Zpět na článek

Diskuze: AI model DeepSeek: Čínský drak se probouzí?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 2. 2025 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud máte o DeepSeek skutečný zájem místo snahy se mu smát nebo ho dehonestovat, zkuste https://www.infokuryr.cz/n/2025/02/04/zbynek-fiala-sputnik-na-kolene/ Je tam něco málo o jeho vzniku.

A vezměte přitom na vědomí, že za posledních pět let každoročně Čína zveřejňuje víc patentů v oblasti AI, než celý zbytek světa.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
10. 2. 2025 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Karel Endler Argumentovat v připadě Číny nějakými patenty je poměrně úsměvné.

Radovan Urban
Radovan Urban
Level 12 Level 12
3. 2. 2025 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1. Model rozjedete úplně primitivně a bez přípravy pomocí ollama. Žádné zdrojaky netřeba (model 72b). 64GB RAM se hodí. Je to líný ale jde to.

2. Sám o sobě tvrdí, že byl trénovaný na výstupech západních modelů. Takže jo, něco ukradli.

3. Náklady? Spíš 10x a 100x větší. Náklady na tréning jsou jen část a ty počty taky nesedí :)

4. Je tam pokrok, ale jak ukazuje na rychlo vydaný model o3-mini, revoluce to není. Možná i ten nápad čórnuli.

Čili těch revoluce to není. Ta nepřichází z nesvobodných zemí.

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 2. 2025 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

už mu preplo ...

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
3. 2. 2025 09:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvělý článek. 😍

Miichaell
Miichaell
Level 22 Level 22
2. 2. 2025 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čína řekne: "Stálo nás to 1/100, udělali jsme to rychleji a ke všemu na kartách starší generace." ...a všichni jí to jako žerou! Vždy pravdomluvná čestná Čína, jasný. Tím neříkám, že Západ toto nedělá, ono stačí problémy, které jako Evropa máme z předstírání všeho možného. Ale zatloukání patří k základním "ctnostem" východu obecně. Kdyby jen trochu mohli, tvrdili by, že to trénovali na abakusech. A Západ by byl tak skopový, že by jeho burzy po takovém prohlášení poslali celé IT do kytek. Čína rychle pochopila, jak "našemu" IT a na ní stojící ekonomice může nachcat do čaje jen tím, že vypustí jednu větu a nemusí se snažit. My jsme tak nehorázně blbí, že na to nemá obdoby.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
3. 2. 2025 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miichaell @Miichaell .. cinske hybridne operacie, to je vsetko, sme vo vojne, len naivny zapad sa este nezobudil.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
4. 2. 2025 07:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK Západ naivní není, jen pár křiklounů na webových diskusích a Jyrka Paroubek... :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
4. 2. 2025 09:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Hajčus .. je sialene pozorovat reakciu francuzska a nemecka na vojnu s rusmi. Odborne sa tomu hovori, ze to nechavaju vyhnit. Zatial vsetko smeruje ku zamrznutemu konflitku. Rus fasista bude sediet na 20% uzemia ukrajiny. V poli bude mat asi 500 000 vojakov a cela europa bude cakat na co vlastne .. az im to padne ako sovietskemu zvazu v 1991 ?

/aplikuj aj na pristup Eu ku green deal, IT, imigranti alebo akejkolvek inej problematike .. Eu je pomala, nerozhodna, naivna/.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
5. 2. 2025 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK 30 let jsme chrápali na vavřínech. To se nedá zvrátit za 3 roky. ale snad už se to mění.

Nasty
Nasty
Level 2 Level 2
1. 2. 2025 21:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu by mě zajímalo, kolik vlastně mají Rybkovy články čtenost, ale asi nějakou ano. Já jen, že na PCT je to totální úpadek. Upřímně, namísto záležitostí stran PC tu pan Rybka řeší vše od politické situace Malajsie až po mechaniku létání v F35. Ano, je to trochu nadsázka, ale teď vážně. Dříve jsem měl jeho články rád, ale už několik let je to obrovský úpadek a i to, že ho někdo neustále za ty blbosti, co tu píše, platí... strašné. To je fakt výsměch lidem, kteří o daných tématech opravdu něco ví. Už jen perex k jeho článku: "V poslední době se nabízí tolik témat, že je ani nestačím zpracovávat. Zabýval jsem se kvantovými počítači, ale znenadání se zjevil DeepSeek a srazil sebevědomí USA i akcie řady technologických firem." To je přesně ten problém. Týden si čte "něco" o kvantových PC, pak napíše článek. To je vše. Nic o tom ovšem reálně neví. Pak si týden studuje politiku U.S.A., napíše o tom článek. Nic o tom ovšem reálně neví. Pak si nastuduje něco o AI, napíše o tom článek. Nic o tom ovšem reálně neví. Pak po něm někdo zase chce článek o veřejnoprávních médiích, napíše ho. Nic o tom ovšem reálně neví. ... a takto můžeme pokračovat. Jeho články jsou jen protkané mnohdy i nesmyslnými YT klipy a dalšími blbostmi. Za mého mládí se tomu říkalo všeználkovství. Což je mimochodem i problém dnešní doby a to díky AI. Když se s někým bavíte, nestačíte se divit, jak zná historii, politologii, ekonomiku, chemii, matematiku a já nevím, co ještě. Pak jen stačí, aby dotyčná osoba ztratila telefon či tablet a je blbý jak tágo. Něco takového je pro mě přesně pan Rybka. Nemyslím to teď ovšem vyloženě negativně. Jen je prostě nesmysl, aby byl jeden člověk odborník na politologii U.S.A. či obecně světovou politiku, dále byl odborník na AI, dále byl odborník na psychologii a já nevím, na co všechno. Znám dost opravdu chytrých lidí, ale vždy umí velmi dobře "své" téma, které studovali či se o něj fakt zajímají. Ovšem, že by toho uměli tolik, co pan Rybka ... fíhá, prostě kam se na toho borce hrabou. Pan Rybka je buďto opravdu génius, který má prostě na to, aby obsáhl tolik témat a nebo vesměs o daných věcech nic neví, ale umí to dobře maskovat prapodivnými otázkami a překrucováním reality apod. Nehledě na fakt, že ho vesměs hodnotí lidí, co o daném tématu také moc neví a pak je mezi slepými jednookým králem. ... Škoda, býval to dobrý spisovatel článků, když dělal to, co ho baví a nes*al se do věcí, o kterých ví jen to, co si přečte na internetu za pár dní.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
1. 2. 2025 23:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty @Nasty Takže tě sere, že Rybka má jiný světonázor než ty? Rybka totiž stále dělá to samé jako před 20 lety, když psal úvahy do Levelu atd., prakticky stejné zaměření, stejné rozbory, většinou si témata volí sám, ale najednou to je špatně? 😁

Zkus mi říct nějakého podobného autora, který má podobné vzdělání, který se ve věcech podobně dostatečně orientuje a do značné míry chápe, který dokáže často vyhmátnout zajímavé příběhy a souvislosti? A jinak na rozdíl od tebe umí používat odstavce.

Joeqr
Joeqr
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 2. 2025 01:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista To nie je o svetonazore. Pan Rybka sa v poslednom case profiluje ako odbornik na de facto cokolvek. Ja osobne s niecom sulasim a s niecim nie. Nasty podla mna poukazuje prave na ten nesvar, ktery se nam tu rozmohl za posledni roky, s prispenim socialnych sieti, ze zrazu ktokolvek sa moze vyjadrit k comukolvek, aj ked nie je odbornik v danej tematike, staci, ze je odbornik v nejakej oblasti a ludia si tu odbornost potom aplikuju na cokolvek, k comu sa dotycny vyjadri, aj ked v danej oblasti odbornik nie je. To samozrejme moze a ma na to pravo. Tak ako to urobil pan Rybka a rovnako, ako to urobil Nasty. Takze by som sa mohol opytat rovnakou otazkou teba, ze ci te sere jiny nazor. Podla mojho nazoru sere, lebo nejde v linii zase s tvojim “svetonazorom“, inak by si nemal potrebu reagovat na Nastyho. Ale aby som sa vratil k tomu nesvaru...ludia zacali byt zrazu odbornici na vojnu na blizkom vychode, na vojne na Ukraine, na EU politiku, na volby v USA, na to, co sa deje v Korei, na ustavne pravo, na pravo ako take atd. Podla toho, aka tema je v prave v kurze, tak prepnu ako keby nejakym tlacitkom/switchom a su zrazu odbornici na damu temu, ktora je aktualne v kurze a hlavne...maju potrebu sa verejne vyjadrit. OK.

(Aha, odstavec, lebo vidim, ze chybajuce odstavce zase trapia teba a nemem problem ti s tym vyhoviet). Ludia maju v dnesnom globalnom prepojenom svete potrebu vyjadrit svoj "svetonazor" verejne a ked ho vyjadria a je moznost ho dokonca verejne spatne komentovat, su ludia, ktori tuto moznost komentovania vyuziju, ako spatny feedback. Podla mna bol Nasty konstruktivny a presne pomenoval to, co napriklad aj mne osobne zacina vadit v clankoch pana Rybku, akesi mudrovanie v podstate o akejkolvek teme.

Nemyslim si, rovnako ako zrejme ani Nasty, ze pan Rybka ma, podla tvojich slov "vzdelanie" na vsetky temy, ktore v poslednom case pokryva. Taktiez, aspon mne osobne, pride, ze casto sklzne presne tam, za co kritizuje v danom clanku inych. Ale je to jeho nazor(ja ho respektujem), ma pravo ho vyjadrit a my mame pravo s nim suhlasit alebo nesuhlasit a komentovat ho, aspon na tomto webe, zatial.

Citam vsetky clanky pana Rybku na tomto webe.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
2. 2. 2025 11:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Joeqr Nastyho výtka je, že: "týden si čte "něco" o kvantových PC, pak napíše článek. To je vše. Nic o tom ovšem reálně neví.". Najdi si 20+ let starý Levely (možná i Score) a najdeš tam Rybkův tématický článek o kvantových počítačích a mimo jiné články o umělé inteligenci. Takže o tom asi už 20+ let něco ví, a zároveň má vystudované tuším ČVUT a ještě nějakou další vejšku. To je základní myšlenka mého příspěvku, zatímco vy vaříte z vody na základě nějakých svých dojmů.

Že se někdo vyjadřuje ke všemu, no spousta lidí má dostatečnou inteligenci, vzdělání, dostatečný přehled, selský rozum a potřebné vlohy, aby jejich názory a vhledy byly relevantní a zajímavé. Pokud si nedokážeš udělat vlastní názor, hltáš prefabrikované a adhoc lži z expertů v ČT nebo z kdo ví čeho, to je tvůj problém. Hegemonie mediálních a zpravodajských domů padla s nástupem internetu a s tím, jak tyto subjekty neustále lžou a jedou na ideologických vlnách. To samé se týká panáků vzešlých ze státních institucí typu psychopat Flégr. Jako jedinec máš dneska dostatečné zdroje informací, a i kdyby jsi je neměl, na základě svých zkušeností atd. můžeš vyvozovat správné závěry. To je věc, která různým soudruhům stále nedává spát.

U Rybky je akorát negativní posun v tom, že začal psát o trendy sračkách, které se zrovna řeší místo něčeho zajímavějšího, a to je asi tak vše.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
2. 2. 2025 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista mě naopak přijde že rybka skoukne pár trendujících youtube videí a sfoukne článek… nic proti tomu ale když pak člověk o tématu něco ví, tak se chytá za hlavu…

Joeqr
Joeqr
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 2. 2025 12:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista To nebol nejaky hejt na pana Rybku ako osobu. Ako som napisal, ja citam kazdy jeden jeho clanok na tomto webe uz roky a myslim si, ze ho aj celkom uznavam ako odbornika. Aj ked tu a tam sa s niektorymi jeho nazormi celkom nestotoznujem.

Akurat niektore clanky mi uz pridu trosku ako keby tam uz moc na moj vkus vnasal politiku (na tomto webe) a coraz viac tam je citit akasi neomylnost jeho tvrdeni, ze iba moj nazor je ten spravny. OK, ale nato sme tu, citame a diskutujeme.

S tymi trendy srackami si to celkom vystihol.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 2. 2025 19:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Já doufám, že pan Rybka by byl schopen o těch tématech psát více do hloubky, jen po takových článkách není až taková poptávka. Sám jsem něco někam psal a chtěli po mně, aby to byl článek na 5 min čtení. Tak z toho jednoho byly nakonec čtyři a vycházely postupně. 😃 Provozovatel webu měl dokonalé statistiky a přesně věděl, jak má být ten článek dlouhý, aby měl maximální čtenost. A ta krátkost článku mu pak nevyhnutelně diktuje určitou plytkost. Další, co po mě provozovatel webu chtěl, aby to bylo za každou cenu vtipné. Tedy to po mě ještě nějaký redaktor “ladil”. Proto se může zdát, že autor tématu rozumí pouze povrchně, ale on je pouze svázán určitým zadáním.

Nasty
Nasty
Level 2 Level 2
3. 2. 2025 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista
1. Nesere, ani jsem to nikde nepsal.
2. K tvému "Zkus mi říct nějakého podobného autora, který má podobné vzdělání" ... Jasně jsem v textu psal, že nikoho takového neznám. Dokonce jsem napsal i důvod proč.

=> suma sumárum. Nepochopil jsi ani můj text a dokonce jsi vyvodil z textu závěry, které nikde neuvádím.

V případě reakce na uživatele @Joeqr.

".... Takže o tom asi už 20+ let něco ví, a zároveň má vystudované tuším ČVUT a ještě nějakou další vejšku. To je základní myšlenka mého příspěvku, zatímco vy vaříte z vody na základě nějakých svých dojmů. .... "

=> Opravdu na základě toho, že pan Rybka psal v dávné historii o kvantových PC apod. vyvozujete, že o tom tématu už asi něco ví? Je pro vás tedy parametrem doba psaní o daném tématu? Nahledě na fakt, že opět, to že má vystudovaných několik VŠ z něj dělá odborníka na vše? Jak víte, že @Joeqr nemá vystudované také 2 VŠ ? Ptal jste se ho?

Upřímně, i vy máte spoustu témat, které si přečtete, ale relevantní závěr nebo názor si na dané téma prostě udělat nemůžete, protože o tom víte málo na to, abyste si daný názor udělat mohl. Dokonce to není ani žádná ostuda, prostě nikdo nemůže rozumět všemu. Uděláte si maximálně názor, ale už neřešíte, zda je či není objektivní. V takovém případě je spíše lepší mlčet a prostě počkat na dobu, až budete mít vědomosti na to, udělat si názor více objektivní. V opačném případě dopadnete jako příkladně banda vychlastaných lidí v hospodě u piva, kteří už po dvou pivech vědí, kde soudruzi z NDR udělali chybu.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
3. 2. 2025 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Nasty Ano, dá se z toho vyvodit, že o tom něco ví, když o tom píše 20 let a má technické vzdělání, do značné míry chápe složitější jevy a teorii, je schopný dohledávat zdroje, číst technickou dokumentaci atd. Konkrétně byla řeč o kvantových počítačích, tedy věci, která do jeho oboru zapadá. Tvůj vypocený závěr: "týden si čte "něco" o kvantových PC, pak napíše článek. To je vše. Nic o tom ovšem reálně neví.", je dost mylný.

> V opačném případě dopadnete jako příkladně banda vychlastaných lidí v hospodě u piva, kteří už po dvou pivech vědí, kde soudruzi z NDR udělali chybu.

To se ti právě stalo? Ale co se dá dělat.. 😁

Nasty
Nasty
Level 2 Level 2
3. 2. 2025 20:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Je tolik lidí, co píše i delší dobu o PC tématech, příkladně, ale věřte mi, že to není záruka kvality. A není jich málo. V dnešní době potkáte takových lidí poměrně dost. Opravdu to není o tomto. Když někdo bude psát o kvantových počítačích, tak jen ten, kdo o tom něco ví, umí zhodnotit, zda je to objektvní a dobře napsaný článek. Ostatní čtenáři to zvládnou maximálně nějak vypozorovat a na závěru se buďto shodnou nebo ne. Pokud vám tu napíšu odborný článek o fungování T-lymfocytů a B-lymfocytů, tak nemáte šanci poznat, zda si vymýšlím nebo ne, pokud o tom něco nevíte. A pokud by ten článek byl ještě složitý tím, že bych ho protkal dalšími souvislostmi, neškrtnete si. Ano, zvládnete si vytvořit názor, ale jenom čistě subjektivní. Prostě o tom musíte něco vědět. Stejně tak nezvládnete posoudit příkladně mechaniku létání stíhacích letounů a návrh křídel apod. Prostě na to nemáte, pravděpodobně. Neznám vás, mohu se mýlit. Každopádně doufám, že se chápeme.

Upřímně, ani jste nezvládl pochopit o čem byl můj komentář a poté mě máte ještě potřebu tu urážet. Nemyslím si, že to vypovídá něco o člověku s "dobrým" názorem a životním postojem.

Názor můžete mít na vše, to vám nikdo zakázat nemůže, ale budou ty názory na vše objektivní? To je to, co mě na panu Rybkovi překvapuje. Věřím, že je borec na PC hry, je borec na staré PC apod. Vyrůstal v tom. Já upřímně také, takže toto třeba za sebe dovedu zhodnotit. Každopádně si nemyslím, že je znalec globální politologie nebo psychiky lidí či fungování obchodů apod. v U.S.A., a proto je mi jasné, že ví jen to, co si přečtě a nějak zpracuje. Pak záleží, jestli se zrovna trefil či nikoliv, ale i to přeci neznamená, že o tom něco ví. Některé Rybkovy články jsem dával číst i lidem, co daná témata opravdu studují a nemohu zrovna tvrdit, že by z článku "chrochtali" blahem a to těm lidem v daném segmentu tématiky věřím, protože vím, že danou oblast studují apod.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
3. 2. 2025 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Nasty Tohle není vědecký web, kde se hádají vědci o experimentálních technologiích, ale jakási zábavná rádobynaučná činnost. Z podstaty věci se vědci prakticky nikdy na ničem neshodnou, až do konce života proti sobě máchají svými jalovými teoriemi. Takže bych chtěl vidět, jak ze 100 vědců, kteří zkoumají možnosti kvantových počítačů, vybereš zrovna toho jednoho, který má pravdu a zrovna on bude psát články pro tvůj web a ve srozumitelné formě, aby to vůbec někoho zajímalo. A pak tu je ještě určitá pravděpodobnost, že bys u toho vědce stejně psal, že to je vůl, že tomu nerozumí, protože někdo jinej a tvoji kamarádi, kteří to studují, to vědí lépe. Přičemž by to stejně prakticky nikdo nemohl posoudit. V čem má být pointa?

V čem se shodneme, že forma těchto článků je divná, že tam jsou nacpaná zbytečná videa atd., tématicky také často o ničem a jen to reaguje na nějaké trendy. Je ale blbost tvrdit, že zrovna v tématech jako jsou kvantové počítače, že o nich nic neví. Mimochodem, obsah na PCT není jeho nejlepší součastná tvorba.

Nasty
Nasty
Level 2 Level 2
4. 2. 2025 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Vědec je dost obecné "téma". Tvrdit, že se prakticky nikdy na ničem neshodnou je nesmysl. Vědci, třeba fyzici či matematici nebo chemici se shodnu na dost věcech. Ono fyzikální nebo chemické či matematické zákony nejsou diskutabilní, víme. Maximálně se třeba neshodnou na interpretaci, viz kvantová fyzika apod. To celé je ovšem složité, ale jedno je dané, že tvrzení "Z podstaty věci se vědci prakticky nikdy na ničem neshodnou, až do konce života proti sobě máchají svými jalovými teoriemi." není pravdivé.

Ve "vědeckém" prostředí se dobře 15 let pohybuji a shodou náhod znám i jednoho velmi dobrého profesora, který "kvantovku" učí. S ním jsem řešil téma kvantové počítače poměrně dlouho. S ním bych ti přál, aby jsi se pobavil (řečnická otázka). Pak by jsi možná změnil názor. Ono totiž to, že tohle není vědecký web, nemůže být obhajoba toho, že si kdokoliv může dovolit psát mylné či sporadické informace o čemkoliv. Buď se rozhodnu, že napíšu článek příkladně o kofeinu a pak prostě nemohu tvrdit, že tein je něco jiného, prostě nemohu.

=> pointa? Měl bych psát články o tom, co jsem schopen znalostně obsáhnout. Nehledě na fakt, že mnoho témat je fakt složitých, příkladně ona kvantovka je fakt složitá, proč si myslíš, že ji na školách studuje tak málo lidí? Na druhou stranu politologie je také složitá, ale tam jistě platí, to co píšeš ty. ..., že se prostě lidé a to ani odborníci (nikoliv vědci) shodnout nemusí. Přeci jenom se nebavíme o zákonech fyziky apod.

"V čem se shodneme, že forma těchto článků je divná, že tam jsou nacpaná zbytečná videa atd., tématicky také často o ničem a jen to reaguje na nějaké trendy." Ano, zde mezi námi panuje konsenzus.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 2. 2025 07:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty @Nasty Většina víkendových článků pana Rybky je skvělých a o jejich čtenost bych se opravdu nebál už podle reakcí pod nimi. Tvrdit, že o tématech o, kterých píše nic neví je úplně mimo. To, že máš na danou věc jiný názor na tom nic nemění. Dál už jsem ten tvůj výron myšlenek nečetl, ztráta času.

CaesarF1CZ
CaesarF1CZ
Level 23 Level 23
2. 2. 2025 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty @Nasty Tak to nečtěte! Tohle je bohužel téma silně politicky propojené a bohužel komoušská Čína je o level jinde. Jinak ráno ve Věda24 Chapgt- 10mld dolarů Deepsek-3mld. Nám to může být ukradený,jsme koncový uživatelé a chodí sem hráči her a ti co mají zájem o hardware apod. Politika jen rozeštvává lidi.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
2. 2. 2025 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty @Nasty Díky a souhlas, sem rád že nejsem jedinej člověk co to tak vidí. Věta o číně "Tím demonstruje, že je na tom ideologicky lépe, že má lepší školství a lepší vědu a výzkum. " mi přijde jako od člověka co má všechny znalosti o číně z čočíkovejch videí…

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
3. 2. 2025 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk .. je to sialene a odporne tvrdenie. Adorovat cinu je zvratene. Perfidna zvratenost tento cloviecik. Dokonale pomyleny moralny kompas, geopoliticka naivita, tzv. sranie si do vlastneho hniezda.

Jan Novak
Jan Novak
Level 1 Level 1
3. 2. 2025 19:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk To je kouzelná ukázka schopnosti naprosto nepochopit psaný text. Ta věta přece jen říká, co tím demonstruje sama Čína. Nikoliv co si myslí autor. P.S. Mimochodem, že má Čína rok od roku lepší školství, vědu a výzkum to je prostý fakt ověřitelný v různých žebříčcích a statistikách. A co se ideologie týče, zrovna my v EU propadlé DEI wokismu, greeendealismu a touze válčit do posledního Ukrajince můžeme leda šoupat nohama.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
3. 2. 2025 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Jan Novak Zatim to spíš vypadá že čína je ochotna bojovat do posledního rusáka :-D

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
4. 2. 2025 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk Čína se s Rusákama domluví raz dva, když to bude potřeba...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
2. 2. 2025 14:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty @Nasty .. heh .. blafy toho toxickeho tutka s velmi chabym vseobecnym rozhladom necitam.

je tak tupy, ze si vobec neuvedomuje, ze cina je najvacsia civilizacna hrozba na celej planete. Je to zivy mor. Fasisticke nemecko a fasisticke rusko je nicim oproti cine. CIna je skutocne to extremne zlo.

Ten blbecek absolutne netusi co je vlastne ta zapadna krestanska civilizacia, ktora presla osvietenstvom. Fasisticky imperializmus degenerovanej ciny, bezbozny !! .. on proste nevidi.

a blbeckovi internet umoznuje sirit tie toxicke bludy dalej.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
2. 2. 2025 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK ty pablb, bude ti uz nieco dobre?, Nevidel som zatial tvoju kladnu reakciu, si uboziak, ktory si tu lieci mindraky zo zivota. To, ze si sy dojebal zivot, neznamena, ze ho musis dojebavat inym!!!!! Zalez do svojej jaskyne a nam daj pokoj.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 2. 2025 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Dilinozravec Blokovat a máš klid. Já uz to udělal před časem a dva další podobné tydýty.

LArS0N
LArS0N
Level 18 Level 18
3. 2. 2025 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty @Nasty Pan Rybka je bratr Daniela Vávry, ten taky rozumí všemu. Všezvěd Všudybud.

Tripe
Tripe
Level 29 Level 29
1. 2. 2025 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takto vysoce kvalitní počin který je zdarma a open source ohrožuje byznys mnoha velkých západních firem, proto ho budou bojkotovat zuby nehty, snažit se to zdiskreditovat všemi možnými prostředky a způsoby. Ať už příběhy o kradení dat (aneb zloděj chytá zloděje) nebo třeba strašením národní bezpečností.. A už to přináší první ovoce, Itálie začala blokovat Deepseek.

VCR33
VCR33
Level 29 Level 29
1. 2. 2025 17:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta AI minimálně byla trénovaná na liberálně západní sadě dat.. jestli teda rovnou nedestilovala. Rozhodně se nechová jako Čínská AI, ale jako liberální srágora. Výsledky má jak od zelený gumy pravdy....

Podle ní je genocida práváděná demokraticky lepšoidními státy lepší než ta u totalitních režimů, protože máš možnost demokraticky protestovat.. Hezky dobře mne pobavila.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
1. 2. 2025 19:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VCR33 @VCR33 Jaký má smysl pokládat současné AI podobné dotazy?

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 2. 2025 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ohledne tech sankci a dovoznich cel: "Byt nepritelem usa je nebezpecne (Cina), byt pritelem je smrtici (Taiwan, ktery veril v nesmrtelne spojenectvi s usa)."
Jak nam to krasne vychazi, dobre to rekl Henry Kissinger.

Ja nejsem proti tomu, aby Trump pomohl americe. USA jsou tezce v prdeli a potrebujou to resit a hned. Ovsem nektery zpusoby a nebo reseni, mi nahaneji hruzu. Bohuzel, to neni jenom o tarifech, clech a sankcich.
Nejvetsi strach mam z toho Gronska (a s tim se sveze i Dansko, ktere je z vetsi casti dotuje). Co jsem sledoval anketu, tak Greenlandani svou zemi amikum (stejne jako kanadani) prodat nechteji a doufaji, ze se za ne NATO v pripade konfliktu postavi.
Z toho muze byt obrovsky pruser.
U sebe at si delaji bordel jaky chteji, ale Evropu at nechaji na pokoji.

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
1. 2. 2025 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AI reasoning lze efektivně trénovat hlavně strojově za využití dalších modelů. To znamená, že i „čínské týmy“ musely vyvíjet tuto techniku ve srovnání se západními modely.

Souhlasím, že s obecným modelem se zatím těžko dělá byznys. Obor je pořád v plenkách a pokrok bude překotný. Trump je (podle mého názoru) naivní, jestli si spolu s Altmanem myslí, že Spojené státy budou modely chránit jako soukromé vlastnictví. Je to nesmysl.

V obecné podobě by se totiž AI mělo provozovat jako společný statek, do kterého všichni přispívají datově i technologicky, a globálně z něj čerpají užitek. Neříkám, že to neplatí pro vysoce specializované oblasti, například v průmyslu nebo bankovnictví, ale i tam je obtížné řešení zcela ochránit.

Podle mého by AI mělo zkrátka fungovat jako veřejný statek.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
1. 2. 2025 15:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Samboush @Samboush To je takové bolševické myšlení - budeme mít společné JZD a všichni na tom budou makat jako šrouby a zažijeme blaho. Realita byla přesně opačná. Proč by tomu mělo být u AI jinak?

Závod je cesta, kde uspěje ten nejlepší a kde fungují přirozené jevy a racionální způsob myšlení. Otázka, co bude na konci toho závodu. Snad se toho nedožiju 😁

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
1. 2. 2025 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista OpenAI trénuje na datech nás všech na neuronce kterou někdo vyzkoumal na Něměcký státní univerzitě.
Komoušský myšlení je, že si vemu věci od ostatníchj, prohlásím to za private a budu jim prodávat to co jsem jim šlohl. To dělaj komouši.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
1. 2. 2025 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Samboush Ty jsi taky natrénovanej na datech nás všech, který někdo někde zveřejnil a vyzkoumal. Patří snad tvoje vědomosti a schopnosti veřejnosti?

1) Pokud je neuronová síť vymyšlená na univerzitě, váže se k tomu nějaká licence dle patřičných zákonů dané země. V čem má být problém?

2) Pokud se ti nelíbí, že někdo trénuje na tvých datech, neposkytuj je, případně se asi můžeš bránit v rámci copyrightu

nemo
nemo
Level 20 Level 20
1. 2. 2025 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista az na to ze ja ako obcan, natrenovany na vedomostiach nazbieranych civilizaciou, som za to musel zaplatit - dane, skola, infrastruktura atd.

Tu ale niekto vyzral data kde sa dalo, nikoho sa nepytal, a otazne je ci vobec nieco zaplatil, a teraz na tom buduje business. Este aj to by sa dalo prehltnut, ale ten "fame" ktory OpenAI a hlavne Altman posledne 2 roky okolo toho robi, to je hnus.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
1. 2. 2025 22:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @nemo Stejně tak AI firmy platí daně, platí učitele (kontrolory) a infrastrukturu ve které fungují. Nevidím v tom rozdíl. Navíc platí i přímo za určitá data.

Proč by měla být nějaká entita, ať už živá nebo umělá, postihována za to, že vnímá svět a nějak ho zpracovává.

Pavel Peřina
Pavel Peřina
Level 1 Level 1
2. 2. 2025 13:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin1974 Zkoušel jsem to ChatGPT je asi jediná AI, která řekne že je to prakticky svobodná země i když si ji čína nárokuje. Claude, Mistral, Qwen25! to vidí nejednoznačně a připomínají, že i spojené státy zastávají politiku jedné země a odpověď je ve smyslu ne, ale je to složitý. Deepseek-R1 mi řekla že ne, i když má vlastní politický systém. Lokální malý model (32B) řekl jednoznačně jedna Čína a až na otázky připustil, že je to složitější.
Akorát jsem si ty AI zkoušel porovnat a nemůžu říct, že je to konzistentní, mám nejraději claude kvůli relativní stručnosti a pragmatičnosti, ale na vysvětlování věcí do hloubky je to nepoužitelný a na nahlížení na problém z různých úhlů a hledání řešení taky, takže GPT asi vyhrává, i když jak kde. DeepSeek-V3 byl fajn, ale co se o něm píše snad i v Mateřídoušce, tak je to dva dotazy a konec.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
1. 2. 2025 12:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bludy necitam. cinska jasterica trenovala svoj model na americkych datach /"setri" energie, lol/ a pouzival asi o rad vykonnejsi HW, nez aky realne priznala.

je to geopolitika a vojna, cinska propaganda, po pacifikacii fasistickeho ruska je dalsia na rane fasisticka cina.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 2. 2025 13:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK: To by ta americká data museli přímo zkopírovat. A že by si nikdo nevšiml, že jim do Číny utíkají terabajtové databáze? Pouhým dotazováním amerických AI by to zvládli za kolik? Za padesát let?

Mimochodem, v současné době jsou na světě čtyři státy, kde se oslavují jednotky SS, pořádají pochody, používají fašistické symboly: Ukrajina, Litva, Lotyšsko, Estonsko. Shodou okolností jsou to také tyto státy, které považují Rusy za občany nižší kategorie a nepřiznávají jim plná občanská práva. Takže fašismus vesele kvete za naší podpory.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
1. 2. 2025 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Karel Endler "To by ta americká data museli přímo zkopírovat"

destilacia dat .. "Microsoft’s security researchers in the fall observed individuals they believe may be linked to DeepSeek exfiltrating a large amount of data using the OpenAI API."

Pobaltie su podla teda fasisti .. a nevies ze najvacsie mnozstvo fasistickych organizacii je v rusku, nie si schopny si urobit ani tuto malu domacu ulohu.

nebudem to predlzovat .. ignoruj ma, inak letis na ban list.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 2. 2025 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Karel Endler Palec nahoru za odvahu napsat neprijemnou pravdu.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 2. 2025 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Sailor SVK Urcite ho bude srat, ze bude na ban listu nakyho slovenskyho curaka jako jses ty hahahahha. Jo me si tam dej taky, PROSIM.

VCR33
VCR33
Level 29 Level 29
1. 2. 2025 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Sailor SVK Tsss Příslušníci SS trpěli psychickými poruchami z toho co viděli co provádějí prijebalti s židama. Je to v západních dokumentárních filmech a je to i historicky prokázané zprávami v archivech. Akurát teď se to nehodí vysílat v ČT protože prijebalti jsou přece kámoši. Ale v klidu, nebude to tak zase dlouho trvat a hnědá barva bude zase hnědá a ne inkluzivní růžová cosi. A fašouni budou fašouni. Coming soon.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
2. 2. 2025 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @F1DLA jasne nacista fidla, rovno na ban list, cau decko.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
2. 2. 2025 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Karel Endler Co myslíš tím považují rusy za občany nižší kategorie? Myslís lidi jako třeba Zelenský? Tak buď to jsou občané Ukrajiny, Litvy, Lotyšska, Estonska anebo jsou to rusové…

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 2. 2025 18:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Mmchk Zkus si třeba zjistit, jaký mají v Pobaltí občané těchto států, ale národností Rusové, přístup k volbám.

Ostatně v ČR už to začíná taky - Pokud chce Rus získat české občanství, musí se zříci ruského. Od občanů jiných států to kupodivu nechceme.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
2. 2. 2025 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Karel Endler nemůžeš být zároveň rus a Čech - to prostě nejde… jestli myslíš že je to fašismus nebo dělá z rusů občany nižší kategorie tak si blázen. zkus se podívat jak se rusové staví k Ukraincům, jaké tetování měl Utkin a zjistíš že největší fašouni jsou putlerovci

Papundeklpunk
Papundeklpunk
Level 41 Level 41
1. 2. 2025 22:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK Až to Rusko zpacifikují tak dej vědět...

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
2. 2. 2025 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK este , ze to netrenvali na tebe:P

Reklama
Reklama