38-hracu-jsou-zeny
Novinka 38% hráčů jsou ženy

38% hráčů jsou ženy

Michal Kleman

Michal Kleman

14

Nový průzkum agentury ESA (Entertainment Software Association) zjistil, že skoro čtyřicet procent všech hráčů je něžného pohlaví.

Reklama

Co tato newska dělá na serveru převážně o hardwaru? Předpokládám, že většina návštěvníků našich stránek se občas věnuje i hraní a jistě každého z nich občas napadlo, kolik děvčat s nimi asi tak hraje. Dejme si tedy drobný "oraz" od vážného světa hardwaru a pojďme se s jistou nadsázkou podívat na aktivity našich ženských protějšků.

Z průzkumu společnosti ESA vyplývá, že skoro dva z pěti hráčů počítačových her jsou něžného pohlaví. Je to pro vás překvapení? Pro mě osobně ano, nikdy jsem nečekal, že ženy budou mít takovýto vliv na záležitost, kterou jsem pokládal za převážně mužskou. Důvod, proč potkáme mnohem častěji na herních serverech pány je, že ženy na serverech nehrají. Jejich doménou jsou především singleplayer platformy á la nintendo DS, případně sociální hry jako The Sims, kde mají ženy v "davu" hráčů skoro 55% zastoupení (baví je vařit a uklízet i ve virtuální realitě? :-) ). Naopak v akčních hrách, FPS a MMO se něžné pohlaví moc neangažuje.

38% hráčů jsou ženy
i Zdroj: PCTuning.cz

Podle průzkumu nahrají děvčata týdně průměrně 7,4 hodin týdně. I přes to, že ženy nyní vypadají jako "menšinou, která je ale zatraceně velká," nejsou pro herní průmysl nijak zvlášť zajímavé. Zatímco "běžný pařan" si koupí novou hru, jakmile tu starou dohraje, děvčata u ní zřejmě sedí dokud "neošoupají CD." Podle dat z prodejů ženy udělají 12% všech tržeb.

Dvě představitelky společnosti Sony se vyjádřily, že v budoucnosti snad bude na vývoji her pracovat více žen, hlavně na titulech, které mají právě tuto část populace bavit.

Napadlo vás někdy, kolik děvčat s vámi hraje? Příšťě buďte opatrní, až budete dávat do placu v nějaké herní místnosti velmi tvrdé hlášky typu "nehrajem jako holky," následující série headshotů z něžné ručky by mohla být nadmíru potupující. ;-)

Podle CVG


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama