý chce mít buď WD nebo Seagate a pak nadává, že není konkurence. Třeba se bojí vyzkoušet disky od konkurence, že s nimi nemá zkušenosti. Ale tak někdo to zkusit musí...
Já když si něco kupuji, tak nejdu po ceně... Jdu po poměru ceny k užitné hodnotě výrobku (tedy v dané kategorii)... A tu tradičně u HW nenajdu u těch společností, jejichž výrobky jsou nejprodávanější nebo naopak mají nejhlasitější reklamu... Je to jako s plynem. Dokud bude nejvíc lidí u RWE, nemá důvod zlevňovat. Ale až hodně lidí přejde k e.onu, ČEZu a dalším spoustem společností, tak se do cenové války vloží i RWE, protože si už nebude moct dovolit unikat zisky...
Snad v žádném odvětví nejsou jen 2 značky... Jsou jen dvě známé značky, jež drží téměř absolutní většinu trhu. U kol zmiňujete Coca-Colu a PepsiCo... No... Toto je dost povrchní příklad, neboť asi tak velkou většinu nezabírají, když RC Cola má i na reklamu v TV. Pak spousta lokálních výrobců, včetně nonamů – u ná třeba Kofola.
U Intelu a AMD je přece ještě Via... Ale toto je spíš příklad, jak si velké firmy mezi sebou drží disky a snaží se nepustit nové výrobce mezi sebe, v takové symbióze. Protože VIA Nano by se určitě dokázala utkat s Atomy a mobilními AMD... Třeba by nevyhrála, ale cenově ano. Ale oni prostě drží partu a dalšího nepustí...
Ale základní věc je, že je to prostě v lidech. Chováme se jako tupé stádo. Člověk je sice chytrý tvor, ale lidstvo je všeobecně hloupé...
Když se vám to nelíbí, kupte něco jiného... Nebo jste přece IT. Když budete někomu z vašeho okolí pomáhat vybírat, tak mu poraďte něco nového. Vy tu jen sedíte a naříkáte... Jak hrdniské...