Zpět na článek

Diskuze: AMD A10-7870K Godavari = refresh Kaveri

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
29. 6. 2015 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

velmi pekny kus cpu. je vidiet, ze aj s malym budgetom mozes vytvorit konkurencie schopny produkt

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
1. 7. 2015 06:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 AMD sa us nebude volat AMD pravdepodobne ... ALE Mrkvosoft ... pravdepodob ho idu bill gayeovci kupit :roll:

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 6. 2015 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autorovi clanku dekuji za detailni recenzi.
Myslim, ze Michal mel stastnou ruku při koupi cpu a i to je soucasti profesionálního overclockera, jakym Michal bezesporu je.
Obdivuji odvahu Michala "říznout do chipu" a chvalim amd za vylepseni prenosu tepla z chipu na heatspreader. To je například něco, co mi moji i7 chybi. Mozna bych pak nemusel používat vodníka.
Myslim ze tento novy cpu ma dost vylepseni napric vsemi sferami a me osobne prijemne prekvapil.
Cena je ok a navíc je s nim OC zabava.

reverb55
reverb55
Level 1 Level 1
29. 6. 2015 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox Absolutně souhlasím, taky jsem rád, když se AMD něco povede.
Líbí se mi myšlenka APU kombinovaného s dedikovanou grafickou kartou. Nevíte náhodou jestli to opravdu funguje? U samotného APU si nějak nedovedu představit kdo by si ho měl koupit. Respektive, kdo je v tomto případě cílová skupina... Možná jedině oveclocker.

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
29. 6. 2015 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@reverb55 Tak jestli jsem to dobře pochopil, celkově jako všechny APU, je to dobrá věc pro domácí multimediální počítač. Kdy chceš na něčem doma pracovat, sestříhat si videa a fotky z dovolený a občas si zahrát nějakou tu hru, i když víš že to nerozjedeš na high/ultra, případně nebudeš hrát uplně nejnovější tituly. Samozřejmě ten kdo si to koupí by měl být obeznámen s faktem, že to není žádné dělo, nicméně se s tím dá postavit slušná sestava i kolem deseti tisíc (což je cena, kterou jsou normální lidi ještě dneska za nový počítač cca celkem i dát, i když se jim špatně vysvětluje rozdíl mezi tím, proč mít zrovna doma stolák a nekupovat si za podobnou cenu případný hodně ořezaný notebook s atomem/celeronem), která bude hodně lidem naprosto stačit na takové to domácí žvýkání. Ne všichni potřebují domácí počítač za 40K+ .Lehké OC je bonus, ale myslim že většinu cílové skupiny nebude moc zajímat.

reverb55
reverb55
Level 1 Level 1
29. 6. 2015 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@reverb55 @NoneCZ: No nevím no. Obeznámený uživatel/nadšenec si ho nekoupí protože mu nebude výkon na úrovni i3 a low-endové dedikované grafiky stačit. Neobeznámený uživatel/spotřebitel si ho taky nekoupí, protože ten většinou nedokáže prokouknout marketingovou návnadu v podobě obrovské, ale pomalé grafické DDR3 paměti u dedikované low-endové grafiky a koupí spíš něco jako Pentium + nV GT840. Intel už má taky docela slušný grafický čip v procesoru, ale ještě jsem IrisPro s eDRAM kromě Applu nepotkal. A když už, tak v drahém notebooku, ve kterém je stejně nějaká GTX 960m, takže k ničemu.

Super je, že i při podvoltování zůstal procesor stabilní. Chce se mi věřit, že za to může upravný návrh čipu. Pak mi ale není jasné proč nejsou ty čipy podvoltované všechny. Takže asi spíš lepší kousek než úsporný návrh...

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
29. 6. 2015 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@reverb55 @reverb55: Neslyšel jsem o tom, že by GT840 byla do desktopů, možná se pletu, ale měl jsem za to, že celá 8xx řada byla jenom pro notebooky. Stejně tak GT740 stojí cca kolem 2000,- ten Penťák bude stát podobně. Takže se vesměs cena stejná s tím, že tohle APU bude mít imo o něco lepší výkon (samozřejmě jenom odhaduju, neporovnával jsem nějak detajlně tabulky). Podobné řešení s i3 už zase bude kapánek dražší. A hlavní výhoda je, že je to prostě celé na APU, čiliž se to dá krásně zabalit i do malé itx, bez nějakých obštrukcí (i když by se do těch beden měla vejít kolikrát malá grafika, občas jsem vážně váhal nad některým řešením, jestli to výrobce opravdu tak zamýšlel). Vidím to někde na pomezí oněch zmíněných alternativ Intel+NV, jak výkonově tak cenově. A to je imo přesně to, o co tady jde. Vypíchnout to, kde má konkurence díru a dodat adekvátní produkt s adekvátní cenou na trh. Takže nadšenec, který potřebuje výkon si ho rozhodně nekoupí, ale o to ani nejde. Obeznámený uživatel, což je kolikrát ten problém, protože jich moc obeznámených není, který nepotřebuje tolik výkonu, to může brát jako zajímavou alternativu a je potencionálním zákazníkem. Jestli si nakonec vybere to nebo ono je už těžko odhadnutelné samozřejmě.

reverb55
reverb55
Level 1 Level 1
29. 6. 2015 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@reverb55 @NoneCZ: Jojo GT840 samozřejmě moje chyba.

S tou dírou na trhu si ale myslím, že nemáš pravdu. Pokud někdo chce APU, pak nepotřebuje grafický výkon, který je v tomhle čipu. A ještě musí investovat o něco více do pamětí aby ho vůbec z toho APU vymáčkl. Fakt je ten, že dnes se dost hrají MOBA hry a ty ten výkon nepotřebují.

Já fandím těm slabším nepřetaktovatelným verzím. Ty myslím že smysl mají. Obzvlášť pokud mají slušnou cenu a nižší TDP. Ale tenhle kousek je opravdu trochu hovadina.

Bumpkin
Bumpkin
Level 1 Level 1
29. 6. 2015 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@reverb55 @reverb55: hmm urcite je to dobrý a kvalitní produkt a je delaný ciste pro konzumery obsahu, coz je dneska asi 70% lidí!!

toto APU není do žádné velké skříně ale do malých krabiček kde bude sloužit víc než dobře, s velkou klasickou dedikovanou grafikou nepostavíš malé PC které by jsi mohl přilepit za monitor nebo ho postavit jako malý hezký doplněk na stůl...

přesně tam je zacílený tento produkt, AMD to jasně ukázalo nedávno se svým technickým cvičením, své produkty cílí do malých zařízení která budou spíše na klasický konzum nebo pro programátory, prostě ne pro vyloženě jedno žánrové nadšence

mluvim o těchto velikostech:
http://www.czc.cz/akasa-tesla-h-bez-zdroje-cerna/145028/produkt

peostě si uděláš z jakýhokoli PC all in one

modo
modo
Level 1 Level 1
29. 6. 2015 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velmi zaujimavy procesor.. po dlhej dobe jediny od AMD ktory by som aj kupil...

roob
roob
Level 36 Level 36
29. 6. 2015 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"gratulujem" AMD... mam tu phenomII x4 840 (jemne pretaktovany na 3,6GHz) niekedy z roku 2011-2012 a v Cinebench 11.5 mam 3,7 bodu, tato novinka ma rovnako :) Mam tu aj x6 1055T 2,8GHz z roku 2010 a 4,97 bodu, novinka taktnuta na 4,75GHz ma len 4,53 (ok 6 vs 4 jadra).. A potom sa cuduju, preco sa ich procesory nepredavaju...

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
29. 6. 2015 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob Jenže pokud si dobře pamatuju (když to vezmu i jenom podle tohoto testu), oba ty procesory byly v jiné třídě, než na kterou míří tohle. Dané věci bych spíš porovnával s AMD FX, kde se i střední Vishera kolem 4000,- vám dá v daném testu více bodů. Čiliž můžete už toho PhenomaII klidně zahodit(sám bych to sice nedělal, mám 955 a jsem s ním ještě furt spokojen) a X6 byla podle stejné teorie jenom předražený krám. A to furt musíme brát v potaz, že k dorovnání dalšího výkonu tam je ještě ta grafika alespoň řádu kolem 1500-2000 +/-. Čiliž ano, jenom na CPU dnešní low-end dotahuje střední třídu před pár lety a plus má bonus v grafice. Myslim, že jsem u normálního postupu jaký vidíme i u hodně ostatních firem.

roob
roob
Level 36 Level 36
29. 6. 2015 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ tie triedy mas riadne pomylene. x4 840 som kupoval za 85,62€ a 1055T cca 160€. 7870k stoji 153€, takze je to priamy konkurent. Vsetko co pise je, ze za 150€ dnes predavaju rovnako vykonny CPU ako som kupil 01.05.2011 a cuduju sa, ze im to nikto nekupuje.

GPU som vynechal naschval, lebo aj s tym 1055T mam grafiku, aj s 840 mam grafiku. Iba je na doske a nie v procesore, takze prast jak uhod. G3258 + R7 360 stoji 200€, bude to tak 3x vykonnejsie ;)

roob
roob
Level 36 Level 36
29. 6. 2015 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ @roob: neda mi este doplnit rok 1996 K5 PR200 133 MHz, rok 2000 athlon thunderbird 1400MHz. Stale tu porovnavam 4rocne obdbobia :) dufam ze aj "modo" vyssie pochopil moju pointu a ospravedlni sa..

roob
roob
Level 36 Level 36
29. 6. 2015 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ @roob: este doplnme napr. 1991 AM386, 1995 AM5x86... tam je aky vykonnostny rozdiel? hm?

roob
roob
Level 36 Level 36
29. 6. 2015 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ @roob: a pises ze lowend dobehol strednu triedu.. hlavne 7870 NIEJE LOWEND!!! ale skusme historiu, kde pociatok bude duron 1000...
duron 1000 - august 2001
athlon x2 4600+ 2400MHz - maj 2005

rozdiel vykonu kolko? 400% a to je to o com pisem!

modo
modo
Level 1 Level 1
29. 6. 2015 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob ako sa da jednoslovne nazvat clovek, ktory ignoruje vsetky ostatne testy, vyberie si ten najprijebanejsi a na zaklade neho hodnoti s 5r starymi procesormi ? (napoveda.: kkt ) :lol:

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
29. 6. 2015 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nevím, nechci být amd hater, ale než tohle s amd deskou atd., tak si radši koupím g3258+ nějakou 260/270, jsem skoro na stejné ceně, o dost lepší platforma a výkon jinde.

Nějak nechápu pro koho tohle je, výkon o ničem pro hraní a naopak drahé pro někoho, komu stačí intel HD* na windows apod.

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
29. 6. 2015 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč To nie je AMD či APU hate ale fakt :idea:

Za cenu A10 7870K + rýchlych 8GB RAM má človek v kľude skoro na korunu presne X4 860K/G3258 + R7 250X 1GB DDR5 + 8GB 1600MHz...

doplatok 700kč a už sme na 2GB 260X...

Kúsok kremíka je to super - ono to už bola 7850K - ale za tie "kačky" to vážne nie :wink:

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
30. 6. 2015 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 Při troše snahy i X4 860K + R7 270 (a bazarované i bez příplatku). Ale to se ti zase nevejde do mini ITX formátu slimky bedny.
Mě jenom tak nějak mrzí, že tam nějak nevidím tu Delta kompresi a výkonnostní skok se odehrává jenom na úrovni taktu.

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
3. 7. 2015 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 @Koudz: Kaveri vs refresh kaveri ano, ale to stejné bylo Haswell vs Haswell refresh :). Hlavní devízou jsou spíše dvě věci:
1)nový CPU stepping-ten např zlepšuje chování v P-states, zvyšuje možnosti OC, celkově přináší kvalitnější leakage procesorů a jelikož každý CPU má bugy, tak část bugů opravuje nový stepping nebo revize
2)optimalizace driverů

HighSpeed
HighSpeed
Level 1 Level 1
29. 6. 2015 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Presne tak. Snad by som si vedel predstavit Godavari v nejakej krabicke na styl Apple Mini, inak tento kockopes straca zmysel. A doska 88X, ramky 2400+, chladenie?

Dalsie malickosti, ten kto ma 4K monitor alebo TV sa urcite nezaobera tymto, ale ma ine vybavenie, True Audio? Dve hry? HSA, DX12? Kym to bude realne vyuzitelne tak dnesne CPU/APU budu davno v kontajneroch alebo v lepsom pripade v recyklo firmach.

G3258+260/270 pripadne aj nieco zo stajne konkrencej Nvidie a si uplne niekde inde, o moznosti buduceho uprade nehovoriac.

Necudujem sa, ze na desktopove APU v skladoch pada prach. Myslienka to nie je zla, ale v sucasnej situacii o nicom, jedine ako som spominal nieco na styl Apple mini.

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
29. 6. 2015 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HighSpeed A88X není nutná, ale je doporučená, stačí ti i A55, pokud nebazíruješ na nativním USB3.0 (ale přes Asmedia) a nebo nevyužiješ všechny verze RAIDu. Desky s USB3 jsou od 1200Kč pro FM2+. Chladič? Proč? Psal jsem, že u tohoto APU je chladič více než dobrý na střední taktování a zároveň velmi tichý (dělal ho Cooler Master). RAMky postačí i 1866.
Pokud by si četl trochu o DX12, věděl by jsi, že nastoupís příchodem Win10 a že je to API, které snižuje naopak náročnost na procesor a v praxi často budoU FPSka vyšší než u DX11. Podobně jako tituly s Mantle, které dávno využití mají.
Běžné 1600 tě stojí dnes okolo 1500-1600 Kč, 2133MHz pak 1800-1950. Příplatek 2 stovky je myslím ještě rozumný.

Blue Storm
Blue Storm
Level 1 Level 1
29. 6. 2015 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HighSpeed @Michal Šimonek: Upřímně, tvá představa tichého chladiče je úplně jiná než pro naprostou většinu lidí. :D Slyšel jsem chladič od toho našeho 7870K a ne, to opravdu tiché není a hlučností to hravě překoná Intel BOXy.

Tohle APU opravdu dává smysl jen do něčeho miniaturního, avšak s podmínkou dostatečného a tichého chlazení. Jakmile máš prostor na nějakou krátkou grafiku, tak Pentium + dedikovaná grafika je někde jinde.

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
30. 6. 2015 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HighSpeed @Blue Storm: Dovolil bych si upozornit, že vaše "naprostá většina lidí" je ve skutečnosti malá skupina PC nadšensů, kteří chápou skutečnost v trochu pokřivené škále (často, protože si musí logicky opodstatnit 2tisíce za Noctua cooler, nebo vidí 50W rozdíl v příkonu sestavy jako nepřekonatelnou propast).

Ve skutečnosti je ale ten boxovaný chladič, na tomto procesoru, v provozu výrazně tižší, než např. Tri-X chladič na R9-290X. A ne, opravdu nemá rušivý projev.

yara
yara
Level 1 Level 1
30. 6. 2015 00:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já jsem historický Athlon II X3 415e, s grafikou na desce jsem přenechal vnoučatům na hraní, a na moje hrátky s PC mi APU bohatě stačí, protože "nové hry" nepařím.
Je tu ale jedna důležitá okolnost na kterou všichni zapomněli.I když mám nainstalovaný W8 a nyní i testovací W10, tak pro mě je z jistých důvodů důležitá podpora Win XP a na tu, můžete u nových Intelů zapomenout.
Takže je to správně - pro důchodce - co mají PC koníčkem.

cantre
cantre
Level 1 Level 1
8. 7. 2015 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kurzové sázení, velmi spolehlivé informace :

www.salveto.blogspot.cz

PCnaut
PCnaut
Level 1 Level 1
4. 1. 2016 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ďakujem za rozsiahlu recenziu aj ohľadom integrovanej karty R7, ohľadom integ.kariet AMD/Intel som toho prečítal desiatky článkov a recenzií, preudou je že v tejto cenovej kategórii Intel s HD/4400/4600 a dokonca HD 530 na AMD nemá - zaspali, nech tvrdia hocičo, opakujem s integrovanou kartou pre itx zostavu do cca 300€ ohľadom itx dosiek je to s intelom tiež bieda a keď nerátam ich chabé výsledky s int.grafikou zase vyhráva AMD, pôvodne som chcel naozaj postaviť Intel ITX s G3258+ no bieda s doskami a chabé výsledky v testoch ma presvedčili pridať sa na červenú AMD stranu. Zaujímavé by bolo sledovať ako dopadnú ďalšie integrované karty v inteloch v ďalších rokoch, pre mňa ako občasného hráča itx s igp a dobrou spotrebou postačuje.

Reklama
Reklama