Zpět na článek

Diskuze: Alza.cz spustila prodej elektromobilů Tesla

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ico33
Ico33
Level 1 Level 1
20. 6. 2017 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..stale som sa nedozvedel kam a kde skoncia tie ich slavne li-on baterie,

akoby nestacilo ze z blbfonov ich su miliardy na skladkach ,nereciklovatelne (su male) tesla ma ovela väcsie, hustejsie zlozenim a toxickejsie. AKO s tym chcu nalozit az sa skonci zivotnost, maju to osetrene páni ,,zelení´´ ?!!

normalne ich mam sto chuti zazalovat za klamlivu reklamu ,nech skoncia, skrachuju. :arrow:

moas
moas
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ico33 Zažaluj, těším se na to. Baterie na skládkách končí jen proto, že je lidi hodí do koše místo do recyklačního boxu. Pochopitelně i baterie z mobilů se plně recyklují. Obloukové pece, pyrolýza... nic?

rnb
rnb
Level 0 Level 0
21. 6. 2017 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas Recyklace článků LiON nefunguje zatím nikde na světě, zatím se s tím zachází pouze jako s nebezpečným odpadem.
Pokud si myslíš opak, jistě dodáš odkaz na nějakou recyklační linku na LiON.

pRst
pRst
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas @rnb: Tak to se vážený pane pletete, recyklace je opravdu náročná a hlavní problém je, že získané lithium je zatím několikanásobně dražší než to těžené. To se může změnit velmi rychle a recyklace je jistě zahrnuta do ceny článku, tedy určitě do těch, které se vyrobí v Tesla gigafactory.
Zde je odkaz na belgickou společnost provozující recyklační linku [url]http://pmr.umicore.com/en/batteries/our-recycling-process/[/url]

Anachron77
Anachron77
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas @rnb: http://www.retrievtech.com/recycling/lithium-ion
LiON baterie se evidentně recyklují už 20 let

rnb
rnb
Level 0 Level 0
21. 6. 2017 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas @pRst: Máš to tam i s obrázkem, za strašlivé peníze se recykluje malá část, nebezpečný odpad zůstává.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
21. 6. 2017 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas @Anachron77: Přesně jak jsem předpokládal, našel jsi linku na ekologickou likvidaci LiON článků, těch je plno :D Další využití produktů z této likvidace je velmi drahé, celosvětově jde 95 % LiON baterek do šmelce.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas @Anachron77: Leda CENZURA, všechno je to jenom hadí olej a plky pro blbce. Dělám zase trochu do odpadovýho hospodářství, všechno je to jenom korporátní šméčko na dotacích, s lithiem se nikde nic nedělá. Všechno to končí někde na hromadách, každej čeká, jestli se to náhodou recyklovat nezačne (rozumněj: na dotace). Je tam toho asi tolik, jako v rudě, akorát že vagón šutru není nebezpečnej odpad, na rozdíl od vagónu akumulátorů :D

Jestli už někde nějaká dotovaná linka stojí, tak je to akorát drahý a pokrývá to jen zlomeček roční produkce novejch akumulátorů.

pRst
pRst
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas @rnb: Obrázek je sice vážně dojemný, ale stejně jako text tvrdí opak.

EU má dost kontrolních mechanismů a auditů, aby si ověřili, jestli z nich tahá prachy balkánský podvodník co to sype do moře, nebo je to hi-tech linka budoucnosti.

Nevím přesně co zpochybňujete. O tom, že to nemůže být ziskové se nepřu, ale to by měl být problém výrobce/dovozce článků, ne poplatníků, kteří ty produkty nepoužívají. Pokud tedy politici neinvestují do infrastruktury a vývoje na základě společenské objednávky, tak jako třeba ve Švédsku.

pRst
pRst
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas @Pavel Boček: tak věřím tomu, že dotace jsou dobrá motivace ke kupčení s kdejakým bordelem :( na druhou stranu tohle je relativně nový problém a EV budou přibývat, takže se nebojím, že by se to nevyřešilo. Je jen otázkou jak průhledně to bude promítnuto do ceny článku/EV.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
21. 6. 2017 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas @pRst: Svatá prostoto :-) Běžně se z Německa exportuje bordel do Číny a nikomu z EU to žíly netrhá, naopak se poplácavají, jak zatočili se skládkováním a spalováním odpadu :D

Blaazen
Blaazen
Level 1 Level 1
20. 6. 2017 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ico33 Onehdy jsem v TV viděl nějaký dokument z jejich továrny a tu velkou podlahovou baterii tam skládal robot z AA článků.

L!po
L!po
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 6. 2017 23:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen To nejsou AA ale 18650 clanky.. Tzn ty stejny co jsou povetsinou v ntb..

Blaazen
Blaazen
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 00:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen @L!po: Jo, díky. Ale to video nemůžu najít. Prostě robotická ruka brala jeden po druhým a usazovala se správnou polaritou. Ovšem v té jejich továrně jsou i zajímavější věci k vidění.

plesky
plesky
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen @Blaazen: Tady jsou alespoň obrázky, jsou to opravdu 18650 posazené na výšku do chladícího rastru.[url]https://www.google.cz/search?q=Inside+the+battery+pack+tesla&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi2vo63rc7UAhUCORQKHaJHDJoQ_AUICigB&biw=1920&bih=925#imgrc=f4LIdTOAfUb4MM:&spf=1498028071091[/url]

KwazzyGT
KwazzyGT
Level 1 Level 1
22. 6. 2017 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blaazen @plesky: Takže když vybuchují malé baterky na mobilech a způsobují popáleniny...v autě budou rovnou spalovat jako v kremační peci a nebude se muset nebožtík už ani převážet. Že to budou dělat s tužkovek je dech beroucí! :roll: Ta Tesla je ale fiškus... i pohřebákům chtějí vzít kšeft. Nemluvě o tom, že autopilot bude heknutý na dálku, že může být heknutá i baterie a ta bouchne jen tak z ničeho nic a že úplně každý prd v autě bude Tesla monitorovat z důvodu bezpečnosti. Ještě aby bylo ovládaní na Windows a Tesla se může brát jako nástroj sebevražebníků. :D Tohle auto ani ve snu... zlatý benzín!

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 6. 2017 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A kolik je těch nabíjecích stojanů SuperCharger v čr ?

pRst
pRst
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin C. Tak jsme montovna se směšnou kupní sílou v porovnání s trhy na které cílí, takže je celkem logické, že síť poroste hodně pomalu (jak dobíječek, tak kabelů). Že to zatním není ideální auto pro cesťáky je snad jasné a těch pár desítek km co drtivá většina lidí přes týden najede, doma přes noc snadno dobijí. U lepších hotelů a restaurací začnou Destination chargery přibývat velmi rychle, tak jak začnou přibývat bohatí klienti v Teslách/EV.

nexro
nexro
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 00:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin C. 6 stojanů je v Humpolci. Není to auto do paneláku aneb kdo na Teslu má, tak v paneláku "určitě" nebydlí a snad každý rodinný dům má zásuvku na 380V 32A. A v "každým" "bohatším" státě je síť taková, že od nabíječky v pohodě dojedeš k další.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
21. 6. 2017 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nexro 400 V 3x32 A ti na supercharger nestačí, nehledě na to, že bys po dobu nabíjení nemohl používat elektrospotřebiče v domě. Domácí nabíječka do stávající elektroinstalace má pouze 6 kW a nabíjí celou noc, silnější nabíječka vyžaduje navýšení příkonu do domu.

kelley
kelley
Level 26 Level 26
21. 6. 2017 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tři melouny - fakt snadné :D A kromě toho - s vývojem katalyzátorů a bezolovnatého benzínu atd. už ani nejsou největším problémem výfukové zpolodiny, ale spíš zvířený prach, aerodynamický hluk a otěr gumy z pneumatik, který pak dýcháme. O dopravních zácpách nemluvě, ty vytvoří elektromobily naprosto stejně, jako auta se spalovacím motorem... Elektromobily mají spíš význam politický (aby lidi měli pocit, že se fakt něco pro ekologii dělá) než skutečně ekologický.

pRst
pRst
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kelley hahaha :D vy jste pane opravdu vtipálek, moc čtete publikace Senilního Ješity Klause. Až nás bude trápit jen zvířený prach a guma kolem silnic, tak to bude báječný svět. Když už chcete kritizovat EV, tak si najděte lepší argumenty, není to těžké! Energetický mix a zvýšení individuální automobility, jsou jedny z těch závažnějších. Politický resp. geopolitický význam je také zásadní, né každý amík chce, aby američtí hoši umírali kvůli ropě v zámoří.. investice do infrastruktury a třeba moderních elektráren, pak nemusí mít monetární logiku.

moas
moas
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kelley Je to bohužel tak, řádově víc zplodin než z osobáků jde z letadel, lodí, i ta kamionová přeprava smrdí mnohem víc, než osobáky.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
21. 6. 2017 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas je treba si uvedomit kolik lidi a veci takovy kamion/letadlo atd prepravi pak si to propocitat a napr. soucasna moderni nevypadaji zas tak "dablesky" neekologicky jako osobni automobil ktery veze vetsinou max tak jednu osobu :)

za dalsi jediny pozitivni a zaroven negativni faktor u elektromobilu ze se vetsina ekologicke zateze koncentruje tam kde se produkuji vozidla a pak nasledne skladuje odpad napr. z jiz zminenych vyrazenych baterii atd.
..jinak pri soucasnych schopnostech vyrabet a skladovat energii to nelze nazyvat jako neco co tu nasi prirodu zachrani spis to jen castecne presouva ekologickou zatez mimo velka mesta :)

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
21. 6. 2017 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas @blackbox: *letadla :)

Ssnake
Ssnake
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"doživotně zdarma využívat i kterýkoliv z nabíjecích stojanů SuperCharger"

za rok to zrusi kvuli zneuzivani a nadmernemu dobijeni, prip. zavedou servisni poplatek. skonci to stejne jako vse co bylo "navzdy zdarma"....

teslu 3 nechystaji?

rnb
rnb
Level 0 Level 0
21. 6. 2017 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ssnake Nabíjecí stojan SuperCharger je těžce dotován a jeho provoz je neuvěřitelně drahý na poplatcích ČEZu, jedná se o řádově o 120 kVA příkonu na jeden stojan, to je ekvivalent sedmi rodinných domů.
Dotace probíhá jak ze strany Tesly, tak nedobrovolné dotace ze strany ostatních odběratelů elektrické energie, protože elektromobilita má díky zločinnému spiknutí úlevy.

Ukončení užívání zdarma je na spadnutí.

pRst
pRst
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb strašné spiknutí :D dieselgate hadr! Tesla oznámila konec doživotního nabíjení zdarma pro nově vyrobená auta už asi před půl rokem, takže nevím jak to Alza hodlá dodržet, ale na jejich webu o tom nic nevidím, takže buď fantazíruje pan Kočí nebo jejich PR.

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
21. 6. 2017 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ssnake Myslim ze baterie v tesle rozhodne nebude z 18650 clanku, ale z nejakych o dost vetsich clanku a takne nebudou kulate jako 18650, ale hranate aby se maximalne vyuzil prostor. Jedine co bude vicemene stejne je li-ion technologie. Podle me je tato elektrifikace energeticky nesmysl,kdybychom meli nahradit veskery auta temi na el. nebudeme schopni vyrobit a prenest tolik el. Problemy s dojezdem, ktery se snizuje se starnutim baterky, problem s topenim, kde by muselo byt tepelne cerpadlo aby to melo aspon nejakou ucinnost a dojezd a pilot nezmrznul. S touto technologii baterii je to jen prechodnej stav, mnohem zajimavejsi jsou palivove clanky na vodik, popr. nejaka moderni nova technologie baterii kde by byla aspon 5x vyssi kapacita a nejlepe i zivotnost. Prece jen li-ion ma v nejlepsim pripade asi 2000 cyklu a pak si musite koupit novou baterku ktera ale bude stat tak 1/2 az 2/3 ceny auta. Pokud to bude trochu jezdit odhaduju jeji zivot tak na 5-8 let, dost mozna i mene. Co s tim treba v zime li-ion nemaji rady mraz.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
21. 6. 2017 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik Ano jsou tam články 18650, naprosto stejné jako v noteboocích a některých power-bankách.
"Záruka na baterii" se dělá tak, že zákazník rovnou v kupní ceně zaplatí budoucí výměnu akumulátoru.
LiON má max. 1000 cyklů, LiFeCo max. 2000 cyklů.
Topení a chlazení významně snižuje dojezd, zhruba na polovinu. Jízda po D1 v létě nebo v zimě má velké riziko vybití akumulátoru v zácpě.

Budoucnost je v syntetické výrobě benzínu.

KwazzyGT
KwazzyGT
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koupíte-li mobil, záruka na samotnou baterii je 0,5 roku. Předpokládám, že auto bude se zárukou dvou let a pak po týdnu konce záruky bude baterie KO. U drahého auta, kde polovina ceny auta je baterie bude docela mazec kupovat novou a pak zase novou a ekologičnost je v háji už u první baterie. Bez tak, zvuk pořádného spalovacího motoru ...to žádná "eko" baterie nevyrovná.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
21. 6. 2017 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KwazzyGT Záruka na akumulátor u Tesly je 8 let s tím, že v kupní ceně si rovnou předplácíš výměnu po skončení fyzické životnosti akumulátoru.
S tím souvisí prudký propad ceny Tesly po osmi letech, případný kupec tuší břemeno výměny akumulátoru a dá ti to patřičně sežrat :D

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb Hlavně ta firma mimo jednoho případu dosud nevydělala ani cent, takže až ta investiční bublina a oblbovačka vo tom jak to má větší tržní potenciál než několik normálních automobilek dohromady splaskne, investoři těch miliard dolarů do černé díry dostanou zase zadotováno, jinak to „dopadne na důchodový fondy“ a majitelé samozřejmě dostanou CENZURA, a ne výměny a servis…

Vincent Vega
Vincent Vega
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problém je, že když se auto používá běžně a často, za dva tři roky dojde k propadu výdrže baterií a dojedete na 40 až 60 % původní slibované hodnoty. Je o tom spousta videí na YouTube od majitelů Tesly.

Ale co se povedlo, tak jsou dotazy na Alza k tomuto zboží. Jestli jde do 14 dnů vrátit, jestli můžou zaslat na dobírku, jestli se dá vyzvednout v Alza Boxu a další :lol:

pRst
pRst
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vincent Vega Hoďte sem prosím pár odkazů na ta videa, nedaří se mi je najít. Předem díky.

Je několik dlouhodobých iniciativ, které degradaci sledují a zatím se potvrzují Muskova slova tj. že 500kkm bude degradace do 20%. Nejstarší auta mají zatím do cca 10%. Samozřejmě budou i výjimky a vadné kusy, ale na to se vztahuje 8! letá záruka.

Navíc nedávno vydali prohlášení, že jejich týmu se podařilo zdvojnásobit životnost, takže pokud tomu budeme věřit, tak degradace nebude za pár let žádný problém a matika bude rázem zcela jinde, zejména v powerwallech etc.

smejki
smejki
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dokud se mi auto nenabije stejně rychle, jako do něj naliju benzín, nemám zájem. Recyklace baterek atd. je další problém. Co výroba elektřiny pro nabíjení? Kdo porovnal dopady na ŽP? Aby sice auta nejezdily na elektriku, ale její výroba ŽP neničila mnohem víc, než auta. Atomové elektrárny moc nefrčí a obnovitelné zdroje? Takže až tohle bude jasné a nebudou to jen případné plky zelených, uvidím.

rbclass
rbclass
Level 1 Level 1
21. 6. 2017 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v ktorych mestach vo svete su prosim vas zakazane dizle s dpf ? :lol:

Reklama
Reklama